מתחם דאלי, פריז Espace Dalí

מידע על המוזיאון המוקדש ליצירותיו של דאלי בפריז

עדכון אביב 2024

בעונה זו בפריז עומס התיירים עולה וגובר, ויגיע לשיא בחודשי הקיץ. למרות שאין את אותן בעיות של זמינות כרטיסים, תורים ועומס במתחם דאלי בסופי השבוע בעיקר וככל שנתקרב לקיץ כן ייתכנו תורים קצרים בכניסה. בניגוד לאטרקציות החובה בעיר אליהן מגיעים מרבית התיירים אין צורך לרכוש כרטיסים זמן רב מראש, אך במידה ואתם יודעים מתי תרצו להגיע זה יכול להפוך את הכניסה ליעילה יותר, במיוחד אם מגיעים בסוף שבוע.
ניתן להזמין בקישור זה עם הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5)

מידע כללי

מתחם דאלי (Espace Dalí) הוא מוזיאון המוקדש ליצירותיו של סלבדור דאלי. דאלי הוא אומן שאומנם מזוהה עם קטלוניה, אך הוא למד והתפתח מבחינה אומנותית לא מעט גם בפריז, בסמוך לכיכר טרטרה בגבעת המונמארטר (ומוזיאון המונמארטר). המוזיאון מכיל את האוסף הגדול ביותר בצרפת של פסלי דאלי המייצגים את סגנונו הסוריאליסטי. האומנות של דאלי היא אומנות שמשחקת בין דמיון למציאות ומקופפת את גבולות הזמן והמרחב. דווקא כך היא מצליחה להעביר את המסרים העמוקים והנוקבים ביותר הנוגעים לנבכי הנפש של האדם. אומנם זהו האוסף הגדול ביותר בצרפת המציג את יצירותיו, אבל זהו לא מהמוזיאונים הגדולים של האומן וגם אינו כולל את היצירות החשובות ביותר שלו. יחד עם זאת, המוזיאון מספק ריכוז משמעותי של יצירות מרתקות של אחד האומנים הגדולים של המאה העשרים.

הכניסה למתחם דאלי בפריז (צילום: Florian75018)

מה רואים?

במוזיאון ישנן שתי גלריות בהן ניתן למצוא פסלים כגון פסל הפילים ואליסה בארץ הפלאות, לצד פסלים המציגים פנים אחרות של דאלי, כמו משה והמונותאיזם, זכרונות של סוריאליזם, דון קיחוטה ועוד. בנוסף, אפשר לראות כמה יצירות המוקדשות לציונות (דאלי היה תומך של הציונות כחלק מהיותו תומך נלהב של הרעיון הלאומי והתעוררות לאומית באופן כללי, פחות מתוך אהבת היהדות).

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

דאלי עסק לא מעט בכיפוף מרחב החומר והזמן –
הרבה מהיצירות שלו במתחם מבטאות זאת (צילום דף הפייסבוק של מתחם דאלי בפריז)

המלצות "הכל על"




  • זהו לא מאתרי החובה של פריז, הוא מומלץ לביקור למי שמתעניין באומנות הייחודית של דאלי ואולי טרם ביקר במתחמים היותר גדולים וחשובים שלו. את הביקור במקום מומלץ לשלב עם שאר אתרי המונמארטר הקרובים.
  • הכניסה למוזיאון היא חינמית הן למחזקי המוזיאון פאס והן למחזקי הפריז פאס, לכן למי שמתכנן לבקר באתר זה מומלץ לבדוק את הדיל שמציעים כרטיסים אילו (לא לקנות מיד, כדאי תמיד מראש לבדוק האם רכישת הכרטיסים אכן משתלמת עבורכם).
  • בניגוד למזואונים הגדולים של פריז, התורים למוזיאון דאלי והצפיפות בתוכו אינם גבוהים, אפילו בקיץ. זוהי הזדמנות נהדרת למי שרוצה לחוות אומנות בפריז בלי דוחק, צפיפות והמתנה בתורים שמאפיינת את המוזיאונים הגדולים (לוברמוזיאון ד’אורסייפומפידוואפילו פיקאסו) בקיץ.
  • אומנם המתחם אינו גדול, אך בכל זאת רצוי לתכנן כשעה עד שעה וחצי ביקור בו, על – מנת שלא לרוץ ממוצג למוצג. חלק מחובבי דאלי האמיתיים אוהבים את האותנטיות של מתחם זה ומעדיפים אותו על פני המרכים הגדולים והשוקקים של דאלי שיש במקומות אחרים בעולם.
  • לא מומלץ להגיע למקום עם רכב פרטי (ראה השכרת רכב בפריזהשכרת רכב בצרפת), עדיף להתמש כמובן בתחבורה ציבורית, במיוחד במטרו (יש תחנה ממש סמוך למוזיאון). למי שבכל זאת מעוניין להגיע עם רכב שכור, יש מספר אפשרויות לחניה סמוכה.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת מונטמארטר סקרה קר (Montmartre & Sacré-Cœur), תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • הלינה באזור מתחם דאלי, כמו הלינה בכל אזור המונמארטר, היא די מבוקשת על ידי תיירים בפריז (צריך לומר שפחות על התייר הישראלי). יש מעל לשלוש מאות אפשרויות לינה באזור, על הגבעה עצמה ובאזור החלונות האדומים הסמוך. רוב מקומות הלינה באזור מתאפיינים בלינה פונקציונאלית וזולה יחסית, ישנן הרבה מאוד דירות אירוח קטנות. בנוסף, זהו אחד האזורים הפופולאריים למחפשי מלונות קטנים ברמה של שניים / שלושה כוכבים (מלונות ענק ו/או מלונות פאר לא תוכלו למצוא באזור זה). בין המלונות המומלצים באזור זה ניתן למנות את מלון מרקיור פריז מונמארטר סאקרה קר (Mercure Paris Montmartre Sacré Coeur) בעל דירוג של ארבעה כוכביםמלון דס ארטס (Hôtel des Arts) בעל דירוג של שלושה כוכביםמלון אודרן (Audran) בעל דירוג של שני כוכבים ודירת האירוח מונמרטר רזידנס (Montmartre Residence).

המלצות לקריאה נוספת:

מידע שימושי על מתחם דאלי

שעות פתיחה

כל ימות השבוע 10:00-16:00

כתובת

11 Rue Poulbot, 75018 Paris, צרפת

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו 2 לרדת בתחנת Anvers.
קו 4 לרדת בתחנת Château Roug.
קו 12 לרדת בתחנת Abbesses.