מוזיאון אורנז’רי, פריז Musée de l’Orangerie

עדכון אביב 2024

בתקופה זו בפריז עומס התיירים עולה וגובר, ויגיע לשיא בחודשי הקיץ. למרות שאין את אותן בעיות של זמינות כרטיסים, תורים ועומס במוזיאון אורנז’רי עדיין יכולים להיות ימים בהם יהיו תורים ועומס רב יותר, מיוחד בסופי שבוע וככל שנתקרב אל הקיץ. לכן, למרות שזה לא הכרחי כמו באתרים המובילים, תוכלו לרכוש כרטיסים מראש במידה והכנתם תוכנית לחופשה ויודעים מתי תרצו להגיע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון אורנז’רי: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

מידע על מוזיאון האורנז’רי

מידע כללי

מוזיאון האורנז’רי (Musée de l’Orangerie) הוא מוזיאון אמנות מפורסם שנמצא בלב פריז, בסמוך לכיכר הקונקורד ובתוך גני טווילרי. המוזיאון כולל אוסף קטן אך מרשים של יצירות אומנות אימפרסיוניסטיות של אמנים כמו רנואר, פיקאסו ומונה. בעבר, מבנה המוזיאון שימש כחממה לעצי התפוזים עבור ארמון הטווילרי ומשם זכה לשמו – אורנז’רי.

המוזיאון עצמו אינו גדול מדי (ביחס למוזיאונים האחרים שתבקרו בהם) וניתן לעבור על מגוון היצירות בכשעה וחצי-שעתיים. למרות שבגודלו הוא רק כאחוז אחד מכל מוזיאון הלובר הסמוך, כדאי להגיע לראות את היצירות המיוחדות של הציירים המפורסמים.

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

האורנז’רי (צילום מקורי)




מה רואים?

חבצלות המים של קלוד מונה מהציורים המפורסמים והפופלארים במוזיאון

גולת הכותרת של המקום הם שני החדרים האליפטיים בקומת הכניסה, המציגים שמונה מציורי “חבצלות המים” – או הנימפות (Les Nympheas) של קלוד מונה. אלה ציורי ענק בהשראת גנו הידוע של מונה בכפר ז’יוורני, והללו ניתנו במתנה לממשלת צרפת לאור הניצחון הצרפתי במלחמת העולם הראשונה. במקור, כאשר הוחלט להסב את החממה למוזיאון המבנה הותאם במיוחד להצגת היצירות הללו. הציורים עצומים בגודלם (אורכם המשותף הוא כ-100 מטר!) ומדהימים ביופיים, ורק בשבילם מומלץ ללכת למוזיאון.

חלוקה כללית לפי קומות:

  • בקומה מינוס אחד במוזיאון מוצג האוסף המרשים של סוחר האמנות פול גיום (Paul Guillaume) מראשית המאה העשרים, שבעצמו מופיע בכמה פורטרטים במקום. אוסף היצירות של גיום כולל את האמנים- פיקאסו, סזאן, רנואר, רוסו, מאטיס, מודוליאני, סוטין, דריין ולורנסאן.
  • בקומה הראשונה של המוזיאון מוצגות יצירותיו של מונה.
  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

סזאן- תפוחים ועוגיות (תמונה:  russavia)

רנואר – אישה ערומה בנוף (תמונה: russavia)

הזמנת כרטיסי כניסה, כרטיסים משולבים וסיורים מודרכים במוזיאון אורנז’רי

המלצות "הכל על" למבקר במקום




  • לא מדובר באחד מאתרי החובה של פריז, ולא מהמוזיאונים הגדולים שלה ולמרות זאת, חובבי האומנות המבקרים בעיר אוהבים אותו מאוד. הוא פחות מותאם לדעתנו לילדים, למרות שיש בו כמה יצירות שיכולות מאוד להקסים אותם, כמו למשל “חבצלות המים”. כך שאם הילדים שאתכם חובבי אומנות, שווה לשקול לקחת אותם לביקור במוזיאון. בנוסף, בהשוואה למוזיאונים אחרים יש פה הרבה פחות תור. את הביקור במקום כדאי לשלב עם האתרים האחרים של אזור טווילרי, כמו כיכר קונקורד, הלובר, וגני טווילרי.
  • למי שרוצה להוזיל את עלויות הכרטיס, כדאי לדעת שיש למוזיאון שלל כרטיסים משולבים. השילובים הפופלארים ביותר הם עם מוזיאון דה אורסי (לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על) ומרכז פומפידו (לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על). בנוסף ישנם שילובים המותאמים לחובבי האמונות היותר גדולים שהולכים למוזיאונים הקטנים יותר כמו: מוזיאון מרמוטאן מונהמוזיאון קרן לואי ויטון, מוזיאון מוזיאון רודן ועוד מספר שילובים נוספים. אנו ממליצים למי שמתכנן לבקר באתר זה לבדוק שילובים אילו יכול להיות שחלקם יחסכו לכם כסף (לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על – הביטו בתחתית העמוד). שימו לב לכל הלינקים להזמנה עם הנחה קוד הקופון הוא HAKO5.
  • בדומה למוזיאונים הצרפתיים הקלאסיים ולהרבה מוזיאונים אחרים בפריז, השילוט במוזיאון כולו ובסמוך לכל יצירה הוא בצרפתית בלבד. מומלץ להשכיר אוזניות עם הסברים (Audioguide) באנגלית עבור 3-5 יורו.
  • גאווה מקומית- במוזיאון מוצגות יצירותיו של הצייר היהודי הרוסי חיים סוטין. ליצירותיו מוקדש חדר שלם ומומלץ ביותר, שילוב ייחודי של גאונות, כישרון והומור.
  • לרוב התור אינו ארוך במיוחד ועובר במהירות.
  • המוזיאון נמצא בתוך גני טווילרי, על גדות נהר הסן ובכיכר הקונקורד. לאחר ביקור במוזיאון כדאי להמשיך לטיול בכיכר היפה ובגנים, לשבת בכסאות הנוחים הירוקים מסביב לבריכה המתומנת (Bassin Octogonal) ולקנות גלידה באחד מהדוכנים בגן.
  • מומלץ שלא להגיע ברכב פרטי לאזור זה. למי שמגיע, יש חניה ב- Jardin des Tuileries and Carrousel (למידע נוסף ראה השכרת רכב בפריז). למשתמשים באוטובוס התיירים של פריז, כדאי לדעת שבאזור אתר זה ישנה תחנה סמוכה ונוחה.
  • הלינה באזור מוזיאון האורנז’רי, כמו הלינה בכל אזור גני טווילרי, היא אחת מאפשרויות הלינה המבוקשות והיקרות בפריז. אזור זה הוא מהמרכזים התיירותיים, ההיסטוריים, התרבותיים והממשלתיים החשובים של פריז והוא מושך אליו מבקרים שרוצים ללון בסמיכות לאתרים חשובים כמו כיכר קונקורדגני טווילרי ומוזיאון הלובר ורחובות מרכזיים כמו רחוב ריבולי. היות ואזור זה לא גדול ויש בו מיעוט יחסי של מלונות, ההיצע אינו גבוה ולכן מחירי המלונות באזור זה גבוהים מאוד. בנוסף, מרבית אפשרויות הלינה (הן המלונות והן הדירות) הן ברמה גבוהה יחסית. יש באזור זה פחות מלונות פונקציונאליים שיותר מאפיינים אזורים אחרים בעיר (למשל מלונות באזור האופרה או מלונות ברובע הלטיני), כך שלא מגיעים לשם הרבה תיירים המחפשים לינה למשפחות או לינה זולה בפריז. מצד שני, זהו אחד האזורים המומלצים לחפש בהם מלונות לחופשה רומנטית. בין המלונות המומלצים באזור ניתן למנות את: Sofitel Paris Le FaubourgHotel Du Louvre, a Hyatt HotelBrighton Hotel.
  • ילדים: התערוכה כולה פחות תלהיב ילדים, אך חבצלות המים בהחלט כן (פריז לילדים).

מידע שימושי על מוזיאון אורנז'רי

שעות פתיחה

כל יום מלבד ימי שלישי וה-1 במאי, בוקר ה-14 ביולי וה-25 בדצמבר, בין השעות 9:00-17:45

כתובת

Jardin des Tuileries 75001 Paris, על גדות נהר הסן

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו 1, קו 8 וקו 12 לתחנת Concorde.

directions_bus
אוטובוס

קווים 24, 42, 52, 72, 73, 84, 94 לתחנת Concorde.