הימים שלנו ברומא – רותם שמואלי

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

 

סיכום טיול ברומא:

5 ימים מלאים (עם קפיצה לפירנצה ליום אחד).

היום הראשון

נחיתה בשעה 9:00 עם טיסה של אלעל והגעה למלון עם פאביו שהיה נחמד וחיכה לנו בשדה בשעה שביקשנו. היינו במלון מדהים ששמו Elizabeth unique hotel. מיקום מעולה על ויה דל קורסו, שודרגנו לסוויטה מדהימה. המלון מעולה ומפנק מאוד מאוד! אנשי הצוות אדיבים והמלון עצמו פשוט מושלם. יצאנו לשוטט ברחבי רומא. התחלנו בויה דל קורסו, פיאצה דל פופלו, משם למדרגות הספרדיות. עצרנו לאכול במסעדה טעימה – Piazza Italian bistros. משם המשכנו לקינוח בגלידרייה venchi.
לקחנו מטריות והמשכנו לכיכר ונציה. עלינו במעלית לראות את הנוף מהמבנה שבכיכר. (היה יום ראשון הראשון בחודש ולכן היה בחינם).
משם המשכנו למזרקת טרווי– מאוד יפה לראות בערב.




היום השני

פתחנו את היום עם טרמיסו של pompi. טעמנו את הקלאסיקו ואת התותים. מוצלח וטעים. המשכנו לקוליסיאום ומשם לפורום (קנינו כרטיסים מראש לרוב האטרקציות, מומלץ). ירד גשם במהלך כל היום, אבל לא הפריע למהלך הטיול ואף היה חוויתי! משם לקחנו מונית למסעדה osteria de fortunata. היה ממש טעים, מנות מעולות וגם שירות נחמד. טיילנו בקמפיו די פיורי ומשם המשכנו לכיוון הפנתיאון. אחר כך המשכנו לפיאצה נבונה, אכלנו ערמונים שיש בכל מטר ברומא ועצרנו לטירמיסו מעולה במסעדה קטנה ומקומית – La piccola cuccagna. עשינו את הדרך חזרה למלון דרך נהר הטיבר, מנוחה קצרה ויצאנו לאזור trastevere. אזור יפה עם מסעדות חמודות. בזמן שהסתובבנו באזור, מצאנו מקום קטן שלא מושך את העין, אך מקומי ומלא באנשים עם הסופלי הכי טעים ברומא הוא suppli. עצרנו לארוחת ערב במסעדת tonnarello, נחמד מאוד ושירות טוב.

לאחר מכן המשכנו ברגל לבר מעולה בסגנון שנות ה20. The Jerry Thomas Project. יש לענות על חידה קלילה ולקוות שיהיה מקום אם לא מזמינים מראש (אנחנו לא הזמנו והגענו ממש כשנפתח והכניסו אותנו). קוקטיילים מעולים, אווירה מיוחדת וחוויה! ממש ממש מומלץ.
נשמע קצת עמוס ליום אחד, אבל לא הרגיש ככה בכלל, מצד שני סיימנו את היום די מאוחר.

היום השלישי

פתחנו את היום עם שוקו חם ומאפה בקפה/מסעדה נחמד Ginger. מגישים גם הרבה פירות טריים ודברים בסגנון. משם המשכנו לוותיקן, הזמנו כרטיסים מראש- מאוד מומלץ להזמין מראש. הסתובבנו במוזיאון ובקפלה הסיסטינית. משם, במרחק הליכה- טירת סנטאנג׳לו, יפה לראות מבחוץ, אך לא נכנסנו. המשכנו לרובע היהודי ומשם חזרנו למלון למנוחה קלה. בערב יצאנו למסעדת ZUMA. מסעדה אסייתית יוקרתית מאוד, לא זול, אבל חוויה מיוחדת! המסעדה עצמה מדהימה, השירות הכי טוב שניתן לקבל והאוכל פשוט מעולה (לא הזמנו מקום מראש אך באנו ממש עם הפתיחה של המסעדה והצלחנו להכנס, מומלץ להזמין מראש מקום).

היום הרביעי

פתחנו את היום במאפייה חמודה ליד המדרגות הספרדיות, don Nino. טעמנו את הספוליאטלה וגם את הקנולי. משם לקחנו מטרו לכיוון תחנת הרכבת טרמיני. הזמנו מראש כרטיסים לרכבת לנסיעה לפירנצה. כרטיסים לא מאוד זולים אך בהחלט שווה את זה. פירנצה מהממת. הגענו לאחר כשעה וחצי נסיעה, במרחק של כמה דקות הליכה יש את הכיכר המרכזית עם הדומאו. הסתובבנו קצת באזור והלכנו לקנות כרטיסים למגדל הפעמונים. כרטיס משולב לעוד כמה אתרים נחמדים באזור (לקתדרלה, בית הטבילה,המוזיאון, ולדומאו לתצפית גם כן). עלינו את המגדל לנוף מהמם של פירנצה, בהחלט שווה את זה. לאחר שירדנו הסתובבנו ברחובות היפים ועצרנו לאכול במסעדת yellow bar (חובה לאכול את הניוקי בעבודת יד!). משם המשכנו לראות את ההעתק של פסל דוד בכיכר ומשם לגשר פונטה וקיו היפה. המשכנו לטייל ברחובות והגענו לגני בובלי שהיו לצערנו כבר סגורים (נראה יפה מבחוץ). חזרנו לראות את הקתדרלה ואת בית הטבילה.

עצרנו בבר נחמד מאוד שנקרא Move on, מקום נחמד עם חנות תקליטים בקומה למעלה, קוקטיילים טובים ואווירה מעולה. לאחר שהספקנו את כל מה שתיכננו, חזרנו ברכבת לרומא. הנסיעה הייתה לגמרי שווה את זה, ומאוד מומלץ למי שיש בערך 3,4 ימים מלאים ברומא.
הלכנו לאכול ארוחת ערב במסעדה המעולה dilla. קרוב למדרגות הספרדיות,אוכל מדהים מסעדה יפה ושירות טוב (חובה להזמין את הפסטה black truffle).

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

היום החמישי

הלכנו לקנות טרמיסו ב pompi וסלט פירות בבית קפה שהיה קרוב (לא זוכרת את שמו) והלכנו לטייל בגני בורגוזה. שכרנו אופניים וטיילנו בפארק. נוף יפה, אווירה טובה, ועשינו פיקניק. לאחר מכן הלכנו לראות את האגם.
משם המשכנו לטייל באזור מזרקת טרווי ואכלנו צהריים במסעדה Quirino. מעט יקרה אבל אוכל טעים מאוד. משם המשכנו לטייל ברחובות, קצת קניות ומזכרות, וטעמנו את הטרמיסו ב- Zum. טעים!

לקחנו מונית חזרה לשדה ועלינו על הטיסה חזרה לארץ.