שמונה ימים מדהימים באיטליה – יאנה לב ארי בכר

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

 

אני לא יודעת אפילו איך להתחיל לסכם את 8 הימים המדהימים שהעברנו באיטליה! נכון שבאנו בתקופה הכי קרה כנראה וזה מנע מאיתנו חלק מהחוויות, הסתובבנו הרבה פחות בערב כי היה נורא קר, היו ימים גשומים וקפואים כמו היום אבל בסה״כ ולמרות זאת הייתה חוויה מדהימה!

טיסה

טסנו עם אליטליה למרות החששות הטיסה הייתה מעולה, הצוות אדיב, המראות בזמן ובלי עיכובים ביציאה. אלף ש”ח פחות מאל על וקצת יותר מכל מיני חברות לואו קוסט. גם הרווחנו יופ בהלוך ויום בחזור, גם לא היו לנו סרטים עם מזוודות וגם טסנו ליחסית הרבה זמן אז היה מצוין אל תפחדו.




רומא

המלון שלנו היה רזידנסה אין פרנסה ליד קאמפו די פיורי וליד הטיבר, מלון חמוד 4 כוכבים צוות אדיב ושירותי. המלון בסגנון עתיק מה שהיה חסר לי זה ערכת קפה בחדר עם קומקום, אבל אין את זה גם במלון שלנו בנאפולי כנראה לא מקובל אצלם. הייתי חולה ומשופעת ובקור הזה רק רציתי כוס תה עם לימון. המחיר היה גם סביר עם ארוחת בוקר יצא לנו 436 יורו המלון ושדרגנו את החדר לכל חמשת הימים בתוספת 50 יורו. לא לשכוח שיש מס עירוני פה על כל אדם ללילה וזה מייקר.

תחבורה

הלכנו ברגל המון כל יום, כ- 20 ק״מ. נעליים נוחות זה ממש חובה. לא חייבים נעלי ספורט, אבל משהו שנוח לכם. בהמשך השתמשנו גם בתחבורה ציבורית, בעיקר באוטובוסים. צריך לקנות כרטיסים בקיוסקים ירוקים או בטבצ׳יני (עולה 1.3 לכרטיס) כאשר צריך לכרטס אותו במכשיר באוטובוס והוא תקף גם למאה דק אחרי. יש גם חופשי יומי, ל- 48 שעות או ל- 72 או רומא פס. תבדקו מה הכי מתאים לכם.
יש גם מטרו, אבל לא יצא לנו להשתמש כי היינו די קרובים למרכז. הייתי ממליצה לקחת מלון יותר מרכזי ליד מזרקת טרבי או הפנטאון, תצטרכו ללכת פחות. את המשך הטיול לנאפולי עשינו ברכבת מהירה של טריינאיטליה. הזמנתי מהארץ מראש, עלה לנו 40 יורו לאדם הלוך חזור. שעה נסיעה מרומא לנאפולי. בעונה ממולץ להזמין כמה שיותר מראש, המחיר יותר זול ויש מקום אחרת יהיה עמוס. הרכבת יוצאת מתחנה מרכזית של טרמיני. יש גם רכבת משם לשדה ובחזרה שנקראת לאונרדו אקספרס. היא מהירה ועולה 14 יורו לאדם לכיוון. יותר זול ממונית. מהשדה למלון לקחנו נהג עם מונית ב- 45 יורו לזוג כולל מזוודות של מארי רומא. נהג מקסים חיכה לנו בשדה עם השם שלי.

קניות

את רוב הקניות ברומא עשינו בויה דל קורסו. מטרת הטיול מראש לא הייתה שופינג. גם איטליה יחסית יקרה, ככה שאין מה להתלהב מזארה או מנגו יש לנו גם בארץ ובפחות. קניתי בעיקר מזכרות, גבינות מיוחדות, שמן זית איטלקי, ממרח פסטוק, כמהין ופסטו. קצת בגדים קנינו דווקא כשהגענו לנאפולי.

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

אתרים

את הכרטיסים לותקין ולקפלה הסיסטינים הזמנתי באתר הרשמי. זה עוקף את התור וממולץ מאוד למרות עמלה של 4 יורו. שווה במקום לעמוד בתור שעות. לא לקחתי מדריכים, בעיניי לא היה צורך. קראתי בגוגל על האתרים לפני. כנ״ל גם לקוליסאום ולפורום ולגבעת הקפיטולין – הוזמן מראש חסך תורים ארוכים, למרות שבפברואר יש המון תיירים.
לא כיוונו למקומות מסוימים, אלא פשוט הסתובבנו בעיר ודי הגענו לכולם בסוף – פיאצה נבונה, דל פופולו, מזרקת טרבי, המדרגות הספרדיות, הפנתאון, פיאצה ונציה וכו׳. הכל מהמם ומדהים, לא יאומן שידי אדם יצרו את זה. כנסיות פחות עיניינו אותנו, כי בעלי פחות זורם על זה. נכנסתי לכמה על הדרך והן יפיפיות, אבל ראית אחת ראית את כולן. אותו מוטיב שדי חוזר והן מפוזרות בכל מטר.
לסיום, עשינו את הסיור עם גרגור הצלם שעשה לנו תמונות מדהימות, כי כל מה שעשינו לבד זה סלפי ראש. הוא לקח אותנו למקומות שלא הספקנו להגיע אליהם. טרסטוורה, אכלנו טרמיציני ביחד, עלינו לתצפית מרהיבה, קצת ותיקן. בקיצור, ממצא מאוד וכייפי. הוא קצת מקשקש בעברית אז ממש נחמד – מומלץ בחום!
מוזיאון לאונרדו דה וינצ׳י – נחמד מאוד, 10 יורו לאדם, אבל לא חובה.
גני בורגזה – מהמם ומדהים ונוף פצצה. לא חייבים להכנס לוילה עצמה אפשר סתם לטייל בפארק.

כדורגל

הלכנו למשחק של רומא הזמנתי כרטיסים באתר הרשמי, במיקום פצצה 40 יורו. לשם להגיע במונית הלוך וחזור כי הכבישים די סגורים בגלל זה. חוויה מיוחדת במיוחד לבעלי חובב הכדורגל למרות שהיה משחק די רגיל.

סים

תקנו סים. המפות אופליין בלבלו לנו את המוח ועשו לנו סיבוב של שעות. תקנו של טים ולא בשדה, כי שם יקר.

אוכל

טוב, אז אכלנו במיטב מסעדות, אבל תכלס לא נפלנו מהאוכל. יצא לנו בממוצע 40-50 יורו לזוג לארוחה עם מנה ראשונה או קינוח. הם מגישים מים ולחם בלי מטבלים בלי כלום וגובים על זה כסף. גם גובים דמי שירות קופרטו. זה משתנה ממסעדה למסעדה, כל אחת כמה שבא לה אז אין צורך בטיפ, אלא אם לא חייבו אתכם או שממש בא לכם. אין מלח פלפל בשולחנות גם די מוזר. אכלנו בעיקר פסטה ופיצה בגלל שלא רצינו לערבב בשר וחלב ופירות ים וכאלה. הפסטות די אלדנטה פה וגם הריזוטו. בקיצור, בארץ יותר טעים לי. הפיצות בנאפולי זה סיפור אחר עממי. הרבה יותר, אבל טעים טעים!

ביום האחרון לקחנו יום טיול לסורנטו ואמלפי מנאפולי. עלה 85 יורו לאדם, אבל חסך הרבה כאב ראש בתחבורה ציבורית ורכבות פרווריות שווה. היה נורא קר וגשם חזק רוב היום, אבל אפילו ראינו שלג. ממליצה לעשות את זה באביב.

תודה לקבוצה המדהימה על הטיפים, לחלוטין עזרתם לי לתכנן את הטיול עם כמה שפחות כאבי ראש וכמה שיותר חוויות.