אזור טווילרי, פריז – המדריך המקיף ביותר בעברית | Tuileries

מידע על אזור גני טווילרי בלב פריז ושלל המוזיאונים הנפלאים שסביבם

מידע כללי

אזור טווילרי (Tuileries) הוא כינוי לרובע הראשון שבגדה הימנית בפריז כולל כמה ממוקדי העניין המרכזיים בעיר, בהם אזור גני טווילרי. הגנים היפיפיים והגדולים משתרעים במקביל לנהר הסןממוזיאון הלובר ועד לכיכר הקונקורד. האזור כולל אטרקציות רבות ומומלצות, בהם מגוון מוזיאונים נפלאים, גנים מקסימים למנוחה וטיול וגשר רומנטי במיוחד.
ההיסטוריה של אזור זה היא ארוכה מאוד. הוא קרוי על שם ארמון טווילרי שהיה ביתם ההיסטורי של מלכי צרפת לפני המהפכה הצרפתית והיה למעשה המרכז המלכוני של צרפת וחלק גדול מאירופה במשך שנים רבות (ראו פריז המלוכנית). אחרי ההפכה האזור הפוך להיות הלב הלאומי של צרפת והארמונות של פעם שהם מהאיקונים החשובים של האדריכלות הפריזאית, הפכו להיות מבני מוזיאונים (כמו הלובר) ובתי ממשל (כמו ארמון המלוכה שליד כיכר רויאל) והגנים שפעם שמשו מלכים ואצילים הפכו להיות גנים שהם מהפארקים החשובים של פריז (ראו גם פארקים בפריז).

סרטון מידע על גני טווילרי מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

רוצים להכיר את פריז בדרך כיפית ומעניינת?
הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא סיור עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם בשכונות המיוחדות ובטעמים הייחודיים לעיר היפה באירופה. בין אם אתם מחפשים סיור להכרת העיר, סיור קולינרי שיקח אתכם לעולם הקינוחים הצרפתי או סיור מודרך בשכונת מונמארטר הקסומה תוכלו להבטיח את מקומכם בסיורים המבוקשים כאן.

מה רואים?

גני טווילר (Jardin des Tuileries)

הגנים הצרים והארוכים משתרעים מככר הקונקורד עד לרחבה הגדולה בחזית הלובר, הגנים גובלים בנהר הסן מכיוון דרום וברחוב ריבולי מכיוון צפון. אלו הגנים המפורסמים והעתיקים ביותר בפריז, מלאי צמחייה מטופחת, מדשאות, מזרקות, בתי קפה ודוכני אוכל. בגן ניצבים פסלים רבים עתיקים ומודרניים בניהם של הנרי מור, ג’יאקומטי אם תשקיעו זמן ומאמץ תוכלו גם למצוא פסל של אלפרד דרייפוס שהוצב בגן. בתוך הגנים עצמם נמצאים המוזיאונים המצוינים- האורנז’רי הקטן והמקסים שמציג אימפרסיוניזם ויצירות מופת של מונה, והז’ה דה-פום (Jeu de Paume), הגלריה הלאומית שמציגה תערוכות נפלאות של אמנות עכשווית מכל הסוגים. מוזיאון נוסף שנמצא ממש מעבר לגשר פון-רויאל (Pont-Royal), הוא מוזיאון ד’אורסיי הגדול לאמנות אימפרסיוניסטית. למרות שפע המוזיאונים, הגנים יכולים להוות הפסקה נעימה בין האטרקציות המקיפות את הגנים, וזמן שעשוע לילדים בקרסולה, רכיבה על פוני או השטת סירה בבריכות. תתרווחו בשמש מסביב לאחת המזרקות, תעשו הפסקת צהריים ארוכה עם בגט וגבינות ותאספו כוחות לקראת המשך הטיול (למידע שימושי ופרטים נוספים, ראו עוד).

שלכת בגני טווילרי (צילום: Valerii Tkachenko)

מוזיאון הלובר (Musee du Louvre)

המוזיאון המפורסם, הגדול ובעל האוסף המגוון ביותר באירופה כולה. למרות הגודל המאיים לא כדאי לוותר על ביקור בלובר, וגם אלו שאינם חובבי מוזיאונים גדולים יכולים להרכיב מסלול סיור קצר ומרתק של פחות מחצי יום ביצירות המופת הנחשבות של המקום. המוצגים במוזיאון הם במידה רבה אוצרות התרבות האנושית מרחבי העולם והתקופות השונות. איפה עוד תוכלו ליהנות מציורים איטלקיים, הולנדים ופלמיים, מוצגי אופנה בני זמננו, פיסול רומאי ויווני מדויק ומרשים, ממצאים ארכיאולוגיים מהמזרח התיכון וארץ ישראל מלפני מאות שנים, את הרהיטים וכלי האוכל המקוריים ומנקרי העיניים של נפוליאון או עתיקות ענק ממצרים וממסופוטמיה שכוללות סרקופגים וחזיתות שלמות של מקדשים עתיקים?. אסור להחמיץ! המוזיאון פתוח כל יום בין השעות 9:00-18:00 ובימי רביעי ושישי עד 22:00 (לפרטים נוספים ומידע שימושי, ראו עוד).

האגף האיטלקי בלובר (צילום: Coyau)

פאלה רויאל (Le Palais-Royal)

צפונית לגני טווילרי נמצא הארמון מפואר פאלה רויאל, שנבנה לפי הוראת הקרדינל רישלייה ב-1622. מהארמון המקורי נותר כיום רק חלקו הדרום-מערבי שנקרא גלריית דה-פרוא. בארמון התגוררו במאה ה-17 אן מאוסטריה ובנה המלך הצעיר לואי הארבעה-עשר. כאשר עבר המלך לואי לארמון הלובר, הוריש את פאלה רויאל לאחיו פיליפ. בנו, לואי-פיליפ, עיצב מחדש את הארמון והפך את המקום לאתר פריזאי מרכזי המוקף בבתי קפה, חנויות, תיאטראות, גנים ובתי-בושת רבים. כיום, הארמון עצמו משמש משרדים ממשלתיים וניתן לבקר רק בגן הארמון המטופח המוקף בשדרת עמודים מקושתים ארוכה ובחצר העמודים המודרנית של דניאל בורן. הארמון נמצא ב- Place Colette.

פלה רויאל (צילום מקורי)

 המזרקה בפאלה-רויאל (צילום מקורי)

מוזיאון אורנז’רי (Musee de l’Orangerie)

מוזיאון קטן הנמצא בתוך גני טווילרי, ומציג אוסף אמנות אימפריוניסטית משובח במיוחד. המוזיאון נבנה לכבוד שמונה ציורי ענק של חבצלות המים של מונה, וכולל גם את יצירותיהם של אמנים מפורסמים אחרים- פיקאסו, מאטיס, רנואר, סזאן ועוד (לפרטים נוספים ומידע שימושי, ראו עוד).

האורנז'רי (צילום מקורי)

מוזיאון האורנז’רי (צילום מקורי)

ז’ה דה-פום (Jeu de Paume)

הגלריה הלאומית ז’ה דה-פום נמצאת גם היא בתוך גני טווילרי בסמוך לכיכר הקונקורד, ומוקדשת כולה לתצוגת אמנות מודרנית ועכשווית ובעיקר מתחומי הצילום והוידאו. הגלריה מציגה תערוכות איכותיות ומרתקות, ולמתעניינים באמנות ובצילום מומלץ מאוד להגיע. הבניין נבנה ב-1861 בתקופת נפוליאון השלישי ושימש בראשיתו כאולם למגרשי טניס, משם מגיע שמו (הכינוי הישן למשחק הוא ז’ה דה פום- משחק המחבטים). בזמן מלחמת העולם השנייה, במבנה הזה אוחסנו יצירות האמנות שהיו בבעלות יהודים והוחרמו על ידי הנאצים. המוזיאון נמצא בכתובת 1 Place de la Concordeופתוח כל יום מלבד ימי שני בין השעות 11:00-19:00 ובימי שלישי עד השעה 21:00. כדאי לבדוק מה התערוכות המתקרבות באתר הגלריה.

מוזיאון ד’אורסיי (Musee d’Orsay)

אחד המוזיאונים החשובים ביותר בפריז המציג אוסף אמנות מגוון ומרשים משנים 1848-1914. האוסף כולל כמה מהיצירות החשובות ביותר של האימפרסיוניזם, הפוסט אימפרסיוניזם והנטורליזם בציוריהם של מונה, קורבה, רנואר, מאנה, ואן-גוך, גוגן, טולוז לוטרק ועוד ועוד (למידע שימושי ופרטים נוספים, ראו עוד).

גשר המנעולים (פון דאז-ארטס)

אחד הגשרים המפורסמים ביותר בפריז החוצה את נהר הסן בסמוך ללובר ונחשבת בעיני תיירים לאחת הנקודות הרומנטיות ביותר בעיר. העניין בגשר נמצא באלפי המנעולים המחוברים למעקי הגשר. המנהג בפריז הוא שזוגות אוהבים תולים מנעול על מעקה ומשליכים את המפתח למים, כסמל למחויבות והאהבה הנצחית. על המנעולים לרוב מצוינים שמותיהם של הזוגות או מילות אהבה. הגשר מהווה אטרקציה לא קטנה גם למשפחה, לא מעט הצעות נישואין של תיירים מכל רחבי העולם מתבצעות על הגשר ומתקיימות במקום תערוכות אמנות והופעות רחוב.

הנצחת אהבה בגשר המנעולים ותצפית יפה לאיל דה-לה-סיטה




לינה באזור גני טווילרי

הלינה באזור גני טווילרי היא אחת מאפשרויות הלינה המבוקשות והיקרות שיש בפריז. אזור זה מהמרכזים התיירותים, ההיסטוריים, התרבותיים והממשלתיים החשובים של פריז מושך אליו מבקרים שרוצים ללון בסמיכות לאתרים חשובים כמו, כיכר קונקורד, גני טווילרי והלובר ורחובות מרכזיים כמו רחוב ריבולי. היות ואזור זה לא גדול, ויש בו מיעוט יחסי של מלונות, ההיצע אינו גבוה ולכן מחירי המלונות באזור זה גבוהים מאוד. בנוסף, מרבית אפשרויות הלינה (הן המלונות והן הדירות) הם ברמה גבוהה יחסית, ויש באזור זה פחות מלונות פונקציונאליים שיותר מאפיינים אזורים אחרים (למשל מלונות באזור האופרה או מלונות ברובע הלטיני שיותר מתאימים למחפשים מלונות זולים או מלונות למשפחות במרכז פריז). בין המלונות המומלצים באזור זה ניתן למנות את מלון ברייטון (Brighton Hotel) ומלון מולייר (Hôtel Molière) בעלי דירוג של ארבעה כוכבים, ואת מלון רגינה (Hotel Regina) ומלון דו לובר, הייאט הוטל (Hotel Du Louvre, a Hyatt Hotel) בעלי דירוג של חמישה כוכבים. במידה ותרצו ללון בדירה מרווחת ומאובזרת אנו ממליצים על Apartments Du Louvre St Honoré. בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש למתלבטים, ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול. לעוד מידע על לינה באזור גני טווילרי כדאי להיכנס לעמוד מלונות באזור טווילרי. (למידע נוסף על מלונות מומלצים בפריז ומלונות בפריז.)

 

 

**פרסומת**



המלצות לאזור טווילרי

  • גני טווילרי הוא אחד מהאזורים המרכזיים מבחינה תיירותית בפריז, כל התיירים המבקרים בעיר עוברים בו. האזור מתאים לכל סוגי התיירים מחופשה רומנטית ועד חופשה עם ילדים, האתרים המרכזיים באזור והאזור עצמו מותאמים ברובם לתיירים מוגבלי תנועה וקל יחסית להתסדר עם כיסא גלגלים ו/או קולנועית באזור זה.
  • יחסית לאזורים המרכזיים האחרים של פריז, אזור זה אינו גדול וניתן לכסות אותו יחסית בזמן קצר (במידה ולא נכנסים לביקור בלובר למשל). לכן כדאי לחבר אותו עם אחד האזורים הסמוכים, אפשר לעשות זאת גם עם אזור השאנז-אליזה – Champs-Élysées, גם לה-האל – Les-Halles וגם עם אזור האופרה ובתי הכלבו – Opera et les Grand Magasins, כולם סמוכים לאזור הטווילרי שנמצא ממש בלב המרכז התיירותי של העיר.
  • הזמן המתאים לביקור באזור זה הוא בשעות היום, זה אינו אזור של חיי לילה.
  • אומנם בחלקים רבים של אזור זה לא צריך לשלם (למשל גני טווילרי הם לגמרי בחינם), מצד שני לאתרים המרכזיים כמו מוזיאון הלובר ומוזיאון האורנז’רי אנו ממליצים מאוד להזמין כרטיסים מראש. אפשר לשקול לקחת את כרטיס פריז מוזיאון פאס.
  • אזור זה אינו מתאים כלל להגעה עם רכב פרטי, גם אם הינכם מגיעים לעיר עם רכב שכור (עדיף להימנע ראו השכרת רכב בפריז והשכרת רכב בצרפת) ישנם חניונים יקרים מאוד באזור הגנים והלובר. הדרך הנוחה ביותר להגעה היא המטרו, זהו אחד האזורים הכי מרושתים שיש והתחנות מפותחות ונוחות. למשתמשים באוטובוס התיירים של פריז, כדאי לדעת שבאזור אתר זה ישנה תחנה סמוכה ונוחה.

מידע שימושי

  • כתובת: Jardin des Tuileries
  • איך מגיעים?
    • מטרו:
      • קו 1 עובר על פני התחנות באזור ממזרח למערב- מתחנת Louvre-Rivoli, Palais Royal- Musee de Louvre, Tuileries, Concorde.
      • קו 7 מגיע לתחנת Palais Royal- Musee de Louvre ולתחנת Pont-Neuf.
      • קו 8 וקו 12 מגיעים אף הם ל- Concorde.
      • תחנת Chatelet המרכזית כוללת קווי מטרו ו-RER רבים ונמצאת מזרחית ללובר ובה עוברים קו 1, קו 4, קו 7, קו 11 וקו 14 וניתן להגיע ממנה ברגל לגני טווילרי.
    • אוטובוסים: קווים 24, 48, 67, 68, 69, 72, 74, 75, 76, 84, 94.
    • RER: קו C עובר בתחנת Musee d’Orsay, וממנה ניתן להגיע באמצעות חציית גשר רויאל לגנים.

[wpgmza id="7" cat="5" marker="826" zoom="15"]