חופשה זוגית ברומא – יובל אליאס

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

אחרי חופשה כיפית ברומא היפה אוסיף מספר דברים מהנסיון שלנו.

טיסה

אז דבר ראשון טסנו בריינר והנקודה שפחות הבנתי לפני שטסתי בגלל שינויים במדינות מה הקטע עם המזוודות המשקל והמידות.
אז לא רכשתי פריורטי וההבדל היחיד שרגע לפני העליה במדרגות למטוס הנחנו את הטרולי במידות המדויקות בעגלה ואספנו את הטרולי שהגיע מהר יותר מאשר שאנחנו הגענו למסוע. אז חשוב להקפיד על מידות גם אנחנו ראינו מספר נוסעים בחזרה ששילמו קנס והטענה שבהלוך זה היה בסדר אז למה בחזור צריך לשלם קנס לא עשה רושם על הנציג של ריינר. הוא אמר להם בפשטות יש חוקים והם ברורים ואם יש לכם טענה תשלמו ואחר כך תשלחו תלונה לחברה. אז חבל לזרוק 50 יורו דקה לפני שמגיעים הביתה.. חשוב שאם מקפידים על מידות ומשקל לא משלמים יורו נוסף.
הטיסה הייתה טובה עם צוות נחמד שהשתדל לעזור לאחד זוגות שהזמינו מקומות ונראה שקצת בכוונה שמו אחד בהתחלה והשני בסוף. אבל בשתי הטיסות הזוגות התאחדו עם משחק כיסאות במטוס. מסקנה שלי לפחות לא חובה לשלם אקסטרה על מיקום.
לא לשכוח לעשות צ’ק אין בארץ וגם לפני החזרה.

הגעה למלון

הזמנתי שרות שאטל ואני מעדיף לא לנקוב בשמו, כי כשהגענו לשדה בעמדה שהוא דאג לשלוח בצורה מסודרת במייל היה רק הפתק עם השם שלי והנהג לא הגיע. אבל יש כל כך הרבה חברות שאטלים מקומיות והמחירים זהים צריך רק לבחור ולהגיע למלון. אז נסענו זוג ב 25 יורו מהשדה למרכז העיר. לגבי השאטל שהזמנתי כמובן שהוא גם לא הגיב למיילים ששלחתי כל יום שלי ברומא עד שהחלטתי ללכת לאופציה אחרת כדי לא להישאר ללא הסעה חזרה לשדה והזמנתי ממש ברגע האחרון בלילה לפני הטיסה מונית של פאביו. המרצדס השחורה הגיעה בדיוק בזמן הגענו וכל זה ב35 יורו שזה לא הרבה מעל שאטל.

בחירת מלון

ועכשיו החלק הכי חשוב בעיני- מיקום המלון… לדעתי במיוחד ברומא חשיבות המיקום של המלון הוא המפתח לחופשה מהנה. ולכן לקחנו מלון 4 כוכבים (Hotel Cosmopolita) עם ארוחת בוקר טובה בכיכר ונציה והרווח הגדול שלא השתמשנו בתחבורה ציבורית ואת כל הדברים שהיו חשובים לנו לראות הגענו אליהם ברגל. קראתי פה על חברה שהעלו כמה קילומטרים הם עשו ואני מתאר לעצמי עם שעון צעדים אז לא היינו עם שעון צעדים אבל צעדנו הלכנו נחנו אכלנו וטיילנו המון קילומטרים מהבוקר עד הערב וכמו שנאמר פה רבות רק ככה מגלים פינות נסתרות בתי קפה כמו לקוחים מסרט ישן והמון ארכיטקטורה ואומנות שקיימת כמעט בכל פינה וסימטה. ממליץ גם להרים את הראש מהגוגל map ומתגלים עוד ועוד דברים (ואין ספק שהגוגל הוא כלי נוח שהביא אותנו בצורה טובה לכל מקום שרצינו).

• לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

סיורים

ידוע לי שבקבוצה יש מדריכי טיולים וטיולי קולינריות אני בטוח שהם שווים כל יורו וההמלצות עליהם גורמות רצון ללכת לכולם. אבל בעקבות סיור שערכתי בחופשה הקודמת בברלין החלטנו לעשות סיור שמבוסס על טיפים אז הזמנתי דרך האינטרנט סיור בוקר וסיור ערב וכשהגענו למדרגות הספרדיות בשעה ובמקום שקבעו איתנו במייל לא היה סימן לחברה של הסיורים ושוב כמו בשאטל גם פה הייתה אופציה נוספת חברה מקומית עם מדריכים עם תג שמוכיח שהם מאושרים על ידי המדינה לערוך סיורים וגם הם על בסיס טיפים בלבד וכך הצטרפנו לסיור…
זמן הסיור קצת יותר משעתיים ועברנו מהמדרגות הספרדיות דרך ויה דל קורסו לכיכר נבונה ומשם חצינו את הנהר והגענו לוותיקן. בכל נקודה קיבלנו הסבר וסיפורים מנקודת מבט של מקומיים שזה בעיני ממחיש בצורה יפה את משמעות המקומות לתושבים.
חשוב לדעת שהסיורים באנגלית.

אתרים

החלטנו לא להיכנס לכל האתרים גם כדי להספיק יותר נקודות וגם כדי להשאיר משהו לפעמים הבאות ולכן היינו בוותיקן ללא סיור התרשמנו מהיופי והמשכנו לטייל ברחובות הסובבים. וכך גם בקולוסאיום ובפורום.
בבית הכנסת היהודי שילמנו 11 יורו ונכנסו למוזיאון שעם מדריך אלקטרוני קולי יכולנו לקבל הסברים על כל מייצג בתערוכה וכל מייצג וכל פריט חשוב ומעניין. בהמשך עלינו לבית כנסת בין היפים שראיתי וקיבלנו הסבר מאישה חביבה במשך 20 דקות על ההיסטוריה של הבית כנסת ובכלל על הקהילה היהודית ברומא.

אוכל

להתכונן לאכול הרבה פסטות פיצות וגלידות ורובם טעימות. חלקם הלכנו בהמלצה של מיכל דרך הבלוג וההמלצות שהיא משתפת פה בקבוצה. כמו מקום נחמד ליד הוותיקן שכל מנה של פסטה עלתה 4.5 יורו וקיבלנו צלחת גדולה ומאוד טעימה.

ארוחת ערב בגטו היהודי. דבר ראשון כששאלנו מקומיים כמו פקידת קבלה במלון לאן ללכת לאכול כולם שלחו אותנו לאכול בגטו שאם זה המקום המועדף על המקומיים אז כנראה שזה באמת שווה ביקור ואכן הלכנו לשם.
קצת הפריע לנו לשלם גם מס של יורו וחצי לסועד וגם לשלם על מים לא בבקבוקים סגורים וגם לשלם על לחם שהם הביאו בלי שנבקש וכמובן גם טיפ בסוף צריך לקחת את זה בחשבון מראש אבל סך הכול אווירה נעימה אוכל טעים. ומלצרים דוברי עברית ומקום כשר שלחלק זה חשוב.

קניות

הגענו בתקופה מצוינת מבחינת סייל וכמו שניתן לראות על כל חלון ראווה saldi ואכן ניתן למצוא דברים טובים וזולים. בסמטאות גילינו חנויות עור וגם פה המחירים שווים בהשוואה לארץ לתיקים מעור מלא. ושוב מיקום המלון היה מצויין לפרוק ולחזור לסיבוב נוסף.

דבר נוסף שנעזרתי בו, זה צילום פנורמי בטלפון בעזרתו הצלחתי לתפוס את כל הכיכר בתמונה אחת.

תודות

בעיקר להדר רמון שמגיב ועוזר בכל שאלה בסבלנות עם מידע בכל דבר שקשור לרומא.
חלק האוכל זה דבר בלתי נפרד מחופשה ומיכל משתפת מהידע שלה וזה משלים את הטעם בטיול… תודה גדולה.
ולסיום, תודה על כל שאלה שנשאלה פה וכל תשובה.