טיפים פחות נפוצים על רומא – עידית צ’ישנבסקי

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

 

שלום לכולם!

תודה על הטיפים, מוסיפה כמה טיפים פחות נפוצים בקבוצה:

1. נסיעות משדה”ת פיומיצ’יני / לאונרדו דה וינצ’י לרומא ובחזרה – יש בקבוצה המון המלצות על שאטלים פרטיים, ולכן כשקראתי פה לפני הנסיעה היה לי הרושם שנורא קשה להגיע לעיר בתחב”צ באופן עצמאי. הרושם הזה הוא מוטעה מהניסיון שלי.
יש ממש מחוץ לדלתות היציאה של שדה התעופה רציפי אוטובוס של אוטובוסי-שאטל שיוצאים אחת לחצי שעה בין שדה התעופה והעיר, ועוצרים בכמה תחנות במרכז העיר. עלות הכרטיסים 6 יורו בלבד. ירדנו מהאוטובוס במרחק 5 דקות הליכה קלילה מהמלון (באיזור הותיקן).




2. איזור הותיקן אמנם לא “במרכז העניינים” של טרבי והמדרגות הספרדיות, אבל הוא בהחלט איזור שסבבה ומרגיש בטוח להסתובב בו גם בלילה, והיינו שתי נשים. יש תחבורה ציבורית עד 24:00 ואפשר גם לקחת מוניות, שבשעות הלילה מכיוון שאין תנועה יוצאות במחיר סביר (6-8 יורו).
מרחק ההליכה ברגל לפיאצה נבונה או לפיאצה דה פופולו הוא כ-15-20 דקות, שזה ממש לא נורא בעיניי. למקומות המרוחקים יותר השתמשנו בתחבורה ציבורית.
כל יום חזרנו למנוחת אמצע יום במלון וזה בכלל לא הרגיש רחוק או תקוע. אז אם מחיר משחק תפקיד בשיקולים שלכם ויותר זול לכם ללון באיזור הותיקן / סנט אנג’לו, ואין לכם בעיה עם קצת הליכה, אני ממליצה לשקול בחיוב.

3. את כרטיסי האוטובוס יש לרכוש מראש בחנויות “טבק” ברחוב או במכונות אוטומטיות שיש במטרו / בתחנות אוטובוס גדולות. כשעולים על האוטובוס יש לתקף את הכרטיס במכונה. אפשר להיכנס מכל הדלתות ויש מכונות תיקוף לכל אורך האוטובוס. לאחר התיקוף יש 100 דקות נסיעה, כולל החלפת קוים, חוץ מאשר במטרו ששם הכרטיס מתאים לנסיעת מטרו אחת בלבד ללא 100 דקות. חופשי-יומי משתלם רק החל מ-4 נסיעות ומעלה. המלון שלנו היה באיזור הותיקן, והיה רק יום אחד שבו נסענו 4 פעמים (וגם אז – לא יותר מזה). סה”כ רוב האיזור התיירותי די קטן ומתאים להליכה.

4. הגלידה הטובה באמת אינה מוצגת לראווה כמו בארץ, אלא מאוחסנת במיכלי מתכת בתוך הגלידריה. בוחרים טעם לפי הרשימה שיש בחוץ.

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

5. רוב המסעדות טובות, במיוחד כשמתרחקים מטר או שניים ממרכזי התיירות. מכיוון שקשה ליפול, וחלק מהכיף הוא לגלות בעצמנו “פנינים”, לדעתי אין מה להתאמץ במיוחד להגיע לאכול במקום כזה או אחר אלא פשוט לזרום לפי מה שמתחשק באותו הרגע.

6. לימים גשומים, ובאופן כללי, מומלץ לבקר בחנות Eataly – כלבו ענק עם כל מוצרי המזון האיטלקיים שאפשר להעלות על הדעת. זה לא קרוב ברמת ההליכה ברגל, אבל כן קל להגיע בתחב”צ או במונית. אפשר לעשות שם המון קניות של דברים מיוחדים. המחירים לא זולים אבל סבירים, כמו סופר של הביוקר. בתוך החנות יש גם כמה מסעדות, גלידריות ובתי קפה, והכל באיכות מעולה (אכלנו שם את הניוקי ואת הריזוטו הכי טובים שאכלנו בטיול, ואכלנו הרבה וטוב ברחבי העיר).

7.לגבי מזג האויר–  בימים גשומים ניתן לבקר בשוק Testaccio המקורה. יש שם מבחר דוכני ביגוד, מוצרי מזון ואוכל. גם, לא ממש קרוב למרכז העיר, אבל נחמד לגוון וזה אחלה פתרון אם לא נעים לכם להסתובב בגשם.
8. באיזור הותיקן, על רחוב Via Cola di Rienzo, יש שוק מקורה נוסף בשם Mercato dell’ Unità . לצערי מצאנו אותו בטעות ורק בסגירה, ולכן אני לא יודעת להתרשם ממנו יותר מידי, חוץ מלומר:

א. הוא מקורה.
ב. שם מצאנו את המחירים הזולים ביותר עבור מוצרים שרצינו להביא הביתה, כמו פסטות בטעמים, פרמז’ן וכו’.
המחירים לא אחידים בין הדוכנים אז מומלץ לעבור ביניהם ולהשוות.

9. אנחנו הסתדרנו מעולה בלי לקנות סים.
הורדתי מראש את מפת רומא בגוגל מפס והשתמשתי בה במצב אופליין (פשוט נכנסים לאפליקציה, בוחרים “download”, ובוחרים איזה איזור רוצים לשמור). יש ווייפיי במלון וברוב המסעדות, ושם עשיתי “השלמות”.
קצת יותר מסורבל למצוא ככה תחבורה ציבורית, אז נערכתי לכך מראש כשהיה לי ווייפיי וסימנתי לעצמי במפה לאן להגיע כשנרצה לקחת אוטובוס חזרה ואיזה קו לקחת.

10. באופן כללי, התחבורה הציבורית לא מדהימה, אבל סבירה וקיימת. קצת כמו בישראל. אל תצפו למפות מסודרות עם כל דרכי הנסיעה כמו בלונדון. אבל עם קצת תושיה וחוש כיוון בהחלט אפשרי להשתמש בה.

תבלו!