מוזיאון מסדר השחרור, פריז Musée de l’Ordre de la Libération

מידע על המוזיאון של אות הכבוד השני בחשיבותו בצרפת לציון גבורה צבאית במלחמת העולם השנייה

מידע כללי

מוזיאון מסדר השחרור (Musée de l’Ordre de la Libération) נמצא ברובע השביעי של פריז, בארמון האינווליד ולמעשה יחד עם מוזיאון מפות התבליט הוא חלק ממוזיאון הצבא ומתחם האינווליד הממוקם סמוך למוזיאון רודן. המוזיאון מוקדש למסדר השחרור – אות הכבוד השני בחשיבותו בצרפת לציון גבורה במהלך השירות בצבא צרפת במהלך מלחמת העולם השניה, שנוצר על ידי שארל דה גול- מנהיג צרפת החופשית במלחמת העולם השניה.




הכובע של שארל דה גול מהמוצגים שתוכלו לראות במוזיאון (צילום אתר המוזיאון).

מה רואים?

במוזיאון שלוש גלריות ושישה חדרים המתעדים את ההיסטוריה של כוחות צרפת החופשית, כתבי יד של דל גול, פעילויות התנגדות ומחנות הריכוז. המוצגים כוללים בין היתר מדים, נשקים, עיתונות מחתרתית, דגלים שנלקחו מהאויב הנאצי, הדגלים הראשונים של צרפת החופשית ושרידים מהמחנות.

סרטון לדוגמא מהסרטונים המוצגים תדיר בחלק זה של המוזיאון 
רבים מהמוצגים היום הם למעשה מוצגי מולטי מדיה.

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

המלצות "הכל על"




  • רבים מהתיירים המגיעים לפריז עוברים באזור המתחם כחלק מסיור, זה מומלץ ואפשר לומר שחובה למי שמגיע לפריז ליותר מיום אחד. מצד שני, לא כולם יבחרו להיכנס למתחם. זה דורש לעמוד בתור בדוחק ולשלם את כרטיס הכניסה. זה תלוי תקציב, עניין והזמן שיש לכם בעיר. אנו ממליצים בכל זאת לנסות לעשות זאת, גם אם אינכם מתעניינים בהיסטוריה צבאית או באדרכילות מתקופת לואי ה- 14. למשפחות המגיעות לפריז ושוקלות לבקר במקום, כדאי לדעת שהמוזיאון מתאים לילדים (הוא בעצם פונה לכל המשפחה וכל אחד ימצא בו רובד אחר) והם נכנסים בחינם.
  • המוזיאון מותאם לנכים ולמוגבלי תנועה, כמו כן ניתן לקבל עזרה מהצוות.
  • כרטיסי כניסה למוזיאון: הכרטיס כולל כניסה לתערוכות הקבועות במוזיאון הצבא, כנסיית הדום והקבר של נפוליאון, המונומנט של שארל דה- גול, מוזיאון התבליטים ומוזיאון מסדר הכבוד. הכניסה למוזיאון היא חינמית הן למחזקי המוזיאון פאס והן למחזקי הפריז פאס, לכן למי שמתכנן לבקר באתר זה מומלץ לבדוק את הדיל שמציעים כרטיסים אילו (לא לקנות מיד, כדאי תמיד מראש לבדוק האם רכישת הכרטיסים אכן משתלמת עבורכם).
  • לבעלי מוגבלויות, הכניסה הנגישה למתחם היא מ- Place Vauba. המלצות נוספות על המתחם כולו אפשר למצוא בעמוד על מתחם האינווליד.
  • ישנה חניה בתשלום במתחם, אבל אנו ממליצים מאוד לא להתקרב לאזור עם רכב פרטי (ראו השכרת רכב בפריז והשכרת רכב בצרפת). מומלץ מאוד להשתמש בתחבורה ציבורית, כאשר הדרך הנכונה ביותר לדעתינו היא לעשות שימוש במטרו. כמו כן, למשתמשים באוטובוס התיירים של פריז, כדאי לדעת שבאזור אתר זה ישנה תחנה סמוכה ונוחה.
  • הלינה באזור המוזיאון, כמו הלינה באזור האינווליד כולו, מצטיינת בקרבה לאתרים המרכזיים של אזור זה (בראשם כמובן מגדל אייפל ומתחם האינווליד). בנוסף, יתרונה הוא בכך שהיא מרכזית, אך מרוחקת מהרעש ומההמולה של אזור השאנז אליזה. ניתן למצוא באיזור לא מעט שטחים ירוקים ופתוחים, ביחס ללינה במרכזה של עיר כה פעילה וגדולה. האזור הוא אזור תיירותי ו/או מדיני ועסקי במשך שעות היום, וככזה הוא לא כולל חיי לילה סוערים (למי שמחפש בילויים ומסעדות עדיף לחפש מלונות ברובע הלטיני / מלונות במארה או כמובן מלונות באזור האורות האדומים שמתחת למונמרטר). הוא גם אינו מאופיין בשופינג (מחפשי מלונות באזורי קניות יחפשו מלונות באזור השאנז אליזה למשל). האזור כולל אפשרויות לינה מעטות יחסית, כאשר רובן ברמה גבוהה של מחיר ושל שירות. זהו אחד מהאזורים היקרים מבחינת מלונות בפריז. בין המלונות המומלצים באזור אפשר למנות את Pullman Paris Tour EiffelHôtel Eiffel Turenne ואת Amélie Hotel. מומלץ לקרוא עוד בנושא תחת מלונות בפריז.

מידע שימושי על מוזיאון מסדר השחרור

שעות פתיחה

1 באפריל עד 31 באוקטובר: 10:00-18:00.
1 בנובמבר עד 31 במרץ: 10:00-17:00.

כתובת

51b Boulevard de la Tour-Maubourg, 75007 Paris, France

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו 8 לרדת בתחנת La Tour-Maubourg.
קו 12 לרדת בתחנת Solférino.
קו 13 לרדת בתחנת Varenne.