אופרה בסטיליה, פריז Opéra Bastille

עדכון אביב 2024

עונה זו מסמנת את תחילת עונת התיירות בפריז וכמות הולכת ועולה של תיירים מגיעים מכל רחבי העולם. בהתאם לכך מספר המבקרים באטרקציות השונות, בניהן אופרה בסטיליה, עולה. אומנם אין בעיה של זמינות כרטיסים בתקופה זו של השנה, אבל יש ימים בהם עלולים להיווצר תורים. לכן, למי שרוצה להשיג כרטיסים אותם יוכל פשוט להציג בלי לעמוד בתור לרכישה, או למי שיש לו כבר תוכנית בנויה - כדאי להזמין כרטיסים מראש, מי שחושש להתחייב למועד ביקור קבוע יכול להסתכל על אופציות עם אפשרות ביטול.

מידע כללי

אופרה בסטיליה (Opéra Bastille) היא בית האופרה של פריז, הנמצא בסמוך לכיכר הבסטיליה, במקום בו עמד בעבר בית הכלא המפורסם שכיבושו היווה את הסמל להצלחת המהפכה הצרפתית. המבנה נבנה ביוזמתו של נשיא צרפת פרנסואה מיטראן, שהחליט לבנות מבנה חדש שישמש למופעי אופרה. בית האופרה נחנך בערב יום השנה ה- 200 לכיבוש הבסטיליה, בשנת 1989.




את המבנה תכנן האדריכל האורגוואי קרלאוס אוט. המבנה הוא מייצג אדריכלי שכדאי לבקר בו גם מעבר להופעות ולאירועים שקורים בו. במבנה זה מוצגות כיום מרבית האופרות הגדולות של פריז. הוא מומלץ לביקור בעיקר עבור מי שמעוניין לצפות במופע מסויים המוצג בו. בתור מבנה, בניין האופרה הלאומי מעניין הרבה יותר.

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

מופע אופרה באופרה של הבסטיליה (צילום:Nawa)

מה רואים?

בניין האופרה בסטיליה הוא אומנם יפה וייחודי, אך כאמור אין מה להשוות אותו לאופרה גרנייה. בעוד שמבנה האופרה גראניה הוא פומפוזי ושם יותר דגש על הצורך של יושביו לראות ולהראות (כך למשל מתאי ה- VIP שלו רואים טוב יותר אחד את השני מאשר את הבמה), מבנה זה הוא הרבה יותר פונקציונאלי ומודרני. הוא מתפאר בעיצוב הבמה שלו והאיכויות האקוסטיות שלו הן ברמה גבוהה ביותר. לרוב, מי שמגיע לפה מתעניין במופעים המתקיימים במקום (אופרה, קונצרטים ובאלט). מעטים גם מגיעים בגלל האקדמיה לאומנות הפועלת במבנה.

מבנה האופרה בסטיליה – מבנה מודרני השונה מאוד באופיו ממבנה האופרה גראניה (צילום:LPLT)

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • מבחינה היסטורית או עיצובית, לדעתנו המקום לא מאוד מעניין. מצד שני, עבור מי שמתעניין בתרבות קלאסית זהו אחד מהאולמות החשובים באירופה. למי שבכל זאת רוצה לשמוע על המבנה ולצפות בו שלא בזמן מופע, זה אפשרי בתשלום (יש הנחה לצעירים עד גיל 25 ולמוגבלי תנועה ולמלווה שלהם). ישנו מדריך אודיו בעלות של 5 אירו. יש לקחת בחשבון שדווקא בקיץ הביקור התיירותי באופרה לא אפשרי (מחודש יולי ועד לאמצע ספטמבר).
  • שימו לב, למרות העיצוב המתוחכם ישנן לא מעט תלונות על כך שמהמושבים האחוריים לא ממש רואים היטב את הבמה, מה שיכול לבאס מאוד תיירים שמשלמים מעל 100 יורו לכרטיס.
  • האופרה בסטיליה נמצאת ממש בקצה אזור המארה, אין עניין מיוחד לשלב את המבנה בעת סיור באזור. עדיף לשמור אותו לביקור “תרבותי” יותר, הכולל מופע וארוחה באחד מעשרות המסעדות או בתי הקפה והביסטרו הפועלים באזור.
  • לא מומלץ להגיע למקום עם רכב פרטי (ראו השכרת רכב בפריזהשכרת רכב בצרפת), עדיף להשתמש כמובן בתחבורה ציבורית, במיוחד במטרו (יש תחנה ממש סמוך למוזיאון). למי שבכל זאת מעוניין להגיע עם רכב שכור, ישנן מספר אפשרויות לחניה סמוכה.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת כיכר הבסיטליה (Place de la Bastille), תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • הלינה באזור האופרה, כמו הלינה באזור המארה כולה, היא אחת מאפשרויות הלינה הפופולאריות ביותר בקרב תיירים בפריז בכלל ובקרב תיירים ישראלים בפרט. מדובר באזור מרכזי מאוד ונגיש לכל חלקי העיר, הכולל בתוכו כמה מהאתרים המרכזיים של העיר. הוא סמוך לרחובות אופנתיים הכוללים חנויות רבות ומסעדות מצויינות. האזור הינו אזור צעיר, תוסס ושוקק חיים המושך אליו תיירים צעירים בגילם וברוחם מכל העולם. בנוסף, אזור זה הוא מרכזי עבור הקהילה היהודית, לכן פועלות בו כמה וכמה מסעדות כשרות (Pitzman ו- Le Grand Mechant Louvre לדוגמא), מה שהופך אותו לאהוב במיוחד ללינה עבור התייר שומר המסורת.

מידע שימושי על אופרה בסטיליה

שעות פתיחה

סיורים מודרכים מתקיימים בין 1 בספטמבר עד 16 ביולי.

שעות פתיחה לפי תאריך ניתן לבדוק באתר הרשמי.

בכל שנה בתאריכים 1 בינואר, 1 במאי, 16 ביולי-31 באוגוסט האתר סגור למבקרים.

כתובת

Place de la Bastille, 75012 Paris, צרפת

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו 1, קו 5 וקו 8 לרדת בתחנת Bastille.