פונטנה די טרווי, רומא – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Fontana Di Trevi

 “לקחו לנו יין כדי לתת מים” (משפט רומאי מימי הביניים)

*יעוץ תכני לעמוד זה ניתן על ידי עמירם צברי ועל כך תודתנו לו.

מידע כללי

המזרקה פונטנה די טרווי (Fontana Di Trevi) היא אחד מהמקומות הפופולריים ביותר ברומא והיא מרכז חשוב לתושבי העיר ולתיירים.
שמה של המזרקה ניתן לה בגלל השכונה בה היא מוצבת – “טרווי” – שמקור שמה כנראה מצירוף המילים (Tre vie), המציינות את העובדה שכאן נפגשות שלוש דרכים ראשיות של העיר רומא.

פונטנה די טרווי (צילום מקורי)

הפסל במרכז מזרקת די טרווי (צילום מקורי)

ההיסטוריה של פונטנה די טרווי

מיקום המזרקה אינו מקרי – בעבר היא שימשה כמאגר מים, שנוצר בנקודת הסיום של אחד האקוודוקטים (אמת מים, מבנה מתקופת רומא העתיקה ששימש להובלת מים, כדוגמת זה שבקיסריה). שמו של האוודוקט היה “אקווה וירגו'” (אמת העלמה או הבתולה) והוא הוביל מים ממעיין הנמצא 20 ק”מ מהעיר. על פי האגדה, המעיין נגלה לחיילים רומיים על ידי נערה צעירה, שהעניקה למוביל המים את שמו. המקום שימש “נקודת ציון מימית” בעיר כבר בשנת 19 לפנה”ס, בימי תקופת הזהב של אוגסטוס.




במהלך התקופה הנוצרית של רומא נוצרה תרבות של בניית מזרקות בנקודות סיום אלו. אם הקיסרים בנו מקדשים ושערי ניצחון כדי לפאר את שמם, האפיפיורים בנו כנסיות ומזרקות למען אותה סיבה בדיוק. לכן אורבנוס ה-8 החליט לשפץ את המקום ולהפוך אותו למזרקה, ולשפץ את הכיכר  שהייתה די מוזנחת האפיפיור קיים תחרות בין פָסלים ואת מימון הבנייה ביצע על ידי הטלת מיסים חדשים על הכרמים ויצרני היינות ברומא (מכאן הגיע המשפט המופיע בכותרת), לבסוף הוא ביקש מברניני להפוך את הכיכר למזרקה. ברניני אמנם התחיל לתכנן ולהרחיב את הכיכר אבל רק בתקופת קלמנס ה-12 המזרקה יצאה לפועל. מעידה הכתובת: קלמנס ה-12 פונטיפקס מקסימוס עיטר את אמת הבתולה, בשנת האדון 1735 שנת כהונתו ה-6.

סרטון של הכל על רומא על אתרי רומא הרנסנסית מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

מה רואים בפונטנה די טרווי?

כאמור מבנה המזרקה אותו אנו רואים כיום הוא מבנה המאוחר ב-200 שנה בערך מן המבנה המקורי. הוא נבנה ב-1735 ע”י הארכיטקט ניקולא סלאבי בהוראת האפיפיור קלמנט ה-12 (עבודות נוספות של ארכיטקט זה ניתן למצוא במוזיאון רומא). בניית המזרקה החדשה ארכה שלושים שנה והאפיפיור לא זכה לראותה מוגמרת.

טריטון פונטנה די טרווי

הטריטון המסמן את הים השקט

המזרקה היא דוגמה מרשימה לשילוב של אדריכלות בארוקית ופיסול מתקופת הרוקוקו. במרכזה נמצא פסל אותו פיסל הפסל פייטרו ברצ’י, המורכב מכמה פסלים: אוקיינוס, הטיטאן שהיה אל הים לפני המהפכה של יופיטר ואחיו, הרוכב על מרכבה עשויה צדף רתומה לסוסי ים שדוהרים על פני המים. פסל זה מציין את האוקיינוסים והימים הגדולים. כמו כן ניתן לראות את פסלי הטריטונים (מוטיב זה מושאל מהאגורה באתונה), שאחד מהם מרסן סוס דוהר ומציין את הים הסוער ואילו השני המנגן בצדף מציין את הים השקט.

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

בצידי המזרקה תוכלו לראות תעלות מים הנכנסות אל תוך המבנה שנקרא ארמון פולי (Palazzo Poli) ומכניסות את המים למשאבת המזרקה.
הארמון בנוי בצורה הדומה לשער קוסטנטין “הקיסר הקדוש”, שהפך את רומא מאלילית לביזנטית. ראה ההסטוריה של רומא הדמוית שנמצאות בגומחתיו, אשר פוסלו על ידי פיליפו דל לה וואל מציינות את האושר והבריאות שמעניקה הנצרות למאמיניה.
מעל לדמויות האלה תוכלו לראות שני תבליטי אבן – האחד מתאר את מציאת המעיין על ידי החיילים הרומיים והשני את תהליך בניית המוביל המימי. בראש המבנה תוכלו לראות ארבע דמויות המציינות את עונות השנה.

מנהג זריקת המטבעות: המזרקה ידועה גם בכינוי “מזרקת המשאלות”, על שום אגדה המספרת שכל תייר שמגיע צריך לזרוק שני מטבעות למימי
המזרקה: המטבע הראשון שייזרק יבטיח לזורק את חזרתו לרומא ואילו המטבע השני יעניק לו את האפשרות להביע משאלה. לכן, פונטנה די טרווי ידועה בעובדה שאל מימיה מושלכים יותר מטבעות מאשר לכל מזרקה אחרת ברומא! (מה שבעיקר משמח את הקבצנים של רומא…).

הפונטנה די טרווי בלילות הקיץ היא אחד המוקדים התיירותים החשובים של העיר רומא
(צילום: archer10 Dennis -105M Views)




המלצות "הכל על" למבקר בפונטנה די טרווי

  • פונטנה די טרווי היא מאתרי החובה של רומא, והיא מומלצת בחום עבור כל סוגי התיירים. מי שמגיעים לרומא לחופשה רומנטית וודאי ירצו תמונה על רקע המזרקה, חובבי האמנות יתרשמו מהמזרקה, ומשפחות המטיילות עם ילדים יזרקו מטבעות ויביעו משאלות.
  • כמו אתרים אחרים מהאזור הזה ברומא, מומלץ מאוד לבוא ולבקר פעמיים במקום – גם ביום וגם בלילה. במשך הלילה אזור הפונטנה הוא אזור מלא וגדוש תיירים האוכלים במסעדות ובתי הקפה באזור.
  • באזור ישנם הרבה מאוד בתי קפה ומסעדות – רובן פונות לתיירים. בין המסעדות המומלצות באזור המזרקה ניתן למנות את מסעדת הקולונה ואנוטקה ברבריני (Enoteca Barberini). (למידע נוסף על מסעדות ברומא).
  • שווה לחבר את הפונטנה די טרווי עם אתרים סמוכים כמו הפנתיאון וכיכר ברבריני.
  • למי שמעוניין להכיר את הכיכרות והמזרקות המרכזיות של העיר אנו ממליצים על סיור מודרך בעברית. למידע נוסף ראו להכיר את רומא: סיור בעברית בכיכרות ומזרקות רומא וסיורים מודרכים ברומא בעברית.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד רחוב ויה מילאנו (via Milano) או תחנת טרמיני (Termini), תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • סביב המזרקה יש לא מעט צוענים, צלמים ומהגרים המחפשים להרוויח כסף, חלקם על ידי מכירה וחלקם על ידי שיטות פחות לגיטמיות, לכן רצוי לשמור על הארנקים (למרות שכמעט תמיד מסתובבים שוטרים באזור). למשל – אם מציע זר לצלם אותכם על רקע המזרקה בלילה אל תתפתו להסכים!
  • אזור טרווי הוא אזור מצויין לבחירת הלינה שלכם ברומא, הבעיה היא שאין באזור הרבה מלונות – למידע נוסף כולל מלונות פופולרים באזור ויתרונות הלינה בו תוכלו לקרוא בדף על מלונות באזור הפונטנה די טרווי תחת מלונות ברומא. בין המלונות המומלצים של רומא הנמצאים באזור זה ניתן למנות את מלון רגנו (Hotel Regno)מלון טאון הוספונטאנה די טרווי (Town House Fontana Di Trevi) ומלון אקדמיה (Hotel Accademia).
  • אנו ממליצים לא להתקרב למקום עם רכב פרטי אלא עם האוטובוס (ראה השכרת רכב ברומא והשכרת רכב באיטליה). כמו כן, לבעלי כרטיס לאוטובוס התיירים של רומא - סמוך למקום יש תחנה נגישה ונוחה מאוד לשימוש (למידע נוסף על אוטובוס התיירים של רומא).
  • אזור המזרקה הוא אחד האזורים העמוסים ביותר ברומא במיוחד בקיץ ובחגים קשה מאוד לזוז כאן – שימו לב מכייסים שמנסים לנצל את הצפיפות. זו אחת מהדוגמאות המובהקות לצפיפות הקיימת בעיר (בחלקה התיירותי) למי שמגיע לכאן בקיץ (ראה מידע נוסף תחת חבילות לרומא).
  • לעיתים קורה שהמזרקה נצבעת או מושחטת על יד “אומנים” או אקטיביסטים המוחים על מדיניות כזו או אחרת. לא צריך להיבהל (דוגמה למקרה כזה אפשר לראות פה).
  • ילדים: מומלץ לילדים בכל הגילאים – המזרקה ושעון המים לא משאירים אף אחד אדיש ולא משנה באיזה גיל הוא.
  • מחיר: חינם

המלצות לקריאה נוספת:

תגובות והמלצות של גולשים לפונטנה די טרווי:

תגובות והמלצות אילו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers:

  • מזרקת טרווי: ממש יפה, מומלץ ללכת לפני השקיעה אבל עדיין אחה”צ כשמחשיך הדוחק שם איום מלא במהגרים שדוחפי לך מלא מקלות סלפי לעין.
  • אני רוצה להמליץ על Thats amore מסעדה מעולה ממש 3 דק הליכה מהטרווי, אבל תמיד מלאה מומלץ להזמין מקום מראש.
  • אני רוצה להמליץ על Lo piccolo arrancio  זה באיזור של טרווי בסימטה מסעדה ממש קטנה לא זול שם אבל טעיייים!!!!
  • אני ממלי על מסעדת פיקולו בפונטנה דה טרווי זול וטעים מאוד!
  • לא זוכרת את השם של המסעדה אבל יודעת להדריך היכן היא מהפנתיאון הולכים בשביל לכיוון פונטנה דה טרווי ואחרי כמה מטרים לא הרבה מצד שמאל יש מסעדה שיש לה חלון ראווה וניתן לראות איך מכינה את הפיצה וכו.. יש להם קלצונה מהמםםם ואכלנו שם פנה ארביאטה (רוטב עגבניות חרפרף) הכי טעים שיש הכרנו את המקום בעקבות סיור קולינרי וממליצה מאוד
  • לייד טרווי יש מסעדה נדירה  אכלתי שם כל יום שהייתי שם. מסעדה סוף הדרך Doveralù.
  • סמטת סקנדברג ליד הטרווי (אפשר להיכנס לרחוב ליד חנות של המגנום ישר עד הסוף מגיעים לסמטה) יש מסעדה נחמדה וטעימה. הלזניה היתה להיט וגם הפסטה עם החצילים והרביולי עם התפוז היה מיוחד וטעים.
    פחות התחברתי לריזוטו.
  • מזרקת טרווי: מדהימה בכל שעה ביום, ממליצה מאוד להגיע גם ביום וגם בלילה.
  • מחפשת מלון לנובמבר ליד פיאצה לה טרווי , נקי עם ארוחת בוקר לא יקר.
    • קיבלתי המלצה (וגם הזמנתי) על Alberto ottocento – מיקום מעולה. לגבי מחיר לא יודעת מה את מחפשת אבל בערך 100 יורו ללילה כולל כל המיסים וארוחת בוקר
    • מלון אקדמיה מעולה.

מידע שימושי על פונטנה די טרווי

שעות פתיחה

כל היום

כתובת

Fontana di Trevi, Trevi, רומאאיטליה




הגעה
directions_bus
אוטובוס

קווים רבים מגיעים לאזור המזרקה, ביניהם 52, 53, 61, 90, 116 (ראה מפה).

directions_subway
מטרו

כל הקווים, לרדת בתחנת ברבריני ומשם ללכת ברגל.