סוף שבוע זוגי ארוך ברומא – מילי הורוביץ מורג

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

הי חברים,

חזרנו מרומא המקסימה לפני שבוע בדיוק, וסוף סוף התיישבתי לכתוב בקבוצה שנעזרתי בה המון. אז ככה…

נסענו לסופ”ש ארוך, רביעי אחה”צ עד שבת בלילה (נחתנו בראשון מוקדם בבוקר).
האתגר שלנו היה למקסם את הזמן הקצר יחסית, כדי להספיק כמה שיותר מבלי להרגיש שאנחנו רודפים אחרי עצמנו.
כאן מגיעה תודה ענקית לרמון הדר‏ (‏ ‎Ramon Hadar ‎‏) שבנה לנו תכנית מדוייקת לפי תחומי העניין וההעדפות שלנו, על שימת הלב לפרטים, הזמינות, והאכפתיות שיהיה לנו טיול הכי מוצלח שאפשר. התכנית סייעה לנו רבות לנצל את הזמן שעמד לרשותנו באופן מיטבי.

טיסות

טסנו עם Vueling והיה בסדר גמור. לא המטוס הכי נוח בעולם, מן הסתם, אבל סבבה לגמרי.

מונית

משדה התעופה למלון ובחזרה – השתמשתי בשירות של ג’יאני, בהלוך נסענו עם אשתו ובחזור עם נהג שלו. 45€ לזוג עם מזוודות, מדויקים בזמנים, אדיבים ושירותיים – ממליצה! לעומת שאטל, עבור זוג, זה יקר ב- 15€ בסכום הכללי, אבל מקבלים שירות של מונית פרטית, לא אוספים אף אחד ממלונות אחרים, חוסך זמן ובלגן, לנו זה היה שווה את ההפרש.

סיורים

עשינו שני סיורים של הדרכים ברומא – Rome’s Roads: סיור קולינרי וסיור לותיקן. היה לנו כיף גדול. המדריך היה מקסים, מיוחד, שופע ידע ומתבל הכל בהומור.
הסיור הקולינרי היה מעשיר ומלמד, טעים, מגוון, ואנחנו המשכנו ליישם את כל הטיפים וההמלצות בימים שאחרי הסיור וזה גרם לנו להרגיש יותר “בבית” ולהנות מדברים שלא הכרנו בכלל.
הסיור לותיקן – 4 שעות של תכנים היסטוריים ואומנותיים חלפו להן בטיל, בלי רגע משעמם אחד (!) והיה מעולה.
ממליצה לכולם לא לוותר על הדרכה בותיקן – בלי הדרכה זה קשה עד בלתי אפשרי להתמצא במקום הענקי והאינטנסיבי הזה. וחבל, כי זה מקום מרתק.
וכמובן, הסיור עוזר לעקוף את התורים הבלתי שפויים שם.
אי אפשר לדבר על “הדרכים ברומא” בלי להזכיר את חני Hany Halimi המקסימה, אשתו של נתי, שליוותה אותנו בכל שאלה/תהיה/התלבטות/המלצות וכו’, לפני ותוך כדי החופשה, פתרה כל בעיה וענין מרחוק, וגרמה לנו להרגיש שהיא תמיד זמינה עבורנו ושיש לנו “בית” ועל מי לסמוך.
חני את מהממת – תודה!

הקולוסיאום והפורום

קנינו כרטיסים מראש באינטרנט, הגענו לקולוסיאום ב- 9:30 וזה הוכיח את עצמו – חסך לנו את התורים הארוכים שכבר היו שם בשעה כזו. לא הייתי מוותרת על כניסה לקולוסיאום – הוא מדהים מבפנים וקשה לתפוס את הגודל והמורכבות מבחוץ. מצד שני, עמידה בתורים אינסופיים היתה ככל הנראה שוברת אותי ולא הייתי נכנסת ומפסידה. לכן כדאי לקנות מראש. כנ”ל לגבי הפורום – מאוד מעניין. הסיורים (עצמאיים) בשני המקומות לקחו לנו סביב 3 שעות. אפשר לתכנן גם 4 שעות, חופשי.

טירת סנט אנג'לו

טירת סנט אנג’לו מאוד מרשימה – מבחוץ ומבפנים. לצערי, האפליקציה שלהם לא עבדה טוב (יש להם אפליקציה עם הסברים בכמה שפות לפי תחנות) אבל קראנו מידע בתחנות במסלול, מאוד מובן ומעניין. הנוף מהמבצר מהמם, רואים ומזהים את כל המקומות שהיינו בהם, זה כיף.

Santa maria della concezione dei cappuccini

כנסיה מעניינת שביקרנו בה. יש בה מוזיאון המוקדש למסדר הקפוצ’ינים שפעל בה, אבל ההיילייט הוא דווקא קומת המרתף המקושטת ומעוטרת באמצעות עצמות אדם, גולגולות ושלדים, שכנראה היו שייכים לנזירים שנקברו בשטח הכנסיה. מראה לא שגרתי.

סגווי

ביום הראשון שלנו, על הבוקר, עשינו סיור סגווי עם חברת Italy Segway Tours. הזמנו כרטיסים מראש באתר שלהם וזה מקנה הנחה של 20% לעומת קנייה במקום. קודם כל – היה כיף בטירוף מבחינת הרכיבה על הסגווי. שנית, הסיור כלל הדרכה מעולה באנגלית. למדריכה שלנו קראו לורנה והיא היתה מצויינת, מתובלת בפיקנטריה, ועברה דרך הרבה מאוד אתרים מרכזיים במרחב של רומא העתיקה. זו היתה פתיחה מעולה לטיול, כי זה נתן לנו הבנה איפה אנחנו נמצאים, המרחק בין האתרים, וכמובן מידע לגבי כל אחד מהם ועוד הרבה מעבר. לנו זו היתה פעם ראשונה על סגווי וצלחנו את ההדרכה תוך שתי דקות. לא צריך לפחד מזה, פשוט לנסות, זה אינטואיטיבי וקל.

• לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

מקלט לחתולי רחוב - Torre Argentina Cat Sanctuary

בכיכר ארגנטינה, בתוך הכיכר עצמה, בסמוך לעתיקות (יורדים במדרגות למטה, יש שלט קטן עם צילום של חתול) פועל מקלט לחתולי רחוב. הם מטפלים בחתולים חולים/פצועים, מספקים להם מזון, שתייה ומחסה, ובסופו של דבר המטרה היא למצוא להם בתים מאמצים. חתולים שלא מאומצים (כי פחות רוצים אותם – עיוורים, זקנים וכו’) נשארים לחיות שם את חייהם ומטופלים היטב. המקלט מעודד ביקורים, כי זה מקור לתרומות (אפשר לקנות פיצ’יפקעס חתוליים במיוחד והכסף הולך לתחזוקת המקלט) וגם חושף את החתולים לאנשים לקראת האימוץ. מומלץ לכל אוהבי החתולים בפרט וחיות בכלל, לקחת הפסקה מאתרי הההיסטוריה והאמנות וללכת לבקר שם, החתולים חברותיים ומקסימים וזה כיף לא רגיל.

שופינג

אנחנו לא אנשי שופינג, ולא בשביל זה באנו לרומא. עם זאת, בעלי מצא כמה ג’קטים וחולצות אלגנטיות במחירים ממש טובים בסיילים, וסגר את הפינה של בגדים לעבודה. מי שמחפש שומנצעס להביא לילדים – יש את רשת טייגר, זה ה’מקס סטוק’ שלהם. כל מיני דברים חמודים במחירים זולים יחסית.

אוכל

כל מה שאכלנו, בכל מקום, היה טעים. פשוט ככה. היה יותר, היה פחות, אבל בגדול לא נפלנו בשום מקום.
Hostaria Romana
Osteria di Fortunata
Otello alla Concordia
Alice pizza
Ginger
וכמובן טירמיסו בפומפי (שלוש פעמים!), גלידה ב- Grom, ב- Giolletti, ובעוד כמה מקומות פחות ידועים שנתקלנו בהם על הדרך – הכל היה מוצלח.

הטיפ החשוב ביותר

נעליים נוחות! כולם כתבו לפני ואני מצטרפת ומדגישה – הולכים המון קילומטרים ביום, לא הכל על מדרכות שטוחות כמו אצלנו, בלתי אפשרי לעשות את זה בכיף בלי נעליים נוחות. מי שמפרגן לעצמו – קנו לכם גרבי הליכה טרמיות. הן מנדפות, יש איזורים עבים יותר לספיגת זעזועים. זה משדרג את כל העניין.
עוד בעניין הלבוש – בבוקר ובערב/לילה קר, מאוד. אנחנו הלכנו עם חולצות טרמיות (חימום בינוני, לא הכי חמות), סריג דק מעל ומעיל. כובע, צעיף וכפפות – חובה כשהטמפרטורות צונחות. שתמיד יהיו בתיק.

עוד המלצה היא ללכת לראות את כל האתרים מוארים גם בלילה. זה ממש יפה ושונה, חבל לפספס.

תכנית

חשוב שתהיה תכנית, כי זה ממקסם את הזמן שלכם ברומא, אבל חשוב גם לדעת לשחרר ופשוט ללכת לאיבוד ברחובות וסמטאות.
רומא מהממת ומיוחדת, בכל פינה יש הפתעה, רק צריך להסתכל (בעיקר למעלה).

אנחנו בטוח נשוב לסיבוב נוסף!