שלושה ימים מלאים ברומא – ענבר בן נתן

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

 

חזרנו אתמול מרומא, בילינו שלושה ימים מלאים ונהיננו מכל רגע. קודם כל, תודה לקבוצה על טיפים שעזרו להפוך את הטיול למוצלח במיוחד.

גם אנחנו לא הספקנו לעשות סיור בותיקן או בקולוסיאום אבל לפחות בותיקן אכן ישנם אנשים שמציעים סיורים כך שלא חייבים להזמין מראש, ולמי שיש כרטיס סטודנט שווה לברר כי לעתים יש הנחות (גם במוזיאון היהודי מקבלים הנחה משמעותית). חרשנו את העיר כמעט אך ורק ברגל והגענו לכל האתרים היפים והמוכרים והמוכרים פחות. סיירנו ביום הראשון עם גרגור הצלם והגענו למקומות המוכרים וגם גילינו דברים חדשים, למדנו על ההיסטוריה של העיר וקיבלנו תמונות למזכרת מיום מהנה. אתרים בהם ביקרנו (חלקם עם גרגור וחלקם בלעדיו):
ותיקן
קולוסיאום
פנתיאון
שוק קמפו די פיורי
הרובע היהודי כולל סיור במוזיאון ובבית הכנסת הגדול
פיאצה דל פופולו
פיאצה ונציה
מזרקת טרווי
פיאצה נבונה
נקודת תצפית מהממת (היינו בערב) שנקראת חור המנעול
עוד גבעה שנמצאת ליד הותיקן שגרגור לקח אותנו אליה בה מתקיים טקס בכל יום ב-12 לזכר שחרור העיר (לא יודעת את שם המקום)
רחוב ויה דל קורסו
גני בורגז שם לקחנו טום קאר- חוויה מהנה ביותר!
שכונת trastevere גם עם גרגור וגם בלילה- ממש מתעוררת לחיים, מלאה בצעירים, הרבה מקומיים ומלא מלא פאבים, אווירה קצת שונה ממרכז העיר.
ממליצה לשוטט בשכונה שסמוכה לקולוסיאום, עלינו אליה מכיוון פיאצה ונציה, הגענו לאיזור של צעירים ומסתבר שיש שם איזו אוניברסיטה באיזור, שוב שינוי אווירה ממרכז העיר.
ועוד מלא שכונות וסימטאות ורחובות בין לבין
נעזרנו במפות בסמארטפון וגם קצת הלכנו בדרכים מקבילות בכוונה כדי לראות כמה שיותר.




מסעדות

המסעדות שעברנו דרכן ברומא- אוסטריה דה פורטונטה ליד קמפו דה פיורי מצויינת.
אכלנו במעין מזללה מקומית בטרסטברה שנקראת טרפזיני, מעין פוקאצ׳ה בצורת פיתה שמגיעה חמה עם מילויים שונים, קריספית וטעימה, ולא יקרה. זה ממש אחרי שחוצים את הנהר ומגיעים לשכונה. בערב פותחים שם קומת מרתף של יין אני חושבת. טעים!
טירמיסו בפומפי ו -zum
גלידה ב- venchi מצוינת ובונוס של מפל שוקולד מגניב
פיצה באליס ישר אחרי פיאצה דל פופולו, פשוט מצויינת
אכלנו בקיאנטי שנאמר עליה כבר הכל והיא אכן מצוינת, אכלנו שם פעמיים- הרביולי ריקוטה ותרד פשוט מצוין, גם סלט הבית והפיצה שטעמנו היתה טעימה ביותר.
ברובע היהודי אכלנו את ״העוגה השרופה״ ובאמת שהיא טעימה, מפתיע אבל נכון.

חנויות

מבחינת קניות– טייגר הומלצה כחנות צעצועים אבל היא הרבה יותר מזה, מלאה גאדג׳טים ודברים מגניבים וממש לא יקרה! לדעתי חבל לפספס.
קנינו מזוודה אצל מוכר מאד נחמד וסבלני בחנות ליד הותיקן. שם החנות valigeria romana ברח׳ via germanico, גם הסכים לעשות הנחה.

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

ועוד משהו

נתקלנו כמה פעמים בכך שחייבו אותנו על לחם, למרות שפשוט הניחו לנו אותו על השולחן מבלי לשאול. כששאלתי בחשבון מה זה pane הסכימו להוריד את החיוב, אבל תדעו להבא שאם אתם לא מעוניינים להגיד מראש (כשמניחים לכם אותו על השולחן) עדיף.
בתי הקפה והמסעדות אינם אחידים בעלויות וליד הקולוסיאום קפוצ’ינו יכול להגיע לשישה יורו! לעומת זאת, בפומפי ליד הותיקן קפה עולה 1.5 יורו בלבד.
עזרה בהתמצאות אפשר לבקש משוטרים שפרוסים בעיר ובמטרו וגם מעוברי אורח, רובם היו מאד אדיבים.
הגעה למקום הלינה – אייל, בחזור לא היה שאטל דרכו אז נסענו עם חברה מקומית אבל אהוד מרומיו שנרשמנו גם אליו ובסוף לא לקחנו עקב אי הבנה (מהצד שלנו) היה אדיב ושירותי ועשה עלינו רושם חיובי.

התמונות הן מהסיור עם גרגור, הוא זרם עם הכיוון ההומוריסטי שלנו (התמונות ה״קשות״ שמורות במערכת).
תהנו ושימו לב לכייסים!