1. עמוד הבית
  2. »
  3. רומא 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. גולשים כותבים על החופשה שלהם ברומא
  6. »
  7. המלצות לטיול של משפחה עם ילדים ברומא וברצועת חוף אמלפי – שרון אלוץ’

המלצות לטיול של משפחה עם ילדים ברומא וברצועת חוף אמלפי – שרון אלוץ’

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

 

שלום לכולם!

הנה ההמלצות שלי לטיול ברומא (ורצועת החוף אמלפי) למשפחה עם ילדים (7,10,13,15), מ- 16.5- 22.5.

הגענו לרומא בטיסת אל על וקבענו עם ג’יאני שלקח אותנו לדירה ששכרנו דרך בוקינג ב- Barberini apartment.
דירת 2 חדרים 150 מ’ עם סלון ומטבח מרווחת מרוהטת ומצויידת נפלא, הבניין מונגש לנכים, מאוד מצא חן בעיניי. ממש דקה מכיכר ברבריני וקרובה להכל כולל מטרו ותחנות אוטובוס (62, 52, 80, 83 וכו’) ולמוקדי התיירות – המדרגות הספרדיות מזרקת טרוי אפרט בהמשך.

לפני הטיול ערכתי לי נקודות ציון בגוגל מפות לפי ההמלצות שקבלתי ממש פה בקבוצה לנקודות ציון; מסעדות פיצריות גלדריות וכו’, כול נקודה סימנתי במפה כך לא הייתי צריכה לא את Tim ולא סים וגם לא אינטרנט חופשי עם 100 ג’יגה כיוון שבגוגל מפות ישנו מצפן שהוביל אותנו לכול המקומות (כמובן שצריך קצת חוש ניווט וגם כשלפעמים קצת התבלבלתי בכיוון, מיד הבנתי לפי המצפן לאן לחזור, גם אם טעיתי הגעתי למקומות תוך כניסה לרחובות מהממים- טוב כווול הרחובות בעליי יחודיות מופלאה ברומא).

ביום הראשון טיילנו והכרנו את הרחובות ברגל, הלכנו המון המון. מהמדרגות הספרדיות הלכנו לאכול טרמיסו בפומפי, משם דרך רחוב קונדטי לויה קורסו (שם נעקצנו ע”י אדם שהתחפש לפסל הניצחון שמשך את הילדים להצטלם איתו, כמובן ששמנו לו בקופסה מטבעות, כשרצינו ללכת הוא אמר לבעלי לשלם לו עוד 2€ עבור הצילום, הבנו!) הילדים בעצמם אמרו שהוא חוצפן- אין יותר, לא מצטלמים יותר עם פסלי אדם מגוחכים. המשכנו למזרקת טרוי (זרקנו מטבעות ובקשנו משאלות), משם הלכנו לאכול פיצה בהמשך הרחוב. נכנסנו ל- Lush משם לגלידרית ג’ילטו, למזרקת נבונה ולפנתאון לא פספסנו את פסקוונו- הפסל המדבר משם לשוק קמפו דה פיורי (נחמד לא משהו, זה יותר שוק של פליטים לא התרשמתי יותר מידי), נכנסנו לפורנו קמפו דפיורי- מאפיה (שם אכלנו פיצות עוגות עוגיות לחם ומה לא! ממש טעים). הסתובבנו בכול האזור, הרחובות יפים ומלאים בתיירים משם חפשנו את הדרך חזרה, חזרנו במונית 20 יורו לדירה. בערב לא ויתרנו ויצאנו שוב לפיצרית אליס שהיתה סגורה ממש מתחת לדירה שלנו הלכנו דרך ארמון ברבריני לכיוון כיכר הרפובליקה ל- eataly – סניף קטן של eataly הגדול (עליו אפרט בהמשך), אכלנו שם קינוחים שווים קנינו לחם פרוס ארוז, דג סלמון מעושן, גבינת פוקורינו מגורדת, פסטו ופסטה. כבר החשיך אז חזרנו ברגל לדירה.




למחרת ביום השני התחלנו לטייל דרך גני בורגזה המהממים. רצינו לשכור רכב חשמלי- היה שם איזה ויכוח בין בעלי הרכבים, מי יקח אותנו? – אז ויתרנו. 35€. גילינו שאפשר לטייל גם ברגל, גם ככה התרגלנו להליכה נמרצת. המשכנו לכיכר פומפי דרך הרחוב המרכזי שמלא בחנויות. הגענו לפי ההמלצות למגנום, כל אחד בחר לעצמו תוספת, הבנות הצליחו ממש בבחירתן, הבנים קצת פחות (הפיסטוק והג’ינג’ר היה מלוח). משם יצאנו לכיוון הטיבר- הלכנו לאורך הגשרים עד גשר סנט אנג’לו, אל הותיקן אז כבר היינו רעבים, חפשנו את EGG Pasta Fresca. לקחנו לנו פסטה ברוטב עגבניות פסטה עם גבינת פוקורינו ופלפל ועוד מנה של גבינה ואלפרדו. מומלץ !(כול מנה בערך 5-6€).
המשכנו לעולם הותיקן שהיה מלא וגדוש בתירים מאמינים, לא התכוונו להכנס. טיילנו מסביב נהננו לראות את ליצני/שומרי הותיקן שהיו לבושים בצורה יוצאת דופן.
התעייפנו קצת ולקחנו מונית לכיוון הקוליסאום (20€). הלכנו לכיוון שער טיטוס והפורום גם לשם לא התכוונו להכנס (למרות שהכניסה לילדים חינם). טיילנו והצטלמנו והמשכנו לכיוון פלאתין היל לכיוון סירקו מסימו. בדרך ראינו את כל האיזור העתיק הארכיאולוגי, לכיוון גן הוורדים שהדהים ביופיו. לדעתי מקום חובה. עלינו לכיוון גן התפוזים לתצפית מופלאה על כל רומא, זכינו לראות חתן וכלה שהגיעו להצטלם אף הם במקום. המשכנו ברגל לכיוון “פה האמת”, הילדים התרגשו סביב הסיפור, אבל כשראינו את התור הארוך ויתרנו והמשכנו לכיוון הגטו היהודי. הצצנו והמשכנו (אמרתי שנחזור ביום אחר). קצת התייאשנו מההליכה המתישה וחיפשנו מונית, אך לא היתה באזור. המשכנו לכיכר ונציה, משם לויה קורסו עצרנו שם לאכול פיצה, בדרך המשכנו לרחוב טריטון וסוף סוף הגענו לדירה ולמקלחת (סה”כ 17 ק”מ).

ביום השלישי תכננו לנסוע לרצועת חוף אמלפי. קבענו עם ג’יאני (יהודי איטלקי דובר עברית, שעשה עליה לישראל, וגר במשך שנתיים בקיבוץ רגבים, אך אילוצים משפחתיים החזירו אותו לרומא). יצאנו בשעה 7.00 בבוקר ישר לכיוון האוטוסטרדה דרך נאפולי. תוך שעתיים וחצי עצרנו בשתי נקודות תצפית מהממות לארוחת בוקר (הכנתי כריכים עם חביתה סלמון וירקות והרבה מים). עצירה שלישית כבר עשינו בסורנטו. טיילנו במשך שעה, אכלנו ג’לטו בגלידרית momi, ירדנו לכיוון הנמל, הצטלמנו ושוב והתלהבנו מחתונה שהייתה במקום.
המשכנו לכיוון פוזיטנו בעלת המראה המרהיב של בתים חקוקים בתוך ההר. עצרנו לתצפית ואז ירדנו לכיוון הים והעיר שהייתה מדהימה ביופייה ובציוריות שלה. הסימטה הובילה אותנו ישר לכיוון חוף הים שם ישבנו לארוחת צהריים. הזמנו מנת רביולי, פסטה עם רוטב עגבניות פיצה פטריות וזיתים, פיצה מרגריטה ולחם שום- שילמנו 90€ כולל 12€ שירות. קצת מוגזם, אבל בסדר! מיהרנו לעלות למעלה ולכיוון מערת האיזמרגד שהדהימה ביופיה. ירדנו 7 קומות למטה, שטנו בסירה שהוביל אותה איטלקי שדובר כמה מילים בעברית, ושר לנו את השיר אוסולומיו ואת שיר המלח האיטלקי (שכחתי את שמו). בתוך המערה צפינו באור שמשתקף דרך הקרקעית בצבע כחול בוהק על פני המים. מאוד מאוד יפה (5€).
משם הגענו לעירת אמלפי, הדומו בעל מדרגות האין ספור, חנויות לימונצ’ינו. קניתי בקבוק וסוכריות חמוצות בצבע צהוב וכתום. חוף הים היה עמוס כבר במתרחצים ומטיילים (היה יום מאוד חם). משם עלינו והמשכנו לרוולו, לדעתי, שיא הטיול. הגענו לוילה שהינה נקודת התצפית הכי גבוה בטיול שצופה על הים, הוילה נראת כמו גן בוטני מתוחזק להפליא במיטב הגננים. אכלנו ביציאה מהגן גלידת ג’ילטו מרעננת וטעימה. משם ירדנו לכיוון האוטוסטרדה בכביש מתפתל ומשתפל שמתאים רק לבעלי מערכת וסטיבולרית בריאה (שלא סובלים מורטיגו). הגענו תוך כמעט שלוש שעות לדירה (19.45). נסענו 600 ק”מ הלוך וחזור, עם ג’אני שהוא באמת נהג אומן ומאוד מקצועי (לא הייתי עושה את הנסיעה הזאת לבד).

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

ביום הרביעי (יום ראשון) תכננו לנסוע ללונה פארק ריינבוו מג’יקלנד. ירדנו למטרו בדרך לטרימיני שהיה עמוס ממש, נאלצנו להדחק בין הנוסעים, באמת זה עשה לנו ממש רע ומלחיץ. עלינו חזרה לרחוב, באיזור טרימיני והחלטנו לוותר ולא להידחק בין אלפיי האנשים שם (בפעם הבאה, הרי זרקנו מטבע במזרקת טרויי). הלכנו לכיוון כנסיית סנטה מרייה מג’ורה שהיתה מגודרת וסגורה. נכנסנו ל-coop, כל אחד בחר לעצמו מה לאכול. ישבנו בסביבת הכנסיה לפיקניק (לחמניות ג’בטה עם גבינה צהובה וסלט עליי בייבי עם גבינת מוצרלה ועגבניות עם שמן זית ובלסמי, משקאות יוגורט תות ותות אפרסק  וקינוחים). המשכנו והגענו לכיוון הקולסאום שהיה עמוס במצעד לכבוד cure ltaly. המשכנו לכיוון גבעת הקפיטולי, פורום רומנוס ופורום טריאנוס. יצאנו מאזור כיכר ונציה לכיוון בית הכנסת היהודי שהיה סגור (חג השבועות). יצאנו לכיוון הגטו שנראה נם וישן בגלל החג. עצרנו ליד מסעדת sora marghita שהייתה מלאה, המשכנו כי לא היינו ממש רעבים, המשכנו לכיוון פונטנה דלה טרטרוגה (הצבים של ברנני) משם לטורה ארגנטינה, אז שוב פגשנו בפנתאון העצום, המשכנו לכיוון פיצה zaza, אבל שוב אף אחד לא רצה עדין לאכול, ראיתם ילדים שיראו פיצה ולא ירצו? האמת שבין העצירות חטפנו ממתקים שקנינו בבוקר ב- coop. איכשהו הגענו לאזור ויה קורסו נכנסנו ל-H&M, קנינו כמה פריטים והגענו לאזור המדרגות הספרדיות. אספנו בדרך שתי קופסאות של פסטה ב-PastiFicio (פנה עגבניות ופרמזן ופסטה ירקות וקישויים), ישבנו באיזה פינה ואכלנו בכיף. המשכנו עוד קצת והגענו לדירה למקלחת ומנוחה. כשכבר היה כמעט חשוך יצאנו שוב לראות את מזרקת טרוי. טילנו ברחובות שכבר קצת הכרנו, הלכנו לכיוון גלדריית ונצ’י עם קיר השוקולד, הילדים כבר כנראה שבעו מגלידה לכן החליטו לקחת מילקשייקים.

ביום החמישי נסענו באוטובוס מס’ 83 ל- Eataly Roma, Piazzale 12 Ottobre 1492, 00154 Roma RM, קניון של אוכל, שלוש קומות, כל קומה בעלת אופי ייחודי. קומת ירקות לחם פיצה וקינוחים, קומת פסטה גבינות בשר ונקניקים, קומת דגים ויין. קניתי לחם ריזוטו פסטה ורוטב סלסה יכולתי למלא עגלה, אבל ידעתי שנצטרך לסחוב הכל והיום עוד ארוך. אכלנו פיצה מאוד טעימה, וחזרנו בקו 83 לכיוון שופינג בעיר. עצרנו בויה קורסו נכנסנו ל- זארה וברשקה שהבנות עפו על הקניות שם. המחירים סבירים מאוד. משם המשכנו לכיוון ויה קונדטי שעמוס בחנויות מעצבים, המדרגות הספרדיות והופ הגענו לדירה לארוז ולהתארגן לחזרה הביתה. רצינו לחזור לעוד טיולון של ערב אבל, פתאום ירד גשם והרחובות היו רטובים אז ויתרנו. הכנתי בדירה פסטה ברוטב עגבניות עם גבינת פוקורינו שקנתי ב- eataliy ליד כיכר הרפובליקה (לא פחות טעימה ממה שאכלנו ברחובות רומא).
למחרת חזרנו לשדה התעופה פיומיצ’ינו עם ג’יאני המופלא שהגיע לקחת אותנו, בדיוק בזמן.

תודה רבה לכול מי שקרא עד הסוף, אני מודה לקבוצה שעזרה לי מאוד לתכנן את הטיול המשפחתי.
אם יש שאלות אשמח מאוד לענות!
מקווה שתבינו דרך התמונות עד כמה אני אוהבת ומאוהבת בארץ המגף – איטליה!