פיטי פאלה וגראנד פאלה, פריז Grand Palais & Petit Palais

מידע על מבני הגלריות המפורסמים על שדרות השאנז אליזה

מידע כללי

הגרנד פאלה והפטיט פאלה (grand palais petit palais), או בשמם ‘הגלריה הלאומית’ (GALERIES NATIONALES), ממוקמים במרכז פריז קרוב לשאנז אליזה ולנהר הסיין. מבנים אלו נבנו בסוף המאה ה- 19 לכבוד התערוכה הבינלאומית של פריז ב1900 (לכבודה גם נבנה מגדל האייפל). הגרנד פאלה הוא בין המבנים המפורסמים בפריז, בזכות יופיו וכן בזכות תוארו כמבנה הזכוכית והברזל הגדול בעולם. שער אלכסנדר השלישי, שחוצה את נהר הסיין, גם הוא חלק מהקומפלקס של מבנים אלו, וממשיך את אותו הקו העיצובי תכנוני של מבנים אלו.




גג הזכוכית של הגראנד פאלה (Verrière du Grand Palais)

מה רואים?

הגרנד פאלה והפטיט פאלה מעוצבים בסגנון הארכיטקטורה ‘האמנות היפה’ הנוסטלגי שהתפתח בבית הספר לאמנות פלסטית שבפריז. במרכז הגראנד פאלה ישנה כיפת זכוכית ענקית ומרשימה ביופייה המעוצבת בסגנון הארט נבו. במקום מתקיימות תערוכות האומנות הגדולות בפריז. בגלריה הראשית ניתן לראות תערוכות של אומנות מודרנית, תערוכות אופנה של המעצבים הגדולים, ותערוכות ענתיקות. בין האוספים החשובים של המקום ניתן לראות את פסלי הארד המפורסמים, פיסול מתקופת יוון ורומא וגילופי שנהב ותחשיטים מתקופת הרנסנס הצרפתי.

הכניסה לגראן פאלה – צילום מקורי

הגראן פאלה מבט מהצד (צילום:David Monniaux)

ההרמוניה מנצחת את המדון – אחד הפסלים הייחודים של פריז שמציג פרץ של תנועה ואנרגיה הבולט במיוחד אל מול הנוקשות של האדרכילות מאחוריו (צילום: Remi Jouan)

גלריית הפטיט פאלה (צילום: François de Dijon)

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • לדעתנו, הביקור באתר הוא חובה עבור כל תייר המסייר באזור השאנז אליזה. אפשר לשלב אותו עם המעבר של נהר הסיין וגשר אלכסנדר ה- III המפורסם. מצד שני, 99% מהתיירים העוברים באיזור לא יכנסו לגלריה. מבחינת מוזיאונים, ישנם מוזיאונים בפריז שהם חשובים יותר. הכניסה למבנים המדוברים היא מומלצת רק למי שמתעניין באומנות וראה כבר את המוזיאונים החשובים האחרים בעבר, או למתעניינים בתערוכה ספציפית המוצגת בגראן פאלה או בפיטי פאלה.
  • למי שרק מציץ במבנים, הביקור הוא קצר. למי שמעוניין להיכנס ולראות את התערוכות שבפנים, מומלץ לתכנן שהות של כשעתיים לערך. יש בית קפה ומסעדה הנמצאים בהיכל המשותף. ניתן לבקר בהיכל ולנוח בין התערוכות.
  • מדי שנה בחודש מאי נערכת תערוכת ה’מונומנטה’ הגדולה. באפריל נערך יריד האומנות העכשווית הגדול – Fiac.
  • בחלל המרכזי תחת כיפת הזכוכית, עלול להיות חם או קר, תלוי בעונת השנה.
  • אנו ממליצים מאוד לא להתקרב לאזור עם רכב פרטי (ראו השכרת רכב בפריז והשכרת רכב בצרפת), אלא להשתמש בתחבורה הציבורית. למי שחייב להגיע עם רכב פרטי, החניה נמצאת בקצוות השונים של השדרות והיא יקרה מאוד. לדעתנו, הדרך הנכונה ביותר להגיע לפה, כמו אל מרבית אתרי האזור, היא במטרו. למשתמשים באוטובוס התיירים של פריז, כדאי לדעת שבאזור אתר זה ישנה תחנה סמוכה ונוחה.
  • לינה במלונות באזור הארמונות, כמו לינה באזור השאנז אליזה כולו, הינה המבוקשת ביותר ללינה בפריז. רמת המלונות באזור היא גבוהה מאוד, זהו אזור בעל ריכוז גבוה ביותר של מלונות יוקרה ומלונות חמישה כוכבים. חשוב לקחת בחשבון שאזור זה הוא שוקק, פעיל ותיירותי ולכן גם רועש וגועש. במידה ואתם בוחרים ללון בו, מומלץ לוודא שהחלונות בבית המלון שבחרתם הם אטומים. כמו כן, זהו איזור יקר יחסית. הלינה במקום מומלצת למי שאוהב ללון בחלק המרכזי ביותר בעיר בקרבה לאזורי שופינג ולמסעדות יוקרה, ולמי מחפש לינה ברמת אירוח גבוהה ככל הניתן. אנו ממליצים על האזור ללינה רומנטית ויוקרתית או ללינה לחופשת עסקים, פחות ללינה למשפחות או למי שמחפש לינה זולה. בין המלונות המומלצים באזור ניתן למנות את Tilsitt EtoileHôtel Le Royal Monceau Raffles Paris ואת Cap sur l’Etoile – Chambre d’hôtes. מומלץ לקרוא עוד בנושא זה תחת מלונות בפריז ומלונות ליד שער הניצחון.

מידע שימושי על הפיטי פאלה והגראנד פאלה

שעות פתיחה

ימים שלישי עד ראשון 10:00-18:00. ימי שני סגור.

כתובת

3, avenue du Général Eisenhower 75008 Paris

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו 1 וקו 13 לרדת בתחנת Champs-Élysées – Clemenceau.
קו 9 לרדת בתחנת Franklin D. Roosevelt.
קו 8 לרדת בתחנת Invalides.

directions_bus
אוטובוס

קווים 28, 42, 52, 63, 72, 73, 80, 83, 93.

directions_subway

RER

קו C לרדת בתחנת Invalides.