1. עמוד הבית
  2. »
  3. רומא 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אטרקציות אתרים ואזורי תיירות מרכזיים ברומא – המדריך המקיף ביותר בעברית.
  6. »
  7. טירת סנט אנג’לו, רומא – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Castel Sant’Angelo

טירת סנט אנג’לו, רומא – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Castel Sant’Angelo

עדכון אביב 2024

בעונה זו ברומא עומס התיירים עולה וגובר, ויגיע לשיא בחודשי הקיץ. למרות שאין את אותן בעיות של זמינות כרטיסים, תורים ועומס בטירת סנט אנג’לו עדיין יכולים להיות ימים בהם יהיו תורים ועומס רב יותר, מיוחד בסופי שבוע וככל שנתקרב אל הקיץ. לכן, למרות שזה לא הכרחי כמו באתרים המובילים, תוכלו לרכוש כרטיסים מראש במידה והכנתם תוכנית לחופשה ויודעים מתי תרצו להגיע. להזמנת כרטיסים מראש לטירת סנט אנג’לו: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

“כשאתה ברומא אתה רוצה להיות בכפר, אך כשאתה בכפר אתה משבח את רומא עד לשמיים…” (הוראציוס)

מידע כללי

טירת סנט אנג’לו (Castel Sant’Angelo) או טירת המלאך הקדוש, היא מבנה הבנוי בסמוך לגדה המזרחית של נהר הטיבר. למבנה היסטוריה ארוכה שמתחילה בתחילת המאה השנייה לספירה. המבנה המעגלי הזה היה במקור מאוזוליאום (מבנה קבורה מפואר, המשמש לא פעם כמקום סגידה לקבורים בו) שנבנה על ידי הקיסר הרומי אדריאנוס עבור האיש אותו העריץ במיוחד – הוא עצמו. המבנה ממוקם בסמוך לותיקן על גדות הטיבר אל מול אזור נבונה והמרחב הרנסנסי של רומא ולכן ניתן לחבר ביקור במבנה זה עם סיור במוזיאון הותיקן או באזור כיכר נבונה. שמה של הטירה ניתן לה על שום הפסל של מיכאל הקדוש שנמצא בראש המבנה.




סרטון על גשר וטירת סנט אנג’לו מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על.

בתקופת ימי הביניים המבנה שימש במשך מאות שנים כמצודה וכטירה שהגנה על העיר רומא במלחמותיה הרבות. הוא נחשב למצודה החזקה ביותר שהייתה ברומא (למען האמת הוא הגן בעיקר על האפיפיורים). ניתן לראות בו דירות פאר וקאפלות שבנו האפיפיורים לעצמם, לימים של מצור על העיר.

בין המצודה לבזיליקת פטרוס הקדוש היה בעבר מסדרון מבוצר שכונה “הפאסטו” (Passetto di Borgo).

חוץ ממצודה שהגנה על העיר, הטירה שימשה גם כבית כלא. האדם המפורסם ביותר שהיה כלוא בה הוא ג’ורדנו ברונו, האיש שמת על קידוש המדע וזכה לפסל בכיכר קמפו די פיורי, בה גם הוצא להורג.

המצודה לא שימשה רק ככלא. האנשים שנכלאו בה גם עונו והוצאו להורג, כפי שמתארות התמונות במוזיאון של המבנה.

תצפית מטירת סנט אנג’לו לכיוון הותיקן ונהר הטייבר (תמונות מקור)

גשר סנט אנג’לו (Ponte Sant’Angelo), שנבנה בשנים מקבילות לקבר אדריאנוס, נקרא בעבר הרחוק גשר אליוס או גשר אדריאנוס, על שם קברו של הקיסר. בעת העתיקה, בקצה הגשר היה ממוקם שער ניצחון שבירך את פני הבאים לעיר (השער נהרס בתקופה הנוצרית על מנת להרחיב את המעבר).

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

הגשר הוא דוגמה ליכולתם ההנדסית המרשימה של הרומאים מהעת העתיקה, ששרדה עד ימינו. הוא עשוי אבן ומורכב משלוש קשתות העוברות מעל הנהר. כיום הגשר הינו גשר להולכי רגל בלבד אבל בעבר שימש למעבר של עשרות כרכרות ענק רתומות לסוסים, שעברו עליו מדי יום.

בתקופה הנוצרית של רומא השתמשו בגשר כדי להגיע לבזיליקת פטרוס הקדוש, וכך החליף הגשר את שמו ל”גשר פטרוס הקדוש” (pons Sancti Petri). במהלך השנים שוב הוחלף שמו, יחד עם הטירה, ל”גשר סנט אנג’לו”. זאת בשל הפסל של המלאך גבריאל המוצב בראש הטירה. האגדה מספרת שפסל זה נבנה לאחר שהמלאך גבריאל הופיע על ראש הטירה במטרה להכריז על סופה של מגפת הדבר שפשתה בעיר והרגה רבים מתושביה.

בתקופת הפריחה של רומא, בימי המאה ה-16, הוצבו על הגשר פסלים. הפסלים הראשונים היו פסלי השליחים של פטרוס ופאולוס שמככבים באמנות הרנסנס הרומית, ובהמשך נוספו להם פסלים רבים אשר רובם מתארים דמויות תנ”כיות ושליחים נוצרים.

הקיסר אדריאנוס

הקיסר אדריאנוס הוא נחשב לאחד מחמשת הקיסרים המפוארים והמוצלחים שידעה האימפריה הרומית וגם אחד הנערצים שבהם.

אדריאנוס היה אדם ששילב מלחמה (הוא היה גנרל גדול ואיש צבא חכם) אומנות ותרבות. הוא ידוע באהבותיו ההומוסקסואליות (דבר שהיה נהוג בתקופה זו) ובכך שהוא אחד הקיסרים האחרונים שזכה למעמד כה חזק בקרב האזרחים הרומים.

היהודות מתייחסת אליו כאל רשע, מכיוון שהוא חתום על גזרות רבות כנגד היהודים על חיסול מרד בר כוכבה ועל הוצאה להורג של מאות יהודים ומעל הכל על חורבנה של ירושליים.בין האתרים הקשורים באדריאנוס ברומא ניתן למנות את קשת אדריאנוס, וילת אדריאנוס וקבר אדריאנוס.

בתמונה: פסלו של הקיסר אדריאנוס במוזיאון הקפיטוליני

מה רואים בטירת סנט אנג'לו?

בטירה ניתן לראות את החדרים של האפיפיורים ואת יכולות הלחימה של טירה מימי הביניים. בעיקר ניתן לראות את אחת התצפיות היפות על רומא ועל הותיקן. כיום המבנה מוקדש למוזיאון הלאומי של איטליה ומציג תמונות ממלחמת העצמאות האיטלקית, כלי נשק ופרוטרטים של מנהיגים איטלקים. (למידע נוסף על יום העצמאות של איטליה).

גשר סנט אנג’לו

בגשר סנט אנג’לו תוכלו לפגוש בהמוני מטיילים ההולכים אל הותיקן וממנה, כאשר שניים עשר מלאכים מלווים אותם בהליכתם. את המלאכים הללו בנו ממיטב פסלי הרנסנס כמו גיברטי וברניני.

פסלי המלאכים בגשר סנט אנג’לו (צילומים: MatthiasKabel ,Tetraktys

סיורים מודרכים באזור טירת אנג'לו

סיור מודרך בעברית באזור

למי שמעוניין להכיר את הכיכרות והמזרקות המרכזיות של העיר אנו ממליצים על סיור מודרך בעברית. למידע נוסף ראו להכיר את רומא: סיור בעברית בכיכרות ומזרקות רומא וסיורים מודרכים ברומא בעברית.

סיור בטירת סנט אנג’לו

סיור מודרך בטירת סנט אנג’לו במשך שעה עם מדריך דובר אנגלית. הסיור כולל גם כרטיסי כניסה לטירת סנט אנג’לו.

מלאכים ושדים ברומא

סיור הנמשך 4 שעות ברומא בעקבות ספרו של דן בראון “מלאכים ושדים” בו תעברו במקומות המוזכרים בספר, תשמעו על האילומינטי והסודות שלהם ותעברו גם בכמה מהפיאצות היפות ביותר בעיר כמו פאיצה נבונה.

סיור בליבה האפל של רומא

סיור לילי מודרך האורך שעה וחצי בו תשמעו על התופעות המיסטוריות בעיר ועל חלקים פחות ידועים על ההיסטוריה של רומא. בסיור תעברו במרכז ההיסטורי של העיר ובין השאר בשוק קמפו די פיורי וטירת סנט אנג’לו.




המלצות "הכל על" למטייל בטירת סנט אנג'לו

תגובות והמלצות של גולשים על טירת סנט אנג’לו:

תגובות והמלצות אילו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers:

  • טירת סנט אנג’לו: המקום הכי הכי הכיייי רומנטי שהיינו בטיול!! שווה כל סנט, ממליצה בחום להכנס בשקיעה. תצפית פנורמית מדהימה על כל העיר. שבו על כוס יין בטרסה למעלה כשאתם צופים על כל העיר, לא תתאכזבו.
  • אחרי מוזיאון הותיקן לכו לכיכר סן פיטרו ולטירת סנט אנג’לו – מרשים מאוד.
  • מצודת סנט אנג’לו מאוד מומלצת מבחינתי היה שם מעניין ויפה מאוד!
  • כרטיס סטודנט- אם יש שווה להביא, צריך שיהיה כתוב בו באנגלית ושיהיה בתוקף. נתן לנו הנחה בותיקן ובמוזיאון היהודי. בפורום ובקולוסאום או בטירת סנט אנג’לו- לא תפס.
  • טירת סנט אנג’לו: אתר יפה, עם תצפית מהממת על רומא- לא צפוף ונחמד לאתנחתא לאחר שביקרתם בותיקן (זה מאד קרוב).

כדאי לשים לב למבנה העגול שנועד לאפשר לחימה היקפית, לחומה הקדמית המשוננת שנועדה לספק מחסה ללוחמים המחזיקים חניתות ולחלונות הירי העגולים ששימשו עבור קני תותחים
(צילום: MarkusMark)

מידע שימושי

שעות פתיחה

ג’-א’ (למעט יום ב’) 19:00-9:00, כניסה אחרונה ב-18:30

כתובת

Lungotevere Castello 50, Rome

אתר רשמי
הגעה
directions_bus
אוטובוס

קווים 40, 870, 881, 926, 982, 990