רומא שמחוץ למסלול השחוק – תומר גורדון

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

 

ביקור ברומא יכול להיות ביקור סטנדרטי של האתרים המפורסמים והידועים שעל מסלול התיירות הרגיל: הקולוסיאום, הפנתיאון ומזרקות טרווי. האתרים אכן מרשימים, אך ספק אם תשמעו איטלקית בסביבתם. אם ברצונכם לחוות את רומא האמיתית מחוץ למסלול השחוק, ממליץ לבקר במספר שכונות מקומיות צעירות ומדליקות:




1. שכונת Monti

שכונת אמנים שיקית מגניבה סמוך לקולוסיאום. מלא בתי קפה וחנויות יד שנייה. מרכז השכונה מרוכז סביב רחוב Boschetteo. ממליץ על ביקור בחנות יד שנייה הנקראת – King size ונמצאת בתחילת הרחוב. אחת הגלידריות הטובה ברומא נמצאת בשכונה ונקראת Fata Morgana.

2. שכונת San Lorenzo

כשתגיעו לסן לורנצו תרגישו שלרגע נזרקתם לרחובות קרויצברג או פרידריכסהיין הברלינאיות. סן לורנצו היא שכונת סטונדטים פופולרית הנמצאת סמוך לאוניברסיטת ׳לה ספצנייה׳. יש בה המון גרפיטי והיא ידועה בחיי הלילה סוערים שלה. יש שם מלא ברים מקומיים זולים בלי תיירים בכלל. רוב הברים מרוכזים סביב piazza dell’immacolata. כל המקומיים קונים בירה ויושבים בפיאצה. יש שם גם מועדון ענק ומפורסם שנקרא Ex Dogana. מסיבות קונספט טובות בסופ״ש.

3. שכונת Testacio

גן עדן לחובבי הקולינריה. מעדניות, שוק מקומי וכן חיי לילה סוערים. השוק המקומי Mercato Testacio מכיל מגוון מעדניות, בתי מאפה ודוכני מזון איכותיים. חיי הלילה הידועים של השכונה מתרכזים ברחוב Monte Testacio.

4. שכונת Trastevere

אמנם טרסטוורה הפכה מזמן כבר לנקודת חובה של כל מבקר ברומא, אך לא לחינם. אני חושב שזו השכונה הכי יפה ברומא. שכונה יפיפיה עם מסעדות מעולות, ברים תוססים, אך רגועים. סמוך לשכונה נמצאת תצפית מרהיבה על רומא שנקראת Ganicolo.