בית הקברות פר לשז, פריז Cimetière du Père-Lachaise

מידע על בית הקברות העתיק של פריז

מידע כללי

בית הקברות פר לשז (Cimetière du Père-Lachaise) נקרא על שם האב פרנסואה דה לה שז, הכומר של המלך לואי ה- 14. בית הקברות המדובר הוא בן יותר מ- 200 שנה ונמצא ברובע ה- 20 של פריז. זהו בית העלמין העירוני הראשון שנבנה בעיר וכן הראשון שהינו גם גן. קבורים בו אישים ומפורסמים צרפתים רבים וכמו כן גם בני ארצות אחרות. הוא נפתח במאה ה- 18 כחלק מרעיון כללי להרחיק את קברי אישי פריז אל מחוץ לחומות העיר. הוא היה רק אחד מבתי הקברות שנפתחו בזמנו בארבעת כנפות פאתי העיר. לאט לאט הוא הפך להיות החשוב ביותר מבין הארבעה.




הידעת? בין המפורסמים הקבורים בבית העלמין פר לשז נמנים: הזמר ג’ים מוריסון, הסופר אוסקר ויילד, המלחין פרדריק שופן, הזמרת אדית פיאף והצייר קאמי פיסארו.

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

מה רואים?

בית הקברות פר לשז הוא אתר ייחודי. הוא אולי לא יפה במיוחד ואינו מעורר התרשמות כמו מגדל אייפל או האוסף של מוזיאון הלובר, אבל הוא מספק הצצה ייחודית להיסטוריה של פריז דרך מפגש עם האישים החשובים (אומנים, מדענים וידעונים אחרים) שפעלו בה. אפשר לראות בו כמה קברים ייחודים מאוד. יש בו קברים עליהם כיתובים בשפות שונות ומשונות, כיאה לעיר קוסמופוליטית כמו פריז, קברים עתיקים ומרתקים וקברים בעלי פסלים ייחודיים המושכים אליהם עיניים רבות.

קברה של אדית פיאף מושך אליו הופעות מאולתרות ומבקרים עדיין נוהגים להשאיר בו זרי פרחים (צילום: Tomb)

בנוסף לכך, חלק לא מבוטל מהקברים בבית העלמין הם אתר עלייה לרגל ולקיום טקסים כאלו ואחרים. למשל, הקבר של ג’ים מוריסון מושך אליו מבקרים רבים ולפעמים משמש כסוג של במה להופעות מזדמנות, כך גם קברה של אדית פיאף (שבו נוהגים להשאיר פרחים). חשוב גם לומר מילה בנושא זה על הקבר של אוסקר ווילד, עליו נוהגות המבקרות (והמבקרים) להדביק נשיקות עם שפתון המשאיר חותם.

קברו של אוסקר ווילד מעוטר בנשיקות (Cat Dam)

עולים לרגל לקברו של ג’ים מוריסון 

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • אתר זה לא נמצא ממש בתוך מרכז פריז ודורש מאמץ להגיע אליו (אפשר לומר שהוא נמצא בקצה אזור המארה). עבור רוב התיירים מאמץ זה אינו מומלץ. לעומת זאת, למתעניינים בהיסטוריה של פריז ובסיפורים השונים על העיר ועל אנשיה, זהו אתר חובה ודורש לפחות שעה וחצי, אם לא שלוש. עדיף כמובן לחבור למדריך המכיר את הקברים ואת הסיפורים שמאחוריהם.
  • יש לקחת בחשבון שהקברים העתיקים בבית העלמין, נמצאים לעיתים במצב תחזוקה ירוד. זה חבל ויכול גם לפגוע בחוויה של חלק מהמבקרים.
  • לבית הקברות אין מפה מסודרת. לכן, למי שרוצה למצוא קבר מסויים במהירות, מומלץ לבדוק קודם כל את מיקומו המדויק באינטרנט. שוב, אנו מזכירים את ההמלצה להצטרף למדריך המתמחה באתר.
  • בניגוד לבתי הקברות שאנו מכירים מהארץ, אין פה כמעט ספסלים או ברזיות, קחו זאת בחשבון ובואו מוכנים.
  • לא מומלץ להגיע למקום עם רכב פרטי (ראו השכרת רכב בפריזהשכרת רכב בצרפת), עדיף להשתמש כמובן בתחבורה ציבורית, במיוחד במטרו (יש תחנה ממש סמוך לבית הקברות). למי שבכל זאת מעוניין להגיע עם רכב שכור, אתר זה יחסית נגיש לרכב פרטי גם מבחינת פקקים ועומס תנועה וגם מבחינת אפשרויות חניה. יש מספר אפשרויות לחניה סמוכה.
  • זהו אחד מבתי הקברות היחידים שאנו מכירים שמפעילים סיור ווירטואלי. למי שרוצה לוותר על ההגעה, או לבדוק קודם האם מעניין אותו הביקור במקום, ראו לינק זה.

מידע שימושי על בית הקברות פר לשז

שעות פתיחה

נובמבר עד אמצע מרץ: ימי שני עד שישי 8:00-17:30. ימי שבת 8:30-17:30. ימי ראשון וחגים 9:00-17:30.

אמצע מרץ עד אוקטובר: ימי שני עד שישי 8:00-18:00. ימי שבת 8:30-18:00. ימי ראשון וחגים 9:00-18:00.

כתובת

16 Rue du Repos, 75020 Paris, צרפת

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו 2 וקו 3 לרדת בתחנת Père Lachaise.