אצטדיון אנפילד, ליברפול- כרטיסים בהנחה בלעדית והמידע המקיף בעברית | Anfield

אצטדיון אנפילד – חובה עבור אוהדי הקבוצה ומומלץ לכל חובבי הכדורגל

מידע כללי

עבור הרבה מאוד אנשים, אצטדיון אנפילד שבליברפול הוא מקדש של ממש. ליברפול היא אחת הקבוצות הפופולאריות ביותר בעולם והאצטדיון שלה טומן בתוכו לא רק דשא ויציעים, אלא גם הרבה מאוד סיפורים, נוסטלגיה וקסם אמיתי. האוהדים של הקבוצה נחשבים לפנאטים אמיתיים, והשרופים האמיתיים יושבים ביציע הקופ המפורסם. כמה פעמים חלמתם לבעוט את הכדור באמצע המגרש ודמיינתם שאתם שחקני כדורגל? ובכן, עכשיו, תוכלו להגשים את החלום הזה, עם סיור רשמי באצטדיון אנפילד, עם כל מה שיש לו להציע. ליברפול מאפשרת לאוהדים מכל העולם להגיע לאצטדיון וליהנות מחוויה יוצאת דופן של יום שלם.

שימו לב – עמוד זה לא עוסק במידע על קניית כרטיסים למשחק כדורגל באצטדיון אלא על ביקור בו. נושא הכרטיסים הוא נושא אחר לחלוטין ומומלץ לקרוא עליו לעומק בעמוד זה: כרטיסים לכדורגל בליברפול

 

להזמנת כרטיסים לסיור באצטדיון אנפילד

יציע הקופ המפורסם באנפילד. לאוהדים שרופים בלבד (צילום: Robert Cutts, רישיון)

מה רואים ומה עושים?

הסיור באנפילד הוא כאמור חוויה שלמה ומקיפה. הוא כולל בין היתר את היכולת לרדת במדרגות המפורסמות אל הדשא ולגעת בשלט המפורסם “THIS IS ANFIELD” אשר נתלה על ידי המאמן האגדי של הקבוצה בילי שאנקלי, על מנת לעורר פחד בשחקני היריבה האורחת. בהמשך הסיור, תבקרו גם בחדר ההלבשה המפואר של הקבוצה, ותוכלו לדמיין את המאמן נותן לכם את נאום המוטיבציה לפני המשחק, תוכלו לעבור  ב-DUG OUT המפורסם ולדמיין כאילו אתם מתכננים את הטקטיקה שלכם, רגע לפני שהמשחק מתחיל, ותוכלו לעבור גם בין היציעים השונים, ואף לעמוד במרכזו של יציע הקופ, כאילו אתם האוהדים השרופים ביותר.

הסיור כולל גם ביקור במתחמים נוספים באצטדיון כגון חדר העיתונאים, בו המאמן והשחקנים מדברים עם העיתונאים שמלווים את הקבוצה לפני ואחרי המשחק, או חדר ההלבשה של הקבוצה האורחת, שם תוכלו להיחשף ולשמוע את כל הסודות והתחושות אשר עוברות באצטדיון ביום של המשחק, כמו איך השחקנים מתנהלים לפני שהם עולים על הדשא, או איזה אמונות תפלות הם מחזיקים. בסיומו של הסיור, תוכלו לקבל תעודת השתתפות וכמובן להצטלם. החוויה היא מקיפה מאוד, מספקת ומרתקת עבור מי שמכיר את ההיסטוריה של המועדון וגם עבור מי שלא.  ניכר כי אנשי המועדון חשבו על החוויה המקורית שהם מעניקים לאוהדי הכדורגל והמבקרים השונים מא’ ועד ת’.




מוזיאון הקבוצה

השיא של הסיור הוא כמובן הביקור במוזיאון של הקבוצה. יש בו המון דברים לראות ולהרגיש, ותתחילו בסרט “THIS IS ANFIELD” בו תוכלו להתרשם מיום אחד בחיי המועדון, שם תראו כמה אנשים משתתפים בתפעול השוטף של הגוף הענק הנקרא מועדון הכדורגל ליברפול. במוזיאון תוכלו לראות את כל אחד מחמשת הגביעים האירופאים של המועדון, את כל חולצות המשחק של הקבוצה לאורך השנים, גזירי עיתונים היסטוריים, וממרוביליה מרגשת ממשחקי מפתח בהיסטוריה של המועדון. אל תשכחו שלליברפול יש היסטוריה מפוארת ואפשר בהחלט למלא יום שלם במוזיאון שכולל גם תערוכות מתחלפות, כמו האוסף של סטיבן ג’רארד וההיסטוריה של קני דלגליש. אפשר אפילו להיכנס לכיסא השדר ולדמיין שאתם יורם ארבל בגמר ליגת האלופות. במוזיאון יש גם גלריית פנדלים, בו תוכלו לנסות את מזלכם מול השער לצד הרבה הפתעות מעניינות ושונות.

הכניסה למוזיאון אנפילד. השיא של הסיור (צילום: Rept0n1x. רישיון)

מידע שימושי

כדי ליהנות מסיור במוזיאון, חשוב לסגור מקום מראש ואף לעדכן אם יש לכם צרכים מיוחדים כי יש לכך פתרונות. המוזיאון פתוח בכל יום, מ-10:00 בבוקר ועד 17:00 ובימי משחק הוא גם כן נפתח ב-10:00, אך נסגר כשעה לפני שריקת הפתיחה. לעיתים שריקת הפתיחה היא בשעות הצהריים המוקדמות, אז יש לשים לכך לב. אנפילד הוא נגיש מאוד ממרכז העיר ליברפול, ומרוחק ממנו רק כ-2 ק”מ. ניתן לעשות את הדרך בהליכה דרך הרחובות הקטנים, או באוטובוס ובכל מקרה מדובר בכמה דקות. יש לקחת בחשבון שאם באים לסיור בחורף, אז ייתכן שחלק מהאטרקציות לא יהיו זמינות, כמו סיור על הדשא, בעמדת המאמן או ביציעים עצמם, למרות שהם מקורים.

משחק באצטדיון אנפילד. בימי משחק המוזיאון נסגר שעה לפני שריקת הפתיחה (צילום: Tobias Barkskog, רישיון)

להזמנת כרטיסים לסיור באצטדיון אנפילד

שאלות ותשובות נפוצות על אצטדיון אנפילד

מומלץ להגיע לאצטדיון אנפילד שבמרכז העיר ליברפול רגלית או באוטובוס- קווים 17,17X,26,502 לרדת בתחנה 'Liverpool FC'.

לבאים עם רכב, יש חניה בכניסה לאצטדיון. היא קטנה (לא לסמוך עליה ביום של משחק) אבל לסיור באצטדיון היא אופציה לא רעה למי שנמצא עם רכב באזור. מומלץ להיכנס לקישור הזה שנותן 10% הנחה בלעדית לגולשי הכל על, או לקישור הזה למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לאנפילד, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור.

בנוסף, ניתן להגיע עם אופניים שכורות. יש ברחבי העיר מעגני אופניים לשכירות שמאוד יקלו על ההתניידות.

כן, אפשרות מומלצת על ידינו לסיור מודרך באיצטדיון אנפילד היא רכישת כרטיס עם 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), בקישור הזה.

בין המלונות המומלצים באזור איצטדיון אנפילד ניתן למנות את מלון Titanic Hotel Liverpool , מלון Innside by Melia Liverpool ומלון הדירות Quest Liverpool City Centre.

הסיור באצטדיון אנפילד לרוב אורך כשעה וחצי עד שעתיים,לכן מומלץ לשלבו עם אתרים ואטרקציות נוספים בעיר, כגון סיורים בעקבות הביטלס (למשל כאן) או ביקור במוזיאונים המרובים שניתן למצוא בעיר.

מבחינת חוקי האצטדיון, אסור לגעת בגביעים ובצלחות האליפות, אך מותר להצטלם איתם (ומרבית המבקרים עושים זאת).

בימים בהם ישנם משחקים באצטדיון ישנם סיורים כרגיל, אך האצטדיון נסגר למבקרים כשעה לפני תחילת המשחק. לעיתים בימי שבת וראשון ישנם משחקים אשר יכולים להתחיל ב12:30 או 15:00 בצהריים ולכן בימים אלו חשוב לשים לב כי האצטדיון יסגר מוקדם יותר מהרגיל.

האצטדיון פתוח לסיורי מבקרים בין השעות 10:00-17:00 בכל יום, אך יש לשים לב כי בימי משחק האצטדיון נסגר לסיורים כשעה לפני תחילת המשחק.

אין אפשרות לרכוש סיור משולב עם צפייה במשחק באצטדיון, אך ישנה אפשרות לרכוש כרטיס למשחקים של הקבוצה דרך העמוד כרטיסים לכדורגל בליברפול בו תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי לגבי כרטיסים למשחקים באצטדיון.

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לאצטדיון אנפילד, האפשרויות המומלצות על ידינו הן:
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה.

כן יש כרטיסים המשלבים ביקור באצטדיון אנפילד עם אטרקציות נוספות, למשל:

  • כרטיס המשלב ביקור באצטדיון אנפילד ומוזיאון הביטלס. להזמנת הכרטיס עם הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), היכנסו לקישור הזה.
  • כרטיס לאוטובוס התיירים העובר באצטדיון. להזמנת הכרטיס עם 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), היכנסו לקישור הזה. להזמנת הכרטיס עם אפשרות ביטול בחינם עד 24 שעות לפני ההגעה היכנסו לקישור הזה.

המלצות כלליות למי שמתכנן סיור באצטדיון אנפילד

  • הסיור באנפילד הוא חובה עבור אוהדי הקבוצה ומאוד מומלץ לחובבי הכדורגל, בין אם הם מגיעים למשחק באצטדיון, או סתם עוברים בליברפול. הוא לא נופל מחווית הביקור באצטדיונים הגדולים האחרים באירופה כמו הקאמפ נאו והסטניאגו ברנבאו הספרדיים  או אולד טרפורד ואיתחד של העיר השכנה מנצ’סטר או וומבלי, וסטמפורד ברידג’  של לונדוןאמנם מדובר בעיר שאינה תיירותית מדי, אך יש בה כמה אטרקציות מעניינות כמו מוזיאון הביטלס, כמה מסעדות מהנות ופאבים שמעניקים חוויה יוצאת דופן. עם זאת, הביקור באנפילד הוא בהחלט האטרקציה המרכזית והוא חלק בלתי נפרד מהעיר. גם המלווים של אוהדי הכדורגל שמבקרים איתם בסיור באצטדיון מעידים שחוויה מהנה בלי להבין כל כך במשחק או בהיסטוריה של הקבוצה.
  •  למי שמחפש מזכרות באנפילד תוכלו למצוא גם חנות אוהדים גדולה, דוכני ממרוביליה ומרנצ’נדייז ועוד ויש כאלו שיסתפקו בזה.  עם זאת, מומלץ שיבצע סיור במוזיאון ובאצטדיון, על מנת שתוכלו להבין לאן הגעתם ומה המשמעות של קבוצת הכדורגל לעיר ליברפול, ולכדורגל האנגלי בכלל.
  • ביום של משחק האצטדיון נסגר מוקדם מומלץ מאוד או לבוא ממש בבוקר, או להימנע מהגעה ביום זה לסיור. טכנית סיורים באצטדיון זמינים 7 ימים בשבוע, משעה 10:00 עד 15:00, בהתאם למשחקים. בימי משחקים המוזיאון ייסגר 30 דקות לפני שעת הפתיחה והכניסה האחרונה למוזיאון היא שעה אחת לפני הפתיחה, ואחריו לא ייפתח יותר באותו יום.
  • למי שרוצה לראות משחק כדורגל בליברפול אנו ממליצים לקרוא בעמוד כרטיסים לכדורגל בליברפול את כל המידע שצריך לדעת לפני שמזמינים כרטיסים. תוכלו לראות בעמוד לוח משחקי כדורגל בליברפול את המשחקים הקרובים בעיר, של ליברפול כמובן וגם של אברטון.
  • זמן הסיור הוא בדרך כלל בין שעה ורבע לשעתיים – מומלץ לתכנן לפי זמן זה את שאר היום שלכם בעיר – אפשר להסתכל בהמלצה שלנו על יום סיור בליברפול ובאופציות הנוספות לאתרים ואטרקציות בעיר.
  • לבאים עם רכב, יש חניה בכניסה לאצטדיון. היא קטנה (לא לסמוך עליה ביום של משחק) אבל לסיוור באצטדיון היא אופציה לא רעה למי שנמצא עם רכב באזור. אופציות נוספות הן להגיע בעזרת תחבורה ציבורית או אופניים שכורות. יש ברכבי העיר מעגני אופניים לשכירות שמאוד יקלו על ההתניידות.
  • המקום מתאים לילדים, אבל לא ניתן להיכנס לאצטדיון מתחת גיל 16 ללא ליווי מבוגר.