טיפים ותובנות מטיול משפחתי ברומא – קרן מעוז

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

 

זהו, הסתיימה לה עוד חופשה ברומא. רוצה לשתף בכמה נקודות, אם יעזור למישהו- דיינו.

טיסות

טיסת אל-על




מלון

קראון פלאזה. בחרנו במלון הזה בגלל שאנחנו חברים במועדון המתמיד ברשת הולידיי-אין וכל הלילות היו מנקודות צבירה כך שלא עלו לנו. יכולה לומר שיחד עם זה שהמלון מעולה ומאובזר, המיקום שלו בכלל לא מרכזי ומצריך 10-15 ד’ נסיעה במונית למרכז העיר. השיקול של העלויות ניצח על חשבון הנוחות והמרכזיות.

נסיעות

משדה התעופה למלון תפסנו מונית ממש מחוץ מחוץ לשדה התעופה, יוצאים מהדלת ומצד ימין. 45 יורו. בכל שאר הזמן התניידנו רק במוניות (4 נפשות, 2 מבוגרים + שני בני נוער). השתמשנו אך ורק בשרות דרך אפליקציית Mytaxi. מודיעים מראש לאן נוסעים ומקבלים הערכת מחיר לנסיעה, אין אפשרות ל”פוילישטיקים”. הנהג יודע מי אתם, אתם יודעים מי הנהג. הופתענו לטובה שבאחת הנסיעות דרך האפליקציה מקבלים 50% הנחה על זה שמשתמשים באפליקציה הרבה פעמים. למזלנו קיבלנו את ההנחה בנסיעה האחרונה מהמלון לשדה התעופה.

מסעדות

מסעדת פיצה ריקו. אין שלט בחוץ, אבל היא ממוקמת ליד הפנתאון, גב אל הפנתאון, הולכים ברחוב שיוצא מימין. המסעדה נמצאת ברצף מסעדות והיא פינתית. האוכל טעים מאוד, במיוחד הניוקי. מחירים סבירים.
מסעדת מאקרוני. באמת מאוד טעים. בערב נפתחת ב-19:00. אם מגיעים בשעה זו יש מקום, מאוחר יותר רק בהזמנת מקום.
אכלנו גם בבתי קפה, גלידריות ופיצות. מיותר לפרט הכל כי באמת שהכל טעים.

מסעדת פיצה ריקו

ארוחת בוקר בקפה פורטופינו

היום הראשון

1. קולוסיאום: לקחנו סיור מודרך שמוצאים מחוץ לקולוסיאום כדי לעקוף את התור. הסיור כולל 3 אתרים המרוכזים ליד הקולוסיאום וכולם עם הדרכה באנגלית. עלה 30 יורו למבוגר, 15 יורו לילדים עד גיל 18. אומנם הסיור קידם אותנו בתור אבל הוא היה ארוך ולא עניין את הילדים. לשני האתרים האחרים הלכנו עצמאית.
2. מזרקת טרווי
3. המדרגות הספרדיות + צילום השקיעה מלמעלה
4. פנתאון

ליד הקולוסיאום

היום השני

1. ביקור בותיקן. לא הזמנו כרטיסים מראש מפני שלא רצינו להיות מקובעים על זמנים. ישבנו ואכלנו בבית קפה ואז נכנסנו לאתר שלהם והזמנו כרטיסים לצהריים. לא היתה עם זה בעיה. הכרטיס בסלולרי כברקוד. הגענו לתור הארוך מאוד (סביב החומה) והלכנו במסלול המהיר לאלו שיש להם כרטיס ותוך 3 דקות היינו בפנים. התור בחוץ היה לפחות של שעה + כך שטוב שהזמנו כרטיסים ולכל אלו שבלחץ להזמין מהארץ – נראה לי מיותר. עדיף להיות יותר גמישים עם הזמנים. עשינו סיור עצמאי של 3 שעות. הספיק בהחלט.
2. גשר סנט אנג’לו
3. פנתאון
4. לפני השקיעה נסיעה לגן התפוזים. בעיניי מיותר להגיע עד לשם, אלא אם כן רוצים לעשות פיקניק ויש זמן מיותר. הגן נחמד. אין יותר מדי מה לעשות בו. תצפית יפה אבל לא משהו שאין במקומות אחרים בעיר. נסגר ב- 18:00.

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

הותיקן

היום השלישי

1. שוק העתיקות פורטה פורטסה: כחובבת עתיקות ושווקי פשפשים, זה הדבר הראשון שאני מחפשת בכל מקום. במילה אחת: אכזבה. היו אולי 10 דוכני עתיקות. כל השאר ביגוד והנעלה שהגיעו מהמזרח. לדעתי השוק איבד את הייחוד שלו כשוק פשפשים. מיותר לדעתי לחלוטין, חבל על הזמן. *להזהר על התיקים מפני הצוענים (המלצה שקיבלנו מנהגת המונית).
2. כיכר ארגנטינה ובית המחסה לחתולים Torre Argentina. ברחובות רומא אין חתולים שמסתובבים, כולם מגיעים לשם. הצעירים נמסרים לאימוץ, הבוגרים והחולים נשארים שם. המקום מטופל ע”י מתנדבות, מופעל עי תרומות בלבד. מקום חובה לאוהבי החתולים. הם מזמינים להכנס וללטף חתולים, כדי שיקבלו תשומת לב. המקום נמצא בכיכר ארגנטינה- במרכז הכיכר יורדים במדרגות אבן בין העתיקות.
3. כיכר נבונה.
4. נסיעה לונציה ברכבת. הזמנו מקומות שבועיים לפני הנסיעה מה שהוזיל מאוד. 125 יורו ל-4 אנשים. רכבת נפלאה ומקומות מסומנים. נסענו לפסטיבל המסיכות. 3 וחצי שעות נסיעה. לינה במסטרה שמחוץ לונציה מלון הולידיי אין. מונית מהרכבת למלון במסטרה (יש תוספת עלות על כבודה). נסיעה מהמלון במונית לתוך ונציה וסיור תוך כדי ללכת לאיבוד בסמטאות.

ונציה

היום הרביעי

1. ונציה. גשם 🙁 לא פסטיבל ולא מסיכות. קור 4 מעלות והגשם לא פסק. תחושת פספוס נוראית. אם היינו יודעים היינו משנים משהו, אבל הכרטיסים הוזמנו לפני שהיתה תחזית ואי אפשר לשנות אלא רק להפסיד. מזל שזו לא פעם ראשונה שלנו בונציה או בפסטיבל.
2. אחה”צ: חזרה לרומא. לינה בהולידיי אין שליד שדה התעופה מפני שלמחרת בבוקר הטיסה. מלון מצויין. אין כלום מסביב אז לקחנו מונית וביקשנו שיקח אותנו למסעדה טובה. לקח אותנו למסעדה מעולה שזכתה בתואר ה-מסעדה! מסעדת לופה. מסעדה שכונתית שהיו בה אך ורק מקומיים. מן הסתם המחירים בה גם היו הכי זולים. אין מה להגיע אליה אם לא ישנים בקרבת שדה התעופה.

ונציה בגשם

תובנות

1. בדיעבד מצטערים שלא היה זמן לגני בורגוזה.
2. היה מיותר לנסוע לונציה כשיש כל כך מעט זמן, למרות אהבתי הרבה לונציה. לרומא יש הרבה מה להציע.
3. סיורים מודרכים ארוכים לא מעניינים בני נוער. לפחות את שלנו.
4. האוכל מעולה. לבדוק היטב את החשבונות. המלצרים מפרגנים לעצמם בחשבון 12-15 אחוזי טיפ שירות. לא צריך מעבר לזה להשאיר עוד.
5. לא נתקלנו בשום הזדמנות בנוכלות של נהגים, מוכרים או מלצרים. גם לא בגנבות.
6. שימו לב, במסעדות נותנים לכם סלסילה עם לחם על חשבון הבית? ממש לא! זה עולה 4-5 יורו אם תרצו ואם לא. אם תאכלו ואם לא. מרגיז!
7. חשוב שתדעו: ברומא משלמים מס עירוני של 6 יורו לאדם ללילה. הסכום הכולל נגבה בסיום החשבון עם המלון.
8. שדה התעופה ביציאה מרומא (טיסת אל על סדירה, לא יודעת אם גם בלוואו קוסט). מדהים! מדהים! חדש חדש! חוויה! הכל זרם, הלך מהר, מרווח מאוד, נקי ומלא מקומות ישיבה. למי שמשתמש בטרקלין, עדיין אין. הוא יפתח רק בסוף מרץ. בנתיים מקבלים וואצ’ר לארוחת בוקר מגוחכת של מיץ תפוזים, קפה וקרואסון באחת ממסעדות הדיוטי פרי.
9. שימו לב, ברומא יש מס שמשלמים בבתי המלון – 3-6 יורו לאדם ללילה. לא כולם מודעים לזה ובסוף זה מסתכם בהרבה כסף אם נוסעת משפחה וכל אחד משלם  6 יורו ללילה.

זהו. חושבת שסיכמתי הכל. מצרפת תמונות להמחשת החוויה.