1. עמוד הבית
  2. »
  3. פריז 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אזורים מרכזיים בפריז – סקירות מומחים על אזורי התיירות של בירת צרפת
  6. »
  7. אזור האייפל והאינווליד, פריז – המדריך המקיף ביותר בעברית | Tour Eiffel et Les Invalides

אזור האייפל והאינווליד, פריז – המדריך המקיף ביותר בעברית | Tour Eiffel et Les Invalides

מידע על הרובע השביעי של פריז ומגוון האתרים המומלצים לביקור בו

מידע כללי

אזור האייפל והאינווליד (Tour Eiffel et Les Invalides) הוא כינוי לאחד האזורים המתויירים ביותר של פריז שנמצא ברובע השביעי בגדה השמאלית של הסיין. רובע זה מלא באתרים חשובים ופופולריים לביקור בפני עצמם, ולכן, כנראה שכל תייר שיגיע לפריז יזדמן לביקור ברובע. כאן תוכלו למצוא את מגדל אייפלמוזיאונים קלאסיים ומודרניים, גנים צרפתיים ואת מתחם ההיסטוריה הצבאית המפורסם, האינווליד. הרובע נמצא בגדה מול אזור השאנז-אליזה, וניתן לשלב במסלול ביקור בשני האזורים.




מה רואים?

מגדל אייפל (Tour Eiffel)

מגדל הברזל הוא אחד האתרים המפורסמים ביותר בעולם, והסמל של פריז וצרפת כולה. המגדל נראה למרחוק מכמעט כל פינה ברובע, ניתן להגיע אליו בלילה או ביום, בסוף יום טיול או בתחילתו, לעלות עד לקומה האחרונה, עד לקומה השנייה או רק לשבת בדשא למרגלותיו, הוא תמיד מרשים ותמיד מלא תיירים ומצלמות (לפרטים נוספים ומידע שימושי, ראו עוד).

גני שאמפ-דה-מארס
(צילום מקורי)

אייפל מואר מגני טרודקו (צילום מקורי)

מגדל אייפל מואר בלילות

גני שאמפ-דה-מארס (Champ de Mars)

הגנים היפים והסימטריים המובילים מבית הספר הצבאי היישר למגדל אייפל. בעבר האזור שימש כמגרש המצעדים והמסדרים הרשמי של הצבא, נחגגו חגים לאומיים ונערכו התערוכות הבינלאומיות הגדולות, במסגרתן הוקם מגדל אייפל ב-1889. כיום, הדשא עמוס תיירים ומקומיים המשקיפים על מגדל אייפל מלמטה. ב-14 ביולי, יום העצמאות של צרפת בגנים מתקיים מופע זיקוקים מרהיב.

מתחם האינווליד (Les Invalides)

מתחם גדול ומרשים אליו מוביל גשר אלכסנדר השלישי, והוא מוקדש להנצחת ההיסטוריה הצבאית הצרפתית. כאן שוכנים מוזיאון הצבא המומלץ ומספר מוזיאונים נוספים, מקום משכנם העתיק של ותיקי מלחמות צרפתיים לטיפול ושיקום, כנסיות, וקברו המפואר של נפוליאון בונפרטה. כרטיס כניסה למתחם כולל את הכניסה לכל האתרים השונים. המתחם פתוח כל יום בין השעות 10:00-17:00, ובחודשי הקיץ, בין אפריל לספטמבר המתחם יהיה פתוח עד השעה 18:00 (לפרטים נוספים ומידע שימוש, ראו עוד).

הדום של כנסיית הדום

כיפת הדום

שריון במוזיאון הצבא (צילום: Rama)

מוזיאון קאי ברנלי (Musée du quai Branly)

מוזיאון אתנוגרפיה הסוקר את תרבות אפריקה, אסיה, אוקיאניה ואמריקה. המוזיאון נמצא על גדות נהר הסן ובסמוך למגדל אייפל, וקרוי על שם הרחוב בו נמצא- רציף ברנלי. מדובר במוזיאון מודרני יחסית שנפתח למבקרים רק ב-2006, ומחשבה רבה הושקעה במבנה המיוחד. הקיר הדרום-מערבי של המבנה, באורך של 200 מטר ובגובה של 12 מטר, מלא בצמחים ופרחים מזנים שונים הצומחים במאונך לאדמה. גם בגן המוזיאון נשתלה צמחייה רבה ומיוחדת, ובלילות הגן מואר במאות פסי תאורה קטנטנים. המוזיאון מציג אוסף מגוון ותערוכות מתחלפות המאפשר הצצה לתרבויות רחוקות ועתיקות- מסיכות צבעוניות מפפואה ניו-גינאה, פסלים עצומים של בני דת הוודו מהאיטי, תלבושות צבעוניות מפרו ומגוון סרטונים המתארים טקסים, חיי היום-יום ואירועים חשובים במגוון שבטים ותרבויות. המוצגים המיוחדים והמוחשיים מסקרנים, מצחיקים ומעניינים עבור מבוגרים וילדים כאחד. המוזיאון נמצא בכתובתQuai Branly 37 ופתוח בימים שלישי, רביעי וראשון בין השעות 11:00 ל-19:00, בימים חמישי, שישי ושבת בין השעות 11:00 ל-21:00, וסגור למבקרים בימי שני. להזמנת כרטיסים מראש ופרטים נוספים באתר המוזיאון.

מוזיאון רודן (Musée Rodin)

מוזיאון המוקדש כולו ליצירותיו של הפסל הצרפתי אוגוסט רודן. המוזיאון ממוקם באוטל בירון (Hôtel Biron), ביתו היפיפה של רודן שנהפך למוזיאון ב-1919. פסליו הרבים פזורים ברחבי הבית ואף בחצר, שם נמצאות יצירותיו המפורסמות ביותר- האדם החושב, הנשיקה ואזרחי העיר קאלה. כמו כן, באוסף המוזיאון כלולים ציורים של ואן-גוך, רנואר, מונק ומונה, ואף חדר המוקדש ליצירותיה של קאמי קלודל, פסלת ומאהבתו של רודן. המוזיאון נמצא בכתובת- 79 rue de Varenne, ופתוח כל יום מלבד יום שני בין השעות 10:00 עד ל-17:45. בימי רביעי המוזיאון פתוח עד 20:45. להזמנת כרטיסים מראש ופרטים נוספים באתר המוזיאון.

החצר הנעימה במוזיאון רודן (צילום: olanguepin)

מוזיאון ד’אורסיי (Musee d’Orsay)

אחד המוזיאונים החשובים ביותר בפריז המציג אוסף אמנות מגוון ומרשים משנים 1848-1914. האוסף כולל כמה מהיצירות החשובות ביותר של האימפרסיוניזם, הפוסט אימפרסיוניזם והנטורליזם בציוריהם של מונה, קורבה, רנואר, מאנה, ואן-גוך, גוגן, טולוז לוטרק ועוד ועוד (למידע שימושי ופרטים נוספים, ראו עוד).

שעון במוזיאון ד'אורסיי (צילום מקורי)

תצפית על פריז דרך השעון במוזיאון ד’אורסיי (צילום מקורי)

לינה באזור האייפל והאינווליד

הלינה באזור האינווליד מצטיינת בקרבה לאתרים המרכזיים של אזור זה (בראשם כמובן מגדל אייפל ומתחם האינווליד). בנוסף, יתרונה הוא בכך שהיא מרכזית, אך מרוחקת מהרעש וההמולה של אזור השאנז אליזה וכוללת בתוכה לא מעט שטחים ירוקים ופתוחים ביחס ללינה במרכזה של עיר כה פעילה וגדולה. האזור הוא אזור תיירותי במשך שעות היום ו/או מדיני ועסקי וככזה הוא לא כולל חיי לילה סוערים (למי שמחפש בילויים ומסעדות עדיף לחפש מלונות ברובע הלטיני / מארה או מונמרטר) ואינו מאופיין בשופינג (מחפשי מלונות באזורי קניות יחפשו מלונות באזור השאנז אליזה). האזור כולל מיעוט יחסי של אפשרויות לינה – רובם ברמה גבוהה של מחיר ושל שירות, והוא אחד מהאזורים היקרים שיש למלונות בפריז. בין המלונות המומלצים באזור זה ניתן למנות את מלון פולמן פריז טור אייפל (Pullman Paris Tour Eiffel) בעל דירוג של ארבעה כוכביםמלון אמלי (Amélie Hotel) בעל דירוג של שני כוכבים ומלון הדירות רזידנס שארל פלוקה (Résidence Charles Floquet). בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש למתלבטים, ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול. לעוד מידע על לינה באזור האינווליד כדאי להיכנס לעמוד מלונות באזור האינווליד. (למידע נוסף על מלונות מומלצים בפריז ומלונות בפריז.)

 

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • בית הספר הצבאי של פריז, אקול מיליטר (Ecole Militaire), נמצא בקצה הדרום-מזרחי של שאמפ דה-מארס. מדובר במבנה רחב ומפואר הקיים כמוסד להכשרה צבאית מאז 1750, ובו אף התחנך נפוליאון בכבודו ובעצמו. מדובר בשטח צבאי ולכן אין אפשרות לבקר בו, אך ניתן להתרשם מהמבנה רחב הידיים מבחוץ.
  • למבקרים בעיר לסיור של יום פנורמי, אזור זה הוא אזור חובה וכדאי להתמקד בעיקר במגדל אייפל. למטיילים טיול רומנטי בעיר שווה לנצל את הגנים והפארקים באזור כמו גם לשקול לקחת מאזור המגדל שייט על הסייןהמטיילים עם ילדים בפריז – יהנו מאזור זה מאוד, הוא פונה לכל המשפחה – מלבד מגדל אייפל שהוא אתר חובה אנו ממליצים על מתחם האינווליד שמרתק הרבה פעמים את המטיילים הצעירים (במיוחד הבנים שבהם). שווה לנסות להצטרף למופע האור-קולי המתקיים בלילות באזור – ראו פרטים פה.
  • אזור האייפל והאינווליד מתאים לביקור בעיקר בשעות היום – במהלך שעות החשכה הוא אינו מעניין כל כך.
  • האזור מתאים לכל התיירים עיר, הוא נחשב אזור חובה לביקור. בחלקים ממנו אפשר למצוא יותר מרחב ופחות צפיפות כאשר מתקרבים לאתרים המרכזיים (מגדל אייפל בראשם, אך גם כניסה למוזיאונים ומתחם האינווליד עצמו) ניתן להרגיש יותר את הקהל והמוני התיירים המגיעים לאזור.
  • אזור זה אינו מתאים כלל להגעה עם רכב פרטי, גם אם הינכם מגיעים לעיר עם רכב שכור (עדיף להימנע ראו השכרת רכב בפריז והשכרת רכב בצרפת). הדרך הנוחה ביותר להגעה היא באמצעות המטרו. למשתמשים באוטובוס התיירים של פריז, כדאי לדעת שבאזור אתר זה ישנה תחנה סמוכה ונוחה.
  • לאתרי אזור זה כמו מוזיאון ד’אוריסי מוזיאון רודן ומוזיאון ראי ברנולי ניתן גם להזמין כרטיסים מראש ונית לשלב את הביקור בהם עם כרטיסי ההנחות –כרטיס המזויאונים של פריז וכרטיס פריז פאס. באותו הקשר אנו ממליצים מאוד להזמין כרטיסים מראש למתחם האינווליד ומוזיאון הצבא (להזמנת כרטיסים).
  • ברובע השביעי נמצא רחוב ארוך עמוס כל טוב- rue de-Bac ובו כמה מהפטיסרי, בולנז’רי, שוקולוטריות ובתי קפה המשובחים ביותר בפריז. Des Gateaux et du Pain (“עוגות ולחם”) במספר 89 הנפלאה, שמציעה גם קינוחים וגם לחמים וקוראסונים איכותיים ומצויינים, או הפטיסרי המפורסם שבו כל עוגה עטופה את פעמון הזכוכית ותור ארוך משתרך בחוץ במספר 93, La Patisserie Des Reves (פטיסרי החלומות).

מידע שימושי

  • כתובת: Arrondissement Paris 7
  • איך מגיעים?
  • מטרו:
    • קו 8 עובר ברובע בתחנות Invalides, La Tour-Maubourg, Ecole Militaire.
    • קו 13 עובר בתחנות Invalides, Varenne, Saint-Francois-Xavier.
    • קו 12 עובר בחלקו המזרחי של הרובע בתחנות Assemblee Nationale, Solferino, Rue de-Bac ו-Sevres-Babylone.
  • RER: קו C חוצה את חלקו הצפוני של הרובע בין התחנות Pont de l’Alma, Invalides, Musee d’Orsay.
  • אוטובוסים: קווים 28, 42, 63, 69, 73, 80, 82, 83, 84, 87, 92, 93.

[wpgmza id="7" cat="5" marker="877" zoom="15"]