טיול זוגי ברומא בפעם השניה – עמית ידידיה

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

 

זאת לא הפעם הראשונה שלנו ברומא אבל הנה כמה דברים שעשו את ההבדל (כל הקרדיט לאשתי המעולה Esti Rotem Yedidia)

1. סיור קולינרי עם Michal Milrad. פשוט מעולה. כמו שנאמר כאן, מומלץ לעשות ביום הראשון, היא גם נותנת בסוף רשימת המלצות למסעדות בהמשך). מומלץ לעקוב אחריה בפייסבוק ולדפדף אחורה בעמוד שלה. יש לה המון המלצות מעולות.

2. בזיליקת סנט פטרוס – לקחת את המעלית לכיפה ולהשקיע עוד טיפוס של 320 מדרגות עד לחלק העליון. תצפית פנורמית מדהימה על כל העיר וגם פנימה לתוך הבזיליקה. הכי מומלץ לעשות את הבזיליקה אחר הצהריים ולנסות להיות למעלה לקראת השקיעה.

3. ברניני, ברניני ועוד פעם ברניני – כמי שלא חובב אומנות יתר על המידה אני עדיין מתרגש מברניני. פעם שניה בגלריה בורגזה וזה עדיין מדהים. בנוסף הלכנו גם לראות את הפרספקטיבה שלו בגלריה ספאדה. גאון.

4. קולוסיאום – לקחת מדריך וידאו. בלי הדרכה זה ממצה נורא מהר ולא באמת מבינים מה רואים.




5. מלבד המקומות המעולים שמיכל המליצה לנו ואשמור לה את הזכויות מצאנו עוד כמה מעולים:
מסעדה pianostrada – מקום יפהפה עם אוכל מעולה. שבו בחצר הפנימית
הקפה בפיאצה פרנזה caffe farnese – הקפה הכי טוב ששתינו ברומא (ושתינו הרבה – גם בשניים שליד הקולוסאום שכולם ממליצים עליהם והם באמת טובים)
מסעדת La Coppelle – מסעדה שכונתית כיפית וטעימה מאוד!
בירה Birra Morreti La Bianca – בירה מעולה שמגישים בחלק מהמקומות. אחת הטובות שטעמתי! כיפית, לא מרירה, פשוט טעימה.
גלידה Fatamorgana – אחרי שאכלתם מכל הגלידות שכולם טוחנים עליהם (חלקן בצדק וחלק לא..) תנסו גם אותה. טעמים מגניבים כמו שילוב של שום שחור ושוקולד לבן (מעולה!) או בזיליקום, וניל ושוקולד מריר ועוד.

6. אם אתם צריכים מקום לשמור מזוודות עד הטיסה שווה לבדוק את השירות הזהhttps://bagbnb.com. יותר זול מהמקומות הרגילים שמציעים שמירת חפצים ופרוש על פני העיר.

7. השתמשנו גם בשירות הסעות מצויין. 37 יורו לזוג מהשדה לעיר, ו 35 יורו מהעיר לשדה. (לא שאטל)

8. אם אתם טסים באחת מחברות הלואו קוסט ולוקחים רק טרולים אבל מתכוונים לחזור עם הרבה קניות – תוסיפו עוד מזוודה להזמנה בחזור ותקנו משהו פשוט. מצאנו בדוכנים ליד פיאצה פופולו תיקים סבירים בהחלט במחירים של 15 יורו.
אשתי עוד תכין פוסט מפורט עם יותר מקומות וצילומים כמו שרק היא יודעת, אבל לבינתיים…

נ.ב
זרקנו מטבע בטרוי, אז בטוח נחזור שוב.