לה דפנס, פריז La Défense

מידע על רובע העסקים וגורדי השחקים של פריז

מידע כללי

לה דפנס (La Defense) הוא מרכז העסקים הרשמי של העיר פריז, שמספק הצצה לתיירים לצד מודרני יותר של הארכיטקטורה הצרפתית. מבחינה גיאוגרפית, לה דפנס נמצאת במחוז רמות סן אשר מחוץ לכביש הטבעת של העיר, אך מכונה לעתים הרובע ה-21 של פריז. הרובע מהווה את הנקודה האחרונה באקס-היסטוריק- ממוזיאון הלובר, דרך השאנז-אליזה, שער הניצחון ושדרות שארל-גול עד ל”גרנד ארש”- שער הניצחון המודרני בלה דפנס. גורדי השחקים ברובע העשויים זכוכית וברזל בעיצוב לא שגרתי המעניקים למקום חזות מודרנית ועתידנית. מלבד משרדים ובנייני עסקים, במקום ישנם בתי מגורים מודרניים ומרכזי קניות.




אזור לה דפנס מבט מלמעלה (צילום: Elementerre)

היסטוריה

הרובע נקרא כך על שם הפסל האייקוני שהוצב בו ב-1883 בשם “ההגנה של פריז” (La Défense de Paris) לזכר החיילים שנהרגו בהגנה על פריז בזמן מלחמת צרפת-פרוסיה. ברובע היו בעיקר מפעלים, חוות ומבני מגורים עד 1958, אז החלה בניית הבניינים הגבוהים המאפיינים את המקום כיום. ב-1982 החלה תחרות להקמת מבנה שישלים את ה”אקס היסטוריק”, והמבנה שזכה הוא הגרנד ארש המפורסם, שנעשה לסמל המסחרי של הרובע ולנקודה המתוירת ביותר בו. זהו אינו שער בלבד, אלא מדובר בבניין משרדים עצום שנבנה לציון 200 שנה למהפכה הצרפתית. עם השנים הרובע התפתח עוד ועוד, בעיקר לגובה, עד שנעשה למרכז העסקים הגדול ביותר באירופה כיום. ברובע ישנם את מרבית גורדי השחקים של פריז, בהם אלו של 15 מתוך 50 החברות המובילות בעולם.

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

מה רואים?

לאלו המתעניינים בארכיטקטורה ועיצוב, לאלו שסקרנים לגלות כיצד נראית פריז המודרנית או לאלו שהאוהבים את קו הנוף של גורדי השחקים באווירת מנהטן, מומלץ מאוד לבקר. ליתר, לא מדובר ב”נקודת חובה” בטיול בפריז ואפשר לפסוח על ביקור ברובע. עם זאת, אולי 8 מיליון התיירים שמגיעים אל הרובע בשנה לא טועים.

שער הניצחון החדש של פריז (צילום:Adaros

מתחם הפלאסה דה לה דיפנס בפריז (צילום: Dietmar Giljohann German Wikipedia

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • יופיה של הגרנד ארש נראה למרחוק, אך ניתן גם להשתמש בה כנקודת תצפית על העיר כולה, בתשלום כמובן. זה אומנם לא אחד מאתרי החובה הקלאסיים של פריז ואפשר לומר שהנופך של האזור יותר עסקי ופחות תיירותי – אך בשנים האחרונות הוא הפך פופלארי מאוד בקרב רבים מהמבקרים בעיר בעיקר בגלל השופינג האפשרי בו והתצפית היפה על העיר.
  • חוץ ממבחר הארכיטקטורה, ברובע יש גם מוזיאון פתוח ובו 60 פסלים ויצירות מודרניות, בהם גם של מירו, סרה, קלדר ואפילו מזרקת האש והמים של הפסל הישראל יעקב אגם (גאווה מקומית!).
  • לאלו מכם שמתעניינים להיחשף ליום יום הפריזאי, ניתן להגיע לאזור לקראת סיום יום העבודה, משעה 17:00 ואילך ולהתבונן בנחיל העובדים המעונבים יוצאים בבת אחת מהמשרדים לכיוון המטרו. הישארו שם לשעות החשיכה (בחורף זה קורה ביחד) ותוכלו ליהנות ממראה כלל הבניינים המוארים בלילה.
  • לדעתנו האזור לא ממש ללינה למרבית התיירים המבקרים בעיר. הוא קצת מרוחק ממרכזי התיירות העירונים אותם מחפשים מרבית מבקרי פריז. יש בו הרבה מלונות יקרים יחיסית (בני ארבעה וחמישה כוכבים) המרוכזים בעיקר באזור שליד הכביש הראשי (A14) ופונים בעיקר למגיעים לאזור לכנסים ו/או צרכים עסקיים. לעומת זאת עם מעמיקים פנימה זה אזור שבו אפשר למצוא אפשרויות לינה זולות יחסית למחירים הגבוהים של פריז (רצוי שתייר העושה כן יבחר מלונות בסמוך לתחנת מטרו).
  • אחד ממרכזי הקניות הגדולים והמשתלמים ביותר באזור הוא ה”ארבע עונות”, שמציע אפשרויות צרכניות קצת יותר משתלמות מאשר בתוך פריז עצמה. אפשר למצוא בקניון בגדים, צעצועים, שוקולד ואלכוהול במחירים סבירים יחסית.
  • ילדים: כנראה ששוטטות ארוכה במקום פחות תתאים למרבית הילדים

מידע שימושי על לה דפנס

שעות פתיחה

הכניסה לרובע כמובן חופשית ופתוחה כל הזמן

כתובת

Parvis de la Defense, 92800 Puteaux




הגעה
directions_subway
מטרו

קו 1 לתחנת La Defense.

directions_subway

RER
קו A לתחנת La Defense.

[wpgmza id="7" cat="5" marker="832" zoom="13"]