קפלה דה לה סורבון, פריז La Sorbonne Cappellae

הקפלה שהיא המבנה המקורי היחיד של אוניבסיטת פריז- הסורבון

מידע כללי

הקפלה דה לה סורבון (Chapelle de la Sorbonne) נבנתה בשנת 1637 על ידי ארמן ז’אן דו פלסי, דוכס/ קרדינל דה רישלייה באוניברסיטת פריז- הסורבון. הקרדינל היה מתלמידי הסורבון והפך לימים מנהל האוניברסיטה. הוא שיפץ אותה בשנים 1635-1642 ובנה בה קומפלקס בניינים ואת הקפלה המדוברת. בשנים 1885-1889 כל המבנים המקוריים של האוניברסיטה, למעט הקפלה, נהרסו ונבנו מחדש. הקפלה אם כן היא המבנה המקורי היחידי שנשאר מהאוניברסיטה, ובה גם קבור ארמן ז’אן דו פלסי.




קברו של Emmanuel du Plessis de Richelieu
דוגמה לקברים הפזורים בקאפלה

מה רואים?

הקפלה היא גולת הכותרת של הסיור המודרך בתוך הסורבון. רואים בו את הקפלה מבחוץ כאר לרוב מתמקדים בכניסה הראשית הכוללת את הגג הגמלון, והכיפה השולטת על המרחב. תיירים רבים גם מתעקבים בכניסה המערבית המפורסמת של הכניסיה על פסליה ועל השעון המפורסם שלה.  כאשר נכנסים פנימה צועדים בתוך הקפלה הבנויה בצורת צלב המאפיינת כנסיות שנבנו באזור במאה ה17 כאשר ב”ראש הצלב” נמצא אולם התפילה הראשי המעוצב כמו כל הכנסייה בעיצוב ניאו קלאסי וכולל איתורי גג ייחודים, פסלים ועוגב עתיק המושך תשומת לב.

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

הכניסה המערבית המפורסמת של הקפלה (צילום: Wilwarin)

הכניסה הראשית של הקאפלה (צילום: GO69)

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • הקאפלה היא חלק מהביקור מודרך בסורבון  כאשר מרבית התיירים לא יכנסו לראות את הקאפלה מבפנים אלא יעברו במקום כחלק מסיור ברובע הלטיני ויחברו זאת עם אתרים קרובים, כמו הפנתאון של פריז וגני לוקסמבורג. הכניסה פנימה לסיור ולקאפלה מומלצת רק למי שמתעניין בהיסטוריה של פריז וצרפת, בעיצוב ובאדריכלות וקרא מכתיבהם של חוקרי הסורבון הגדולים, מומלץ להשקיע זמן ולבקר בפנים. לדעתנו, זה פחות מתאים לביקור עם ילדים.
  • לא מומלץ להגיע למקום עם רכב פרטי (ראה מידע נוסף תחת השכרת רכב בפריז והשכרת רכב בצרפת). מי שבכל זאת רוצה להגיע למקום עם רכב שכור, ישנם חניונים סמוכים בתשלום.
  • הלינה באזור הסורבון, כמו הלינה באזור הרובע הלטיני הבוהמי וברובע סאן ז’רמן היוקרתי הסמוך, היא דבר מבוקש על – ידי מבקרים בפריז, בשל הקרבה למרכז העיר ולאתרים המרכזיים של פריז, המסעדות המצויינות הנמצאות ברובע והאופי הצעיר והעכשווי שלו. כמו כן, ישנן הרבה אפשרויות לינה פשוטות, פונקציונאליות ונוחות שמתאימות למי שמגיע לטייל בעיר, רוצה להיות קרוב לכל מקום וללון במקום נגיש ופעיל, אך עם זאת לא מעוניין בלינה יקרה. זהו איזור אהוב על מחפשי הלינה הזולה, על הזוגות הצעירים והצעירים ברוחם המחפשים לינה באיזור צעיר ושוקק. כמו כן, מגיעים לפה הרבה סטודטנים שרוצים ללון במרכז הסטודנטיאלי של פריז. בין המלונת המומלצים באזור ניתן למנות את Best Western Le Jardin de ClunyHotel Abbatial St Germain וHotel De Suez. מומלץ לקרוא על כך עוד תחת מלונות ליד הפנתיאון של פריז ומלונות באזור הרובע הלטיני.

מידע שימושי על קפלה דה לה סורבון

שעות פתיחה

סיורים בקבוצות של 10 עד 30 אנשים מתבצעים בכל יום שני עד שישי.

כתובת

11 Place Marcelin Berthelot, 75005 Paris, צרפת




הגעה
directions_subway
מטרו

קו 10 לרדת בתחנת Cluny – La Sorbonne.

directions_subway

RER

קו B לרדת בתחנת Luxembourg.

קו C לרדת בתחנת Luxembourg או Saint-Michel – Notre-Dame.