כנסיית סנט-שאפל, פריז- הנחה בלעדית ומידע מקיף | Sainte-Chapelle

עדכון מרץ, 2024

אנו נמצאים בתחילתו של האביב בפריז וכמות התיירים הולכת ועולה מיום ליום. הדבר מורגש במיוחד באטרקציות הפופולאריות כמו כנסיית סנט-שאפל - לכן מומלץ להזמין כרטיסים מראש. כך גם תוכלו לדלג על התור לרכישת הכרטיסים בקופות וגם לוודא שאכן יהיו לכם כרטיסים למועד המתאים לכם ביותר. להזמנת כרטיסים מראש לכנסיית סנט-שאפל: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מידע על כנסיית סנט-שאפל

מידע כללי

כנסיית סנט-שאפל (Sainte-Chapelle), היא אחת הכנסיות הותיקות ביותר של פריז. היא לא פחות מיצירת אמנות גותית בלב האיל דה לה סיטה במרכזה של פריז. שכנתה הגדולה והיפה נוטרדם אמנם מפורסמת ומבוקרת הרבה יותר, אך איננה מאפילה ביופיה ובייחודיות האדריכלית על סנט-שאפל. הכנסייה היא אמנם קטנה הרבה יותר, אך הייתה בראשיתה הקפלה האישית של מלך צרפת ולכן הושקע רבות בתכנונה ועיצובה. חלונות הויטראז’ של הקפלה עצומים ומדהימים ולמעשה מהווים את קירות המקום, בהן מתוארת סצינות מהברית הישנה והחדשה.

הקפלה נבנתה בהתאם להנחייתו של לואי ה-9 עם שובו ממסע הצלב השביעי, כדי לאחסן שרידי קודש שרכש- נזר הקוצים של ישו, תמונת אדסה ו-22 שרידי קודש של ישו, בהם חלקים מהצלב של ישו. היא נבנתה בין השנים 1242-1248 (לעומת בניית הנוטרדם שארכה כ-200 שנה!) ועלותה הייתה נמוכה בהרבה ממחירם של שרידי הקודש שקנה.

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

במהלך השנים עברה הכנסייה שינויים רבים ותהפוכות רבות כמו הרבה כניסות וארמונות בפריז וצרפת.
לדוגמה. במהלך המהפכה הצרפתית כאשר הפכו את כל מבני הדת למנבי ציבור או יעוד חילוני אחר (במקרה הטוב, במקרה הרע פשו השחיטו אותם). קפלה עשו שימוש לצורך משרד מנהלתי וארונות כיסו את חלונותיה. בכך נמנע נזק והשחתה לחלונות, אך יתר האלמנטים במקום הושחתו- הספסלים, מסך עץ, צריח ושרידי הקודש פוזרו. חלון הרוזטה המפורסם של הכנסיה ניזוק אך בקטנה (שליש ממנו ששחוזר לאחר מיכן)




מה רואים בכנסייה?

כשתביטו בחזית הכנסיה יבלוט חלון הרוזטה הגדול הכולל בתוכו 86 חלונות קטנים המספרים את סיפור אחרית הימים. כאשר הצריחים הקטנים תוחמים את הכניסיייה משני צדדיה ומעליהם עומדים המלאך המסתובב והצריח העליון שהוא חלק מאוחר יותר (מהמאה 19) שחודש אחרי שצריחים קודמים ניזוקו.
בתוך הקפלה עצמה  תוכלו לראות קישוטים עתיקים, תקרות מצוירות ומשטחי ויטראז’ עצומים. הכנסייה מחולקת לשני קפלות – הקפלה העליונה ששימשה את המעמדות הגבוהים והקפלה התחתונה ששימשה את פשוטי העם והמשרתים.
בקפלה העליונה תוכלו לראות את פסלי 12 השליחים (אחת מהיצרות היפות של הכנסייה),
מסביב למפלס העליון תוכלו לראות את חלונות הוויטרז’ים היפים המספרים את סיפורי הברית הישנה והחדשה.

הקאפלה העליונה בכנסייה (צילום: Sam67fr)

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

הזמנת כרטיסי כניסה, דילוג על התור, וכרטיסים משולבים לכנסיית סנט שאפל

שאלות ותשובות נפוצות על כנסיית סנט-שאפל

כנסיית סנט שאפל הינה פנינה אמיתית ומדובר באחת הכנסיות הותיקות ביותר של פריז . כמובן שמתאימה לתיירים שיש להם עניין באדריכלות, תרבות והיסטוריה אך הביקור בה מתאים גם למבקרים בפריז עם ילדים ונמצאת בשורה אחת עם הכנסיות המיוחדות של אירופה המרתקות את כל הגילאים.

הכנסייה פתוחה כל יום מלבד ה-1 בינואר, ה-1 במאי וה-25 בדצמבר.

מומלץ להגיע לכנסיית סנט שאפל במטרו- קו 4 לתחנת Cité.

אפשרות הגעה נוספת:

  • אוטובוס:

למידע מקיף על אפשרויות תחבורה ציבורית בפריז לחצו כאן.

לא מומלץ להתקרב לאזור זה עם רכב פרטי.

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לכנסיית סנט שאפל. ניתן לקנות כרטיסים מהאתר הרשמי של כנסיית סנט שאפל וניתן לקנות בקופות האתר, אך במקרים רבים זמינות הכרטיסים באתר הרשמי ובקופות נמוכה, ועל כן האפשרויות המומלצות על ידינו הן:
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה, כרטיס זה כולל דילוג על התור בעת ההגעה לכנסייה.

האפשרות המומלצת על ידינו לדילוג על התור, אשר מתאימה מאוד למי שרוצה לחסוך זמן משום שהכנסייה לא גדולה ויש אליה תור עצום, לכן מומלץ לרכוש כרטיס אשר כולל דילוג על התור בכניסה לכנסיית סנט שאפל עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.

כן, אפשרות מומלצת על ידינו לסיור מודרך בכנסיית סנט שאפל היא רכישת כרטיס אשר כולל סיור מודרך בשפה האנגלית אשר מותאם לקבוצות ובמיוחד למשפחות עם ילדים. סיור זה אורך כשעתיים וכולל דילוג על התור בכניסה לכנסייה, עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.
בנוסף, ישנם סיורים שפועלים על ידי האתר והם עוברים באנגלית צרפתית וספרדית. למי שמעוניין להכיר את האזור לעומק ובשפה העברית, אנו ממליצים על סיור מודרך מקצועי בשפה העברית - למידע נוסף לחצו כאן.

למי שרוצה לשלב ביקור בכנסיות נוספות יפות, מרשימות וחשובות בפריז אנו מציעים לקרוא על בזיליקת הלב הקדוש (סקרה קר) (The Basilica Of The Sacred Heart) וקתדרלת הנוטרדם (Notre-Dame Cathdral) המפורסמות וגם על בזיליקת סן דני (Cathedral Basilica of Saint-Denis) שנמצא בפרברי העיר בה נקברו מרבית מלכי צרפת (כרטיסי כניסה לבזיליקה ניתן לרכוש בקישור הזה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5)).

בין המלונות המומלצים באזור כנסיית סנט שאפל ניתן למנות את מלון Hôtel D’Aubusson , מלון הדירות Citadines Saint-Germain-des-Prés Paris ומלון Hotel Les Rives de Notre-Dame. לקריאה על מלונות נוספים באזור כנסיית סנט שאפל לחצו כאן.

כן, קיימות כמה אפשרויות לכרטיסים משולבים:

  • יש אפשרות לרכוש כרטיס משולב לכנסיית סנט שאפל ולמוזיאון הלובר. המקנה 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), בקישור הזה.
  • יש אפשרות לרכוש כרטיס משולב לסנט שאפל ושייט בנהר הסיין בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.
  • בנוסף, אפשר למצוא כרטיס לביקור בסנט שאפל ובפנתיאון בקישור הזה המקנה 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5).
  • ניתן לרכוש כרטיס דילוג על התור של כנסיית סנט שאפל יחד עם הקונסיירז’רילהזמנה עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן (הכרטיס אינו כולל הדרכת אודיו, שניתן לרכוש בתוספת תשלום של 3 יורו במקום).
  • אפשרות נוספת לשילוב היא כרטיס דילוג על התור לכנסיית סנט שאפל יחד עם הקונסיירז’רי ועם הנוטרדאם הכולל כניסה למגדלים, והדרכה באנגלית. להזמנה עם אפשרות ביטול חינם לחצו כאן.

למרות שניתן לסיים את הסיור בפחות משעה, מומלץ להקדיש זמן לסיור מעמיק.

המלצות "הכל על" לכנסיית סנט שאפל




  • הכניסה למקום בתשלום, אך מדובר בפנינה אמיתית. אם לא מיציתם את תחום הכנסיות אחרי הנוטרדם, מומלץ מאוד להיכנס גם לסנט-שאפל. אם הכניסה יקרה לכם, אתם שומרי מסורת ולא נכנסים לכנסיות – או שסתם החלטתם שלא מעניין אותכם לראות עוד כנסייה – פשוט עברו במקום ורק הביטו מבחוץ. היא שווה מאוד גם את זה.
  • לעיתים יש במקום קונצרטים של מוסיקה קלאסית – מתאים לחובבי המוזיקה הנ”ל.
  • מרבית הילדים יהנו מהביקור בכנסייה, בנוסף הביקור בה הוא חינם לילדים מתחת לגיל 18 (שווה לקרוא עוד בנושא תחת ילדים בפריז וחינם בפריז).
  • בשנים האחרונות הכניסה לכנסייה דורשת מעבר של תיקים של תיירים במכונת שיקוף.
  • כאמור הכניסה בתשלום ניתן ומומלץ לחבר עם כניסה לקונסיירז’רי ישנו כרטיס משולב לשניים. אתר זה כלול בדיל של הפריז פאס. אם הינכם מתכננים לבקר באתר מומלץ לבדוק האם הכרטיס משתלם עבורכם.
  • יש לקחת בחשבון, בגלל שהכנסייה לא גדולה, יש תור עצום בכניסה אליה בקיץ ובחורף. לכן מומלץ לשקול הזמין כרטיסים מראש שהם יקרים יותר אך מאפשרים להיכנס בתור מזורז (ראו לדוגמא פה). אנו מאוד ממליצים למי שמתעניין בהמלצות כגון אלו, להציץ גם בעמוד המקיף הבא: המלצות והנחות לנוסעים לפריז, חובה לבקר לפני הזמנה!
  • אפשרויות לכרטיסים משולבים:
    • כרטיס דילוג על התור משולב לכנסייה יחד עם הקונסיירז’רי – להזמנה כאן. הכרטיס אינו כולל הדרכת אודיו, שניתן לרכוש בתוספת תשלום של 3 יורו במקום.
    • כרטיס דילוג על התור משולב לכנסייה יחד עם הקונסיירז’רי ועם הנוטרדאם כולל כניסה למגדלים, והדרכה באנגלית. להזמנה כאן.
  • האי מלא באפשרויות לשילוב בטיול- שוק הפרחים הקטן והנחמד, הנוטרדם, החנויות מסביב וסתם שיטוט חסר מטרה ברחובות היפים (ראו: איל דה לה סיטה).
  • ישנם סיורים שפועלים על ידי האתר הם עוברים באנגלית צרפתית וספרדית.
  • לא מומלץ להתקרב לאזור זה עם רכב פרטי – אלא רק עם תחבורה ציבורית. למי שבכל זאת מגיע לאזור עם רכב פרטי ישנו חניין אחד יקר בתוך האיים עצמם ויש מספר חניונים הנמצאים במרחק הליכה של כמה דקות מהאיים ובמחירים טיפה יותר זולים (ראה גם השכרת רכב בפריז והשכרת רכב בצרפת). למשתמשים באוטובוס התיירים של פריז, כדאי לדעת שבאזור אתר זה ישנה תחנה סמוכה ונוחה.
  • המחירים במקום מאוד גבוהים – גם לקניות וגם למסעדות – יש לקחת זאת במחשבון – למי שרוצה לחסוך כדי את הארוחה ואת השופינג לעשות באזורים אחרים למשל – הכנסייה מצויה בקרבת הרובע הלטיני, המלא באטרקציות, בתי קפה, מסעדות ואווירה.
  • למי שמעוניין להכיר את האזור לעומק אנו ממליצים על סיור מודרך בעברית. למידע נוסף ראו פריז ההיסטורית: סיור בעברית באיל דה לה סיטה והרובע הלטיני וסיורים מודרכים בפריז בעברית.
  • הלינה באזור כנסיית סנט שאפל כמו לינה באזור איל דה לה סיטה כולו הינה לינה במרכז ההיסטורי של העיר פריז. זהו גם מרכז שלטוני, דתי ותיירותי חשוב ביותר, כאשר כמה מהאתרים החשובים של העיר מצויים בו. עובדה זו לצד העובדה שבאיים הקטנים עצמם יש ממש מעט מלונות (פחות מ-25 מלונות רובם מלונות ודירות יוקרה הפונים בעיקר לאנשי עסקים, דיפלומטים ולתיירים עמידים המחפשים לינה מפנקת), הופכת את הלינה על האיים עצמם ליקרה יחסית, ומביאה את מרבית התיירים לחפש מלונות באזורים הסמוכים לאיים ולמלונות הנמצאים בטווח הליכה או נסיעה קצר מהאיים. בין המלונות המומלצים בעיר הנמצאים באזור ניתן למנות את Citadines Saint-Germain-des-Prés ParisHôtel D’Aubusson ואת Hotel Les Rives de Notre-Dame שווה לקרוא בנושא זה את העמודים הבאים: מלונות ליד כנסיית סנט- שאפל ומלונות בפריז.
  • למי שרוצה לשלב ביקור בכנסיות נוספות יפות, מרשימות וחשובות בפריז אנו מציעים לקרוא על בזיליקת הלב הקדוש (סקרה קר) וקתדרלת הנוטרדם המפורסמות וגם על בזיליקת סן דני שנמצא בפרברי העיר בה נקברו מרבית מלכי צרפת.

מידע שימושי על כנסיית סנט-שאפל

שעות פתיחה

הכנסייה פתוחה כל יום מלבד ה-1 בינואר, ה-1 במאי וה-25 בדצמבר. מה-1 במרץ עד ה-31 באוקטובר בין השעות 9:30-18:00. מה-1 בנובמבר ועד ה-28 בפברואר בין השעות 9:00-17:00. בחודשי הקיץ בימי רביעי, הכנסייה פתוחה עד 21:00.

כתובת

4 Boulevard du Palais

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו 4 לתחנת Cité.

directions_bus
אוטובוס

קווים 21, 27, 38, 85, 96.