המלצות מטיול של שלושה ימים ברומא

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

 

הי לכולם,

לאחר שנעזרתי רבות בקבוצה אספר מהחוויות שלי.
היינו 3 ימים מלאים ברומא, ישנו ב domus fontis ממש על מזרקת טרווי. חדר מרווח, מקסים, נקי ומודרני והכי חשוב שקט. נכנסים לבניין וכאילו אין מליון אנשים בחוץ.

מסקנה – תטיילו וכל פעם תקחו סימטה אחרת. הולכים הרבה ברגל. כדאי לעשות חצי יום, לחזור לנוח קצת ואז להמשיך עד הלילה.
פורום וקולוסיאום – קנינו כרטיס בפורום, לא היה תור בכלל, תלכו לשירותים לפני שעוברים לקולסאום. בקולסאום יש תור למחזיקי כרטיס, הרבה בלאגן, לא היה ממש נורא, 10 דקות והיינו בפנים. עשינו רק את החלק העליון והיה מצויין.
ותיקן – הגענו ביום שישי בצהריים, הזמנו כרטיס באינטרנט לשעה שתיים. לא היה תור כלל, תוך 10 דקות היינו בפנים, מעולה. רצינו לקחת הדרכה בעברית, אך כל המדריכים שהומלצו כאן לא היו פנויים. בשיטוט בותיקן נתקלנו בנתי עם קבוצה בעברית, יכול להיות שהיה סגור מראש.
הסתובבנו עם האפליקציה של Rick Steves Audio Europe, מעולה לחלק של הותיקן. אומנם באנגלית, אבל בינינו – עד שמסיימים את הסיור כבר שוכחים מה היה בהתחלה. מאוד מרשים.




הקפלה הסיסטינית – חשבתי שתהיה אחרת, מאוד עמוסה. הטיפ הכי חשוב – בסוף הסיור בקפלה הצמדו לקבוצה וקחו את הדלת מימין, כדי להגיע לכנסיית סאן פיאטרו. אם תצאו החוצה תצטרכו לעמוד בתור של 3 שעות, ואני לא מגזימה, כדי לעבור בידוק בטחוני ולהכנס. הכניסה בחינם. אם תכנסו מהדלת הנכונה תגיעו ישר לכנסיה ללא צורך לעמוד בתור כלל.
מסעדות – הכל דומה. מאוד התאכזבנו מ- thats amour, אולי זה תלוי מה לוקחים. הכל שוחה בגבינה צהובה, לא לרגישים.
הכי נהננו במסעדת nana, קרובה לטרווי. מסעדה אלגנטית, קצת יותר יקרה אך מנות עדינות ומעולות!! שונה מכל היתר. היינו באחרות מומלצות ופחות התלהבנו אבל זה אישי. רובן דומות.
גלידה בכל מקום והמון, לא חייבים לעמוד בתורים משוגעים, טרימיסו בפומפי, מומלץ וטעים.
העיר עמוסה לגמרי, בשעות הערב הפחים עולים על גדותיהם.
כל רחוב פיאצה אחרת, בפיאצה נבונה הופעות רחוב רבות ואווירה מאוד נחמדה.

תהנו, הכי חשוב.
תודה לכל נותני הטיפים!