פארק דה-ווילט, פריז Parc de la Villette

מידע על פארק עירוני בפריז ובו עיר ילדים ומוזיאון מדע

מידע כללי

פארק דה-ווילט (Parc de la Villette) הוא פארק עירוני גדול ברובע ה-19 של פריז, בו מספר גדול של מתקנים ואטרקציות לילדים ומבוגרים. בתחומי הפארק יש מוזיאון מדע ותעשייה, קולנוע IMAX שנקרא “לה ז’אוד”, עיר ילדים ופארק משחקים רחב ידיים, ומתחם המוקדש למוזיקה. האטרקציות המוצעות הם בעיקר לילדים, וניתן להקדיש למקום בין שעתיים לחצי יום (ראה עוד גם תחת פריז לילדים).




מה רואים?

בפארק ישנם מגוון אטרקציות ופעילויות שונות-
מתקנים ציבוריים בתחום מדע ומוזיקה ואטרקציות רבות לילדים שתכנן האדריכל השוויצרי ברנרד צ’ומי, מבנים פיסוליים אדומים שעיצב ושפע גני משחקים שונים (גן המראות, גן הבמבוק, גן הדיונות וגן הרוחות).
האטרקציה המרכזית לילדים במקום היא “סיטה דז אנפאן” (Cite des Enfants)- קריית הילדים. במקום מתקיימות הפעלות מיוחדות המדגימות עקרונות מדעיים יסודיים לילדים. כל 90 דקות נכנסת קבוצה חדשה של ילדים, ו-4 פעמים ביום מתקיימים במקום סיורים. שימו לב, חלק מיועד לגילאי 3-5 וחלק לגילאי 5-12. מוזיאון המדע במקום הוא מוזיאון המדע הגדול ביותר באירופה.
בפארק מוקרנים סרטים בשני מתחמים-  ב”לה ז’אוד”, מבנה הכסף העגול מכיל קולנוע IMAX בו מוקרנים סרטי טבע באיכות גבוהה ואולם הסינאקס (Cinaxe), בו המושבים נעים בהתאם להתרחשות. בחלקו הצפוני של הפארק יש תצוגות היי-טק אינטרקטיביות בנושאים מדעיים, מוצגים פטנטים והמצאות מרתקות.
בחלקו הדרומי של הפארק נמצאת קריית המוזיקה (Cite de la Musique) ובה תוכלו לראות 900 כלי נגינה נדירים, ומתקנים אינטראקטיביים מוזיקליים. בפארק עצמו נמצא גם היכל ההופעות הגדול של העיר, Zenith, בו מתקיימות הופעות גדולות ובקיץ מוקרנים במקום סרטים בחוץ על מסך גדול.

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

מזרקת האריות מהסמלי הפארק המוכרים (צילום: Romary)

הגנים של הפארק בהם ילדים עובדים ומטפחים את החממה והגן (צילום: b.lastorina)

ביקור בתוך צוללת הוא אחד מכותרות הביקור בפארק מבחינת הרבה מאוד ילדים (צילום: Leandro Neumann Ciuffo)

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • אתר זה הוא מהאופציות הפופלאריות ביותר על תיירים בפריז המגיעים עם ילדים. הוא מאפשר ביקור נוח ואינטילגנטי מאוד, עשיר ומהנה. זוהי בהחלט חלופה ראויה לפארק אסטריקס או דניסנלד פריז. ההגעה אליו דורשת נסיעה לחלקים פריפריאליים של העיר והוא גדול מאוד, לכן יש לתכנן את הביקור כך שיתפרש על פני שעתיים עד שלוש וחצי שעות.
  • הכניסה לפארק עצמו היא חינם (זהו פארק ציבורי), אך הכניסה לחלק גדול מהאתרים שבתוכו היא בתשלום. שימו לב, יש מגוון רחב של כרטיסים- קומבינציות בין מגוון האתרים במקום. הקפידו לבחור את האפשרות המתאימה ביותר עבורכם (במקום תקבלו הסבר מפורט באנגלית).
  • נוח מאוד להגיע לאתר, גם במטרו וגם בעזרת רכב שכור. בניגוד להרבה מאוד אתרים אחרים בפריז, במקרה זה החניה היא לא ממש בעיה.

מידע שימושי על פארק דה-ווילט

שעות פתיחה

הפארק הוא שטח פתוח לציבור והכניסה חופשית, אך אסור להיות בו בשעות הלילה. אתרי הפעילות פתוחים בין כל יום מלבד יום שני בין השעות 18:30-09:30, ובימי ראשון פתוח עד 19:00. סגור ב-1 במאי, 25 בדצמבר

כתובת

Avenue Jean Jaures 211, Paris 75019

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו 5 לתחנת Porte de Pantin.

קו 7 לתחנת Porte de la Villette.

directions_bus
אוטובוס

קווים 75, 139, 150, 151, 152.

directions_car
רכב

ישנה חניה בצד הדרומי של הפארק וחניה בצד הצפוני – הגישה נוחה יחסית עם רכב פרטי (ראה גם השכרת רכב בפריז והשכרת רכב בצרפת).