1. עמוד הבית
  2. »
  3. לונדון 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. לוח אירועים, הופעות, הצגות ומשחקי כדורגל בלונדון
  6. »
  7. כרטיסים לכדורגל בלונדון, מדריך מקיף שממש כדאי לקרוא לפני שמזמינים

כרטיסים לכדורגל בלונדון, מדריך מקיף שממש כדאי לקרוא לפני שמזמינים

המדריך המקוצר למתכנן לצפות במשחק כדורגל בלונדון

לונדון היא ביתם של כמה מהקבוצות הגדולות בכדורגל העולמי, כמו ארסנל (לפרטים והזמנת כרטיסים), צ’לסי (לפרטים והזמנת כרטיסים) וטוטנהאם (לפרטים והזמנת כרטיסים). בנוסף, כדורגל הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות המקומית. לכן גם אם אתם אוהדי כדורגל וגם אם לא, אין דרך טובה יותר לחוות את העיר מאשר לצפות במשחק חי באחד מהאצטדיונים המפורסמים שלה. אם תבקרו באחד המשחקים של הקבוצות הגדולות של ליגה האנגלית (לפרטים והזמנת כרטיסים) או שתבקרו במשחק כדורגל בלונדון כחלק מליגת האלופות (לפרטים והזמנת כרטיסים) תזכו לחווית כדורגל ברמה הגבוהה בעולם, ואם אתם הולכים למשחק של קבוצות התחתית או קבוצות הצ’מפיונשיפ (הליגה השנייה של אנגליה לפרטים והזמנת כרטיסים) תזכו לחוויה תרבותית שלא תשכחו.

אוהדי צ’לסי מתכוננים לדרבי מול ארסנל (צילום: Amir Hosseini)

החוויה מדהימה, אבל יש לקחת בחשבון את הביקוש הרב לכרטיסים אל מול ההיצע הנמוך. אומנם האצטדיונים בלונדון גדולים ביחס לישראל אבל אם משווים את הסטמפורד ברידג’ או האמירויות לקאמפ נאו או הברנבאו שבספרד האצטדיונים הללו קטנים. בנוסף, בכל האמור לקבוצות הגדולות של העיר, רבים מהכרטיסים מוקצים לבעלי מנויים ולחברי המועדון הוותיקים, והכרטיסים המיועדים למכירה הכללית הם במספר מוגבל, במחירים יחסית יקרים ולאזורי ישיבה מסוימים. למי שמעונין בכרטיסים רשמיים, או לנסות להיות חבר מועדון של אחד מהקבוצות הנ”ל (צריך לעשות זאת כמה חודשים מראש), מומלץ לבדוק את האתרים הרשמים (למשל ארסנל, צ’לסי, טוטנהאם).

מתוך האתר של ארסנל

מערכת ההזמנה לכרטיסים באתר של ארסנל  (מקור) – זמינות נמוכה מאוד לכרטיסים ומחירים גבוהים לכרטיסי האירוח דוחפים רבים להזמנת כרטיסים באתרי ההפצה בשוק המשני

שימו לב: המשחקים המבוקשים והיקרים ביותר יהיו במשחקי הכרעה בליגה וליגת אלופות, משחקים בין הקבוצות הגדולות של הליגה האנגלית (ארסנל, צ’לסי, טוטנהאם, מצ’סטר סיטי, מנצ’סטר יונייטד, וליברפול) ומשחקי דרבי (כלומר קבוצות לונדוניות המשחקות אחת מול השנייה).

בגלל הביקוש הרב וההיצע הנמוך ישנו “שוק משני” ער ושוקק לכרטיסים לכדורגל בלונדון. כלומר ישנם סוחרים המנצלים את הביקוש על מנת להרוויח. אומנם זה מתסכל לפעמים, אבל אם רוצים להשיג כרטיסים לא תמיד יש ברירה, וגם שיש ברירה הזמנה מהשוק המשני עדיפה יותר. שוק משני יוצר סביבו לא מעט בעיות, הרבה מאוד חוסר אמון, מערכות ופלטפורמות שחלקם לא אמינות או משתמשות בשיטות לא אתיות למכירת כרטיסים. אצלנו אנו מפרסמים מספר מפיצים משוק זה. למשל מפיץ זה המתמחה בכרטיסים ושירות לקוחות בעברית לאירועי ספורט בכל העולם (לפרטים והזמנת כרטיסים למשחקי כדורגל והופעות בלונדון) או מפיץ זה המתמחה בכרטיסים וחבילות לכדורגל, עם שירות לקוחות בעברית (להזמנת כרטיסים וחבילות כדוגל בלונדון).

אוהדים יוצאים מתחת המטרו של אצטדיון וומבלי ופונים לאצטדיון  – משחקי כדורגל בלונדון הם חלק משיגרה מקומית

לא משנה מאיפה אתם מחליטים להזמין כרטיסים. אנו ממליצים שלוש המלצות עיקריות:

  • בדקו קודם כל באתרים הרשמיים, יש שם כרטיסים שמתאימים לכם? מצוין הזמנו אותם. אם אין (ולרוב אין) פנו לחיפוש בשוק המשני, לפרטים נוספים  בנושא ראו פה.
  • לא להזמין כרטיסים למשחקים ממפיצים לא מוכרים שלא בדקתם אותם לפני. ישנם הרבה תלונות על בעיות של אי אספקת כרטיסים.
  • הקפידו להזמין כרטיסים מראש. למשחקים קטנים של קבוצות צ’מפיונשיפ זה פחות קריטי, אבל למשחקי הקבוצות הגדולות, בוודאי במשחקים החשובים, מומלץ להזמין כרטיסים כמה שבועות לפני המשחק. במשחקים מסוימים, כמו משחקי דרבי, משחקי 6 הקבוצות הגדולות של אנגליה,  או משחקי ההכרעה של ליגת האלופות, הביקוש גבוה אף יותר.

השוואת ספקים  בדוקים על ידינו למשחקי כדורגל בלונדון:

טיקטינגו
(להזמנה)

טיקטיק
(להזמנה)

טיקטגם
(להזמנה)

מחיר

גבוה יחסית

גבוה יחסית

גבוה

רמת השירות

גבוהה מאוד

גבוהה מאוד

גבוהה

התחייבות ל150% החזר אם הכרטיס לא ניתן

קיימת

לא קיימת

לא קיימת

מומחיות בבניית חבילות למשחקים

גבוהה

גבוהה מאוד

אין חבילות

רוצים להזמין ממקורות אחרים?

  • יש המון הונאות וחוסר אמינות בקרב אתרים המוכרים כרטיסים לכדורגל בלונדון. תוכלו לבדוק אתרים שאתם חוששים לגביהם כאן (המערכת מתקשה להבין אתרים בעברית אבל היא יודעת לוודא את אמינותם של אתרים באנגלית בקלות): https://www.scamadviser.com
  • שירות חיבור בין מנויים לתיירים ללא סוכן יש באתרים כמו (איננו לוקחים אחריות על הזמנה זו והיא על אחריותכם בלבד):




שאלות ותשובות נפוצות על כרטיסי כדורגל בלונדון

אין הגבלה על כניסה של ילדים בליווי של מבוגר. מבחינת מחיר מיוחד, ככלל, כיום ההוראות באצטדיונים בלונדון הן לחייב ילדים במחיר מלא. בעבר היו כרטיסי ילדים אך זה איננו קיים עוד.
כבר שמענו על מקרים שסדרן אפשר להכניס ילד קטן (תינוקות - בהתחייבות שישב על ברכי ההורה) בחינם אך זוהי לא המדיניות הרשמית וזה תלוי בטוב ליבו של הסדרן ואיננו ממליצים על כך - בוודאי כאשר מדובר בילד בן חמש שזה גיל יחסית מבוגר.

ישנם שני סוגים של כרטיסים שאפשר להזמין למשחק כדורגל בלונדון כרטיסים רשמים המנופקים על ידי הקבוצות עצמן ומיועדים לתיירים ולאורחים שאינם מנויי הקבוצה וכרטיסים לא רשמיים שהם למעשה מנויי הקבוצה שמוכרים את הכרטיס שלהם תמורת תשלום.

ההבדלים בין שני סוגי כרטיסים אילו הוא משמעותי במקרים של משחקי הקבוצות הגדולות של לונדון והליגה האנגלית – ארסנל (ראה כרטיסים לארסנל) וצ’לסי (ראה כרטיסים לצ’לסי), שלמעשה המשחקים לקבוצות הללו הם תמיד סולד אאוט מלבד משחקי גביע קטנים וכדומה. כמעט בכל משחקי הליגה האנגלית ומשחקי ליגת האלופות האצטדיונים של הקבוצות הנ”ל (האמיריות וסטמפורד ברידג’) מלאים.

אתם יכולים למצוא כרטיסים רשמיים ולא רשמיים כאחד אצל רוב הספקים בשוק המשני למשל פה.

אפשרויות המשלוח של הכרטיס והעליות השונות של משלוח זה מפורטים בדף ההזמנה של כל כרטיס (לאחר שבחרתם את קטגוריית הכרטיסים, לפני שאתם עוברים לשלב פרטי תשלום) הכרטיסים מגיעים בכמה צורות:

א. איסוף עצמאי בעיר האירוע - במקרה זה אתם אוספים עצמאית את הכרטיסים במרכז העיר, אין על כך עלות נוספת (למעשה כך אתם חוסכים את מחיר המשלוח).

ב. משלוח למלון בו תלונו - זו אחת מהאופציות המקובלות להעברת כרטיסים לכדורגל בלונדון ובכלל. לכל הסוכנים שמפורסמים על ידנו ושולחים את הכרטיסים למלונות בעיר האירוע (לונדון ובכלל) יש אופציה של שירות לקוחות בעברית. לעיתים זו האופציה היחידה שיש במערכת ואז אין מה להתלבט. משלוח זה הוא בעלות נוספת של 80-40 שקלים לכל המשלוח (לא לכל כרטיס בנפרד - המחיר תלוי בסוכן ובדרישות השליח איתו הוא עובד) והוא מומלץ מי שרוצה ראש שקט ולא להסתבך עם האיסוף העצמי של הכרטיסים.

ג. כרטיס אלקטרוני. כרטיס הנשלח אליכם למייל. אין אפשרות זו לכל משחק, אבל אם תבדקו משחקים או ההופעות אחרות יכול להיות שתתקלו באופציה זו - היא הנוחה והזולה ביותר (לרוב ללא עלות נוספת, לפעמים חלק מהסוכנים יבקשו עליה 25-20 שח דמי הנפקה).

בלונדון מאוד קשה להושיב שלושה אנשים ביחד, שלא באזורי הVIP היקרים. בגלל הביקוש הרב והאצטדיונים היחסית קטנים. במשחקים של הקבוצות הקטנות או במשחקי גביע זה יותר אפשרי. בקשו זאת מהסוכן ממנו אתם מזמינים את הכרטיסים אך קחו בחשבון שיכול להיות שלא תהייה אפשרות או שהמחיר לכל כרטיס יעלה.

זה אפשרי אך שימו לב, שאסור לכם להיות עם חולצות של החולצה היריבה ואם תעודדו יש סיכוי שיוציאו אותכם החוצה מהאצטדיון - זה נושא שנאכף מאוד בלונדון.

אין הבדלים משמעותיים בין המשחקים בגביע האנגלי לבין המשחקים בליגה האנגלית.
ההבדל העיקרי הוא בהיצע וביקוש ובכך שלא כל המנויים / חברי המועדון קונים כרטיסים למשחקי הגביע הקטנים. הרבה מהמשחקים בגביע האנגלי (בשלבים הראשונים) הם נגד קבוצות מהליגות הנמוכות ולכן המחירים הם אכן משמעותית זולים יותר, ולמרות זאת האצטדיונים כמעט מלאים כך שמדובר בחוויה לא רעה למחיר הנמוך יחסית.
כמובן שבשלבים היותר מתקדמים, כאשר מדובר ביריבים מליגה הראשונה, המחירים עולים ומיישרים קו עם מחירי הליגה.

הכרטיסים המוגדרים לאורך המגרש בין רחבות ה-16 מתייחסים למושבים הנמצאים בקרבה לקו מחצית המגרש בין שני הרחבות. זאת בניגוד לכרטיסים רגילים לאורך המגרש שיכולים להיות גם כרטיסים בין הקרן לבין קו השש עשרה. שימו לב, הפרדה זאת קיימת רק בחלק מהאצטדיונים בעיר (הגדולים שבהם). ישנם אצטדיונים בהם כל הכרטיסים לאורך המגרש נחשבים כאותה קטגוריה.

כמו במשחקי הליגה האנגלית, רובם המוחלט של המשחקים של ארסנל וצ'לסי בליגה האנגלית מלאים, כך שאין הבדלים גדולים בין שני הטורנירים מבחינת הכרטיסים. צריך לשים לב לרמת החשיבות של המשחק (תזמון המשחק, זהות היריבה וכו'..) ועל פי זה הביקוש למשחק - לא בכל המשחקים בליגת האלופות יהיה ביקוש גדול.

משחקים נגד קבוצות קטנות יכולים להיות פחות מבוקשים ממשחקים קטנים יחסית בליגה האנגלית ולעומת זאת למשחקים מכריעים ביקוש גדול במיוחד. עוד כדאי לקחת בחשבון את העובדה שסידור הכרטיסים קצת שונה ממשחקי הליגה, ואת ההגבלות על ישיבה ביציעים של אזרחי המדינה של הקבוצה היריבה ואוהדי הקבוצה היריבה - נושא שמקפידים עליו מאוד בליגת האלופות.

הזמנה מראש דורשת עלות נוספת (לא זולה) - יש פעמים שהיא חובה ויש פעמים שרק מעניקה ראש שקט וניתן להשיג כרטיסים בדרכים אחרות זולות יותר (לעיתים ב40-30%). לרוב הקבוצות הגדולות באירופה (בלונדון ובכלל) מוציאות את הכרטיסים שלהם בגלים - תחילה יש מנויים להם יש כרטיסים מראש למשחקי ליגה והזדמנות ראשונים לקנית כרטיסי גביע וליגת האלופות. אחר כך חברי הקבוצה (יש לקבוצות הללו מועדון חברים גדול מאוד שאינם מנויים) ורק אחר כך לקהל הרחב. לכן בשלב ראשון תמצאו בעיר ובחנויות הרשמיות ובאתרי הקבוצות בעיקר כרטיסים רשמיים ויקרים המיועדים לתיירים (עד שהם נגמרים) ואז לפני המשחק יפתחו למכירה כרטיסים נוספים במידה ויישארו אחרי שחברי הקבוצה סיימו להזמינם.

בקרב סוכנים (למשל אילו), תמצאו כרטיסים מכל הסוגים בכל שלב - הם פשוט יהיו עם עמלת הסוכן שהיא גבוהה (שלושים - ארבעים אחוז) אך מוצדקת.

לכן, בניגוד למשל לכדורגל בברצלונה, במדריד או ברומא, בכל האמור לכדורגל בלונדון (בסגנון שנוסעים רוב האנשים - משחקים של הקבוצות הגדולות בדגש דווקא על המשחקים המבוקשים יותר) אפשרות של הזמנה בעיר ו/או באתר הקבוצה בעייתית משום שזהו הימור - יכול להיות שלא תשיגו כרטיסים במקום שאתם מעוניינים בו או שלא תמצאו כרטיסים צמודים. זה יותר מומלץ לאנשים שנוסעים לבד או לא מפחדים לקחת הימור, או שהמשחק הוא רק בנפיט לטיול שלהם בעיר וכך אולי להשיג כרטיס טוב במחיר זול. מצד שני מי שנוסע לטיול בר מצווה, תיירים שהמשחק הוא מוקד החופשה שלהם, תיירים שרוצים כרטיסים טובים, או תיירים שמחפשים כרטיסים לשלושה ויותר ביחד וכדומה - מומלץ להזמין מראש דרך סוכן.
בנוסף, במקרה של  המשחקים בליגה האנגלית וליגת האלופות של צ'לסי וארסנל האצטדיונים כמעט תמיד מלאים ומי שחשוב לו להשיג כרטיס רצוי להזמין מראש מסוכן, אבל במקרים של קבוצות קטנות יותר, משחקי גביע קטנים - לעיתים אין צורך להזמין מסוכן ולחסוך כך את מחיר העמלה.

בליגות אירופיות רבות נקבע מועד המשחק הסופי רק שבועות ספורים לפני קיומו וזאת על פי החלטות הגופים המשדרים וכך גם בליגה האנגלית.
כדי שתוכלו לתכנן את הנסיעה זמן מספיק מראש, ברוב המערכות של הספקים השונים לכל משחק שמועדו איננו סופי הסבר נוסף (למשל פה, רשום תאריך לא סופי ומה מסגרת הימים בהם הוא מתקיים). היכנסו לדף האירוע ותמצאו את טווח הזמן האפשרי לקיום האירוע מן היום והשעה המוקדמים ביותר ועד היום והשעה המאוחרים ביותר, שבהם עשוי המשחק להיות משובץ על פי כללי הליגה.
אנו ממליצים לתכנן את הטיסות והמלונות בהתאם וכן להמשיך ולעקוב דרך האתר אם נקבע מועד סופי למשחק.

אפשרויות להשגת כרטיסים לכדורגל בלונדון

ישנן מספר דרכים בהן ניתן להשיג כרטיסים למשחקי כדורגל בלונדון, ויש צורך להפריד בין הקבוצות הבכירות (ארסנל טוטנהאם וצ’לסי ואולי גם ווסטהאם) לקבוצות הקטנות יותר בפריימיר ליג וקבוצות הליגה השנייה באנגליה. בכל האמור לקבוצות הבכירות – השגת הכרטיסים שלא בשוק המשני קשה יותר והכרטיסים לא זולים בלשון המעטה. בניגוד לספרד למשל (ראו כדוגמה כרטיסים לברצלונה, וכרטיסים לריאל מדריד), האצטדיונים קטנים יותר וכמעט תמיד מפוצצים. פשוט יש להם ביקוש רב ומעט היצע.

תהלוכה של אוהדי ארסנל 

תהלוכה של אוהדי ארסנל

למשחקים הגדולים רצוי להזמין כרטיסים מראש לפחות כמה שבועות לפני המשחק (לפרטים והזמנת כרטיסים) במיוחד במשחקי ליגת האלופות (לפרטים והזמנת כרטיסים) ומשחקי ה”טופ סיקס” של קבוצות אנגליה ומשחקי הכרעה בליגה והגביע. יוצאים מהכלל הם משחקי הגביע בשלבים הראשונים ומשחקי הקדם עונה להם הביקוש נמוך יחסית – גם לקבוצות הגדולות. אם ברצונכם לראות משחק של קבוצות הליגה השנייה – השגת הכרטיסים תהיה קלה הרבה יותר, והכרטיסים זולים יותר. למי שמחפש לחוות את החוויה התרבותית ופחות מעניין אותו איכות הכדורגל זו דרך נפלאה לחוויה מיוחדת ונוכה לכל כיס (לפרטים והזמנת כרטיסים).

טיפ שלנו: ישנם 6 מועדוני פרמייר ליג בלונדון טוטנהאם, ווטפורד, צ’לסי, ווסטהאם, ארסנל וקריסטל פאלאס, אם אתם לא אוהדים של אחת הגדולות גם משחק של ווסטהאם (לפרטים והזמנת כרטיסים) או קריסטל פאלאס (לפרטים והזמנת כרטיסים) יכול להיות חוויה מדהימה.

בחלק זה של העמוד נפרט בהרחבה על מספר דרכים שונות להשיג כרטיסים למשחקי הקבוצות בלונדון.

הזמנה מראש דרך סוכן

הזמנה מראש דרך סוכן היא הדרך הפופולארית ביותר, ולרוב אין ממש ברירה אחרת, או שזו הדרך הזולה ביותר להשיג כרטיסים שמתאימים לכם. יש סוכנים רבים שמפיצים כרטיסים למשחקי כדורגל בלונדון – אנו ממליצים לבדוק אצל הסוכנים שמפרסמים אצלנו: למשל מפיץ זה המתמחה בכרטיסים ושירות לקוחות בעברית לאירועי ספורט בכל העולם (לפרטים והזמנת כרטיסים למשחקי כדרוגל והופעות בלונדון) או מפיץ זה המתמחה בכרטיסים וחבילות לכדורגל, עם שירות לקוחות בעברית (להזמנת כרטיסים וחבילות כדוגל בלונדון). מפיצים אילו עובדים איתנו שנים בלונדון ובכל העולם ואנו יכולים להיות ערבים לשירות שתקבלו, להבטחת אספקת הכרטיסים ולביטחון שהם יקנו לכם – יש חלופות אחרות, חלקן זולות יותר – על מפיצים אילו אנו יכולים להמליץ בראש שקט.

ככלל כרטיסים אותם מזמינים דרך סוכן הם מגוונים. יש כרטיסים מסוגים שונים (רישמיים או שלא רישמיים ראו בשאלות ותשובות הרחבה בנושא) ויש עליהם עמלה הניתנת לסוכנים המטפלים לכם בהזמנה. בנוסף, הסוכנים קונים את הכרטיסים מספק, לעיתים ממנוי, ולעיתים מהקבוצה עצמה והם לפעמים גם רוצים להרוויח. לכן מחיר כרטיס שיקנה מסוכן בשוק המשני יהיה  כמעט תמיד יקר יותר מהמחיר הנקוב בו. לא תמיד יש חובה להזמין בצורה כזו – לפעמים אפשר למצוא פתרונות אחרים זולים יותר אך זו שיטה שתמיד נותנת ראש שקט, היא מהירה ונוחה ולכן ב15 שנים האחרונות היא השיטה הפופולאריות ביותר להזמנת כרטיסים לכדורגל בלונדון על ידי תיירים מכל העולם ותיירים ישראלים בפרט.

היתרון: ראש שקט, ביטחון בקבלת הכרטיסים וכרטיסים טובים עם אופציות מגוונות. לעיתים זו האופציה היחידה האפשרית.
החיסרון: מחיר יקר יחסית. וקצת מתסכל חלק מהאנשים שמרגישים שעושים עליהם קופה – כן, השוק המשני של עולם הכדורגל מגלגל כסף רב.

לעיתים הזמנה מהשוק המשני מתסכלת - אבל להרבה תיירים זו האופציה הטובה ביותר ולפעמים היחידה

לעיתים הזמנה מהשוק המשני מתסכלת – אבל להרבה תיירים זו האופציה הטובה ביותר ולפעמים היחידה

רישום כחבר מועדון של הקבוצות בעיר

אחת הדרכים הנוחות והאפקטיביות ביותר להשיג כרטיס היא להיות חברים במועדון הקבוצה אותה אתם רוצים לראות. אם אתם חברי מועדון או שיש לכם קרובים/חברים שהם חברי מועדון או מנויים – זו תהיה השיטה המשתלמת ביותר. למה? כי כרטיסים למשחקי הקבוצות הגדולות יוצאים קודם למכירה לחברי מועדון בלבד באתר המועדון, ורק לאחר מכן יוצאים למכירה ציבורית, בתנאי שנשארו עוד כרטיסים. יש אנשים שמעדיפים להירשם למועדון רק בשביל קניית הכרטיס. שימו לב שיש על זה הגבלות (צריך לצבור נקודות זכות לפני שתוכלו לקנות כרטיסים למשחקים הגדולים כמו דרבי, משחקים באירופה או משחקים נגד אחת הקבוצות הגדולות של אנגליה).

היתרון: ניתן להשיג כרטיסים בקלות, במחיר טוב (במיוחד אם מתכננים לראות יותר ממשחק אחד).
החיסרון: לא תמיד משתלם עבור משחק אחד  ולעיתים לא אפשרי להזמין כרטיס למשחק המבוקש (יש תקופת המתנה בין הרישום לבין האפשרות להזמנה למשחקים בביקוש מאוד גבוהה).

רישום לאתר הקבוצה הוא אופציה נהדרת להשיג כרטיסים טובים לחלק גדול מהמשחקים (צילום מהאתר הרשמי של ארסנל בעמוד זה)

הזמנה באתרי הקבוצות השונות (ללא רישום כחבר מועדון)

אופציה אחרת היא להזמין את כרטיסי האירוח המפנקים והיקרים של הקבוצות. אילו כרטיסים רשמיים שמיועדים לתיירים ולצופים שאינם חברי מועדון. כרטיסים אילו (של הקבוצות הגדולות) הם כרטיסים כאמור יקרים עם חבילות אירוח שכוללות הרבה מעבר לצפייה במשחק (מושבים ייחודים, מסכי טלוויזיה, קופון לחנות הקבוצה וכו’ – כל קבוצה והתנאים שלה). ישנם תיירים רבים שיבחרו את “club level” של ארסנל או כרטיסי ה-hospitality של צ’לסי, אך בגלל המחיר והעובדה שלא תמיד אילו המושבים בהם רואים הכי טוב את המגרש – תיירים רבים נמנעים מלרכוש אותם ולפנות לשוק המשני.

יתרונות:  חוויה נהדרת והזמנה ללא מתווכים מאתרי הקבוצות.

חסרונות: הבעיה של כרטיסים אילו הוא כמובן המחיר, בשעה שכרטיסים בשוק המשני יכולים להיות זולים יותר ובמקומות בהם איכות הצפיה במשחק גבוהה יותר (כרטיסי האירוח יקרים בגלל האירוח  אבל הם לא בהכרח מאפשרים הזמנת מושבים הכי טובים באצטדיון).  בנוסף בשחקים רבים, גם את כרטיסי אילו מוכרים המפיצים בשוק המשני והם אינם זמינים באתר הרשמי של הקבוצה

כרטיסי ה-hospitality  של צ’לסי הם אופציה נהדרת לחוויה מפנקת (צילום מסך מהאתר הרשמי של צ’לסי)

טיפ שלנו: הימנעו מפלטפורמות להזמנת כרטיסים באופן עצמאי מאוהדים או סוכנים שמוכרים כרטיסים ללא סוכן מקצועי שנותן לכם הבטחה לאספקה. הכוונה לפלטפורמות כמו ויהגוגו – בעבר פירטנו עליהם פה והמלצנו על שימוש בהם, בשנים האחרונות השוק הזה הפך לבעייתי וההמלצה שלנו כרגע להימנע מהפלטפורמות הנ”ל. ברגע שנראה שהשוק הזה מוסדר יותר, ונמנעים בו כאבי לב (כמו תיירים שנוסעים לעיר ולא מקבלים כרטיסים, אומנם מקבלים החזר, אך זה לא פותר את עוגמת הנפש) נחזור להמליץ ולפרט על אופציה זו.

דידיה דורגבה, האיש שהביא לצ’לסי את גביע האלופות – אנשים מוכנים לשלם הרבה בשביל לראות את הכוכבים הגדולים של לונדון על הדשא

מה קובע את מחיר הכרטיסים?

  • סוג הכרטיס – לאורך המגרש עולה יותר מלרוחב, קרוב עולה יותר מרחוק וכו’. בנוסף הכרטיסים הרשמיים של הקבוצות המיועדים לתיירים עולים יותר מכרטיסים של מנויים המוכרים את כרטיסיהם, (אנו מפרטים על סוגי הכרטיסים השונים בחלק של שאלות ותשובות בעמוד זה).
  • צורת השגת הכרטיסכרטיסים שקניתם מסוכן (בהנחה שמדובר בכרטיסים מורשים ובטוחים), יעלו יותר מכרטיסים שתצליחו להשיג באתר הקבוצה במידה ואתם חברי מועדון, או במכירה שנפתחה לקהל הרחב (או מספסר כזה או אחר, אך על זה לא נפרט – אמנם יש ספסרים בטוחים ואמינים, אך זה שוק מסוכן וחסר בקרה).
  • סוג המשחק משחקים של הקבוצות הגדולות כמו צ’לסי, ארסנל ואפילו טוטנהאם יקרים יותר. משחקים ביניהן (דרבי), משחקים מול הקבוצות הגדולות של מנצ’סטר (מנצ’סטר יונייטד ומנצ’סטר סיטי), או מול ליברפול, וכמובן משחקים באירופה יהיו יקרים יותר לעומת משחקים של קבוצות קטנות.


מפת האצטדיון האמיריות – המיקום של הכרטיס משפיע על המחיר בצורה משמעותית (מקור: ticketingo )

סוגי כרטיסים לכדורגל בלונדון

מעבר לכך שישנם כמה אפשרויות להזמנת כרטיסים ישנם גם כמה סוגי כרטיסים שונים.

כרטיס אלקטרוני

כרטיס אלקטרוני זה כרטיס שעובד בדיוק כמו כרטיס טיסה. זהו בעצם כרטיס עם קוד הנשלח אליכם למייל ואיתו אתם יכולים להיכנס למשחק.

הכרטיס הינו אישי ולא ניתן להעברה (אם מישהו אחר יכנס עם הכרטיס שלך לא תוכל להיכנס עם אותו קוד לאצטדיון – לכן שמור את המייל שלך / את הכרטיס המודפס במקום בטוח – בדיוק כמו שהייתי עושה במקרה של כרטיס רגיל).
טיפ שלנו: למרות שזו שיטת המשלוח הנוחה והזולה ביותר שיש, בגלל הרבה סיבות לוגיסטיות היא לא אפשרית לכל סוגי המשחקים בלונדון אך אם יש אפשרות כזו, זו השיטה הטובה ביותר שיש – בחרו בה.

כרטיס רשמי וכרטיס מנוי

ישנם שני סוגים של כרטיסים שאפשר להזמין למשחק כדורגל בלונדון כרטיסים רשמיים המונפקים על ידי הקבוצות עצמן ומיועדים לתיירים ולאורחים שאינם מנויי הקבוצה וכרטיסים לא רשמיים שהם למעשה מנויי הקבוצה שמוכרים את הכרטיס שלהם תמורת תשלום.

ההבדלים בין שני סוגי כרטיסים אילו הוא משמעותי במקרים של משחקי הקבוצות הגדולות של לונדון והליגה האנגלית – ארסנל טוטנהם וצ’לסי – כיוון שלמעשה המשחקים לקבוצות הללו הם תמיד סולד אאוט מלבד משחקי גביע קטנים וכדומה. כמעט בכל משחקי הליגה האנגלית ומשחקי ליגת האלופות האצטדיונים של הקבוצות הנ”ל (האמיריות וסטמפורד ברידג’) מלאים.

  • שימו לב: מנויים רבים קונים כרטיסים רק כדי למכור אותם. זיכרו – כדי להיכנס עם כרטיס של מנוי אתם חייבים להציג את כרטיס המנוי עצמו! כלומר, אתם חייבים לקחת מהמנוי את הכרטיס ולהחזיר אותו בסוף השימוש, זה חלק מהטירדה שבהזמנת כרטיס מנוי. אילו הם הסיבות שהעסקה לרוב משתלמת בכל האמור לעלות מול תועלת של טיב המושב והמחיר המשולם.

כרטיס פלסטיק – מה זה אומר?

שימו לב: כרטיס מנוי יכול להיות בכל מיני צורות – הוא יכול להיות נייר, אלקטרוני או פלסטיק – זה יכול להשפיע על המחיר שלו. כרטיס פלסטיק הוא עם שם של מנוי, הוא פחות נעים לרבים, יכול לגרור שאלות של סדרנים (הסוכנים המפיצים יתדרכו אותכם מה לענות) ותדרשו לדאוג להחזירו לנקודת איסוף או לשליח. לכן רבים נמנעים מכרטיס פלסטיק – למרות שהוא יהיה זול בהרבה מכרטיסים אחרים.

הרוב יעדיפו כרטיסים רשמיים – כיוון שאז יש פחות פחדים שסדרנים ישאלו שאלות ויש פחות הרגשה שעשו עליכם קופה. הבעיה היא שבהרבה מקרים הכרטיסים הרשמיים הם מוגבלים מאוד, הן בהיקף והן באפשרויות הישיבה ולרוב הם יקרים יותר מכרטיסים דומים להם שאינם רשמיים ואפילו יקרים יותר מכרטיסי מנוי הנמכרים ליציעים בהם רואים טוב יותר מהכרטיסים הרשמיים.

טיפ שלנו: אם אתם נוסעים עם ילדים קטנים עדיף לבחור בכרטיסים הרשמיים, אם לא – חשבו האם תוספת המחיר שווה לכם רק עבור כרטיס רשמי שהוא לעיתים פחות טוב מכרטיס מנוי.

המלצות להוזלת המחירים לכרטיסי כדורגל בלונדון

  • פחות חשוב לכם החוויה של הכדורגל ויותר החוויה התרבותית? הזמינו כרטיסים למשחקי הקבוצות של הליגה השניה (הרמה עדין גבוהה מזו שבארץ והמחירים שפויים – לפרטים והזמנת כרטיסים).
  • נסו להזמין כרטיסים למשחקי גביע קטנים בשלבים הראשונים או משחקי קדם עונה. זה זול בהרבה.
  • למי שיודע שהוא רוצה ללכת למשחק גדול, בוודאי ליותר מאחד – כדאי לנסות להתחבר למועדון מספר חודשים מראש, להירשם כחבר ובכך לזכות לאפשרות להיות חלק ממכירות המיועדות לחברי מועדון ולהחלפת כרטיסים בין מנויים המנוהלת על ידי המועדון עצמו. פרטים נוספים והסברים איך וכיצד באתרי הקבוצות (למשל: ארסנלצ’לסיטוטנהם).
  • אין יתרון בלהזמין ברגע האחרון, המחירים לרוב רק יעלו. ב95% מהמשחקים האצטדיון יהיה מלא, במשחקים הגדולים והמבוקשים הזמנה מראש היא כלי לחסוך כסף.
  • אם אתם מוכנים לשבת בכיסה בודד (כלומר לא זוג אחד ליד השני), המחירים יכולים לרדת בחצי מחיר.

פאבים  בלונדון לראות בהם משחק כדורגל

רבים בוחרים לא להיכנס למשחק בסוף, מחיר הכרטיסים הגבוהה יכול להרתיע. למי שמחפש לחוות את תרבות הכדורגל הלונדונית אבל בלי ללכת למשחק יש אפשרות להינות מחווית צפייה במשחקים בפאבים השונים בהם ניתן לראות את המשחקים המשודרים בצוותא עם אוהדים מקומיים. יש הרבה פאבים בלונדון שמשדרים משחקי כדורגל. הנה כמה מהפופולריים ביותר:

  • The Famous Three Kings, Soho
  • The Red Lion, Borough Market
  • The George Inn, Southwark
  • The Anchor, Borough
  • The Rose and Crown, Islington
  • The Coach and Horses, Camden Town
  • The George and Dragon, Shoreditch
  • The Prospect of Whitby, Wapping
  • The Anchor and Hope, Waterloo
  • The Fat Cat, Camden Town

כל הפאבים האלה מציעים מסכי ענק המשדרים משחקי כדורגל, כמו גם בירה ואוכל. הם בדרך כלל מלאים באוהדי כדורגל, כך שתוכלו להרגיש את האווירה החגיגית של המשחק.

חבילות לכדורגל בלונדון

לחבילות יש הרבה יתרונות והרבה אנשים פונים אליהם בגלל הפשטות, המהירות והרבה פעמים המחיר הזול ביותר – יש הרבה ספקים שמציעים חבילות כדורגל ללונדון אנו ממליצים לבדוק את ספק זה המפרסם אצלנו כבר שנים ואנו חושבים שהוא יודע לבנות חבילות מעולות ובשירות נהדר (לפרטים והזמנה של חבילות כדורגל ללונדון).

יש הרבה אפשרויות להזמין חבילות טובות עם דילים בהם אפשר להגיע לכדי 15-5 אחוז הנחה ולקבל ראש שקט מסוכן שדואג לכם להזמנה מקיפה של כל מה שאתם צריכים (מטיסה דרך הכרטיס ועד למלון). השאלה האם לקחת חבילה או להזמין כל דבר בנפרד תלוי במספר פרמטרים: בהצעת המחיר עצמה, בסוג הלקוח, בסוג החופשה המבוקשת, במספר האנשים ועוד.

אוהדי צ'לסי יוצאים ממשחק 

אוהדי צ’לסי יוצאים ממשחק

חשוב רק לדעת שיש להם גם חסרונות. מפני שחבילות מגבילות את ההזמנה, מבצעים אותן מול חברת השיווק ולא ישירות מול חברת הכרטיסים, המלון וכדומה. ויש צורך לשלם לסוכן על עבודתו. על כן, הרבה פעמים עדיף ואף זול יותר להזמין טיסה בנפרד (להצעת מחיר לטיסות ללונדון), מלון בנפרד (למגוון מלונות ודירות מומלצים בלונדון עם אפשרות ביטול, למי שזקוק לעזרה בבחירה אנו ממליצים להסתכל על העמוד המקיף שלנו: מלונות מומלצים בלונדון לחופשת כדורגל) וכרטיס למשחק בנפרד (לפרטים והזמנת כרטיסים למשחקי כדרוגל והופעות בלונדון).

יתרונות: חבילה למשחקים בלונדון תאפשר לכם הנחה של 15-5 אחוזים מהמחיר הכולל ותעניק לכם ראש שקט.

חסרונות: חוסר גמישות בהתאמת מלון או סוג הכרטיסים, ההסכם הוא לא מול המלון אלא מול החברה המבצעת את ההזמנה, מה שיכול לגרום לשינויים או לביטולים בלתי צפויים. לעיתים יכול לצאת יותר יקר מהזמנה עצמית של כרטיסים, טיסה ומלון.

חווית כדורגל עולמית במרחק נסיעה מלונדון

רבים מהמבקרים בלונדון שהינם חובבי כדורגל בוחרים לנסוע לערים אחרות באנגליה בעיקר מנצ’סטר וליברפול שהינן במרחק נסיעה קצר ברכבת ולצפות במשחקים של קבוצת הכדורגל של ליברפול (להזמנת כרטיסים), במנצ’סטר סיטי (להזמנת כרטיסים) או מנצ’סטר יונייטד (להזמנת כרטסים). בכל אחת מהערים הנ”ל אפשר לבלות בנוסף למשחק ולזכות לאווירה עירונית שונה לגמרי מזו הלונדונית ויש שמשקיעים בהן לילה אחד או שניים מעבר למשחק עצמו.

אצטדיון האולד טרפורד – הבית של מנצ’סטר יונייטד

ההגעה לרוב תתבצע בתחבורה ציבורית  (למידע על הגעה למנצ’סטר | למידע על הגעה לליברפול) או בהסעות משותפות כשמדובר בקבוצות של כמה חברים שנוסעים למשחק. בנוסף יש כאלו שיבקרו באצטדיונים מעבר למשחקים עצמם (ראו מידע רב בנושא בעמודים: אצטדיון אנפילד בליברפול , אולד טראפורד, אצטדיון האיתיחאד ) – להשלמת חווית הכדורגל. למתלבטים אנו ממליצים לקרוא את העמודים המקיפים שלנו:

  1. לוח משחקי כדורגל בליברפול – הזמנת כרטיסים למשחקים
  2. כרטיסים לכדורגל בליברפול, חובה לקרוא לפני שמזמינים
  3. לוח משחקי כדורגל במנצ’סטר – הזמנת כרטיסים למשחקים בעיר
  4. כרטיסים לכדורגל במנצ’סטר, חובה לקרוא לפני שמזמינים

מלונות מומלצים בלונדון לחופשת כדורגל

כאשר נוסעים לחופשה בלונדון כשהמטרה הראשית היא לצפות במשחק כדורגל – מומלץ לקחת מלון לא יקר מדי (הכרטיסים הם הוצאה בפני עצמם, אז מנסים לחסוך איפה שאפשר) – מבחינת מיקום מומלץ לבחור מלון באחת משתי האופציות – מלון שיהיה בקרבת האצטדיון: לרוב יהיו אלו אצטדיון האמירויות או סטמפורד ברידג’ כלומר באזור קמדן וריג’נט פארק או באזור צ’לסי וקניגסטון. אך לא תמיד זה מומלץ למשל אם המשחק מתקיים באצטדיון אחר (כמו אצטדיון וומבלי) אין משמעות למיקום המלון מכיוון והאצטדיון מרוחק יותר מהעיר. אופציה אחרת היא ללון במלון הקרוב לתחנת טיוב שמאפשרת הגעה נוחה אל האצטדיון – לרוב זה בהחלט מספיק ומאפשר גם הגעה נוחה למגרש וגם לטייל בעיר בנוחות.

מלונות מומלצים לדוגמא: DoubleTree by Hilton London – Hyde Park,  72QT  וPoint A Hotel London Canary Whar

ביקור באצטדיונים הגדולים של לונדון

עבור רבים מעבר למשחק (ולעיתים במקום) ישנה חוויה של ביקור באצטדיונים הגדולים והקבוצות הגדולות. אילו האצטדיונים המפורסמים והפופולאריים ביותר:

אצטדיון וומבלי -האצטדיון מכיל 90,000 מקומות ישיבה, וכיום הוא הגדול באנגליה והשני בגודלו באירופה (הראשון הוא כמובן הקאמפ נואו בברצלונה). כמו כן, האצטדיון הוא אצטדיון הבית של נבחרת אנגליה בכדורגל, לפרטים והזמנה של כרטיסים לסיור במקום.

אצטדיון וומבלי

אצטדיון וומבלי

 אצטדיון סטמפורד ברידג’ – האצטדיון הינו מגרשה הביתי של קבוצת הכדורגל האנגלית צ’לסי. האצטדיון ממוקם ברובע האמרסמית’ ופולהאם שבלונדון ומכיל 42,055 מקומות. מדובר באצטדיון השלישי בגודלו בלונדון, לפרטים והזמנה של כרטיסים לסיור במקום.

אצטדיון סטמפורד ברידג

אצטדיון סטמפורד ברידג’

אצטדיון האמירויות  – האצטדיון הוא מגרשה הביתי של קבוצת הכדורגל ארסנל אשר נחנך בקיץ 2006. האצטדיון שנמצא באשבורטון גרוב, שברובע איזלינגטון (צפון לונדון) מכיל 60,400 מקומות ישיבה אשר כוללים שלוש קומות של מושבים וגג שמכסה אותם, לפרטים והזמנה של כרטיסים לסיור במקום.

המלצות למשפחות ולנוסעים עם ילדים שרוצים לצפות בכדורגל בלונדון

לאחר הרבה שנים שנשאלנו כמה טיפים והבהרות למחפשים כרטיסים למשחקי כדורגל בעיר:

  1. כל אחד צריך כרטיס, גם תינוק שיושב על הבירכים.
  2. אין מחירים מיוחדים לילדים
  3. הרבה פעמים לנוסעים עם ילדים חשוב לשבת בשלישיה ביחד – בהרבה מאוד מהמשחקים והכרטיסים השונים זה מייקר מאוד את המחיר של כל כרטיס (קשה יותר למצוא שלישיה ביחד מאשר זוג), ולפעמים במשחקים המבוקשים ביותר – זה לא אפשרי.
  4. חשוב עם ילדים לבחור מקומות ויציעים טובים, פחות נכון איתם לשבת ביציעים האחוריים – לא כולם מרגישים נוח עם האוהדים השרופים כאשר הם עם ילדים קטנים.
  5. נוסעים עם ילדים לעיתים מעדיפים כרטיס יקר יותר, במושב מעט פחות טוב, אבל שיהיה כרטיס רשמי ולא כרטיס פלסטיק של מנוי. זאת מאחר וכשנוסעים עם ילדים לפעמים שאלות או בעיות שיכולות להיות עם כרטיס מנוי פחות מתאימות.




המלצות כלליות לתיירים הרוצים לראות כדורגל בלונדון

  • בכל מקרה אנו ממליצים להימנע מקנייה דרך ספסרים או מקורות לא בדוקים. אפשר להשיג הצעות משתלמות אך לעיתים כאב הלב ועוגמת הנפש יכולים להיות גדולים ולהרוס את החוויה.
  • משחקים בלונדון של הקבוצות הגדולות, במיוחד המבוקשים, כדאי מאוד להזמין מראש את הכרטיסים תקופת זמן ארוכה (של יותר מחודש).
  • ​​כמו שפירטנו למעלה – צפיה במשחקי הקבוצות הקטנות של לונדון – היא אופציה מאוד טובה למי שרוצה להינות מחוויה של כדורגל בעיר. האצטדיונים מלאים והמתקנים ברמה גבוהה מאוד. המחירים במקרה הזה הרבה יותר טובים.
  • יש לקחת בחשבון שתרבות הכדורגל בלונדון בפרט ובאנגליה בכלל כוללת הרבה אלכוהול והאווירה יכולה להיות טיפה מלחיצה למי שלא מורגל. מנהלת הליגה עשתה הרבה התקדמות בנושא אבל עדין הנסיעה לאצטדיון, וחלק האוהדים מסביב מריחים לא פעם מאלכוהול ומתנהגים כמי ששתו ויש לא מעט כאלו שזה מפריעה להם.

אולי יעניין אתכם גם: