חמישה ימים ברומא ואחד בפירנצה – איטל דסקל

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

 

ינואר 2018, חמישה ימים ברומא ויום אחד בפירנצה  – סיכום המלצות:

נסיעות משדה התעופה

את הנסיעה הלוך וחזור עשינו עם רומא אחרת. דייקו בזמנים. נהגים אדיבים, מענה מהיר באימייל. 15 יורו לאדם.




לינה

אני תמיד מעדיפה airbnb ותמיד אבחר את השכונה המעניינת ביותר שלא תהיה בהכרח התיירותית ביותר. הפעם בחרתי את Trastevere. בדירה תקבלו מרחב של מספר חדרים, כל זוג בחדר שלו או חדר נפרד לילדים. אין שעות לארוחת הבוקר, אתם מחליטים איפה ומתי. מבחינה כלכלית זה יוצא משתלם יותר ממלון, זול משמעותית. קישור לדירה

כרטיס סים

ברומא ניתן לרכוש כרטיס סים בחברת Vodafone או בחברת Tim. בשדה בתעופה, לפני שהשאטל יצא ניצלתי את הזמן לסקר שוק. הלכתי לשני הדוכנים. המחיר של וודאפון היה 25 יורו ל- 10 GB והיה זול הרבה יותר מחברת (45יורו ל10 GB). הסיבה להוזלה היא שיחות יוצאות שחברת Tim מציעה, מיותר מאוד מאחר וניתן להתקשר בעזרת הוואטסאפ. הקליטה הייתה מעולה ברומא ובפירנצה.

ותיקן

שמואל פוקר הוא מדריך החלומות! בראש ובראשונה שמואל הוא אדם מלא בקסם אישי ונתינה וכיף להיות במחיצתו שזה כבר פלוס! בנוסף לקסם האישי הוא כריזמתי ובעל ידע רחב על כל מה שנוגע לרומא בעבר, בהווה וגם בעתיד! תשתדלו להזמין סיור עם שמואל בימים הראשונים לטיול כי ההמלצות שלו ילוו אתכם לאורך כל הטיול. SiRoma

קולסאום

ממליצה לרכוש דרך האתר הרשמי כרטיס עם סיור (כולל את הביקור בתחתית ובתצפית שבקומה החמישית). בנוסף להזמנת הסיור יש לרכוש בנפרד כרטיס כניסה לפורום, לקולסאום ולגבעת אוונטין. הקומה התחתונה בה הוחזקו בשבי בעלי החיים והאדם והקומה החמישית הן חלק מהסיור ומי שהחליט לטייל עצמאית לא רשאי להיכנס לשם לכן כן הייתי ממליצה לקחת את הסיור מאחר ומקומות אלו הם חובה.

קוליסאוםקוליסאום

פירנצה

את הכרטיסים לרכבת (Italo) שתביא אותנו במהירות שיא (250 קמ”ש, שעה ו- 20 דקות) לפירנצה הזמנו חודש מראש. מאחר והשקיעה מוקדמת בחודשי החורף בחרנו ברכבת היוצאת ב- 7:45 בבוקר ושילמנו מעט יותר על מנת שתהייה לנו האופציה לשנות שעה ותאריך במידה ונרצה. שני כרטיסי SMART לפירנצה, הלוך וחזור עלו לנו 120€. תזמינו מראש כניסה למרפסת של הקתדרלה מהאתר שלהם ואל תפספסו את התצפית מפיאצה מיכאלנגלו.

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

ניווט

נעזרנו ב- google maps  ובמפה שרכשנו ביום הראשון באחת חנויות המידע לתיירים (3 יורו). שיהיה עליכם תמיד מטען וכשאתם עוצרים לארוחת צהריים תבקשו בנימוס מהמלצר שיטעין לכם את הנייד.
דאגנו שבקבצי הנייד יהיה איתנו קובץ המפרט בקצרה על כל הפיאצות ואתרי החובה ברומא. הסברים המפרטים על ההיסטוריה, ארכיטקטורה ועוד. מידע זה עזר מאוד בהבנת המבנים בשיטוטים בעיר.
המסמך המפורט של Ramon Hadar – נפתח בכל פיאצה ואטרקציה בה היינו ללא מדריך וזה סגר פינה ואף עזר עד מאוד בהבנה.

כרטיסים לאטרקציות

מהארץ כבר רכשתי את כל הכרטיסים לאטרקציות ולנסיעות מחוץ לרומא. הכסף ברומא בוזבז בעיקר על אוכל, 600 יורו יספיקו לשבוע לבזבוזים של אוכל וקניות.

מסעדות

מסעדות מומלצות ביותר הן, Escosazio לסנדוויצים סלטים ושייקים, Maccheroni כל ביס גן עדן פסטות רביולי קינוחים מעולים ויין טוב, Dar Poeta הפיצה הכי טובה ברומא!

תצפית

התצפית המומלצת ביותר לדעתי היא Terrazza del Gianicolo שנמצאת בשכונת Trastevere.

אטרקציות מומלצות

מבצר סנט אנג’לו (אל תפספסו את השקיעה ממרפסת המבצר. 12 יורו לאדם).
הוותיקן זה מיקום חובה לדעתי גם אם אתם לא אנשי אומנות תקחו מדריך שיפיח חיים באומנום הסובבת אותכם כדי שתבינו במה מדובר ותוכלו להנות.
בקולסאום אל תוותרו על הסיור אחרת זה יכול להיות סתם שיטוט בין אבנים והתצפית מהקומה החמישית מרהיבה, הפסל של משה עם הקרניים גם מכניס אתכם לשכונה פחות מתוירת, אבל מקסימה וגם הפסל הוא אחד היפים שתראו ברומא.

מבצר סנט אנג'לומבצר סנט אנג’לו

אל תפחדו להסתובב במקומות פחות מתויירים יש שם יותר הפתעות של מקומיים. הליכה ברחובות זו חוויה בפני עצמה, כל בניין יחיד ומיוחד המספר סיפור דרך האבנים שלו, הסורגים שחלקם שמורים, החצר הפנימית שלרוב ממוקם במרכזה מזרקה וחדר המדרגות בכל בניין המתפאר בפסל כיאה לבניין ברחובות רומא העתיקה.

תטיילו בערב בשכונת Trastevere היא קסומה ומופלאה. מלאה בפאבים, בארים ומסעדות.

תתפנקו באיזו ארוחת מצרכים מקומיים עם גבינות, לחמים ופירות מהסופר זה טעים ומיוחד לא פחות ממסעדה.

לסיפור הדרך שלי ברומא, פירוט הימים והאטרקציות יש להכנס לבלוג שלי