פון נף, פריז Pont Neuf

מידע על הגשר העתיק ביותר של פריז

מידע כללי

פון נף (pont neuf) הוא הגשר העתיק ביותר שעובר על נהר הסיין בפריז, בצד המערבי של האי איל דה לה סיטה. משמעותו של השם היא “הגשר החדש” משום שבעת בנייתו היה החדש ביותר מבין הגשרים שעל הסיין. בניתו של הגשר היא יוזמה של המלך הנרי השלישי מתחילת המאה -17, על מנת להקל על העומס מגשר נוטרדאם שהיה עמוס יתר על המידה. הגשר הושלם בזמן מלוכתו של המלך הנרי הרביעי שחנך אותו ב1607 והוא עומד עד היום על תילו ומוביל רכבים והולכי רגל.




הידעת? המאסטר האחרון של מסדר אבירי היכל שלמה, הידועים בשם “הטמפלרים” עלה על המוקד בסמוך לגשר. הגשר מופיע בתצלום הראשון בהיסטוריה – דאגֵרוֹטִיפּ, המכיל דמות אנוש.

הגשר אחרי הצהריים, ציור מתחילת המאה העשרים

מה רואים?

בצורה אופיינית לגשרים בני תקופתו, הוא בנוי מקשתות עוקבות זו אחר זו כמנהג הרומאי. הגשר מורכב משני חלקים- הראשון מוביל מהגדה השמאלית של היבשת אל האי ובעל 5 קשתות, והמשכו לחלק השני מהאי לגדה הימנית של היבשת ובעל 7 קשתות. בנקודה בה הגשר חוצה את האי ניצב פסל של המלך הנרי הרביעי רכוב על סוס. עיצוב הגשר היה מהפכני בזמנו בכך שנבנה ללא בנינים שיסתירו לעוברים עליו א ארמון הלובר – תפיסה עיצובית שתפותח בפריז בצורה נרחבת יותר בתקופותו של הברון אוסמן (עברו על גשר אלכסנדר השלישי לכיוון מתחם האינווליד – זו דוגמא מצויינת) ועוד תמשיך ותפותח בהמשך התפתות של העיר (דוגמה נהדרת היא הליכה מאזור הטרוקדרו למגדל אייפל) – בכל מה שקשור לפרספקטיבה של עובר האורח פריז היא מצטיינת וזה חלק ממה שהופך אותה לעיר כל כך יפה ומיוחדת (לא פחות מהאורות), וכאן בגשר זה, תפיסה זו התחילה לתת את אותתיה בעיצוב העיר.

מבנה הגשר מבט מהרציפים מתחת לגשר

סרטון המציג את גשר הפון נף

פסלו של המלך הנרי רכוב על סוס בקצה הגשר 

הפון נף הוא אחד האזורים בהם מאוד פופלארי לקחת סירה לשייט על הסין.

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

מידע שימושי על פון נף

שעות פתיחה

מקום ציבורי, פתוח בכל שעות היממה.

כתובת

Pont Neuf, 1er Arrondissement, 75001 Paris, France.




הגעה
directions_subway
מטרו

קו 7 לרדת בתחנת Pont Neuf.

קו 1, קו 7, קו 11 וקו 14 לרדת בתחנת Châtelet.

directions_subway

RER

קו B וקו C לרדת בתחנת Saint-Michel – Notre-Dame.