טיסות וחבילות לפריז

כל המידע על טיסות וחבילות לבירה הצרפתית

לא צריך לספר לכם עד כמה פריז, בירת צרפת, היא יעד תיירותי פופולארי. עיר האורות היא יעד רומנטי במלוא מובן המילה, חגיגה לעיניים, גם עדן למשפחות ומקום בו ימצאו חובבי התרבות והאומנות את כל מה שהם מחפשים. טיסה לפריז היא נקודת ההתחלה של כל החוויות האלה. החדשות הטובות הן שיש כיום לא מעט דרכים לעשות את זה, כפי שתראו בסקירה הנוכחית.

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על טיסות לפריז: אפשרויות הטיסה, החברות העיקריות שטסות לעיר, המחירים וכמה טיפים כלליים להוזלת מחיר הטיסה עבורכם.




אפשרויות הטיסה

משך הטיסה לפריז משתנה בהתאם למסלול הספציפי של המטוס, ונע בדרך כלל בין ארבע לחמש וחצי שעות. בגזרה הישראלית תוכלו להזמין טיסה דרך אל על או ארקיע. מחירי הטיסות גמישים מאד אצל החברות האלה: בתאריכים נבחרים יש טיסות בכ-400-500 דולרים לשני הכיוונים, אך במקרים אחרים המחיר לטיסת הלוך ושוב הוא בן ארבע ספרות, ובדולרים. אם אתם מעוניינים לטוס בחברות ישראליות, עקב שיקולי ביטחון או התחושה ה”ישראלית”, מומלץ שלא תתקבעו על תאריכים ספציפיים. יש הבדלים משמעותיים במחירי הטיסות בקומבינציות שונות של תאריכים, כך שאת ההחלטה הסופית אתם יכולים לקבל בהתאם למחירים. כמו כן, חפשו תמיד את המבצעים הנקודתיים של החברות האלה, שיכולים להפוך תאריך מסויים לאטרקטיבי הרבה יותר.

חברות התעופה הזרות עומדות אף הן עבור אלה שמחפשים טיסות לפריז. בין החברות שטסות לפריז ישירות תמצאו את איזיג’ט (easyJet), טראנסאוויה (Transavia) או אייר פראנס (Air France). שתי החברות הראשונות מוגדרות כחברות לואו קוסט (Low Cost), ולכן במועדים מסוימים הן מספקות דילים אטרקטיביים במיוחד של טיסה לפריז. מנגד, במועדים אחרים המחיר לא שונה בהרבה מהחברות הישראליות שהוזכרו מעלה, כך שיכול להיות שתעדיפו שלא להשתמש בשירותיהן אלא לבחור באופציות כחול לבן.

הערה חשובה מאוד: בנקודת הזמן הנוכחית של סוף קיץ 2016, אנחנו עדים לירידה דרסטית במחירי הטיסות לפריז. הירידה הזו היא לא מהסיבות שהיינו רוצים, וקשורה למעשי הטרור בפריז ובצרפת כולה בשנה האחרונה (ראו הרחבה בכתבה באתר דה מארקר). החשש מהטרור הביא לירידה בביקושים לטיסות ולחופשות בפריז, ולירידה במחירי הטיסות וחבילות הנופש כתוצאה מכך. המחירים שתיארנו מעלה הגיוניים לנקודת הזמן הנוכחית, בעוד שלפני מספר שנים הם פשוט היו נמוכים “מדי”. צריך לקחת בחשבון שהביקוש והמחירים עשויים להשתנות לכאן או לכאן בשנים הקרובות, עקב לא מעט סיבות.

סוגי טיסות לפריז - מה באמת כדאי

בדומה ליעדים אחרים בעולם, גם לפריז ניתן להגיע בטיסה עם עצירת ביניים ביעד מסוים באירופה או במזרח התיכון. עצירת הביניים תהיה למשך שעתיים, במקרה הטוב, אך במקרה הגרוע ומסובך יותר תהיה לפרק זמן העולה על יממה. לדעתנו הפערים הקיימים בין הטיסות הישירות לאלה הבלתי ישירות לא בהכרח שווים את ההמתנה, כך שברוב המקרים ניתן להסתדר ולמצוא טיסות במחיר סביר גם אם מעדיפים רק את האופציה הישירה. על כל פנים, בין החברות שטסות לפריז עם עצירת ביניים אפשר להזכיר את אג’יאן איירליינס (Aegean Airlines), פגאסוס איירליינס (Pegasus Airlines), טורקיש איירליינס (Turkish Airlines), אייר בלטיק (airBaltic), אירופלוט (Aeroflot) ואחרות.

אבחנה נוספת שיש לעשות היא בין טיסות סדירות לטיסות שכר (צ’ארטר) (ראו הסבר מפורט באתר על מונחים אלו). בעיקרון, הטיסות הסדירות ייצאו לאורך השנה במועדים קבועים, בעוד שטיסות השכר תלויות ביקוש ולכן יהיו בעיקר בעונה. עם זאת, חשוב להדגיש שבמקרה של פריז ההבדלים האלה פחות משמעותיים מאשר ביעדים אחרים. הסיבה לכך היא שהביקוש לטיסות לעיר גבוה בכל ימות השנה, בין השאר עקב עולים מצרפת או בני משפחותיהם של צרפתים שנמצאים בארץ.

הכירו: שדות התעופה של פריז

כשמדברים על טיסות לפריז, צריך לשאול לאיזה שדה תעופה מגיעים. החלק הארי של הטיסות היוצאות מישראל מגיעות לשדה התעופה שארל דה גול (Paris Roissy Charles de Gaulle Airport), הנמצא כ-23 קילומטרים מצפון מזרח לעיר. שדה תעופה זה נחשב לאחד המרכזיים והעמוסים בעולם, עם שלושה טרמינלים ביניהם מחבר קו מטרו חינמי (CDGVAL). משדה התעופה תוכלו להגיע לעיר בשלל דרכים: האופציה הראשונה היא לעלות על רכבת RER B, היוצאת החל מהשעה 4:56 בבוקר ועד 23:56. הקו יוצא מטרמינל 2 ומגיע לצפון העיר תוך כחצי שעה, ולאחר מכן ממשיך למרכז ולדרום העיר. מחיר הנסיעה נכון לעכשיו (2016) הוא 10 יורו למבוגר ו-7 יורו לילדים בגילאי 4 עד 9 (ילדים עד גיל 4 נוסעים חינם).

לצד זה תוכלו להזמין (מראש) שאטל של חברת Val d’Euorpe Airport Shuttle, כאשר הנסיעה במקרה הזה צפויה לקחת כ-50 דקות. האוטובוסים של Le Bus Direct – קו 2 וקו 4 – מגיעים לעיר תוך 45 עד 70 דקות, כשמחיר הנסיעה לכיוון אחד הוא 17 יורו ולשני כיוונים 30 יורו. תוכלו לקחת את קו 350 המגיע לעיר תוך כשמונים דקות (6 יורו), כשבשעות הלילה עומדת עבורכם האפשרות להשתמש בשירותי Noctilien Night Bus שעושים את המסע תוך 30 עד 60 דקות. האופציה הנוחה ביותר אך גם היקרה ביותר היא מוניות, כאשר על התענוג של הנסיעה עד לפתח המלון שלכם תשלמו סכומים של כ-50 יורו, ואפילו יותר מכך.

שדה התעופה השני של פריז הוא אורלי (Orly), והוא ממוקם כ-14 ק”מ מדרום לעיר. מספר מצומצם של טיסות היוצאות מישראל מגיע אליו, אך עדיין זה בגדר אפשרות. משדה התעופה ההגעה למרכז העיר פשוטה יחסית, כאשר תוכלו לעשות זאת באמצעות רכבות, אוטובוסים, קווי הלילה, שאטלים ומוניות.




טיפים והמלצות

  • גמישות – אנחנו כן ממליצים לכם להיות גמישים כאשר אתם מחפשים טיסה לפריז, ולו עקב ההבדלים המשמעותיים בתאריכים שתיארנו מעלה. מומלץ לבחור תקופה ספציפית בשנה ופשוט “לשחק” עם התאריכים במטרה למצוא טיסה בתאריכים משתלמים עבורכם. צריך לזכור שבפריז ניתן לבקר לכל אורך השנה, גם אם לכל עונה יש אופי משלה והשפעה שונה על החופשה. שימו לב שבניגוד ליעדים רבים אחרים, בפריז תוכלו למצוא בתנאים הנוכחיים חבילות נופש משתלמות בחודשי הקיץ, הן עקב מחירי הטיסות הסבירים והן בגלל שמחירי המלונות בצרפת דווקא נמוכים באופן יחסי בחודשים החמים.
  • ביטחון – לא בטוח שהתרחיש של הוזלה בטיסות עקב מעשי הטרור האחרונים בפריז הוא באמת אידיאלי, אך בפועל הוא מוביל להורדת מחירי הטיסות לפריז בתקופה האחרונה. לא משנה כמה זול או יקר לכם להגיע לפריז, היו עירניים תמיד במהלך הטיסה ואחריה, כאשר אתם כבר מטיילים בפריז.

ראו גם:

 חברות ישראליות נוספות המעניקות שירותי טיסות וחבילות: