כמה המלצות טכניות מטיול ברומא המהממת – עדן עזרא

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

 

היי, חזרנו מטיול ברומא המהממת, קצת המלצות טכניות שנראה לי יוכלו לעזור:

הגעה משדה התעופה למרכז רומא

אנחנו לקחנו אוטובוס של חברת ATM משדה התעופה לתחנה המרכזית של טרמיני (לא הזמנו מראש ושילמנו באוטובוס), בעלות של 9 יורו לכרטיס הלוך חזור. המלון שלנו היה ממש קרוב לתחנה, לכן הלכנו ממנה ברגל. מי שהמלון שלו רחוק יותר יכול לקחת מהתחנה המרכזית אוטובוס אחר או מטרו, כמובן שזה פחות נוח ממונית/ שאטל, אבל יכול לחסוך לא מעט כסף.




תחבורה בתוך רומא

אנחנו השתמשנו ממש מעט בתחבורה בתוך העיר בגלל שהכל די קרוב ובעיקר בגלל שרצינו לחרוש את העיר ברגל. לא השתמשנו במוניות בכלל, לדעתי זה סתם יקר והתחבורה הציבורית די נוחה. המטרו מגיע למקומות החשובים והמרכזיים בעיר ויש מלא אוטובוסים. כרטיס לאוטובוס/ מטרו עולה 1.5 יורו וקונים אותו בקיוסקים שפזורים בכל מקום בעיר. כרטיס אחד מקנה עליה חד פעמית למטרו ושימוש חופשי באוטובוסים ב- 100 דקות הראשונות לאחר הכירטוס הראשוני (יש כרטיסים שמקנים נסיעה חופשית למשך יום/ שבוע אנחנו לא קנינו כי זה לא השתלם לנו).

נסיעה לטיבולי

מהתחנה המרכזית בטרמיני (אפשר להגיע אליה במטרו/ אוטובוס וכו’) יש רכבת לטיבולי, בערך שעה נסיעה אולי קצת פחות. כרטיס לכיוון אחד עלה לנו בסביבות ה- 2.5 יורו לאדם. בטיבולי ממליצה בנוסף לווילה דאסטה שכולם הולכים אליה, ללכת גם לווילה גרגוראינה- מקסים.

סטודנטים

תביאו כרטיס סטודנט, חלק מהאתרים מקנים הנחה לסטודנטים, רוב האתרים לדעתי לא מקנים, אבל חלקם כן וזה נחמד.

וותיקן

אנחנו הזמנו כרטיסים מראש לכניסה + הדרכה באנגלית ב- 33 יורו דרך האתר הרשמי, הזמנו עם הדרכה כי נזכרנו להזמין מאוחר מידי ובאתר הרשמי לא נשארו כרטיסים פנויים לכניסה בלבד בתאריכים שנסענו. בדיעבד הייתי מוותרת בכיף על ההדרכה. ממליצה למי שרוצה להזמין כרטיס לכניסה בלבד דרך האתר הרשמי לעשות את זה שבועיים וחצי לפחות לפני שאתם מגיעים לרומא. שימו לב שבאתר הרשמי יש סוגים שונים של כרטיסים, הכרטיס שאנחנו רכשנו לא כלל כניסה לגנים, ובדיעבד גילינו שניתן להזמין מראש כרטיס שכולל כניסה והדרכה בגנים, ואז כניסה למוזיאון ולקפלה הסיסטנית באופן עצמאי, כל זה גם בעלות של 33 יורו, לדעתי זה עדיף. הבנתי שלא כולם מזמינים כרטיסים מראש ושיש אפשרות לקנות כרטיס לכניסה והדרכה מסוכנים של חברות שנמצאים בשפע ליד האתר, ושזה גם חוסך את התור אבל לא ביררתי על זה יותר מידי אז לא יכולה להמליץ. כדאי לברר.

שימו לב שאחרי הביקור בקפלה הסיסטנית ניתן להיכנס לבזיליקה של סיינט פייטרו – לדעתי מרשימה יותר מהקפלה עצמה- בלי להמתין בשום תור, אבל אם יוצאים מהאתר אי אפשר להיכנס ישירות שוב לבזיליקה וחייב לעמוד בתור הארוך, לכן אל תצאו מהאתר לפני שנכנסתם לבזיליקה! הכניסה לבזיליקה עצמה לא עולה כסף, אז מי שרוצה לוותר על המוזיאון ולהגיע רק לבזיליקה, או לחזור לבזיליקה ביום אחר לא צריך לשלם.

כל יום רביעי בבוקר האפיפיור נואם ברחבה, אנחנו פספסנו, אבל יכול להיות נחמד לברר את השעה ולהגיע באותו זמן.

כנסיית סנטה מגוירה

כנסייה מהממת, כל בוקר יש שם מיסה, ממליצה ממש ממש להגיע למיסה (שם או בכנסייה אחרת) ולשבת איתם בתפילה, חוויה מדהימה ומיוחדת.

בית הכנסת הגדול

לדעתי שווה ביקור. ממש מרשים, אפשר להיכנס למוזיאון שם ולשם בכניסה, או להגיע בשעות של תפילות ולהיכנס לבית הכנסת עצמו ללא עלות.

לסיכום, רומא מדהימה, מלאה באתרים, כנסיות מזרקות כיכרות ומה לא. קחו מפה ופשוט תלכו לאן שהרגליים לוקחות אותכם. רוב האיטלקים שפגשנו היו סופר נחמדים ועזרנו לנו ממש בכל מה שהיינו צריכות, תיעזרו בהם. טיסה נעימה!