זוג צעיר ברומא – דניאלה דר

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

סיכום הטיול שלנו.
אחרי שקיבלנו הרבה עזרה משאלות, שרשורים וסיכומי טיולים, החלטנו לכתוב אחד משלנו בתקווה לחדש ולעזור בעצמנו. ארוך, אבל שווה קריאה למי שרוצה.

מלון, תחבורה וכו׳

אנחנו זוג בני 20 ו-21, ורומא הייתה העיר האחרונה בטיול שלנו. התחלנו במילאנו ובאגמים ולרומא הגענו ברכבת של Italo לחמישה ימים מלאים.
*המלצה לגבי Italo – הרכבות מעולות, אבל רצוי להזמין כרטיסים מראש. כרטיסי הרכבת ממילאנו היו זולים כשהזמנו אותם מראש (חודשיים), וכשרצינו בספונטני לנסוע לפירנצה ראינו מחירים מאוד גבוהים.
בטיסה הלוך וחזור טסנו עם Ryanair, בתוספת מזוודה וטרולי, ללא פריוריטי. לא בדקו את הטרולי למרות שבעומק הוא לא היה 20 ס״מ.
טיסת החזור עלתה לכל אחד 74 יורו בלבד (והטיסה הלוך הייתה גם במחיר דומה).

לנו במלון Continentale, באזור טרמיני. קראנו המון שאמרו שהאזור מאוד לא נעים, אך זה התברר כלא נכון בכלל. האזור מלא במלונות, מסעדות, פאבים, וספציפית המלון הזה ממוקם כמה דקות הליכה מטרמיני באזור מאוד מרכזי. עם זאת, מאוד לא נעים ללכת בצד שבו נמצא המקדונלדס שמחוץ לתחנה. זה בהחלט אזור לא נעים של טרמיני.
לגבי המלון: מתאים מאוד לכל מי שצריך מיטה ומקלחת, ושמעביר את כל היום בחוץ. בקושי יצא לנו להיות במלון ולכן הרגשנו שחבל לבחור מלון יקר. השהות במלון עלתה לשנינו סה״כ 375 יורו. המלון ממוקם בבניין שכולל כמה מלונות, החדר מאוד נקי, לא גדול במיוחד (בחדר הסטנדרטי הקטן) והמיטה הייתה נוחה מינוס. לנו זה התאים.

אטרקציות

למי שרוצה רשימה מסודרת של מקומות שהם יחסית ״Must Have״ – אנדרטת ויטורו עמנואלה, קולוסיאום, מזרקת טרווי, שכונת טרסטוורה, פיאצה נאבונה, קמפו די פיורי, המדרגות הספרדיות, רחוב ויה דל קורסו, הפנתיאון ועוד כמה שבטח שכחתי.

לחובבי האמנות

הלכנו סה״כ לארבע גלריות לאמנות ולותיקן.

1. Galleria Doria Pamphilj – גלריה מדהימה מכל הבחינות, המקום נראה פשוט מדהים ומכיל אוסף יצירות מהממות. הכניסה עולה 8 יורו וכוללת מדריך קולי במחיר. נהננו מאוד.

2. Palazzo Corsini – גלריה מרשימה מאוד, אך לא כוללת מדריך קולי. ניתן לקנות ספרים עם הסברים על היצירות. הכרטיס הוא כרטיס משולב לגלריה הזו ולגלריה ברבריני במחיר 12 יורו.

3. Palazzo Barberini – גלריה שמשלבת גם אמנות מודרנית, מה שהפתיע אותנו מאוד. בהחלט סיור מיוחד.

4. Galleria Borghese – מדהים מכל הבחינות. הזמנו כרטיסים חודשיים מראש. ראינו בלוח שלהם כמה מקומות פנויים יש להם והמקום תפוס לגמרי ולכן מומלץ להזמין מראש. הכרטיסים עלו לנו 17 יורו לאחד.

5. הותיקן – לא ארחיב יותר מדי, אבל זה היה המוזיאון האחרון שביקרנו בו. היצירות מדהימות ברמה שאי אפשר לתאר אבל ללא ספק העומס במקום גרע מאוד מהחוויה. קשה לראות את היצירות, דורכים עליך ודוחפים אותך, ולנו אישית זה דיי הפריע. למי שלא אוהב עומס – כדאי לקחת בחשבון. שווה לקנות כרטיס מראש כדי לעקוף את התור. כרטיס עלה 17 יורו אך משלמים עוד 3-4 יורו אם אני לא טועה על הרכישה אונליין.

אטרקציות נוספות

1. שכונת מונטי – שכונה צעירה ומגניבה ביותר! מומלץ להסתובב שם ולספוג קצת אווירה חביבה 🙂 הזכיר לנו את טרסטוורה מבחינת הסגנון, רק באופן שונה.

2. פארק בורגזה – פארק מדהים ביופיו. שכרנו אופניים זוגיים (אפשר גם למשפחות) ודיוושנו ברחבי הפארק. האופניים ממונעים מה שמקל על הנסיעה (הפארק לא מישורי). עלה לנו 12 יורו לשעה ושילבנו עם הגלריה.

תצפיות על העיר

בתור חובבי תצפיות החלטנו לנסות בכל יום ללכת למקום שונה.

1. התצפית מאנדרטת ויטורו עמנואלה – יש עלייה חינמית לתצפית נמוכה, ועליה במעלית שקופה לתצפית בתשלום, שעולה 10 יורו לאדם. החלטנו לוותר בסוף על התצפית בתשלום לאחר שעלינו לתצפית ה״נמוכה״ שאפשר לראות בתמונות שצירפתי – מהמם ביותר והסתפקנו בזה.

2. Pincian Hill – בסוף הפארק של בורגזה (תלוי מאיזה כיוון מתחילים) ובסופו של ויה דל קורסו לכיוון ההפוך מאנדרטת ויטורו עמנואלה יש עלייה לתצפית מדהימה על הכיכר ועל העיר כולה. מאוד יפה בשקיעה ועלייה לא קשה בכלל.

3. Terrazza del Gianicolo – ממש מעל שכונת טרסטוורה נמצאת עלייה לגן בוטני (בתשלום) שממנו ניתן להגיע לגן עם תצפית מהממת על העיר. אנחנו הלכנו מסביב בהליכה לא קלה בכלל לגן ונהננו מאוד מהנוף.

4. גן התפוזים – מדהים ביופיו. מקום ממש מקסים, אבל חשוב מאוד לציין שהוא נסגר לאחר השקיעה! עוד משהו שחשוב לציין זה שלפי מה שאנחנו ראינו, אין עלייה לגן מהצד של הטיבר, וצריך להגיע מלמעלה.

5. תצפית על הקולוסיאום – משכונת מונטי ניתן לרדת לתצפית ממש יפה על הקולוסיאום (אפשר לעלות גם מלמטה). שקט ורגוע ותמונות מהממות.

מסעדות –

1. That’s Amore – החלטנו ללכת על ההמלצה של הקבוצה. הגענו בלי להזמין מקום בצהריים והיו כמה מקומות פנויים. טעים מאוד 🙂

2. Tonnarello – מסעדה במרכז טרסטוורה עם פסטות תוצרת בית טעימות בטירוף.

3. Osteria di Fortunata – המסעדה המפורסמת בה מכינים פסטה טרייה בחלון המסעדה. פסטה טעימה מאוד. עם זאת, שירות נוראי ותפריטים באיטלקית בלבד!

4. Scusate Il Ritardo – מסעדה שמשקיפה על הפנתיאון עם פסטות טעימות ממש. עם זאת, השתייה ממש יקרה (6 יורו לקולה, פחות מ330 מ״ל!)

5. Vacanze Romane – הפתעה מיוחדת 🙂 למי שמכיהר את הסרט ״חופשה ברומא״, סצנה מתוך הסרט צולמה במסעדה זו. השירות היה מעולה ונהננו מכל רגע מהנוף של פיאצה נאבונה.

6. CollEsquilino – מסעדה ממש חמודה ברובע מונטי עם שירות נהדר ואוכל טעים. מתאימה גם לחובבי בשר וגם לצמחונים.

7. Mr. 100 Tiramisu – מקום חמוד וקטן שמציע 100 סוגים של טירמיסו אך גם יינות וגבינות ממש טעימים. אהבנו את זה כל כך שבאנו פעמיים.

8. בית קפה ממש חמוד שנמצא על מזרקת טרווי. נמצא ליד חנות בשם “L’Antico Forno״. אפשר למצוא שם מאפים מקומיים כמו קנולי ומריטוצו.

בר מסעדות/פאבים

1. Pub Cuccagna – פאב מסעדה זול מאוד עם אווירה חמודה ביותר וקוקטיילים ענקיים וטעימים! צפינו שם באחד ממשחקי המונדיאל והיה פשוט חוויה נהדרת 🙂 השירות היה מקסים!

2. Hard Rock Cafe – אמנם מאוד תיירותי, אך מעוצב מאוד יפה בסגנון רומאי. הזמנו נאצ׳וס שהייתה פשוט מנה ענקית וטעימה בטירוף! מומלץ.

3. Salotto 42 – בר קוקטיילים מקסים ליד מקדש אדריאנוס, עם קוקטיילים טעימים, עיצוב יפה ואווירה מקסימה. אפשר לקחת קוקטיילים בטייק אוואי!

• לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

גלידות ומתוקים

1. Venchi – רשת מפורסמת עם גלידה יפה וטעימה! לדעתי שווה ללכת לסניפים אחרים שהם לאו דווקא הסניף של דל קורסו, יש בהם הרבה פחות עומס.

2. Giolitti – המלצה משוגעת! גלידה טעימה ברמות (עם תור היסטרי) עם כמויות ענקיות. מומלץ לקחת בכוס ולא בגביע כי הגביעים לא כאלה טעימים. שווה ממש לעמוד בתור בשביל זה.

3. Frigidarium – גלידה טעימה ממש!

4. gelateria del viale – גלידריה נחמדה ממש, ליד טרסטוורה.

5. Il Gelato di San Crispino – גלידה קצת יקרה אבל ממש טעימה. המוכר דיבר קצת עברית והצחיק אותנו.

6. Delta Gamma Srl – גלידריה טעימה בויה דל קורסו.

7. Gelateria S.M.Maggiore – גלידריה טעימה בשכונת מונטי.

8. Quetzalcoatl Chocolatier – חנות שוקולד מקסימה עם טעמים מיוחדים ממש. המוכרת דיברה עברית ברמה יחסית גבוהה וזה גם היה ממש נחמד. מומלץ!

דיס-המלצות

1. מטרו – הגענו ממילאנו בה קל להתנייד בעזרת המטרו. כשהגענו לרומא קנינו ישר כרטיס שבועי למטרו במחשבה שנשתמש בו גם. אבל המטרו ברומא לא כל כך עובר במקומות המרכזיים, וחווים אותה יותר בהליכה. הייתי ממליצה לקנות נסיעה בודדת כל פעם למי שמתכנן לטייל בעיקר באזורים המרכזיים, אחרת הכרטיס השבועי מיותר. עם זאת, הכרטיס תקף לאוטובוסים כך שזה רלוונטי למי שמתנייד באוטובוס.

2. רכישת כרטיסים לשדה התעופה – קנינו בטעות כרטיסים לא נכונים שהם רק לאזרחי איטליה. ברכבת התנהגו אלינו נורא לא יפה כשניסינו להסביר שזו אי הבנה, וקנסו אותנו בלא פחות מ-58 יורו, לאחר ״הנחה״. הייתי ממליצה ממש לוודא עם נציג לכל מי שקונה כרטיס רכבת או פשוט לקנות כרטיס לאוטובוס. הטעות הזו עלתה לנו ביוקר והיחס של Trenitalia היה לא הוגן ומשפיל.

אפליקציות

1. Maps.me – אפליקציה חינמית שעובדת אופליין. אפשר לסמן נקודות על המפה ולהתנייד בעזרתה.

2. Here We Go – אפליקציה חינמית שעובדת אופליין ומראה את קווי המטרו והתחבורה הציבורית. אפשר לשמור תיקיות על פי קטגוריות. מאוד נוח 🙂

מקווה שההמלצות פה יעזרו למישהו, רומא עיר מדהימה!