1. עמוד הבית
  2. »
  3. לונדון 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית

לונדון 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית

לונדון- העיר שלא מחכה לאף אחד

לונדון (London) היא יעד פופלרי ביותר לטיול בקרב מטיילים מכל העולם, היא העיר השלישית המבוקרת ביותר בעולם (אחרי בנגקוק ופריז), עם מעל ל-19 מליון מבקרים בשנה. המטרופלין של לונדון הוא האיחוד העירוני הגדול ביותר באירופה ומהמרכזים התיירותיים הגדולים ביותר באירופה ובעולם כולו. לא רק תיירי העולם, גם הישראלים פיתחו במשך השנים חיבה לטיולים בעיר זו, במיוחד לאחר ההחלטה על יישום ברקזיט שגרם לערכו של הפאונד לרדת ובעבור המטיילים הישראלים – היא נהיתה זולה יותר מבעבר. נוסיף לכך את העובדה שבלונדון מגבלת השפה עבור ישראלים היא מינימלית, בהשוואה ליעדים בכמעט כל מדינה אחרת באירופה בהם לא דוברים אנגלית.

העיר ידועה בנקודות הציון האייקוניות שלה, כמו מצודת לונדון, ביג בן וארמון בקינגהאם, המספקים הצצה לעבר המרתק של העיר. מראות אחרים שחובה לראות כוללים את המוזיאון הבריטי, הטייט מודרן והלונדון איי. לונדון ידועה גם בסצנת התיאטרון שלה, עם הפקות רבות של מחזות זמר שמושכות אליה קהל מרחבי העולם. המבקרים יכולים לחקור את העיר ברגל, להתרשם מהמראות והקולות של הרחובות ההומים והשכונות ההיסטוריות, או לצאת לשייט בנהר התמזה כדי לראות את העיר מנקודת מבט אחרת. לונדון היא גם גן עדן של קולינריה, עם מגוון של חוויות קולינריות שאפשר לחוות, מארוחות פאב מסורתיות ועד למסעדות בעלות כוכבי מישלן.

נהר התמזה וגשר לונדון ממבט אווירי

לונדון מתאימה לסוגים רבים של תיירים. היא מציעה מגוון נרחב של מוזיאונים ותרבות (ואיך לא נשכח את הכדורגל!), אטרקציות רבות, מהן גם כאלו המתאימות למשפחות עם ילדים, והיא קורצת גם לזוגות בחופשה רומנטית. רוב המבקרים מגיעים לטייל בלונדון בקיץ בין מאי לספטמבר, אך ניתן להגיע אליה גם קודם לכן לחופשת פסח ואביב, או לאחר מכן לחופשת חגים וסתיו.

עמוד זה הוא עמוד שער עם טעימות מנושאים רבים שיעניינו את מי ששוקל להגיע אל לונדון, או שמחפש מידע לצורך תכנון הטיול, הלינה ויעדי הביקור בעיר. דרך עמוד זה תוכלו להגיע לעמודים המרחיבים על כל נושא. ניתן לקרוא אותו לאורכו כדי לקבל רעיון כללי, או לקפוץ ישר אל הסוף כדי למצוא אינדקס קישורים שמסודר בצורה קלה ובהירה. כל המידע מוגש חינם מטעם צוות אתר הכל על. אנו משתדלים שהמידע יהיה עדכני ומקיף – מצאת טעות? רוצה לעדכן? להרחיב? לשאול שאלות? – ניתן לפנות אלינו.

מבט על גשר לונדון המפורסם בשעת דמדומים

שאלות נפוצות של המתכננים טיול בלונדון

האתרים הפופולריים ביותר בלונדון:

  • ארמון בקניגהאם - ארמון המלוכה הבריטי, אחד מסמלי המונרכיה הבריטית.
  • רחוב אוקספורד - רחוב הקניות המרכזי של לונדון.
  • הביג בן - ביג בן הוא הסמל של לונדון, זהו הפעמון בראש מגדל השעון המפורסם של בית הפרלמנט של אנגליה - ארמון ווסטמינסטר.
  • כיכר טרפלגר - אחת מנקודות הציון והכיכרות המפורסמות של העיר, סביבה ניצבים חלק מאתרי התיירות החשובים של העיר.
  • מנזר ווסטמינסטר - אחת הכנסיות המפורסמות והחשובות באנגליה, בה מוכתרים, נישאים מלכי אנגליה ובה מתקיימים טקסי האשכבה של בני מלוכה, ראשי ממשלות ואנשים חשובים בממלכה.
  • כיכר לסטר - מרכז חיי לילה ובילויים, בית למספר תיאטראות מועדונים ובתי קזינו.
  • כיכר פיקדילי - אחת הנקודות העמוסות והצפופות בלונדון שמסמלות את מרכז העיר.

האטרקציות הפופולריות ביותר בלונדון ובסביבתה (מסודר לפי מספר ההזמנות שנעשו דרך האתר שלנו):

  • סיור באולפני הארי פוטר - אטרקציה מבוקשת ביותר- הצצה מאחורי הקלעים של עולם הארי פוטר בו תוכלו לראות סטים מקוריים מסצנות הצילום של הסרט.
  • שיט על התמזה - ישנן אופציות רבות לשיט על הנהר- שייט באורכי זמן שונים במשך היום, שייט לילי ושייט עם ארוחה ונשנושים, תוכלו לקרוא על כך בהרחבה בעמוד שיט על התמזה.
  • מאדאם טוסו - בלונדון נמצא המוזיאון הראשי והמפורסם ביותר של רשת מוזיאוני פיסול בשעווה שנקראת מאדם טוסו, שם תוכלו לראות פסלים של מפורסמים.
  • לונדון איי - גלגל ענק על גדת נהר התמזה ממנו תוכלו לראות נוף אורבני מרהיב של לונדון, מתאים בעיקר למבקרים בעיר פעם ראשונה.
  • האקווריום של לונדון - אחד מהאקווריומים הגדולים באירופה, חוויה רב גונית בעיקר לילדים.
  • מצודת לונדון - טירה מלכותית השוכנת על גבעת המצודה, שמשה בעבר, בין היתר, כבית סוהר ומקום המגורים של מלכי בריטניה.

מומלץ מאוד לראות מה יש עוד בעיר לונדון בעמודים המקיפים הבאים שלנו:

לאתרים מסוימים בלונדון רצוי ואף מומלץ להזמין כרטיסים מראש כדי להבטיח מקום, לחסוך תור מיותר להזמנת הכרטיסים ואף לדלג על התור בכניסה. לרוב ההזמנה מראש מומלצת לאתרים:

  • סיור באולפני הארי פוטר- לאטרקציה זו חייבים להזמין כרטיס מראש. אם רוצים כרטיסי כניסה בלבד, ניתן להזמין מהאתר הרשמי כאן  - אפילו שלושה חודשים מראש זה לא מוקדם מדי בשביל עונת התיירות, רק יש לקחת בחשבון רק שלא ניתן לבטל כרטיסים מהאתר הרשמי אלא רק להזיז תאריך, ושהכרטיסים באתר הרשמי נגמרים במהירות. אם אתם רוצים כרטיסים וגם הסעה מלונדון אפשר לעשות זה באתרי מכירת כרטיסים למשל באתר טיקטס פה (דרך לינק זה תקבלו גם 5% הנחה), אפשרות נוספת היא להזמין כרטיסים עם ביטול חינם בלינק זה, לשתי אפשרויות אלו כדאי להזמין לפחות שלושה שבועות מראש בזמן שיא עונת התיירות.
  • מאדאם טוסו - בשיא עונת התיירות כדאי לקנות כרטיסים מראש כדי לחסוך ולדלג על התור של רכישת הכרטיסים, ניתן להזמין בלינק זה ולקבל 5% הנחה או בלינק זה עם אפשרות ביטול חינם. אין צורך להזמין זמן רב מראש, מספר ימים מראש יספיקו כדי לוודא שיהיו כרטיסים ליום ולשעה שאתם מתכננים.
  • לונדון איי - אל אטרקציה זו מגיעים מעל ל-3 מליון מבקרים בשנה והתור לרכישת הכרטיס בזמן עונת התיירות ארוך מאוד, לכן בשיא העונה כדאי להזמין כרטיס מראש כאן עם 5% הנחה. שימו לב שביום גשום לא רואים כלום דרך הקפסולות של הגלגל, לכן כדאי  להתעדכן על מזג האוויר בלונדון בקישור זה עבור חמישה ימים קדימה, ולא לרכוש זמן רב מראש אלא כאשר אתם יכולים לוודא שמזג האוויר יאפשר ראות טובה. אפשרות נוספת היא להזמין כרטיסים שמאפשרים ביטול בחינם כאן.
  • מצודת לונדון - אל מצודת לונדון מגיעים כ-2 מליון מבקרים בשנה וזהו אתר עמוס עם תורים ארוכים בזמן עונת התיירות, תתכוננו להדחס עם הרבה אנשים בביקור פה. כרטיסים אפשר להזמין בלינק זה ולקבל 5% הנחה או בלינק זה עם אפשרות ביטול חינם. אין צורך להזמין זמן רב מראש, מספר ימים מראש יספיקו כדי לוודא שיהיו כרטיסים ליום ולשעה שאתם מתכננים. שימו לב, ההזמנה מראש תחסוך לכם את התורים בקופות ותבטיח את מקומכם, אך היא לא תחסוך את ההמתנה לכניסה למצודה עצמה ואת והדוחק בפנים. לזה יש פתרון של הזמנה של סיור מודרך או בכרטיס כניסה המוגדר כ Early-Access שיאפשר לכם להימנע מהדוחק ולצפות במוצגים בטאוור ללא לחץ של קהל מבקרים נוסף.
  • מחזות זמר- אם אתם רוצים לראות מחזמר מסוים ביום מסוים - כדאי להזמין כרטיסים מראש, ככל שמדובר במחזמר מבוקש יותר כדאי להזמין קצת יותר זמן מראש. אם אתם גמישים אפשר להשיג כרטיסים מוזלים ברגע האחרון, תוכלו לקרוא על כך בעמוד מחזות זמר בלונדון ברגע האחרון.

קודם כל, מגבלת השפה בלונדון עבור ישראלים היא מינמלית בהשוואה ליעדים אחרים באירופה בהם לא דוברים אנגלית. בלונדון תוכלו לבקר באתרים מפורסמים כמו ארמון בקניגהאם, לצפות במחזמר טוב באחד מהתיאטראות הרבים שבעיר, לצפות בפריטים באחד מהמוזיאונים. תוכלו בנוסף להנות מאחת האטרקציות שבעיר או מחוצה לה או לטייל באחד מהפארקים הנעימים שבעיר, וזה עוד לפני שהזכרנו את הכדורגל שבלונדון נחשב בדרגת דת, ואת השופינג שהפך לכדאי יותר אחרי ירידת ערכו של הפאונד.

התשובה ממש תלויה בגורמים רבים ומאוד אישית, מי שמגיע ללונדון ומתכנן מסע שופינג צריך לקחת בחשבון סכום אחר מאשר מי שמגיע ללונדון ומבקר בעיקר באתרי חינם כמו המוזיאונים הלאומיים (לקריאה נוספת- לונדון בחינם). בצורה גסה ובאופן כללי ניתן לאמר ש-100 פאונד ליום לאדם הוא תקציב די מרווח.

שימו לב כי בלונדון התחילו בתהליך של להפטר ממזומן, ובהתאם לכך ישנן חנויות שלא מוכנות לקבל רק מזומן אלא אשראי בלבד, ויש חנויות שיקבלו מזומן אך תהיה בעיה עם העודף מפני שרוב הלקוחות משלמים בגוגל פיי או בכרטיס אשראי. בלונדון קל מאוד ופשוט להסתדר עם כרטיס אשראי. בנוסף לכך, החליפו את השטרות לאחרונה לכן אם אתם עדיין מחליטים להביא איתכם פאונד מהארץ שימו לב שאתם מקבלים את השטרות החדשים, מפני שאת הישנים לא מוכנים לקבל יותר בלונדון.

באנגליה, כמו במדינות נוצריות רבות, יום ראשון הוא יום המנוחה ולכן השאלה המתבקשת היא האם חנויות פתוחות ביום ראשון. בניגוד לערים כמו פריז, בהן  כמעט כל החנויות סגורות בראשון, במרכז לונדון החנויות יהיו פתוחות ביום ראשון, אם כי למספר שעות מצומצם יותר. חנויות יפתחו רק בשעה 11:00 בבוקר אפילו רק ב-12:00 בצהריים, ויסגרו מוקדם כבר בשעה 17:00 או 18:00.

האתרים בעיר המומלצים לביקור ביום ראשון הם חלק מהשווקים (למעט שווקי פורטבלו ובורו שלא פעילים ביום ראשון): המומלץ ביותר הוא שוק קמדן, בנוסף מתאימים ויקטוריה פארק מרקט- שוק אוכל בפארק ויקטוריה (רוב הדוכנים מקבלים אשראי בלבד) ולמי שמחפש שוק פחות מתויר וקצת יותר אותנטי ניתן לבקר בשוק הפרחים ברחוב קולומביה שמתאים לחובבי פרחים וצמחים, ניתן לבקר באחד המוזיאונים- לדוגמה מוזיאון הטבע או בגן החיות שנפתח כבר ב-10 בבוקר (להזמנת כרטיסים עם 5% הנחה ולהזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם). ניתן גם לבקר גם בגריניץ’, השוק שם פתוח ביום ראשון, להזמנת אטרקציות וסיורים מודרכים בגריניץ' עם 5% הנחה.

הזמן המומלץ ביותר לבקר בלונדון הוא מאמצע מאי ועד אמצע ספטמבר, זוהי העונה האידיאלית לפעילויות בחוץ. בכל מקרה כדאי להביא מטריה, מעיל גשם ושכבה חמה לימים גשומים מפני שאפילו בתקופה זו יש סיכוי של שני ימי גשם בשבוע. תוכלו לקרוא עוד על - מזג האוויר בלונדון.

אמנם רוב התיירים יגיעו אל לונדון בקיץ, אך זוהי לא העונה היחידה שבה ניתן לטייל בלונדון. ניתן להגיע אל לונדון גם קודם לכן קודם לכן לחופשת פסח ואביב וגם לאחר שיא העונה לחופשת חורף בלונדון- היתרון של טיול מחוץ לשיא עונת התיירות הוא שמחירי הלינה בלונדון יהיו נמוכים יותר וכך גם מחירי הטיסות ללונדון.

מלונות שלושה כוכבים מומלצים בלונדון ללינה פונקציונאלית:

מלונות ארבעה כוכבים מומלצים בלונדון ללינה ברמה גבוהה:

מלונות חמישה כוכבים מומלצים בפריז ללינה מפנקת ויוקרתית:

כדאי גם לקרוא את העמוד מלונות בלונדון לפי תייר, בו תמצאו עמודים עם רשימות מלונות המסוננים לפי צרכים שונים ממקום הלינה,  ומומלץ גם לבדוק את העמודים על לינה זולה בלונדוןמלונות למשפחות בלונדון ומלונות לדתיים ושומרי מסורת בלונדון.

בלונדון ישנם שישה שדות תעופה, אך רק ארבעה מהם משמשים ישראלים המגיעים מהארץ- הית'רו וגטוויק הם הגדולים והעמוסים ביותר, לוטון וסטנסטד הם הקטנים יותר. מכל שדות התעופה ניתן להגיע אל העיר ברכבת (האפשרות המהירה ביותר), במונית (ספיישל או משותפת, להזמנת הסעה מנמל התעופה לחצו כאן), ברכב שכור (על כך כדאי לקרוא בהרחבה בעמוד השכרת רכב בלונדון) ובאוטובוסים. מנמל התעופה הית'רו בנוסף אפשר גם להגיע בטיוב, שהיא גם אחת מהאפשרויות המהירות יותר. תוכלו לקרוא עוד על תחבורה והתניידות בלונדון כאן.

אם אתם צריכים להגיע מנמל תעופה אחד לשני, בדקו את עמוד זה.

  • סיור באולפני הארי פוטר - אין ספק שזה אחד מהאטרקציות הפופלריות ביותר מחוץ ללונדון, זהו למעשה סיור באולפני וורנר ברד’ר בו תוכלו לראות את הסטים המקוריים של הסרטים ולראות כיצד הם צולמו כולל אפקטים מיוחדים ועוד. לסיור זה יש מספר סוגי כרטיסים, כרטיס כניסה לאולפנים בלבד, ומגוון כרטיסים הכוללים שילוב של כניסה לאתר יחד עם הסעה (רגילה או פרטים), עם סיור, וכרטיס משפחתי עם הסעה, תוכלו לקרוא על כך בהרחבה בעמוד סיור באולפני הארי פוטר. בכל מקרה כדאי מאוד להזמין מראש כרטיסים אחרת סביר שתמצאו את עצמכם בלי כרטיסים זמינים לתאריכים בהם רציתם להגיע לאולפנים.
  • סטונהנג'- סטונהנג’ הוא מעגל אבנים פרהיסטורי שהוצב לפני כ-5,000 שנים לפי ההערכות. אל האתר יוצאים סיורי יום הכוללים הסעה הלוך וחזור, מדריך אודיו וכניסה לאתר.
  • אוקספורד, קוסטוולדס, סטרטפורד אפון-אבון וטירת וורוויק
  • ליברפול ומנצ'סטר- רוב הישראלים שמגיעים לערים אלו מגיעים כטיול יום או יומיים מלונדון בעיקר למשחקי כדורגל של מועדוני הכדורגל מהטובים בעולם, אך כמובן יש עוד מה לראות בהם חוץ מכדורגל.

למשפחות עם ילדים-

  • פארק ת’ורפ- פארק שעשועים שהוא אחד מהפופלריים ביותר באנגליה, הוא נמצא במרחק שעה נסיעה מלונדון. בפארק יש את רכבת ההרים המהירה ביותר במדינה ועוד שלל אטרקציות ורכבות מסוגים שונים.
  • לגולנד- פארק שעשועים עם חמישה אזורים בעלי נושאים שונים, פעילויות ומסעדות, שנמצא באזור וינדזור כשעה נסיעה מלונדון.

כן, לונדון היא עיר רבגונית בה תמצאו מגוון של אטרקציות ודברים לעשות עם ילדים, אפילו ההתניידות במטרו עם בני נוער היא אפשרית. מוזיאונים שיתאימו לילדים הם המוזיאון להיסטוריה של הטבעמצודת לונדון ומוזיאון המדע. אטרקציות שיתאימו לילדים הם סיור באולפני וורנר ברד’ר בלונדון בעקבות סרטי הארי פוטר, מוזיאון מאדאם טוסופארק השעשועים ת’ורפ והרפתקאות שרק ואתר נוסף שיתאים לילדים הוא גן החיות של לונדון והאקווריום של לונדון. כמו כן ניתן לבקר עם הילדים בהייד פארקגרין פארק ריגנטס פארק ופארק סנט ג’יימס, באחת מחנויות הצעצועים (שהן חוויה בפני עצמה!) ומצפיה במחזות זמר המותאמים במיוחד לילדים. תוכלו לקרוא על כל אלו בהרחבה, יחד עם טיפים, המלצות ופעילויות חינם בעמוד התוכן הייעודי שלנו- לונדון עם ילדים.

בלונדון סך הכל לא קשה להסתדר לאנשים שומרי כשרות. בעיר פועלות כתריסר מסעדות כשרות ביניהן ראובנס הותיקה, מסעדת בשרים גלאט כושר  White House, המסעדה היוקרית  Bevis Marks ועוד. בעיר ניתן לרכוש מוצרים כשרים רבים אפילו בסניפים של סופרים מוכרים Tesco או M&S ובשכונות היהודיות בלונדון תמצאו אפילו מרכולים כשרים. תוכלו לקרוא בהרחבה בנושא בעמוד לונדון לדתיים ושומרי מסורת ולהעזר בעמוד מלונות לדתיים ושומרי מסורת כדי למצוא מלונות מתאימים מבחינת שיקולים כגון מפתחות (במקום כרטיס כניסה לחדר הפועל על חשמל) וקרבה לבית כנסת בשבת.

מה רואים ומה עושים בלונדון?

בלונדון תוכלו לבקר באחד מעשרות אולמות התיאטרון ולצפות באחד ממחזות הזמר, הצגות הדרמה או הפרינג’, תוכלו לקרוא בהרחבה על כך באחד מהדפים היעודיים שלנו – על תיאטראות בלונדון או סקירת מומחים על הצגות ומחזות זמר בלונדון. העיר מציעה מגוון אטרקציות, אחת מהפופלריות ביותר מהן היא סיור באולפני הארי פוטר, אשר רבים מחשיבים לאטרקצייה שחובה להגיע אליה כשמגיעים לעיר. אתרי המאסט הנוספים של העיר מונים את ארמון המלוכה הבריטי- ארמון בקניגהאם, הלונדון איי שהוא גלגל ענק ממנו תראו נוף אורבני של העיר, מוזיאון השעווה המפורסם מאדאם טוסו, ואם כבר מציינים מוזיאונים בלונדון – לא כדאי לפספס את המוזיאון הבריטי ואת מצודת לונדון. בעמוד אתרים מרכזיים בלונדון תוכלו למצוא את כל נקודות העניין שסיקרנו באתר.

ארמון בקינגהם בשעת שקיעה

 ארמון המלוכה הבריטי ארמון בקינגהם- בעת דמדומים

לונדון עתירה בכיכרות, מביניהן המרכזיות והחשובות ביותר למטיילים הם כיכר טרפלגר שסביבה ניצבים חלק מהאתרים החשובים של העיר, כיכר לסטר שהיא מרכז חיי לילה ובילויים, בית למספר תיאטראות מועדונים ובתי קזינו ובה גם ניתן להשיג כרטיס תיאטרון ביום ההופעה בהנחות משמעותיות וכיכר פיקדילי תתאים למי שמעוניין לעשות קניות, יחד עם רחוב אוקספורד, עוד על כך תוכלו לקרוא בעמוד שופינג בלונדון.

עיר הבירה של הממלכה המאוחדת היא עיר עצומה לכן לא ניתן להגיד שיש מוקד אחד קטן ומרכזי אליו מגיעים כל התיירים. האזורים שרלוונטיים ביותר למי שמגיע לטייל במרכז העיר הם שכונת ורובע ווסטמינסטר – בה נמצאים בעיקר ארמון בקינגהאם שצוין קודם, אזור קובנט גארדן – שהוא מרכז קניות ובילוי חשוב של העיר ואזור הסוהו הצמוד אליו שהוא לב ליבה של לונדון והוא מרכז חיי הלילה של העיר.

בנוסף לכל אלו, אי אפשר שלא לציין חלק מהפארקים של לונדון, הראשון מביניהם הוא הייד פארק שהוא אחד מהפארקים המפורסמים בעולם, השני הוא פארק ריג’נטס שבו נמצא גן החיות של לונדון והאחרון הוא פארק סיינט ג’יימס שסמוך לארמון באקינגהאם.

פארק סנט ג’יימס בלונדון, לונדון התברכה בריאות ירוקות יפהפיות במיוחד

עמודים הנצפים ביותר בלונדון בתחום אתרים ואטרקציות:

סיורי יום מלונדון

לא כל הטסים ללונדון נשארים בתוך תחומי העיר, רבים מהמהמבקרים יבחרו לצאת לסיורי יום מחוץ לעיר ליעדים פופולאריים נוספים, המציעים הפסקה מהעיר האינטנסיבית ומספקים הצצה לטירות מלכותיות, היסטוריה עשירה, אתרים ארכיאולוגיים מפורסמים ואזור כפרי ציורי במיוחד. מרבית טיולי היום מלונדון משלבים כמה יעדים בתוכם, ומספקים הזדמנות לחוות כמה מהאתרים המתוירים ביותר בממלכה המאוחדת ביום אחד, בנוחות וביעילות.

בין טיולי יום הפופולארים ביותר היוצאים מלונדון ניתן למנות את סיור היום לטירת וינדזור, סטונהנגובאת’, שמשלב את הארמון הגדול והעתיק ביותר בעולם שעדיין מאוכלס, אתר ארכיאולוגי פרה היסטורי אפוף מסתורין ועיר מרחצאות רומית קדומה. לקריאה נוספת אודות טיול היום מלונדון לטירת וינדזור, סטונהנג’ ובאת’ לחצו כאן| להזמנת כרטיסים לטיול היום בתוספת אפשרות לביטול בחינם לחצו כאן.

סיור יום לסטונהנג’ הוא דרך מצוינת לצאת מהמולת העיר אל אתר מרשים הקרוב יחסית ללונדון  

טיול יום פופולארי נוסף שמשלב כמה יעדים פופולאריים הוא טיול היום לטירת לידס, קתדרלת קנטברי וצוקי דובר, אשר מתמקד בעיקר בתרבות האנגלית העשירה, שבאה לידי ביטוי בטירה שמתוארת תכופות כ”טירה היפה ביותר בעולם”, בקתדרלה שמהווה את כנסיית האם של הקהילה האנגליקנית העולמית ובצוקים הלבנים האייקונים של דובר. לקריאה נוספת אודות טיול היום מלונדון לטירת לידס, קתדרלת קנטברי וצוקי דובר לחצו כאן| להזמנת כרטיסים לטיול היום בתוספת אפשרות לביטול בחינם לחצו כאן.

הצוקים הלבנים של דוברהצוקים הלבנים של דובר, סמל לחוסן של אנגליה

אתרים אלו מתאימים גם לטיול יום משולב במידה ואתם רק רוצים לטעום מהם, אך כל אחד מהם גם עומד בפני עצמו כיעד לטיול יום נפרד. לכן, ישנם מבקרים רבים שמבכרים לצאת לטיולי יום ייעודיים לאתר אחד בלבד, ולהתעמק בעושר התרבותי שטמון בו. אתרים פופולאריים אלו כוללים כמובן את האתר הפרה היסטורי סטונהנג’ (לפרטים והזמנת טיול יום לסטונהג’ בלבד לחצו כאן), טירת וינדזור ועיירת וינדזור (ראו סיור יום מומלץ כאן) וטירת וורקוויק, מקום הולדתו של ויליאם שייקספיר (ראו סיור מומלץ זה).

עיירת וינדזור הפסטורלית, מוסיפה נופך כפרי לביקור טירה העתיקה

סיור יום לאולפני הארי פוטר

על אף מגוון סיורי היום ההיסטוריים והתרבותיים הנ”ל, סיור היום הפופולארי ביותר מלונדון כיום הוא ללא ספק סיור היום לאולפני הארי פוטר, שמהווה את אחד היעדים האטרקטיביים ביותר בקרב כל הגילאים והמבקרים המגיעים ללונדון. פופולאריות סדרת הספרים והסרטים המצוינים שנעשו בעקבותיה הפכו את האולפנים האייקונים ליעד חובה לכל מי שדמיין את עצמו אי פעם מחזיק שרביט, או מקבל את אותו ינשוף מיוחל בגיל 11. סיורי היום לאולפנים הם רבים ומגוונים, אך בשל הפופולאריות העצומה שלהם והתפוסה היחסית קטנה של האולפנים, נדרש להזמין כרטיסים זמן רב מראש (בתקופות הקיץ- מדובר על כמה חודשים מראש). אנו ממליצים לכם לקרוא עוד על האפשרות של הטיולי יום מלונדון לאולפני הארי פוטר בעמוד המקיף שלנו בנושא- הכל על סיור באולפני וורנר ברדרס – כרטיסים בהנחה, איך מגיעים והמדריך המקיף בעברית.

טיסות ללונדון והגעה משדה התעופה לעיר

ניתן להגיע אל לונדון בטיסה ישירה עם מספר חברות שיפורטו בהמשך תחת נמלי התעופה, ואפשר להגיע גם בטיסות עם עצירת ביניים. משך הטיסה הישירה הוא 5.5 שעות. כיום ישנם שישה נמלי תעופה שרשמית משמשים את את לונדון, אך רק אל ארבעה מהם מגיעות טיסות רלוונטיות מישראל וכל ארבעתם נמצאים מחוץ לעיר עצמה. מכל נמלי התעופה ניתן להגיע אל העיר בעזרת רכבת (האופציה המהירה ביותר), אוטובוסים ומוניות. כאן תוכלו לחפש טיסות וחבילות ללונדון וכאן תוכלו לקרוא מידע על חבילות ללונדון, שלרוב יציעו מחיר זול יותר לטיסה + מלון בהשוואה של רכישה של אותה טיסה ואותו מלון בנפרד.

הית’רו הוא נמל התעופה הגדול והעמוס ביותר, והוא גם היחידי מבין הארבעה ממנו ניתן להגיע אל מרכז לונדון בעזרת הטיוב, וניתן להגיע אליו בטיסות ישירות עם אל על ועם חברות התעופה הבריטיות בריטיש איירווייז ואיזי ג’ט, עוד על נמל התעופה הית’רו תוכלו לקרוא כאן.

גטוויק גם הוא נמל תעופה גדול ועמוס. משום מיסי הנמל הנמוכים שלו הוא אטרקטיבי לטיסות זולות – ולא סתם הוא נמל הבית של איזי ג’ט. הוא נמצא קצת יותר רחוק מהעיר יחסית להית’רו, ואליו מגיעות טיסות ישירות מישראל עם איזי ג’ט ועם חברת הסופר לואו קוסט ההונגרית וויז אייר, למידע נוסף על גטוויק.

לוטון הוא נמל תעופה יחסית קטן, שמשמש גם הוא חברות לואו קוסט. הוא לא מחובר ישירות אל הרכבת אלא צריך לעלות על אוטובוס שאטל קצר שמחבר אותו אל הרכבת תוך 10 דקות. מבין ארבעת נמלי התעופה זהו הנמל הרחוק ביותר מן העיר, ואליו מגיעות טיסות ישירות מתל אביב עם אל על, איזי ג’ט וויז אייר, למידע מורחב על לוטון.

אל נמל התעופה סטנסטד לא מגיעות טיסות ישירות מישראל, אך ישנם נוסעים שיגיעו אליו בטיסות עם עצירות ביניים, עם חברות טורקיש איירליינס או פגסוס, תוכלו לקרוא עליו בהרחבה בעמוד שדות התעופה בלונדון.

מטוס נוחת מעל לונדון סיטי

שני נמלי התעופה האחרונים שפחות רלוונטיים לנו הם לונדון סיטי שנמצא בתוך העיר עצמה, ניתן להגיע אליו מהארץ רק עם טיסות עם עצירות ביניים ואלו לרוב יהיו יקרות יותר אפילו מהטיסות הישירות, ולונדון סווט’אנד שאליו נכון לעכשיו אי אפשר בכלל להגיע מישראל גם לא עם עצירות ביניים והוא המרוחק ביותר מכל נמלי התעופה.

לינה בלונדון

לונדון עיר עצומה ונרחבת ובהתאם לכך ניתן למצוא בה כמעט 6,000 אפשרויות לינה שונות ומגוונות בכל טווח המחירים וכאלו שיתאימו לכל סוגי התיירים- החל מבודדים, דרך תרמילאים, אנשי עסקים, זוגות בחופשה רומנטית ועד משפחות עם ילדים. פלח השוק הגדול ביותר בין גולשינו הם זוגות ומשפחות המחפשים מלון סביר פלוס, נקי, בן שלושה לארבעה כוכבים ומרכזי הקרוב למקומות בילוי ואטרקציות.

מלונות מומלצים בלונדון

דוגמאות למלונות מרכזיים מומלצים כמו שתיארנו למעלה הם מלון הגראנד בכיכר טרפלגר, מלון ארבעה כוכבים (למידע נוסף והזמנה) ומלון לווין- קנזינגטון גם הוא בדירוג ארבעה כוכבים (למידע נוסף והזמנה), מלון קיוביק לונדון סיטי – מלון שלושה כוכבים שנמצא במרחק 15 דקות הליכה ממצודת לונדון (למידע נוסף והזמנה) ובסט ווסטרן פלוס דלמר הוטל – מלון שלושה כוכבים הנמצא במרחק 5 דקות הליכה מהייד פארק (למידע נוסף והזמנה). חלק גדול מהביקוש מתנקז למלונות סבירים ופונקציונליים, אשר מצד אחד יהיו במרכז, נקיים, ובעלי חדרים נוחים אך לא מפוארים, ולא יקרעו את הכיס וישאירו למטיילים כסף לבזבוזים בלונדון, תוכלו לקרוא עוד בהרחבה על מלונות מומלצים בלונדון.

חלק אחר מהביקוש למלונות בעיר המודרנית והמתקדמת הזו יחפש דווקא את החוויה המפוארת, ומלונות העולים להגדרה זו במיקום מרכזי הם מלונות חמישה כוכבים לדוגמה כפה רויל הוטל שמחדריו נשקף נוף מרהיב של כיכרות פיקדילי ולסטר (למידע נוסף והזמנה), מלון רוזוואד לונדון שנמצא במרחק 5 דקות הליכה מרחוב הקניות אוקספורד סטריט (למידע נוסף והזמנה) ולמי שמחפש מלון באזור שקט יותר מלון מונטקאלם ברווארי לונדון סיטי יכול להתאים (למידע נוסף והזמנה).

אחת מחוויות הלינה במלונות יוקרה בלונדון- דורמן בלבוש מסורתי בכניסה למלון בלונדון

מלונות למשפחות בלונדון

משפחות המבקרות בלונדון יטו לרוב לבחור באחד משני סוגי לינה – דירות או מלונות.

אפשרות אחת היא דירות, שמאפשרות יותר מרווח, אפשרויות בישול וניקוי, פרטיות בלינה ומחיר נמוך יותר מבית מלון. בין האופציות המומלצות לדירות בלונדון ניתן למנות את מרילבון לודג’– מלון דירות עם חדרים גדולים הערוכים לאירוח משפחות הנמצא באזור מרכזי (אך מעט רועש) (למידע נוסף והזמנה), רוסברי אפרטהוטל– מלון דירות שנמצא באזור נעים ונגיש ומציע מספר דירות הערוכות לאירוח משפחות (למידע נוסף והזמנה) ואביבה סטודיוז – שמאפשרות אווירה שקטה במחירים נוחים ומרחק נסיעה קצר יחסית ממרכז העיר (למידע נוסף והזמנה).

שימו לב- ככל שהמשפחה שלכם גדולה יותר והדרישות שלכם מהדירה גדולות יותר אנו ממליצים להזמין את הדירה המתאימה לכם כמה שיותר זמן מראש. כמו כן אנו ממש ממליצים לקרוא את העמוד המקיף שלנו על דירות בלונדון.

קבוצה אחרת של משפחות ההמבקרות בלונדון יבחרו ללכת למלונות פונקציונאליים יותר המותאמים ללינה של משפחות. אומנם אופציה זו עם פחות מרווח בלינה, ואין בה אבזור של מטבח או מכונת כביסה, אבל הרבה ישאלים בוחרים בה בגלל השירותים שמקבלים מהמלון (החל מקבלה, דרך ניקוי החדרים היומי ועד ארוחת בוקר). מלונות מתאימים למשפחות הם כאלה שמציעים חדרים לשלושה וארבעה אורחים (חדרי טריפל וחדרי קוודרופל) ואפילו כאלה שלא גובים תוספת מחיר לילדים (רשת Premier Inn אשר יש לה מספר מלונות בעיר מצטייינת בסגנון כזה של מלונות). בין המלונות המומלצים למשפחות בלונדון ניתן למנות את מלון דה סנקצ’וארי האוס– אחד ממלונות שלושת הכוכבים המומלצים ביותר בלונדון עם מחיר שפוי במרכז העיר (למידע נוסף והזמנה), קלאסיק הוטל– מלון שני כוכבים זול ופשוט עם מיקום מעולה שמציע מחירי הרגע האחרון – שמאפשרים למי שאוהב להשיג לינה בצורה כזו להשיג יופי של דילים (למידע נוסף והזמנה) ומלון פרמיאר אין לונדון קאנטרי אול– מלון שלושה כוכבים קלאסי עם היצע חדרים גדול (למידע נוסף והזמנה).

אומנם מלונות אינם נתפסים באותה מהירות כמו דירות, בעיקר כי בכל מקום יש מספר רב יותר של חדרים, אבל בעונות התיירות (חגים, חופשות וכמובן קיץ) אנו מאוד ממליצים להזמין את החדרים כמה שיותר מראש. אם אינכם רוצים להתחייב, שוב אנו ממליצים לשות זאת עם אפשרות ביטול חינם.

מלונות לפי סוגי תיירים ולפי דירוג כוכבים בלונדון

אצלנו באתר תמצאו מידע לא רק למשפחות (מלונות למשפחות בלונדון) וזוגות, אלא גם על מלונות לדתיים ושומרי מסורת, מלונות לחופשת כדורגל, מלונות לחופשה זולה, ואף מלונות לצמחונים וטבעונים, מלונות לתייר הגאה, מלונות נגישים, ומלונות למעשנים. בנוסף לכך תוכלו למצוא מידע על פילוג מלונות מומלצים בלונדון לפי מספר כוכבים- מלונות שני כוכבים מומלצים, מלונות שלושה כוכבים מומלצים, מלונות ארבעה כוכבים מומלצים, מלונות חמישה כוכבים מומלצים, דירות מומלצות ואכסניות מומלצות.

שירות בדלפק הקבלה

מלונות לפי אזורים מבוקשים בלונדון

מבחינת איזורי הלינה המבוקשים בלונדון, איזורי הלינה המרכזיים ביותר הם רחוב אוקספורד דרום שכונת ווסטמינסטר, הסוהו, וכיכרות פיקדילי, לסטר וטרפלגר. יש לשים לב כי מלונות במרכז העיר יהיו יקרים יותר מאשר מלונות באיזורים מרוחקים מעט, אך יהיו נגישים לכל חלקי העיר ולאתרי התיירות בתחבורה ציבורית- לדוגמה אפשרות מעולה היא גם דרום שכונת קמדן.

מי שמחפש לינה שקרובה למרכז אבל זולה יותר, יתעמק באיזור פארק ריג’נטס, קנזינגטון וצ’לסי, אזור ווטרלו (עברה השני של התמזה ליד לונדון איי), איזור לונדון סיטי והצד הצפוני של הייד פארק.
משום שבלונדון מערכת תחבורה ציבורית נוחה ומהירה- בעיקר הרכבת התחתית- אפשר גם להתרחק מהמרכז. אפשר למשל ללון באזור המפסטד שהוא אומנם לא מרכזי מאוד אבל מעניין ונגיש כך שאומנם הוא מרוחק יחסית אך ניתן להשתמש בתחבורה הציבורית הנפלאה כדי להגיע לאזור המרכז בקלות (תוך 15 דקות לערך) ובכך לחסוך במחיר המלון.

הכניסה למלון גורינג במרכז לונדון

מלונות לחופשה רומנטית בלונדון

מהניסיון שלנו עולה כי הצרכים של זוגות לגבי מלונות בלונדון (לקריאה על- מלונות לחופשה רומנטית בלונדון) מתחלקים לשניים. ישנם זוגות שלא רוצים להשקיע את מיטב כספם במלון יוקרתי מכיוון שהטיסות ללונדון יחסית יקרות והשהייה בלונדון גם היא לא זולה – ולכן בניגוד ליעדים אחרים (כמו פראג, בודפשט, קפריסין או יוון) בלונדון ישנם זוגות ישראלים שיחסכו יותר על המלון. זוגות כאלה יבחרו במלונות פונקציונליים ופשוטים יותר.

לעומת זאת הגישה השניה היא של בני זוג הרוצים להתפנק באמת במהלך השהות שלהם בלונדון ושלדעתם איכות הלינה היא מרכיב חשוב ביותר בחוויה הכוללת. זוגות שכאלה יכולים למקד את החיפושים שלהם בניסיון למצוא מלון רומנטי, המציע חדרים מפנקים, בריכות שחייה (רצוי מקורות, בהתחשב במזג האוויר), ג’קוזי, טיפולי ספא ועוד. מלונות חמישה כוכבים מתאימים שכאלה המציעים ספא ומסג’ מפנק הם לדוגמה מלון מאי פייר– מלון חמישה כוכבים שנפתח ע”י המלך קינג ג’ורג’ החמישי (למידע נוסף והזמנה), ומלונות פואר סיזנס הוטל לונדון את פארק לאן– מלון חמישה כוכבים עם חדרים אלגנטיים (למידע נוסף והזמנה) ומלון פארק פלאזה ווסטמיניסטר ברידג’– מלון ארבעה כוכבים חדש ופופולרי (למידע נוסף והזמנה) – שני מלונות אלו מציעים בנוסף גם סאונה בספא (חוויה נהדרת בזמן חופשת חורף בלונדון!).

חופשה זוגית מפנקת במלון רומנטי בלונדון, תותים על מגש מטקס התה הבריטי המסורתי

עמודים הנצפים ביותר בלונדון בתחום המלונות:

חופשה רומנטית בלונדון

לונדון היא יעד המתאים לזוגות כמו כפפה ליד, עם שלל אתרים, חלקם מוכרים יותר וחלקם מוכרים פחות, אשר הרומנטיקה נוטפת מהם. זה מתחיל עם הפארקים הירוקים והשלווים אשר העיר ידועה בהם, שיכולים להתאים היטב למעוניינים ללכת יד ביד בין עצים ופסלים, לשבת לפיקניק זוגי או אפילו לשוט באגמים. פארק ריג’נטס (Regent’s Park) נחשב לאחד הרומנטיים בפארקי העיר, ולא בכדי. פארק סיינט ג’יימס (St James’s Park) מתאים גם הוא לזוגות ופארק רומנטי נוסף, מוכר מעט פחות, הוא המפסטד הית’ (Hampstead Heath). חלק מאתרי החובה ההיסטוריים של העיר שרווים בתחושה רומנטית כמו מצודת לונדון, ביקור בשכונת נוטינג היל יכול להתאים מאוד ובמאדאם טוסו תוכלו לצלם תמונות זוגיות משעשעות ביותר. מחוץ לעיר תוכלו לבקר בסטונהנג’ או בטירת לידס ומצוקי דובר.

זוג בחופשה עם גשר מצודת לונדון ברקע

בלונדון תוכלו להנות לא רק מהאתרים שבתוכה והנופים שמחוץ אליה, אלא גם מהמסעדות הלונדוניות – שהן לא רק איכותיות, אלא גם מציעות מנות “סקסיות”, אווירה אינטימית ולעיתים גם מיקום אופטימלי ורומנטי. המחיר של חווית הלינה הרומנטית בלונדון בהחלט גבוה, כיאה לעיר אשר השהות בה היא מהגבוהות באירופה. בני זוג הרוצים להתפנק באמת במהלך השהות שלהם בלונדון יכולים למקד את החיפושים שלהם בניסיון למצוא מלון רומנטי, המציע חדרים מפנקים, בריכות שחייה (רצוי מקורות, בהתחשב במזג האוויר), ג’קוזי, טיפולי ספא ועוד, לדוגמה מלונות פואר סיזנס הוטל לונדון את פארק לאן– מלון חמישה כוכבים עם חדרים אלגנטיים (למידע נוסף והזמנה) ומלון פארק פלאזה ווסטמיניסטר ברידג’– מלון ארבעה כוכבים חדש ופופולרי בשניהם תוכלו למצוא ספא המציע שירותי מסאג’ וסאונה. כתבנו עוד על מלונות לזוגות בפסקה למעלה תחת מלונות, ותוכלו לקרוא על כך בהרחבה בעמוד מלונות לחופשה רומנטית בלונדון.

אנו ממליצים מאוד לקרוא את העמוד חופשה רומנטית בלונדון בו תוכלו לקבל רעיונות נוספים למה אפשר לעשות כאשר מגיעים לחופשה עם בן/ת הזוג, מהן האטרקציות הזוגיות המומלצות, איזה מסעדות מתאימות למבקרים בחופשה רומנטית ולא פחות חשוב מכך – בחירת מלון רומנטי מומלץ.

רכישת כרטיסים לאתרים בלונדון וסביבתה המתאימים לחופשה רומנטית

חופשה בלונדון עם ילדים

לונדון היא מטרופלין אדיר, שבין השאר מארח לא מעט ילדים המטיילים בו. האירוח הזה כולל הן ילדים מקומיים והן ילדים המתיירים בעיר. לונדון כוללת הרבה מאוד אתרים חינמיים, מהמוזיאונים הגדולים והמפורסמים שלה דרך רחובות שוקקים ופעילים, ועד הפארקים היפיפיים והמיוחדים שלה. אספקטים אלו ואחרים מאפשרים למשפחות רבות לצאת ולבלות בעיר בלי לקרוע את הכיס. מוזיאונים לדוגמה שיתאימו לילדים הם המוזיאון להיסטוריה של הטבע, מצודת לונדון, מוזיאון המדע ועוד. מבין הפארקים, הייד פארק – כולל אזור של פינת משחקים על שם הנסיכה דיאנה שמאוד פופולארית לילדים יחסית קטנים במיוחד בקיץ, ופארקים מתאימים נוספים הם גרין פארק , ריגנטס פארק ופארק סנט ג’יימס.

גן החיות של לונדון – הוא ממלכה של ממש ששולטים בה הילדים (צילום מקורי)

מצד שני יש בלונדון אטרקציות רבות מאוד, חלקן מאוד לא בחינם (בלשון המעטה) שמאפשרות למבקרים בכל הגילאים ליהנות מהחוויות המטריפות ביותר שיש. אחת מהאטרקציות הפופולריות ביותר עם ילדים בלונדון היא הנסיעה לאולפנים של וורנר ברדר מחוץ לעיר לסיור באולפני הארי פוטר (הכרטיסים לאטרקציה זו נמכרים במהירות והביקוש גבוה ולכן אנחנו ממליצים בחום לקרוא את המדריך שלנו בנושא ממליצים לקרוא את העמוד המקיף שלנו בנושא:סיור באולפני וורנר ברד’ר בלונדון בעקבות סרטי הארי פוטר – סקירת מומחים). אטרקציות פופלריות נוספות הן גן החיות של לונדון, מוזיאון מאדאם טוסו, פארק השעשועים ת’ורפ ועיר הילדים קידזניה.

בנוסף לכל אלו, בלונדון הילדים יהנו מאוד מביקור בחנויות צעצועים ומצפיה במחזות זמר המותאמות במיוחד לילדים.  לא נגזים כאשר נאמר שבזמן חופשה טיפוסית בלונדון לא ניתן לכסות ולו חצי מהאתרים המומלצים לילדים בעיר. לשם כך כדאי לשבת ולתכנן את החופשה עם הילדים מראש, ולהחליט באלו מהאתרים מתוך הרשימה הנרחבת אתם תבחרו לבקר. כתבנו על כך מדריך תוכן מעמיק ורציני אותו אנו  ממליצים לקרואלונדון עם ילדים. כמו כן, כדאי גם לקרוא את העמוד מלונות למשפחות בלונדון המומלץ למשפחות המחפשות לינה נוחה ונעימה בפריז במחיר משתלם.

הזמנת אטרקציות לילדים בלונדון

לונדון בחורף

חורף בלונדון הוא עונה של קסם ואטרקציות, שבה העיר מתמלאת באווירה חגיגית ונופים מרהיבים. אומנם קצת קר, ובלונדון כמו בלונדון גשם תמיד יש, אבל לונדון בחורף מציעה חוויות ייחודיות לחודשי החורף. החורף הוא הזמן האידיאלי לבקר במוזיאונים ובגלריות הרבות של לונדון, כמו המוזיאון הבריטי, גלריית טייט מודרן, מאדאם טוסו או כל אחד מהמוזיאונים הרבים שיש לעיר להציע (תוכלו לראות את הרשימה הארוכה כאן). אלו מקומות מושלמים לברוח מהקור ולהתעמק באמנות, היסטוריה או כל נושא אחר שמעניין אתכם – בלונדון תמצאו מוזיאון כמעט בכל תחום שאפשר להעלות על הדעת. חורף הוא גם זמן נהדר לשופינג בלונדון, עם חנויות רבות המציעות מבצעים מיוחדים לכבוד החגים הנוצרים. רחוב אוקספורד, רחוב קארנבי ושלל אזורי קניות אחרים מציעים אינסוף אפשרויות למציאת מתנות ובגדים. מומלץ מאוד להעביר את אחד הערבים במחזמר או הצגה בווסט אנד, שם גם יהיה חמים ונעים וגם תהנו מהמופעים המובילים בעולם (שימו לב שגם בחורף כדאי להזמין כרטיסים מראש אם רוצים לראות מחזמר ספציפי).

פסלי הפרטנון במוזיאון הבריטי

פסלי הפרטנון במוזיאון הבריטי – החורף הוא זמן מעולה להנות מהמוזיאונים של לונדון ולברוח מהקור

בנוסף בחורף חלה וענת החגים הנוצרים – חג המולד בתאריך 25.12 וראש השנה בתאריך 1.1, לקראת חגים אלו העיר מתכסה קישוטים, אורות, עצי חג מולד ואווירה קסומה ברחובות ובחלונות הראווה של החנויות השונות. לאורך דצמבר ישנם שווקי חג מולד, אירועים מיוחדים ברחבי העיר ומופעים ייחודיים רק לתקופה זו של השנה. חשוב מאוד לדעת שלמרות לרוב החורף בלונדון הוא פחות עמוס מאשר בקיץ, בתקופה סביב חג המולד העיר עמוסה תיירים מכל רחבי העולם שמגיעים לחופשת חג המולד, ולכן חשוב מאוד להזמין מראש ולהיות ערוכים לעומס – להזמין לפחות חודש מראש מלון או דירה (אפשר כאן עם ביטול בחינם), להזמין מקומות למסעדות ולהזמין כרטיסים לאטרקציות אליהן אתם רוצים להיכנס (תוכלו לעשות זאת כאן עם ביטול בחינם), אחרת תמצאו את עצמכם מחכים בתורי ענק או נותרים בלי מקום לינה שמתאים לציפיות שלכם -בין אם ברמה, במיקום או במחיר – ובלי כרטיסים פנויים לאותו היום באטרקציות השונות או במחזות הזמר.

רחוב ריג'נט בחג המולד

רחוב ריג’נט מקושט לכבוד חג המולד – אווירה קסומה שלא רואים באף תקופה אחרת בשנה

קניות בלונדון

לונדון נחשבת לבירת השופינג של אירופה ולכן היא נהנית משפע רב והיצע גדול של מוצרי צריכה, מותגים ומוצרי נושא שונים. אמנם בלונדון ניתן להשיג כל דבר, אך זה לא המקום למחפשי מציאות והמחירים יקרים יחסית. אך בכל זאת, ישנם מוצרים שכן נחשבים לזולים בלונדון, למשל תה בריטי, שוקולד או ציוד ספורט מקצועי  (ודאי יותר מאשר מחירם בארץ). יש גם לקחת בחשבון שירידת ערכו של הפאונד מאז ברקסיט גם הוא משחק לטובתנו. בחנויות כמו  Primark תמצאו מחירים שפויים.

הסיילים של לונדון מתקיימים פעמיים בשנה – בקיץ בחודשים יולי-אוגוסט ובחורף מיד אחרי חג המולד, מסוף דצמבר ועד סוף ינואר. החזר מס על קניות בלונדון מתבצע רק עבור קנייה מסכום של 30 פאונד ומעלה ומצריך תהליך מיוחד שיפורט בעמוד הקניות שייעדנו לכך. רחובות הקניות הראשיים של לונדון הם בראש ובראשונה רחוב אוקספורד, ואליו מתווספים רחובות ריג’נט ובונד וקובנט גרדן. בין מרכזי הקניות הפופלריים תמצאו את פרימרק, קניון הרודס ואורבן אאוטפיטרס. המיקום המרכזי של החנויות הגדולות השונות מאפשר לשלב סיור באתרים מרכזיים, לדוגמהסיור בקובנט גארדן או במוזיאון הבריטי וסיבוב שופינג ברחובות הקניות המרכזיים של לונדון.

אנו ממליצים לכם להיכנס לעמוד קניות בלונדון שבו תמצאו הסברים, המלצות וטיפים על הסיילים בפריז ועל החזרי המיסים של כל מרכזי הקניות,  ולעמוד קניונים שווקים וחנויות בלונדון שבו תמצאו פירוט של הקניונים והרחובות האטרקטיביים למסע שופינג בלונדון.

קונים ברחוב אוקספורד

בתמונה: קונים ברחוב אוקספורד. לעיתים, במיוחד בקיץ  ובסופי שבוע, הרחוב נראה כמו נהר אנושי.

השכרת רכב בלונדון

השכרת רכב היא לא עסק מומלץ לצורך נסיעות בתוך העיר עצמה בלבד. הטיוב של לונדון (ראו- תחבורה בלונדון) הוא מצוין, אין הרבה חניה לרכבים ועבור סיור בעיר עצמה רכב הוא רק נטל. גם אם אתם לנים בשכונות מרוחקות (כמו המפסטד למשל) יש יופי של תחבורה ציבורית ואין צורך ברכב. עכשיו משכיסינו את הנושא, נפנה להסביר מתי כן יש צורך ברכב.

חניה במרכז לונדון היא עסק לא פשוט, יקר ולא מומלץ. השכרת רכב לנסיעה בתוך לונדון עצמה לא כדאית

כדאי לשכור רכב בלונדון רק כשאתם מתכננים יציאה מהעיר לכיוון מרחבי אנגליה, סקוטלנד או ווילש. שימו לב שגם כשנוסעים לערים כמו ליברפול או מנצ’סטר עדיף לנסוע ברכבת ו/או באוטובוס ולוותר על הטרחה שבנהיגה ומציאת החניה. כמו כן במקרים של טיולי יום מחוץ ללונדון, כמו לדוגמה אל הסטונהנג, יש סיורים מודרכים הכוללים הסעה נוחה וקלה. כדי למצוא את המחיר הזול ביותר להשכרת רכב יש פשוט להשוות מחירים. אפשר להשתמש במנוע החיפוש שלנו המצורף כאן או להשוות עם חברות נוספות. מבחינת מחירים, לרוב התחנות במרכז העיר ייקחו עמלות נוספות ויהיו יקרות יותר מתחנות הנמצאות בשדות התעופה (הית’רו, לוטון וכו’).

בעבור מי שחושב לשכור רכב במהלך החופשה הכנו עמוד אשר מרכז את כל המידע בנושא, מומלץ לקרוא בהרחבה על השכרת רכב בלונדון – מתי היא מומלצת ומתי לא, כיצד ניתן להוזיל את עלות ההשכרה, מה חשוב לדעת לפני ששוכרים רכב ומידע רב נוסף.

מחזות זמר בלונדון

אחד מהדברים המהנים ביותר שניתן לעשות בלונדון הוא לצפות בלפחות אחד משלל מחזות הזמר, ההצגות וההופעות שיש בעיר הרבגונית ועשירת התרבות הזו. ההופעות אמנם מתקיימות באנגלית, אך הן מלאות באומנות ויזואלית ומרשימה שלא תלויה רק בשפה וכמו כן ניתן למצוא בקלות הצגות שמתאימים למבקרים המבינים אנגלית סבירה. וישנם מחזות זמר שונים המדברים לאוכלוסיות שונות. יש לקחת בחשבון שהצגות שונות מתאימות לסוגי קהל שונים, לדוגמה המשפחות המבקרות עם ילדים בלונדון לא ירגישו בנוח עם הצגות כמו רחוב 42 שמתאימות למבוגרים בלבד, ולעומתם ישנן מחזות שהן קלאסיים למשפחות למשל מלך האריות או לשבור את הקרח.

 תיאטרון קווין שבשדרת שאפטסברי בלונדון, מציג את המחזמר עלובי החיים

בלונדון מדובר על תרבות ברמה ממש אחרת, משהו שלא כדאי לוותר עליו אם אתם כבר בעיר. ובכל זאת, למרות הרמה הגבוהה- בניגוד לדימוי הבריטי המאופק – מחזות זמר הם פאן של ממש. זו לא הצגה ב”הבימה” – נהוג להיכנס עם אוכל (כולל פופקורן וגלידה) לעיתים הקהל מצטרף בשירה לשחקנים (לא מתאים תמיד…). השורה התחתונה – אתם באים ליהנות.

למי שרוצה לקרוא עוד על מחזות זמר והצגות בלונדון  כולל סקירה והסברים על הצגות ספציפיות, טיפים, המלצות ועוד אנו ממליצים להיכנס לעמוד הצגות ומחזות זמר בלונדון וכמו כן לבדוק את העמוד מחזות זמר בלונדון ברגע האחרון.

כדורגל בלונדון

כדורגל בלונדון הוא דת של ממש – גם קבוצות הפריימר ליג וגם הליגות הנמוכות של אנגליה סוחפות אליהן אוהדים רבים וקשה מאוד להשיג כרטיסים לקבוצות הבכירות ולמשחקים האטרקטיביים והמבוקשים. עבור חובבי הכדורגל- ניתן לומר שכמו שחובה לבקר בארמון ווסטמינסטר או לראות הצגת מיוזקל טובה – כדי “לסמן וי” על לונדון חייבים לראות משחק ולהבין מה הוא הכדורגל עבור אזרחי האי הבריטי (ומולדת הכדורגל). כדורגל בלונדון הוא עניין של ממש, קהל האוהדים הישראלים הולך וגדל עם השנים כך שהיום יש כבר חלק ניכר של מבקרים ישראלים שאוהדים קבוצות אנגליות.

כדורגל בלונדון הוא דת של ממש, אוהדים באצטדיון כדורגל

ישנן מספר דרכים להשיג כרטיסים למשחקי כדורגל בלונדון, ויש צורך להפריד בין הקבוצות הבכירות (ארסנל וצ’לסי) לקבוצות הקטנות יותר בפריימיר ליג וקבוצות הליגה השנייה באנגליה. בכל האמור לקבוצות הבכירות – השגת הכרטיסים קשה והכרטיסים לא זולים. יש ביקוש רב ובניגוד לספרד למשל, האצטדיונים קטנים יותר וכמעט תמיד מפוצצים. אם ברצונכם לראות משחק של קבוצות הליגה השנייה – השגת הכרטיסים תהיה קלה הרבה יותר, והכרטיסים זולים יותר. הסבר מפורט תוכלו למצוא בעמוד כרטיסים לכדורגל בלונדון, ובעמודים כרטיסים לצ’לסי, כרטיסים לארסנל וכרטיסים לטוטנהאם.

בעמוד לוח כדורגל ואירועים בלונדון תוכלו למצוא מידע שמתעדכן בצורה חודשית עם מידע ולינקים לרכישת כרטיסים לאירועי הכדורגל השונים, כך תוכלו למצוא איזה משחק יתקיים בזמן ביקורכם בעיר- או אפילו לתכנן את הביקור שלכם בעיר לפי משחק מבוקש בו תחפצו.