יער ונסן, פריז | Bois de Vincennes

מידע על יער ונסן, הריאה הירוקה במזרח פריז

מידע כללי על יער ונסן

יער ונסן (Bois de Vincennes), היער הגדול ביותר בתחומי פריז, ממוקם ברובע ה-12 בחלקה המזרחי של העיר. בשטח של יותר מ-9 ק”מ מרובעים ישנם מסלולי רכיבה ושיט בסירה, מתקני שעשועים, אגמים ועצים, אצטדיונים ומסעדות. ביער תוכלו למצוא גם פארק פרחים יפייפיה, גן חיות, גנים בוטניים וטירות עתיקות.

בדומה ליערות ולחורשות האחרות בפריז (יער בולון) גם ונסן שימש בעבר כאזור הציד המלכותי של אצילי ומלכי צרפת. לאחר המהפכה הצרפתית, השימוש ביער הוחלף לטובת אימונים של הצבא הצרפתי. ב-1860 נפוליאון השלישי הפך את היער לפארק ציבורי.

מקדש אהבה באגם Daumesnil ביער ןנסן
מקדש אהבה באגם Daumesnil ביער ונסן (צילום: Georges Seguin ,Okki)

מה רואים? ביער ונסן

ביער הגדול יש אפשרויות בילוי שונות- בקצהו הצפוני שוכנת טירת ונסן בה התגוררו מלכי צרפת במאה ה-14, בדרום-מערב הפארק יש מבצר עתיק, גן בוטני ובסמוך אליו גן חיות המשמש כמרכז שמירה על מינים הנתונים בסכנת הכחדה. כמו כן, ביער ונסן יש ארבעה אגמים, בחלקם יש אף איים קטנים!




סירות להשכרה באגם (צילום: PRA)

פארק פלורל הוא גן הפרחים המפורסם שביער, הכולל מאות סוגים של פרחים (31 דונם של פרחים, חממות וביתנים שונים) הוא מפרסם במאות רבים של האירוס, בפסלים שלו, אורנים עתיקים, אגמים קטנים, גשרים ומזרקות, ואף חלקת בונסאי. במקום משוטטים בנינוחות בעלי כנף שונים ודי ידידותיים. 

חבצלות מים ביער ונסן

עופות ביער ונסן

אתר בוטני נוסף הנמצא ביער ונסן הוא הארבורטום – שהקים הברון אוסמן  (למי שלא מכיר שיסתכל בעמוד שלנו על ההיסטוריה של פריז) וכולל 2,00 עצים  ושיחים.  זה רק על קצה המזלג העושר הבוטני הקיים ביער, ישנם עוד ביתנים, שנשארו מתערכות קודמות, גנים קטנים ברחבי הפארק והאזורים המתופכים ליד האגמים המלכותיים. בסה”כ אפשר לומר שמי שחובב בוטניקה – זה אתר מתאים עבורו.

גם לחובבי האדריכלות וההיסטוריה יש מה לראות ביער ונסן ישנם מספר מבנים ואתרים היסטוריים ביער – חשוב בעיקר להזכיר את הטירה של יער ונסן שהשפיעה רבות על הצורה של היער.  הטירה מהמאה ה14 הנמצאת בחלק המזרחי של הפארק הייתה בעבר מקום לינה לאצולה והמלוכה וכמו בניינים דומים אחרים עברה הרבה גלגולים ושמשה מקום הגנה, מקום מפגש ואף בית סוער לעת מצוא – היום היא פתוחה לביקורים של הציבור הרחב.

הקדרלה של יער ונסן
  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

הנוף הפראי של יער ואנסן (צילום: Thesupermat)

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקר ביער ונסן




  • אומנם יער בולון נחשב לאטרקטיבי יותר בביקור בפריז, אך גם ליער ונסן יש קסם וניתן לשלבו בטיול. הביקור פה מומלץ בעיקר למי שבא בפעם השנייה ומעלה לעיר פריז, או מעוניין לראות משהו שונה יותר מהנווף העירוני של העיר. כמו יער בולון גם יער ונסן הוא אופציה מצויינת למבקרים בפריז עם ילדים. באופן כללי זה לא מאתרי החובה של העיר ובעיקר המבלים בו הם מקומים.
  • למעמיקים: כמו הרבה אתרים אחרים בפריז, אתה מגלה שיש ביער ונסן עוד רבדים רבים. למי שרוצה להעמיק בסיפורים המיוחדים של היער – הן בהיבט ההיסטורי, הן בהיבט הבוטני והן בהבט האדריכלי – שווה לשקול לבקר בו עם מדריך.
  • שימו לב שיש הבדל משמעותי מהפארק ביום והפארק בלילה. ביום הוא אזור בילוי משפחתי בלילה קצת פחות…
  • מומלץ מאוד לשקול לבקר בפארק פלורל, בטירת ונסן גן החיות. למבקרים בגן החיות ובטירה כדאי לדעת כי אתר זה כלול בדיל של הפריז פאס. אם הינכם מתכננים לבקר באתר מומלץ לבדוק האם הכרטיס משתלם עבורכם
  • בקישור תוכלו למצוא מפה של היער.
  • נקודת הנוף הטובה ביותר לתצפת על הפארק היא ההר המלכותי של גן החיות רבים הולכים לש רק עבור זה.
  • הלינה באזור יער ונסן מיועדת למי שמעוניין ללון בנקודה פחות מרכזית בעיר, שמאופיינת באופי יותר בורגני ופחות תיירותי (הרבה מאוד דירות אירוח ומלונות קטנים שהוסבו מבתי מגורים למלונות. למשל אין באזור זה כלל מלונות יוקרה ברמה של חמישה כוכבים). היתרונות של מגורים באזור זה הם המחיר טוב והאפשרות למצוא מלונות זולים, האזור הידידותי ללינה של משפחות וקבוצות, האפשרות ללינה עם חנייה צמודה (במקומות רבים אפילו בחינם – מאוד משמעותי למי שמבקר בפריז כחלק מנסיעה עם רכב שכור בצרפת – ראה גם השכרת רכב בפריז והשכרת רכב בצרפת) והנגישות למרכז העיר בתחבורה ציבורית. כמו גם, העובדה שמדובר באזור מאוד נעים עם מרחבים ירוקים כולל גם נקודות חניה לקראוון – למרות שהוא עדיין בתוך העיר. בין המלונות המומלצים באזור זה ניתן למנות את מלון בסט ווסטרן סיינט לואיס (Best Western Saint-Louis) בעל דירוג של ארבעה כוכביםמלון דאומסניל ונסן (Hotel Daumesnil-Vincennes) בעל דירוג של שלושה כוכבים ומלון דונג’ון ונסן (Hôtel Donjon Vincennes) בעל דירוג של שני כוכבים. אנו ממליצים לקרוא מידע נוסף בנושא בעמודים: מלונות באזור יער ונסן ומלונות בפריז.
  • למבקרים עם ילדים המקום מומלץ בעיקר בשעות היום, כמובן בעונות המתאימות. מעבר לגן החיות שאוזכר בעמוד שווה גם לספר שיש לא מעט פעיליות שאפשר לעשות איתם ביער ואינם דורשות יום שלם או תשלום מאוד גבוהה – בעונות האביב והקיץ תוכלו למצוא פה סוסי פוני לרכיבה, אפשרות להשכרת סירות וגם במיוחד בסופשים הופעות מוזיקאליות.
  • תלונות שקבלנו מגולשים: שימו לב שאין הרבה שירותים בפארק למי שמפריע שווה להתכונן בהתאם.

מידע שימושי על יער ונסן

שעות פתיחה

היער פתוח לכניסה חופשית למבקרים. הכניסה לפארק פלורל הינה בתשלום, בקיץ בין השעות 9:30-20:00 ובחורף בין השעות 9:30-18:30

כתובת

53 Avenue de Saint-Maurice




הגעה
directions_subway
מטרו

קו 1 לתחנת Chateau de Vincennes.

קו 8 לתחנת Porte Doree.

directions_bus
אוטובוס

קווים 46, 86, 325.

[wpgmza id="7" cat="5" marker="831" zoom="15"]