סורבון, פריז La Sorbonne

מידע על האוניברסיטה המפורסמת של פריז

עדכון אביב 2024

עם האביב מגיעים תיירים מכל רחבי העולם לביקור בפריז והכמות שלהם תלך ותעלה ככל שהימים ינקפו ונגיע אל הקיץ. על אף שבמרבית המקרים הסורבון לא מהאטרקציות שעולות לראש כשחושבים על הזמנה מראש (בניגוד למוזיאונים או תצפיות למשל), אבל הזמנה מראש מומלצת במידה ואתם מתכננים להגיע במהלך סוף שבוע או מתכננים כעת את חופשת הקיץ שלכם. הזמנה מראש תבטיח את כניסתכם ותוכל לקצר את זמן ההמתנה מחוץ למקום.

מידע כללי

סורבון (La Sorbonne) הוא שמה של אוניברסיטת פריז, מבין האוניברסיטאות הראשונות שנוסדו באירופה ואחת מהאוניברסיטאות המפורסמות והחשובות בעולם. היא נמצאת ברובע הלטיני בסמוך לקולז’ דה פראנס. היא נוסדה בשנת 1257 כמוסד ללימודי תאולוגיה ע”י הכומר רובר דה סורבון, הכומר של המלך לואי התשיעי, ועד היום היא נושאת את שמו. האוניברסיטה נסגרה בתקופת המהפכה, כיוון שנתפסה כדתית ואריסטוקרטית ונוגדת למחשבה ולפילוסופיה המהפכנית והליברלית. היא נפתחה מחדש בימיו של נפוליאון.




מה רואים?

האוניברסיטה מחולקת ל- 13 אוניברסיטאות שונות, המחולקות בין שלוש אקדמיות במחוז איל-דה-פראנס בצרפת שהוא איזור המטרופולין של פריז. בכתובת המתוארת מטה נמצא האתר המקורי שבו תפקדה האוניברסיטה בשנותיה הראשונות. קפלה דה לה סורבון היא המבנה המקורי היחיד של האוניברסיטה לאחר שעברה בנייה מחדש בשנים 1885-1889.

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

בביקור במבנה האוניברסיטה אפשר לראות את האולם הראשי והמעוצב שלה, את איזור הדיונים האקדמי מהמאה ה- 19 (שנראה כמו בסרטים על האוניברסיטאות של פעם), את אולם ההרצאות המרשים (למרצים שביניכם יצאו העיניים – מניסיון), החצר המיוחדת, חדר התקשורת, הקאפלה ועוד חלקים מיוחדים ומרשימים של אחת האוניברסיטאות החשובות בהיסטוריה של צרפת והעולם המערבי כולו. לאורך כל הסיור תוכלו לראות את ציורי הקיר היפים של האוניברסיטה, פסלים של החוקרים המפורסמים שלה ולהציץ באורח החיים האקדמי של הסטודנטים והחוקרים הפועלים בה כבר שנים רבות.

פסלו של לואי פסטר – מהחוקרים הידועים והחשובים שפעלו בסורבון

הכניסה לאולם הראשי של הסורבון (צילום: Delhovlyn)

החצר הפנימית של הסורבון (צילום: Jacques76250)

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

תגובות של גולשים

  • אנונימי: הסורבון נמצא במרחק של כ- 15 דקות הליכה מקתדרלת נוטרדאם (Notre Dame) ברובע הלטיני. רציתי ללכת לשם, כי אני באמת נהנה מעולם המדע והידע. בנייני האוניברסיטה הם עתיקים וקלאסיים. אני ממליץ ללכת לשם רק אם אתם באמת נהנים ממדע ומעריצים את כל העבודה הקשה של המדענים. אחרת אני לא בטוח אם התייר הרגיל יהנה מזה.
  • אנונימי: בבניין יש ארכיטקטורה ישנה וייחודית. לצערי לא הצלחתי להיכנס, כי אני לא סטודנטית ולא רציתי סיור מודרך. הייתי די מופתעת לראות את כל האבק והפסולת שהקיפה את הבניין ההיסטורי הזה – היו אנשים חסרי בית בכל מקום, זה היה מסריח… לא מתאים לרחוב הסמוך לאוניברסיטה המפורסמת.

המלצות לקריאה נוספת:

מידע שימושי על סורבון

שעות פתיחה

ימים שני עד שישי – 9:00-17:00.

כתובת

18 Sorbonne St, 75005 Paris, צרפת

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו 10 לרדת בתחנת Cluny – La Sorbonne.

directions_subway

RER

קו B לרדת בתחנת Luxembourg.

קו C לרדת בתחנת Luxembourg או Saint-Michel – Notre-Dame.