גני טווילרי, פריז Jardin Des Tuileries

מידע על הגנים הצרפתיים הקלאסים המפורסמים ביותר בפריז

מידע כללי

גני טויולרי (Jardin des Tuileries) הם כנראה הגנים הצרפתיים המפורסמים ביותר הממוקמים בליבה התרבותי של פריז, בין מוזיאון הלובר (Musee du Louvre) וכיכר הקונקורד (Place de la Concorde) לרוב גם מכנים את האזור כולו על שמם – אזור טוולרי. אפשר לומר שמכלל הפארקים של העיר פריז , אילו הפארקים המתויירים ביותר (בעיקר בגלל מיקומם המרכזי).
הגנים הוקמו ב 1564 על ידי המלכה קתרין דה מדיצ’י, אשר שלטה בצרפת בשמו של בעלה, אנרי השני, ובניה שירשו את מקומו. הגנים הוקמו כגנים מפוארים לארמון טווילרי שהיה לעיתים מקום משכנם של שושלות המלוכה לתקופות קצרות או ארוכות. ארמון טווילרי הוצת על ידי הקומונה הפריסאית ב1871 (ראו גם פריז במאה התשע עשרה). לאחר ההצתה שרידי המבנה נותרו על תילם, ורק לאחר יותר מ10 שנים הוחלט להרוס כליל את המבנה, והארמון לא שוחזר מאז לעולם. היכן שהיה ממוקם ההרמון נמצא שדרות רואו דה ריבולי (rue de Rivoly) שהן היום מרכז קניות יוקרתיות ושם ניתן לראות שרידים של הארמון שהושחט.




סרטון מידע על גני טווילרי מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

גני טווילרי, ששימשו כגני ארמון המלוכה הפכו לפארק ציבורי ב1667, לאחר המהפכה הצרפתית. מקור שמם הוא במפעל רעפים ששכן במקום קודם לכן (רעפים בצרפתית tuiles) . במאה ה19 וה20 הגנים נהפכו למקום הבילוי והפנאי של הפריזאים, וקיבלו איזכורים ביצירות אומנות רבות.

גני טווילרי בציור של קלוד מונה Monet-Tuileries-Marmottan
(ציור: Claude Monet)

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

מה רואים?

הגנן המפורסם של המלך לואי XIV, אנדרה לה נוטר, עיצב את הגנים והעניק להם את מראם הנוכחי שהוא סגנון הגנים הצרפתיים המסורתי- גנים מטופחים, שיחים גזומים בצורות גיאומטריות, ומקבצי פרחים מאורגנים כל אילו מסודרים בתוך שטחים סימטריים ומדוייקים.

גני טווילרי (צילום מקורי)

בגנים פזורים פסלים של רודן, ג’יקאמוטי, מאיול ועוד חלקם של הפסלים וציקים מאוד חלקם הרבה יותר חדשים… ישנן שתי מזרקות גדולות לצידן ניתן לשבת על אחד מהכיסאות הפזורים ולצפות בסירות המיניאטוריות המושטות בהן.
מסביב לגנים ישנם מוזיאונים, חנויות ונקודות ציון חשובות ומעניינות רבות – שער הקורסל (שער הניצחון הקטן של פריז), פסלה של זאן דארק וכדומה.

 ילדים משיטים סירות על מימי המזרקות, ומאחור מוזיאון הלובר
(צילום: Julian Fong)

פסל וערוגות פרחים בגני טווילרי
(צילום מקורי)

הגנים אומנם בעיקר שוקקים ומתוירים בקיץ כאשר הפרחים בהם פורחים – אך אי אפשר להתעלם מיופיים גם בחורף הפריזאי
 (צילומים: Jean-Pierre Dalbéra |  Jean-Pierre Dalbéra)

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

המלצות שעלו בקבוצת הפייבוק השותפה שלנו פריז למטיילים – Paris For Travelers:

  • היי קבוצה יקרה, האם מסעדת אנג’לינה (עם השוקו חם) ברחוב ריבולי נמצאת קרוב לכיכר קונקורד? או שמא זה בצד הקרוב יותר ללובר? אנחנו רוצים להגיע לכיכר קונקורד ולשלב את מוזיאון אורנג’רי, גני טולרי, הגלגל ענק ושוקו באנגלינה… האם אני בכיוון? תודה רבה רבה!
    • בין הלובר לפלאס דה לה קונקורד. זה לא באמת משנה איך תבחרי לשלב את זה.
    • אני לא הייתי מתעכבת על הבית קפה הזה. אנחנו התאכזבנו מאוד והמחיר בשמים.
    • זה קרוב לכיכר קונקורד ולגני טווילרי. תתמקדי רק בשוקו ובקינוחים ופחות באוכל.
    • ממש מול גני טווילרי, קרוב לקונקורד. למרות שתיירותי ומסחרי אני לא מוותרת על השוקו שלהם (טעים בטירוף ודרך אגב מגיע בקנקן ואפשר לחלוק) עם אחת מהעוגות המושלמות. שווה ממש.
    • קחי בחשבון תור ענק!
  • טיילנו בגני הטווילרי המאוד יפים (ובטח כשחם יותר עוד יותר…) יש שם גם גן שעשועים נחמד עם מגלשות וכו’. וכן טרמפולינות (בתשלום 2.5 יורו) ספסלים, גינות, אגמון עם ברווזים. החלק שקרוב ללובר יותר יפה. נכנסנו לאנגלינה המפורסם ברחוב ריבולי. בחנות התייחסו מקסים, נתנו לבנים שוקולד, הסבירו. קנינו שוקו ואת העוגה מון בלאן שמאוד מומלצת ובצדק. היא היתה מיוחדת וטעימה מאוד. השוקו טעים, אך מרוכז מאוד וקצת מריר.

מידע שימושי על גני טווילרי

שעות פתיחה

7:00- 21:30

כתובת

113 Rue de Rivoli




הגעה
directions_subway
מטרו

קו 1 תחנת Tulieries

directions_bus
אוטובוס

קווים 24, 27, 39, 68, 69, 72, 95.