מונמארטר, פריז – המדריך המקיף ביותר בעברית | Montmartre

עורכת: שירי בן דוד

המדריך המקוצר למונמארטר

ברובע ה-18 הצפוני שבפריז, בגבעה שמעט מנותקת מהאווירה של העיר עצמה, נמצא אזור המונמרטר (Montmartre). האזור הפך מכפר קטן עם כרמים וטחנות קמח למוקד הבוהמייני של גדולי הציירים והאמנים הפריזאים במאה ה-19, שחיו חיי יצירה והוללות ברחובותיו. למרות שמרבית הקסם של הגבעה אבד עם השנים וכיום מדובר באזור תיירותי מאוד, עדיין ניתן למצוא פינות שיעזרו לכם לדמיין את העבר הסוער של המקום. זוהי אחת מ”תחנות החובה” שכדאי לבקר בהן בטיול בפריז, ומומלץ להקדיש למקום לפחות כחצי יום.

אזור מונמרטר צבעוני ואחר מהאדריכלות ה”אוסמנית” המאפיינת את פריז

המונמרטר שופע מסעדות, בתי קפה, חנויות ודוכני רחוב. השיטוט בניהם היא אחת האטרקציות המהנות ביותר בעת ביקור בעיר. מרבית התיירים הישראלים המגיעים לאזור יבקרו בו באתרי החובה – בראשם סקרה-קר (Sacré-Cœur) בה כולם כנראה יעברו לטובת מבט מבחוץ תצפית על העיר וכניסה פנימה לקתדרלה המיוחדת (כניסה חינם). חלק מהתיירים גם ישקיעו ויצטרפו לאחד מהסיורים המודרכים בגבעה, בין אם סיור עם הסמארטפון כמו הסיור הזה (האפשרות הזולה ביותר), דרך סיורים קולינריים מבוקשים כמו זה, וגם סיורים בעברית כמו הסיור הזה. יש משקענים שיכנסו למוזיאונים בגבעה בראשם מתחם דאלי בפריז ורבים יחברו זאת לפני או אחרי ביקור בקברט המפורסם מולאן רוז’ שנמצא למרגלות המונמרטר (להזמנת כרטיסים למופע עם  אפשרות ביטול).

תצפית מהמונטמרטר

הנוף הנשקף מכנסיית סקרה קר שבראש הגבעה




מאחר ואזור מונמארטר מרוחק משאר האטרקציות והאתרים הפופולאריים של העיר הלינה בו מעט פחות מבוקשת בהשוואה ללינה רובע המארה למשל, אך היא מציעה חוויה שונה ויכולה להתאים גם למי שמחפש לינה זולה יותר מאשר זו המוצעת במרכז התיירותי של העיר. אפשר למצוא באזור גם מלונות של ארבעה כוכבים, אך לרוב עלות הלינה במקומות הלינה השונים תהיה זולה יותר בהשוואה למלונות ליד השאנז אליזה למשל. כדאי להסתכל על מקומות הלינה הבאים – Hotel Litteraire Marcel Ayme, Holiday Inn Paris Montmartre, Timhotel Montmartre ו-Aparthotel Adagio Paris Montmartre. בשל הביקוש ללינה באזור, במיוחד בחודשי הקיץ, כדאי להזמין מקום לינה מראש, ניתן לעשות זאת בקישור הזה בו מקומות לינה המאפשרים ביטול בחינם.

רחובות מונמרטר בערב

הלינה במונמרטר מעניקה חוויה שונה, כדאי להזמין מקום לינה מראש בקישור הזה

רוצים להכיר את פריז בדרך כיפית ומעניינת?
הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא סיור עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם בשכונות המיוחדות ובטעמים הייחודיים לעיר היפה באירופה. בין אם אתם מחפשים סיור להכרת העיר, סיור קולינרי שיקח אתכם לעולם הקינוחים הצרפתי או סיור מודרך בשכונת מונמארטר הקסומה תוכלו להבטיח את מקומכם בסיורים המבוקשים כאן.




שאלות ותשובות נפוצות על מונמארטר בפריז

כדי להספיק לחוות את האזור כמו שצריך כדי לפנות לשם כך לפחות חצי יום, כך תוכלו להספיק להנות משוטטות ברחבות היפים, מהנוף על פריז ולהיכנס לסקרה קר המרשימה. תוכלו גם להנות מהמסעדות ובתי הקפה באזור או לשלב את הביקור עם אחד ממופעי הקברט שמועלים בשעות הערב, למשל במולאן רוז' (להזמנת מקומות מראש לחצו כאן).

אחד מהאתרים המרכזיים במונמארטר הוא בזיליקת הסקרה-קר (The Basilica of Sacré Coeur de Montmartre) שניצבת בראש הגבעה וממציעה נוף מרהיב על האזור. מקום נוסף שאין להחמיץ הוא הכיכר המרכזית במונמארטר פלאס דה-טרטרה (Place du Tertre) הצבעונית והתוססת. עבור מי שחפץ להכיר את ההיסטוריה והתרבות של האזור כדאי לבקר במוזיאון מונמארטר (musee de montmartre) שהיה בעבר מקום מפגש של האמנים שהתגוררו ברובע. מקום מפורסם נוסף שנמצא באזור רובע מונמארטר הוא מועדון המולאן רוז’ (Moulin Rouge) שבאזור "האורות האדומים".

הדרך הנוחה להגיע לאזור היא באמצעות המטרו לתחנות PIGALLE או Abbessess. קחו בחשבון שמתחנות אלו ההליכה ברגל כוללת עליות - שכן מדובר בגבעה, אפשר לעשות חלק מהעלייה בפוניקולר (שמעבר להקלה בעלייה זו גם חוויה נחמדה מאוד למשפחות) או להגיע עם אוטובוס, קו 40 למשל מגיע עד לסקרה קר.

בהחלט שווה לבקר במונמארטר בימי ראשון. ייתכן וחלק מהמסעדות או החנויות יהיו סגורים, אולם רוב המקומות ברובע פתוחים. כדאי לקחת בחשבון את שעות התפילה במידה ורוצים להיכנס לסקרה קר.

מה רואים?

היום כמעט ולא נותר זכר לימי מונמארטר הסוערים של המאה ה-19, אך עדיין יש במקום קסם שלא כדאי להחמיץ. בראש הגבעה ניצבת בזיליקת הסקרה-קר הצחורה במלוא תפארתה, ומשקיפה על עיר כולה. בשיטוט בין הרחובות הקטנים והתלולים בגבעה תוכלו למצוא פינות חמד שמזכירות שמץ מהעבר המרתק שלהן, ליהנות מהאווירה המיוחדת בפלאס דה-טרטר ומציירי הפורטרטים הרבים, ולנסות לדמיין את רובע האמנים מתעורר לחיים בטחנות הקמח, בבתים העתיקים ובכיכר אמיל גודו הקטנה.

סקרה קר (Sacré-Cœur)

מוקד המשיכה המרכזי של המקום הוא בזיליקת הסקרה-קר (“הלב הקדוש”), המבנה הלבן היפיפיה הניצב מעל פריז. טיפוס במדרגות או עלייה בפוניקולייר (רכבל קטן, ניתן לעלות באמצעות כרטיס המטרו הרגיל שלכם, ה-t+) יביא אתכם למרפסת המדהימה שמספקת את אחת התצפיות היפות ביותר על העיר. ניתן לשבת על המדרגות ולזהות את המבנים השונים בהם כבר ביקרתם בפריז נשקפים אליהם מקו הנוף, וכמעט תמיד ליהנות ממופע רחוב מסוג כלשהו- נבל, שירה ונגינה בגיטרה ועד לפעלולי כדורגל מדהימים. אל תשכחו גם להיכנס לבזיליקה וליהנות מהעיצוב הפשוט והנקי והפסיפס העצום (קראו עוד).

סקרה קר

סקרה קר מושכת אליה תיירים רבים לאורך כל השנה בזכות המבנה המרשים והנוף המקסים

פלאס דה-טרטרה (Place du Tertre)

הכיכר המרכזית של התיירים במונמארטר מלאה בציירי פורטרט וקריקטוריסטים מוכשרים, הופעות רחוב רבות, דוכנים, גלריות ובתי קפה מתוקים. כאן תוכלו לרכוש גם ציורי צבע של הגבעה או דיוקן מהיר שלכם. למרות שהמקום מלא תיירים, האווירה נעימה ומלאת חיים.

האמנים בפלאס דה-טרטרה מונמרטר

האמנים הרבים בפלאס דה-טרטרה




בית הקברות של מונמארטר (Cimetiere de Montmartre)

בית הקברות העתיק של הרובע, ובו אחוזות קבר גדולות ומפוארות של כמה מהצרפתים המפורסמים ביותר, כמו אמיל זולא, הזמרת דלידה, הצייר אדגר דגה והבמאי פרנסואה טריפו. בית הקברות נמצא בAvenue Rachel 20 והכניסה חופשית כל יום בין השעות 9:00-18:00.

בית הקברות העתיק  (צילום: Moonikבית הקברות העתיק 
(צילום: Moonik)

Le Bateau-Lavoir

המבנה המפורסם בו התגוררו אמנים רבים ואנשי רוח ויצירה כדוגמת. המבנה נמצא בסמוך לכיכר אמיל גודו (Place Emile-Goudeau) ברחוב Ravignan 13. המבנה כונה על ידי האמנים “סירת כביסה”, על היותו רעוע ומלוכלך, ובימים סוערים התנדנד וחרק כמו סירות הכביסה שפעלו אז בנהר הסן. אמנים רבים התגוררו בבית החל מ-1890, בהם הציירים פיקאסו, מאטיס, מודליאני, מקס ז’אקוב, ועוד שחקנים כמו גרטרוד שטיין, וסוחרי אמנות וסופרים רבים והמקום נעשה למועדון הלא-רשמי של האמנים באותה התקופה. בבית הזה צייר פיקאסו את הציור המפורסם “העלמות מאביניון”, שמבשר את ראשית הקוביזם. כיום המבנה הוא בית פרטי ורק חלון הראווה מוקדש לעבר הסוער של הבית הזה.

Le Bateau-Lavoir מונמרטר

הבית שאירח את האמנים הגדולים של המאה ה-20

סן-פייר-דה-מונמארטר (Sainte pierre de Montmartre)

ניתן להיכנס ולהתרשם הכנסייה העתיקה ביותר ששרדה בפריז ב- 2 Rue du Mont Cenis, הכניסה חופשית כל יום בין השעות 9:30-19:00.

סן-פייר-דה-מונמארטר

הכנסייה העתיקה ביותר בפריז

מוזיאון מונמארטר (musee de montmartre)

המוזיאון נמצא באחד מהבתים העתיקים ברובע, ששימש כמקום מפגש וסטודיו לאמנים רבים, בהם רנואר, וולדון ואמיל ברנרד. באוסף המוזיאון תוכלו למצוא פוסטרים וציורים של טולוז לוטרק, מודליאני, קופקה, חדר שמוקדש לריקודי הקאן-קאן ותיאטרון צללים שמספרים יחד את ההיסטוריה של מונמרטר ודיירי העבר שלה. המוזיאון נמצא ב- 12 rue Cortot ופתוח כל יום בין השעות 10:00-18:00. להזמנת כרטיס כניסה למוזיאון עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן

הצצה נוסטלגית לתקופה אחרת (צילום: Britchi Mirela)הצצה נוסטלגית לתקופה אחרת – הכרזות של טולוז לוטרק
(צילום: Britchi Mirela)

מתחם דאלי (Espace Montmartre Salvador Dali)

בסמוך לפלאס דה-טרטר נמצא המוזיאון ומציג כ-300 איורים ופסלים של האמן הסוריאליסטי המפורסם סלבדור דאלי. מתחם דאלי נמצא ברחוב Poulbot 11, ופתוח כל יום בין השעות 10:00-18:00.
להזמנת כרטיסים מראש עם 5% הנחה לחצו כאן (קוד קופון HAKO5)

הכניסה למתחם דאלי בפריז (צילום: Florian75018)

המולאן רוז’ (Moulin Rouge)

המולאן רוז’ שוכנת בלבו העכשווי של “רובע האורות האדומים” הפריזאי המשתרע מפלאס דה-קלישי לכיכר פיגאל. אין במקום הרבה רומנטיקה או נוסטלגיה, אלא בעיקר מועדוני חשפנות וחנויות מין שהתגבשו מסביב למועדון הלילה.
כיאה לעיר המוזיאונים, גם לאזור הזימה מגיע מוזיאון משלו, ותוכלו למצוא במספר 72 את מוזיאון האירוטיקה של פריז (Musee de l’Erotisme) ובו שבע קומות של פסלים וחפצים ארוטיים מתקופות ומקומות שונים. המועדון שבעבר הופיעו בו גדולים כמו ג’וזפין בייקר, פרנק סינטרה ואדית פיאף וצוירה רבות, איבדה היום את מרבית הקסם שלה ואם חשקה נפשכם במופע קברט מושקע אך במחיר מופקע, זה המקום.
מרבית התיירים מסתפקים בלראות את הטחנה האדומה המפורסמת. המועדון נמצא ב-82 Boulevard de Clichy, למידע מפורט על המולאן רוז’, והזמנת כרטיסים להופעות.
למי שמחפש חוות מופע קברט קצת יותר מתונה באזור, מוזמן להגיע ל-Lapin Agile ולשמוע נגינה ושירה של שנסונים צרפתיים. המועדון נמצא ב- 22 rue des Saules.

מולאן רוז'

רבים מגיעים רק כדי לראות את המולאן רוז’ מבחוץ – במיוחד אחרי הסרט המצליח

מולאן דה-גלאט (Moulin de La Galette)

טחנת רוח מפורסמת שצוירה על ידי אמנים רבים כמו רנואר, טולוז לוטרק, ואן-גוך ופיקאסו בסוף המאה ה-19, וכיום פועלת כמסעדה. המסעדה נמצאת ב-83 Rue Lepic ופתוחה בין השעות 12:00-23:00.

המולאן דה-גלאט אז בציור של ואן-גוך




מסלול מומלץ לביקור במונמרטר

סעו בקו 12 (ירוק) או בקו 2 (כחול) לתחנת המטרו Pigalle, המשיכו מזרחה ופנו שמאלה לרחוב des Martyrs. ברחוב התלול והמקסים תוכלו למצוא כמה פטיסרי המשובחים בעיר, בהם הבולנז’רי שזכה לתואר “הבגט הטוב ביותר בפריז” לשנת 2007 במספר 39, Rose Bakery המשובחת במספר 46 וסבסטיאן גאודארד הפטיסייר-שוקולטייר המפורסם עם החנות המפוארת והמצוחצחת במספר 22. אתם מוזמנים להצטייד פה בבגטים ובעוגות טעימות להמשך היום, וליהנות משפע החנויות החמודות, גלריות קטנות וכמה חנויות יד-שנייה עם מציאות שיש ברחוב. אתם תעשו את הדרך בעלייה לכיוון צפון אך הרחוב ממשיך דרומה, לחובבי הרחוב ניתן להמשיך גם לכיוון ההפוך.

רחוב des Martyrs מונמרטר

רחוב des Martyrs בו תוכלו להצטייד במאפים טריים לפיקניק ליד הסקרה קר

פנו ימינה לרחוב Yvonne le Tac והמשיכו בו ישר עד שתבחינו בבזיליקת הסקרה-קר הלבנה משמאלכם, טפסו במדרגות הרבות, תהנו מהנוף בדרך ומביקור חופשי בבזיליקה. ניתן לשבת על המדרגות ולאכול את ארוחת הצהריים עם המוני המבקרים במקום. [למעוניינים להגיע ישירות לסקרה-קר, עדיף לרדת בתחנת Anvers. שימו לב שזוהי דרך מאוד מתוירת ועמוסת חנויות מזכרות ובתי קפה לתיירים]. להזמנת סיור בזיליקת הסקרה-קר הלבנה עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן

תיירים עולים לסקרה קר

בין אם ברגל, בפוניקולר או באוטבווס בסוף כולם מגיעים לכנסייה המפורסמת

לאחר הביקור פנו לכיוון מערב על הדרך המקיפה את הסקרה-קר, למי שמעוניין לראות את כנסיית סן-פייר-דה-מונמארטר העתיקה יש להמשיך צפונה בצמוד לסקרה-קר, ולמי שמיצה את האווירה הנוצרית ניתן להמשיך על du Mont Cenis עד לפלאס דה-טרטרה. תוכלו ליהנות מבתי-הקפה, ציירי הפרוטרטים ומופעי הרחוב ואף לבקר במוזיאון דאלי שנמצא בכיכר. מהכיכר ניתן לעלות צפונה דרך רחוב du Mont Cenis עד למוזיאון מונמארטר, לבקר בו ובגינה הירוקה שלו ולראות את הכרם האחרון שנותר ברובע ונמצא בסמוך למוזיאון. רדו דרומה דרך רחוב des Saules והגיעו לרחוב Lepic המקסים בו התגורר ואן-גוך בעבר, וכיום קיימות בו שתי טחנות קמח עתיקות שהשתמרו מהמאה ה-18 (אחת מהן היא המולאן דה-גלאט). ברחוב נמצא גם בית הקפה בו צולם הסרט הצרפתי “אמלי”, Cafe des 2 Moulins, שמומלץ לצפייה בייחוד למתכננים לבקר במונמרטר. בסוף הרחוב פנו לרחוב Caulaincourt, ותגיעו ישירות לבית הקברות הגדול והעתיק של מונמארטר, שם תתרשמו מאחוזות קבר גדולות ומיוחדות ומקבריהם של כמה מהצרפתים המפורסמים ביותר.

בית קפה Cafe des 2 Moulins מונמרטר

בית הקפה בו צולם הסרט “אמלי”

לאחר הביקור בבית הקברות, צאו לרחוב Durantin ובקרו בכיכר אמיל גודו, שם נמצא ה-Le Bateau-Lavoir המפורסם. בדרך לכיוון תחנת המטרו Abbesses כדאי לעצור בחצר הקטנה הסמוכה, בשם Square Rictus, ובה קיר בו כתובות בכל השפות “אני אוהב/ת אותך”, בעברית ואפילו ביידיש!. משם תוכלו לעלות על מטרו חזרה למרכז העיר.




לינה במונמארטר

הלינה באזור המונמרטר היא דבר דיי מבוקש על ידי הלנים בפריז (צריך לומר שפחות על התייר הישראלי שמעדיף לרוב אזורים אחרים מרכזיים יותר, כמו לינה באזור האופרה או לינה באזור הרובע הלטיני).  רוב מקומות הלינה באזור מתאפיינים בלינה פונקציונאלית. יש פה הרבה מאוד דירות אירוח קטנות ומלונות קטנים ברמה של שניים / שלושה כוכבים המתאימים למי שמחפש לינה זולה בפריז.  למחפשים מלון יוקרתי ביחס לאזור אנו ממליצים על Aparthotel Adagio Paris Montmartre , למחפשים מלון עם תמורה טובה לכספם אנו ממליצים ללון ב Timhotel Montmartre . במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על Odalys City Paris Montmartre . שימו לב כי בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים באזור מונמרטר להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם ואפשר למצוא פה הרבה מאוד מבצעים ייחודיים ללינה באזור. לעוד מידע על לינה במונמרטר כדאי להיכנס לעמוד מלונות מומלצים באזור המונמרטר. (למידע נוסף על מלונות בפריז).

היסטוריה

פירוש השם מונמארטר הוא “הר הקדושים המעונים” (Mont des Martyrs), בשל האמונה שעל גבעה זו הוצאו להורג קדושים, בהם הקדוש סן דני בשנת 272. ב-1534 הוקם במונמארטר מנזר של מסדר ישועים אשר גידלו באזור גפנים וייצרו יין, ועל מורדות הגבעה שכן כפר קטן עם יקבים וטחנות רוח שסיפקו את הקמח לפריז.

 אזור המונמטר בציורו של ואן גוך

אזור המונמטר בציורו של ואן גוך

פריז המתרחבת עוד ועוד התפשטה במאה ה-19 עד לגבולותיה הדרומיים של מונמארטר. מחירי הדיור הזולים שיכלה להציע לעומת פריז ושפע היין מהיקבים הרבים במקום משך אנשי רוח, יצירה ואמנות רבים לאזור הרומנטי והכפרי. מונמארטר הפכה למוקד בוהמה ואמנות שמשך אליו עוד ועוד אמנים- פיקאסו, מודליאני, דאלי, פיסארו, ואן-גוך, מאטיס, רנואר, דגה, לוטרק ועוד רבים אחרים חיו ופעלו במקום. הגבעה נעשתה שוקקת חיים ויצירה, ואף משייכים למקום ראשיתו של הזרם הקוביסטי, וגם שוקק חיי לילה ובילויים. החלק התחתון יותר של הרובע, כיום באזור פיגאל, התמלא במסבאות ובתי מרזח כמו “החתול השחור”, ותחנות הקמח הכפריות התמלאו במועדוני לילה וקברט כמו ה”מולאן רוז’“, והמו ציירים, סופרים ושחקנים.

בהתאם לחוקי הנדל”ן, ברגע שהרובע נעשה לאזור בילויים אטרקטיבי ופופולרי שכר הדירה במקום עלה, והאמנים נטשו את הגבעה ומצאו מקום זול יותר להתיישב בו, מונפארנאס.

מועדון "החתול השחור" בשנות ה- 20' (PD)מועדון “החתול השחור” בשנות ה- 20′
(PD)

"החתול השחור" היום (PD)“החתול השחור” היום
(PD)

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • אזור זה, הוא אחד האזורים הקלאסיים לביקור בפריז. מגיעים לפה תיירים עם משפחות וילדים (שנהנים במיוחד בקיץ מהאווירה הצבעונית והשוקקת), מגיעים לפה הרבה זוגות שנהנים מנוף התצפית והחלקים הרומנטיים יותר של פריז (והנועזים יותר מאווירת הסקס שנמצאת בשעות החשכה באזור האורות האדומים הנמצא מתחת לראש הגבעה) וגם התיירים מיעוטי התקציב ימצאו פה הרבה עניין – הכניסה למשל לסקרה קר היא חינם, והמחירים במסעדות ובתי הקפה באזור זולים במעט בהשוואה למחירים במרכז העיר (למידע נוסף על פריז בחינם).
  • למי שמעוניין להכיר את האזור לעומק אנו ממליצים על סיור מודרך בעברית. למידע נוסף ראו פריז האומנותית והתוססת: סיור בעברית ברובע האמנים ורובע פיגאל וסיורים מודרכים בפריז בעברית.
  • כדאי להקדיש למונמארטר כחצי יום בשעות האור, זמן זה מאפשר גם טיול בשעות הפעילות של האזור וגם תצפית יפה על העיר פריז. ניתן להגיע למקום גם בשעות הערב, אתרים רבים מוארים ויפים גם בלילה וניתן למצוא גם על הגבעה למעלה לא מעט בתי קפה, מועדוני מוזיקה, ומסעדות פעילות.
  • למעוניינים ניתן ליהנות מאווירת ההוללות באזור קלישי-פיגאל שבתחתית המונמרטר. שם מרוכזים כמה מתיאטראות הקברט המפורסמים של פריז בראשם המולאן רוז’ כמובן (שווה לראות גם את הדיל שתיאטרון זה מציע – ראו מופע קברט במולאן רוז׳ הכולל ארוחת ערב, תחת אטרקציות בפריז).
  • יש לקחת בחשבון שחלקים גדולים מההליכה באזור במיוחד בחלק העליון של הגבעה חשופים, בחורף מאוד קר בקיץ יכול להיות חם – יש לבוא לבושים בהתאם.
  • בין הסקרה קר לכיכר דה-טרטרה עוברת רכבת קטנה ולבנה, חוויה נעימה לילדים ולמבוגרים. כמו כן, לפני העלייה לסקרה קר יש קרסולת סוסים יפה (למטיילים עם ילדים ראו המלצות נוספות בנושא תחת העמוד העוסק בילדים בפריז).
  • כמו בכל אזור תיירותי, גם פה חשוב מאוד שתשמרו על חפצי הערך שלכם עמוק בתיק ובהשגחה צמודה.
  • ההגעה לאזור נוחה באמצעות המטרו – אם כי יש לקחת בחשבון שהמטרו המגיע לגבעה דורש עליה לא פשוטה שאינה מתאימה למוגבלי תנועה. גם אם הגעתם לעיר עם רכב פרטי לא מומלץ להגיע עימו לאזור – במידה ואין ברירה יש מספר חניונים באזור (חניון אחד ב5 Rue Dancourt, וחניון שני ב 41 Boulevard de Rochechouart). מומלץ לקרוא עוד על נושא זה תחת השכרת רכב בפריז והשכרת רכב בצרפת.
  • במהלך חודש אוקטובר מתקיים בשכונה פסטיבל בציר הענבים, ובו חלק מהאירועים בחינם וחלקם אף מתאימים לילדים. למידע נוסף על בציר הענבים בפריז.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת אבסס (abbesses) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה

המלצות לקריאה נוספת:

מידע שימושי על המונמארטר

דרכי הגעה למונמארטר

  • מטרו:
    • קו 2 תחנת Anvers/ Pigalle / Blanche.
    • קו 12 תחנת Pigalle/ Abbesses.
  • אוטובוס:
    קווים 60, 67, 80, 85, 95.

כתובת: Montmartre, Paris

[wpgmza id="7" cat="5" marker="820" zoom="14"]