טיפים מטיול חברות ברומא – ליאת ברזילי מזרחי

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

 

אחרי שהתאוששתי כמה שעות לאחר שחזרתי מרומא המדהימה, הגיע תורי לשתף. נסעתי עם חברה (את בעלי השארתי בבית) ל-4 ימים מלאים.
סורי על החפירה, אבל עברתי על כל מה שמעניין.

טיסות

אלעל- הזמנתי דרך אתר אלעל טיסת הלוך וחזור. מושלם, יצאו בזמן, נוח מאוד, מרווח ואפילו ארוחת הבוקר והלילה היתה מספקת ביותר.




הגעה למלון

סגרתי מראש עם Romio. פשוט להיכנס לאתר שלהם. באתר מופיע עיגול בצד שמאל שכתוב שאטל ב-15 יורו. הזמנתי הלוך וחזור מראש. לא משלמים באתר אלא רק לנהג בסוף כל נסיעה. לאחר ההזמנה ישלח לכם במייל באופן מסודר פרטי השאטל והזמנים. הנהג ממתין לכם בזמן עם שלט, לוקחים לכם את המזוודות, מאוד אדיבים. ממליצה בחום.

בית מלון

Trevi collection hotel. הזמנו דרך בוקינג. מלון מושלם וכל מילה מיותרת. חדר זוגי מהמם, מרווח, נקי, חדש, מרפסת צמודה. אם אפשר לבקש להיות בקומה 2 באזור חדרים 222 אז בכלל מעולה. המלון מאוד מרכזי. מכל כיוון הליכה של 3 דקות אתם במקומות המרכזיים (מדרגות ספרדיות, מסעדת that’s amor שאפרט עליה בהמשך, מזרקת טרווי, כמובן שהרחוב המרכזי של הקניות “ויה דל קורסו”). השירות שלהם מעולה, אדיבים, ארוחת בוקר מעולה.

מסלולים וסיורים

את רומא רואים ברגל- רק ברגל!

יום א’: מדרגות ספרדיות, “ויה דל קורסו“, פנתיאון, מזרקת טרווי. ביום הראשון לוקח כמה שעות ככה להבין את מיקומכם ביחס לכל האתרים האפשריים ולכן הסתובבנו המון בסמטאות.

יום ב’: פיאצה ונציה, תעלו למבנה, תתרשמו (אין צורך לקחת את המעלית האחורית ולעלות בתשלום של 10 יורו) אבל כן ממליצה להיכנס לחלק האחורי של המבנה ולצפות בנוף. תתקדמו לפורום הרומאי, גבעת פלאטין, קולוסאום וחפשו בחזור מסעדה טובה. רכשנו כרטיסים מראש בארץ (ראו טיפים בהמשך).

יום ג’: גני בורגזה (חובה חובה וגם המלצה שלנו לקחת סאגווי), כיכר פופולו ומשם במונית חתכנו לגטו היהודי, בית הכנסת היהודי, פיאצה נבונה.

יום ד: השלמנו קניות ב”ויה דל קורסו” (שמנו במלון) ולקחנו מונית לסיור בותיקן, קפלה סיסטינית עם נתי (ראו טיפים בהמשך) ופה סיימנו.

מזג אוויר ולבוש

המזג אויר היה מושלם. לפני שטסנו אמרו שיהיה “קפוא”. לא קפוא ולא נעליים. לא צריך שום דבר תרמי. כמו חורף בארץ ואני מאמינה שפה אתם לא כל היום עם כפפות, צעיפים וכובעים, אבל לקחתי כי כתבו.
לנשים שבנינו- חולצה דקה מספיקה או סריג קליל ומעל או פוטר או מעיל. לקחת בחשבון שתשימו אותו בתיק ובשעה חמש וחצי ככה כשמתחיל כן להתקרר השימוש במעילים יותר משמעותי. קחו בחשבון שבתוך מסעדות ואתרים פנימיים וגם בחנויות חם מאוד. נעלי ספורט בלבד או בלנסטון. בנות- אין צורך במגף יפה או בנעל עקב (זה ממש לא הקטע שם). תיג גב מומלץ. פחות ממליצה על תיקי צד.

מסעדות ואוכל

חשוב שתדעו שיש המון מסעדות סגורות בין השעה 17:00-19:00 והן שבות לפעילות בשבע בערב. אותו “שטנץ” בכל מקום. פיצה, פסטה, ניוקי, רביולי, קלצונה וכדומה. חשוב שתדעו שהאוכל שלהם נחשב לבריא, הפיצה לא שומנית בכלל ואתם לא “מתפוצצים”. בהתחשב בכך שאתם הולכים גם כל היום, נראה שלא תעלו גרם.
That’s amor- הזמנו מקום מראש (אפשר גם דרך המלון) אבל באמת שלא הבנו על מה כל ההמלצות. ישבנו בהמון מקומות אחרים הרבה יותר מספקים.
באזור מזרקת טרווי יש המון מקומות טובים. פשוט לראות איפה יושבים יותר אנשים ולשם להיכנס. לא לוותר על גלידה ובטח שלא על המגנום (מול מזרקת טרווי). בגטו היהודי יש המון מסעדות כשרות. אנחנו ישבנו במסעדת “בגטו”. יש תפריט בעברית וגם כתוב בעברית “בגטו”. שירת אותנו מלצר איטלקי מקומי בשם חיים שמדבר גם עברית ממש יפה. מומלץ מאוד!

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

אוטובוס תיירים

אין צורך בכלל! יציעו לכם לרכוש במלון כרטיס לאוטובוס התיירים. אל תרכשו! אנחנו רכשנו וזאת היתה טעות, כי אין צורך.

כניסות וסיורים

הזמנו לסיור של נתי לותיקן עוד בארץ. יש קבוצת ווטס אפ משותפת. צריך קצת סבלנות כי עוצרים ומסבירים בכל פינה אבל בהחלט שווה לאוהבי ההיסטוריה.
הזמנו גם מראש כרטיס שכולל בתוכו את הפורום, גבעת פלאטין וקולוסיאום דרך אתר “למטייל” ב-18 יורו, אבל זו היתה טעות כי תוכלו למצוא באתרים אחרים כניסה ב-12 יורו. חוסך תור וכדאי.
לא מבינה את אלו שלוקחים סיור מקומי בשפה זרה כלשהי. מתעכבים על כל פינה. פתחו גוגל ותקראו פסקה קטנה על המקום וזהו. לא צריך מעבר (לקרוא על מלחמות הגלדיאטורים בקולוסיאום אפשר גם לבד בגוגל ללא סיור).
בגני בורגזה ממליצות לקחת סאגווי. לא לדאוג- תוך שתי דקות מבינים כיצד לתפעל עם הגוף. עולה 15 יורו לשעה ואם אין לכם תוכניות להיכנס לגלרית בורגזה- קחו את הסאגווי! חוויה מצחיקה וכיפית. רק קחו איתכם צילום דרכון לביטחון שתידרשו להפקיד. כשתסיימו יחזירו לכם את הצילום.

קניות ובזבוזים

לא יותר מידי, בהנחה שאתם לא מגיעים במיוחד לאיזה אאוטלט ששם לפי מה שהבנתי אפשר לבלות שם יום שלם. חבל על הזמן, כי תפספסו את רומא עצמה. ויה דל קורסו בהחלט מספק וכל החנויות החמודות בסמטאות.

תכנון והתנהלות לאתרים

לרמון הדר בקבוצה יש חוברת מעולה לפי מה שאני מבינה. ממליצה בחום למי שרוצה להיות מאורגן מאוד ולעבור דרך האתרים הכי שווים עם טיפים טובים. אני השאלתי משכנה ספרון של “שיחור” על רומא. ניתן להשיגו בסטימצקי או צומת ספרים ובתוספת “גוגל מאפ” הטיול היה מושלם. מציעה להבין איך גוגל מאפ עובד עוד בארץ.

לסיום, הזמינו כרטיסים למה שאתם רוצים מראש. יחסוך לכם תורים. אל תתעקשו על סיורים, אלא אם כן אתם חובבי חפירות ועצירות כל שנייה.
הסעה הלוך וחזור יתן לכם שקט נפשי מאשר אם ”תזרמו”. גם סוג של חוברת הדרכה של רמון הדר או ספרון ”שיחור” ייתן לכם שקט נפשי לגבי לאן ללכת ומה בא אחרי מה מבחינת אתרים מבלי לקרוע את הרגליים.
אל תתעקשו על מסעדות שהמליצו פה בקבוצה. תזרמו על מנות קטנות בהמון מקומות ותספגו אווירה.

נסיעה טובה!