שבוע ברומא ופירנצה – איתן קמקדגי

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

 

כללי

סיכום- אחרי שבוע ברומאפירנצה, להלן הטיפים שלנו בדגש על ריינאייר, כשרות, ילד בן שנה, ולסיום נוכלים ותחמנים ברחובות (קצת ארוך):

כללי: google maps הכרחי לניווט. רומא יקרה מאוד. המקומיים לרוב חסרי סבלנות עם פתיל קצר.




לבוש

מתחיל להיות קר- מעיל אבל גם אופציה לסווטשרט דק ואפילו לפעמים אולי חולצה קצרה. פירנצה צפונית לרומא- היה קפוא! אם יורד קצת גשם- מטריה/פונצו מוכרים בכל מקום.

טיסה

ריינאייר הלוך חזור, המטוס קצת צפוף לא נורא שורדים, בהלוך איחור של 45 דקות! בחזור 15 דקות. לגבי מזוודות- מגיע לכם טרולי במידות מפורטות באתר, 10 קילו ובנוסף תיק קטן. הקפדה על המשקל והטרולי רק בחזור (קנסו אנשים)! רק למי שיש כרטיס פריוריטי (בתשלום נוסף) מובטח שהטרולי עולה למטוס, אחרת יכולים להגיד לכם למסור אותו בעליה למטוס. לגבי תינוק- מגיע עגלה ותיק החתלה , לא עשו בעיות. גם אם הזמנתם מזוודה של 20 קילו מגיע לכם טרולי ותיק.

דירה

Airbnb מצרף קישור-
היה סבבה, נקי, דקה מהרחוב הראשי של הגטו. המחיר משתנה לפי תקופות וככל שמזמינים יותר מראש יותר זול.

הסעות שדה תעופה

סגרנו מראש עם ג’יאני שהומלץ פה בעבר, בוואטסאפ 39-340-7684-061+, בעברית, הוא עונה באנגלית. 45 אירו לזוג וביקשנו כסא בטיחות לתינוק אז 55. להפתעתנו הגיע בחור שלא הבין מילה בעברית ובסוף הסתבר שהוא עובד באותה חברה וג’יאני שלח אותו, הביא אותנו והכל בסדר אבל קצת באסה, בהמלצות שלו כתבו שהוא מגיע ונחמד ונותן טיפים וכו, הנהג שלנו היה סבבה אבל לא דיבר עברית או אנגלית. כנל בחזור, גם הפעם נשלח אלינו נהג אחר. בקיצור סהכ בסדר.

אטרקציות אתרים וסיורים מודרכים

אטרקציות מרכזיות שלא אפרט עליהם כי חפרו פה: שיטוט בפיאצות – נבונהוונציה, מרכז העיר מאוד יפה ונחמד, מזרקת טרווי , מדרגת ספרדיות… שוק קמפו די פיורי מאוד אהבנו כל בוקר לפירות ירקות.. וכו בסוף שלו יש דוכן פירות חתוכים בכוסות- אננס פצצה . (ראשון היה פתוח, שלישי דווקא לא..). קלוסיאום ופורום מבחוץ (התינוק לא היה במצב רוח טוב). שכונת טרסטוורה מאוד יפה , היינו ביום הבנו שמומלץ גם בלילה. שוק Porta Portese ביום ראשון פשוט אינסופי , יש מציאות לא הצלחנו לסיים אותו אפשר להעביר שם שעות – ממליץ מאוד
וותיקן– כרטיסים באתר הרשמי https://www.museivaticani.va/…/musei-vaticani-e-cappella-sis…
אנחנו לקחנו סיור פתוח (בלי מדריך) קנינו ספר הדרכה באנגלית בכניסה ב12 אירו. אחרי שסיימנו התחרטנו שלא לקחנו מדריך אישי בעברית, פשוט הלכנו לאיבוד.. קחו מדריך! לגבי השעות- לקחנו הכי מוקדם- 9 , הגענו ב8:40 ונכנסנו בלי בעיה. מראים לשומר את הוואוצר שמקבלים במייל ונכנסים. בעיני זה השעה הכי טובה היה ריק לגמרי! נסו לבא יותר מוקדם אולי יכניסו אותכם למרות שלקחתם 9. אחרי המוזיאון לכו לכיכר סן פיטרו ולטירת סנט אנג’לו – מרשים מאוד.
למי שתהה הוותיקן היא מדינה בפני עצמה אולי, אבל דרכון לא צריך כדי להיכנס אליה.
ותיקן עם תינוק- אך רק מנשא, יש מלא מדרגות סתם מבאס עם עגלה…

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

הרובע היהודי וכשרות

ברחוב הראשי של הרובע היהודי יש הרבה מסעדות, לא כולם כשרות!! לבדוק תעודה. אזהרה- מסעדת נונה-בטה כתוב עליה כשר אבל היא לא כשרה מבירור מדובר במסעדה בסטייל כשר .. שימו לב. אכלנו בבגטו החלבי- סבבה, גלידריה אחת כשרה- בסדר, אליס פיצה- מעולה, פונזי בורגר – סבבה. ארוחות שבת יש רק בבגטו הבשרי- משלמים 35 אירו לאדם לארוחה ביום חמישי- היה סבבה ערב+ צהריים. יש מכולת אחת כשרה עם בשר נקניקים, גבינות, פסטות וקצת מוצרים מהארץ לחם יש מאפייה אחת שרק הלחם והפיצות בה כשרים כל השאר לא (כתוב על הדלת) https://goo.gl/maps/YXefVKj8YKv – מומלץ מאוד!!

2 חנויות של עוגות צמודות אחת לשנייה- נחמד מאוד, עוגות עוגיות פיצה יהודית (עוגת גבינה וריבה – יותר טעימה בחנות הוורודה)
בנוסף מבירור עם מקומיים בכל סופר אפשר לקנות מוצרים שנחשבים כשרים- גבינה לבנה וחמאה 100% חלב בלי שום תוספת, פסטה brilla..
בנוסף יש חנות סטוק קטנה שקנינו בה יש בה הכל- כלים רב/חד פעמיים, חומרי ניקוי, סבונים…

פירנצה

נסענו ליום אחד מהבוקר עד הערב, מדהים לא לפספס! כרטיסים מראש באתר הרשמי: https://www.trenitalia.com/tcom-en שימו לב לקחת את הרכבת של השעה וחצי מרומא טרמיני לפירנצה SMN סנטה מריה נובלה (הערת מערכת- למידע על- רכבת מרומא לפירנצה). בפועל בעיני לא משנה איזה מושבים, קחו את ההכי זול . יותר נוח מהמטוס. להדפיס תכרטיסים, להגיע לטרמיני, למצוא את הלוח הגדול של הזמנים- רק 10-20 דקות לפני היציאה יתווסף על הלוח מספר הרציף של הרכבת שלכם. יהיה מספר רכבת והיעד שלה לא יהיה פירנצה כי אתם יורדים בדרך וכתוב את היעד הסופי- אצלינו זה היה וונציה ונלחצנו. לכו לרציף ועלו על הקרון הספציפי שלכם.

פירנצה מדהימה! בעיני יותר מרומא אבל קטנה ואפשר להספיק ביום אחד אם אתם מהירים יחסית, אם רוצים יותר יסודי (יש 80 מוזיאונים בעיר!) קחו יותר מיום אחד.
נעזרנו בתכנון הטיול בסרטון המצוין הזה: https://www.youtube.com/watch?v=IlbJQUVTWaw
חשוב! 2 המוזיאונים העיקריים והחשובים : אקדמיה (פסל דוד) ואופיצי סגורים ביום שני!! התבאסנו רצח..  להזמין כרטיסים מראש באתרים הרשמיים.
כשר בפירנצה: מסעדת רות https://goo.gl/maps/JhGrxvdM2rj, ליד הבית כנסת. שימו לב לשעות פתיחה הזויות.. היה טעים (הערת מערכת: למידע נוסף על פירנצה לדתיים ושומרי מסורת). רומא עם תינוק – היינו עם תינוק בן שנה וקצת. עגלה יו-יו שהיא טיולון לא חזק במיוחד ולא היה קשה בכלל, מדי פעם נתקענו פה ושם לא קריטי. מקום שעגלה לא מתאימה- ותיקן! לבא עם מנשא. (הערת מערכת: למידע נוסף על רומא עם ילדים ורומא לדתיים ושומרי מסורת).

חנויות לתינוקות

אין הרבה, ברומא- יש 2 חנויות חמודות בפיאצה נבונה לא זוכר שמות, חנות של דיסני, וחנות חמודה של צעצועי עץ https://goo.gl/maps/vgoL3NrdBMT2 , בבתי מרקחת יש מוצרי תינוק , מגבונים חיתולים וכו. יקר בטירוף אבל זה מה יש.
בפירנצה יש את החנות של דיסני ובנוסף חנות צעצועים חמודה מאוד https://goo.gl/maps/Jv8nUjMUgmq מאוד ממליץ!

תחמנים ונוכלים ברחובות

ולסיום- תחמנים ונוכלים ברחובות:
אני הייתי עסוק בלהזהר על התיק וכו ולא שמתי לב שתחמנו לי את הצורה, לא צריך לקחת ממשהו כסף אם אתה יכול לגרום לו לתת לך.
מהגרים, בעיקר אפריקאים. מגיעים אליך במגוון צורות שואלים אותך מאיפה אתה, לוחצים לך יד מחמיאים לך על התינוק החמוד שלך- לא לדבר איתם!! אחרי שקנו את אמונך הם יציעו לך משהו בחינם , בדרך כלל צמיד, כי הבן של פשוט מתוק וישימו לך על היד, חייך אכלת אותה.
עכשיו מגיע שלב ה- ‘גם לי יש בן באפריקה נולד אתמול אני רוצה לבקר אותו יש לך משהו בשבילי?” כשאתה לא נותן זה נהיה אגרסיבי ובסוף אתה נאלץ לתת.
עוד שיטות-
קח צמיד/משהו מתנה לאישתך היפה- לא יעזבו אותכם עד שתתנו כסף, סרטונים:



‘עזרה’ לקנות כרטיסים במכונות במטרו – לא יעזבו אותכם עד שתתנו כסף .
‘אדוני נפלה לך טבעת זהב’ – היא לא מזהב , אם תקחו לא יעזבו אותכם עד שתתנו כסף
‘אדוני בא תחתום על עצומה נגד אלכוהול וסמים’ – מצפים גם תרומה, פחות אגרסיבי אבל מעצבנים
תמונה עם גלדיאטור זה לא בחינם.
בקיצור- לא להכנס לשום שיחה / לחיצת יד / ‘מאיפה אתה חבר?’- להגיד NO וללכת.
לא לקבל שום מתנה מאף אחד, אם דחפו לכם ליד , תפילו את זה ותלכו.

זהו חפרתי. תהנו!