הקטקומבות של פריז Les Catacombes de Paris

עדכון מרץ, 2024

עם המעבר מהחורף לאביב כמות התיירים בפריז במגמת עלייה. בהתאם גם הביקוש לאטרקציות הפופולאריות, כמו סיור בקטקומבות של פריז, עולה. לכן, אנו ממליצים לשריין מקום מראש בסיור שבוע מראש, ואף יותר במידה ומדובר בסוף החודש (אז חל חג הפסחא) או אתם מחפשים מקומות ליותר משניים-שלושה אנשים. להזמנת כרטיסים מראש לסיור בקטקומבות של פריז ניתן להיכנס לקישור הזה בו יש הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) או לקישור הזה עם ביטול בחינם.

התור בכניסה לקטקומבות –
יכול להיות ארוך וכדאי להזמין כרטיסים מראש (צילום: Guilhem Vellut)

הקטקומבות של פריז (Les catacombes de Paris) הן רשת מחילות וחדרים הנמצאת תחת עיר האורות. הקטקומבות שימשו החל לשמש כאתר קבורה החל מסוף המאה ה-18, בכדי לפתור את הבעיה התבראותית שיצרו בתי הקברות על פני הקרקע. הקבורה במחילות נמשכה עד אמצע המאה ה-19, ומעריכים כי קבורים שם כ-6 מיליון פריזאים.  המחילות מתפרסות תחת חלקים גדולים מין העיר, אך רק המחילות שנמצאות תחת הרובע ה-14, פתוחות לקהל הרחב.

מה רואים בקטקומבות?

במוזיאון הקטקומבות ישנו שחזרה של ההיסטוריה של פריז. המבקרים במקום ילכו במסדורנות צרים לצד גולגלות ועצמות, ויבקרו באחד מהמקומות בהם הילכו גיבורי “עלובי החיים” של וייקטור הוגו. אורך המסלול התיירותי הוא כ-2 ק”מ וישנן כ-200 מדרגות סה”כ. אפשר להגדיר את החוויה בביקור במקום כחוויה ייחודית ומעט מחניקה שלא ניתן לחוות במקומות אחרים – זה מה שהופך את האתר לכל כך פופלארי (לפעמים יש תורים בכניסה שלא מביישים את האייפל). למעשה ההליכה פה היא הליכה מרתקת בתוך סבך של מחילות ומנהרות. כדאי לדעת רק חלק מצומצם מהמערכת של המכילות פתוחה למבקרים, הרוב סגור. יש המכירים את הכניסות הסודיות ומבקרים במחילות השונות ואף מקיימים בהם פגישות ואירועים. ישנה אפילו קהילה של חובבי הקטקטובות המכונים קטפיל (בצרפתית: cataphiles).

צילום: Tommie Hansen

סרטון הממחיש את שתראו בקטקמובות

רשת המחילות של הקטקטומבות (צילום: Shadowgate)




המלצות "הכל על"

  • לדעתנו, לא מדובר באתר חובה. למרות זאת, הוא מאוד פופלארי והתורים בו יכולים להוות בעיה, במיוחד בסופי שבוע ובקיץ. לכן, למי שרוצה לבוא לבקר מומלץ להזמין כרטיסים מראש באתר (זה חוסך את התור וזה לא יותר יקר – יש לקחת בחשבון שהכרטיס הבסיסי מצמצם רק חלק מהתור – יש כרטיס מהיר יקר יותר). משך הביקור המומלץ הוא כשעה וחצי פלוס מינוס.  למבקרים בפריז עם ילדים: הביקור במוזיאון מומלץ לבני נוער, אך ילדים קטנים עלולים לפחד.
  • המוזיאון קרוב למגדל מונפרנאס, ניתן לשלב את הביקור עם אתרים נוספים באזור זה.
  • הביקור במקום ללא הדרכה הוא פספוס ולא מבינים יותר מידי. יש אודיו גייד שהוא בהחלט מספק.
  • למרות שישנה חניה בתשלום באזור וההגעה לאתר היא נוחה יחסית, עדיין אנו ממליצים מאוד לא להתקרב לאזור עם רכב פרטי (ראו השכרת רכב בפריז והשכרת רכב בצרפת) ולהשתמש בתחבורה הציבורית.
  • הלינה באזור הקטקומבות ובאזור המונפרנאס בכלל, היא אומנם פחות פופולארית בהשוואה ללינה באזורים מרכזיים יותר של פריז, אך כדאי לשקול אותה בחיוב. בעיקר בשל השילוב של המחיר הזול יחסית, הנגישות והקרבה לאזורים מרכזיים אחרים, כמו גם פינות חמד ובתי קפה היסטוריים שמשמרים את תקופת הזוהר של המקום כאזור המגורים של האינטלקטואלים והאומנים בפריז. המלונות באזור זה הם לרוב פשוטים ופונקציונאליים, מיועדים עבור מי שמחפש מקום לינה עם נגישות נוחה בעיר וללא פינוקים מיותרים. בין המלונות המומלצים של פריז הנמצאים באזור המגדל ניתן למנות את Hotel Arcadie Montparnasse ואת Hôtel Vaneau Saint Germain. כדאי לקרוא על כך עוד תחת מלונות באזור מונפרנס ומלונות בפריז.
  • מחיר כניסה:  4 – 8 €
  • ילדים: הביקור אינו מומלץ לכל הילדים

מידע שימושי על הקטקומבות של פריז

שעות פתיחה

פתוח כל יום מ- 10:00 עד- 18:00, מלבד יום שני וה- 1 במאי.

כתובת

avenue du Colonel Henri Rol-Tanguy 1, Paris 14e

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו 4 וקו 6 לרדת בתחנת Denfert-Rochereau.

directions_subway

RER

קו B לרדת בתחנת Denfert-Rochereau.

directions_bus
אוטובוס

קווים 38 ו-68.