1. עמוד הבית
  2. »
  3. לונדון 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. לוח אירועים, הופעות, הצגות ומשחקי כדורגל בלונדון
  6. »
  7. מחזות זמר בלונדון 2024 – ההצגות החמות, כרטיסים והמידע הכי מקיף שיש בעברית

מחזות זמר בלונדון 2024 – ההצגות החמות, כרטיסים והמידע הכי מקיף שיש בעברית

10 הצגות ומחזות זמר הפופולאריים ביותר בלונדון היום

מלך האריות

מלך האריות (The Lion King Theater Show) הינו מחזמר המבוסס על הסרט עטור הפרסים מלך האריות של דיסני. הסרט בעיבודם של אולפני דיסני, יצא לראשונה ב-1994 ועובד למחזה זמר מרשים ביותר עם מוסיקה סוחפת. המחזמר רץ בלונדון כבר מאז 1999 ונחשב לאחד הפופולאריים והרווחיים ביותר. למידע נוסף…

אבבא Voyage

אבבא Voyage (ABBA Voyage) הוא ההופעה הדיגיטלית המדוברת ביותר בשנים האחרונות. בזכות טכנולוגיות מהמתקדמות ביותר תוכלו לראות את חברי להקת אבבא השוודית כפי שהיו בשיא הצלחתם – בשנות ה-70. במופע תוכלו לחזור אחורה בזמן, ולהיות בהופעה של אחת מלהקות הפופ המוכרות והאהובות בעולם, ולראות את חברי הלהקה שרים ורוקדים על הבמה בתלבושות הייחודיות שמזוהות איתם. למידע נוסף…

מרשעת

מרשעת (Wicked) הינו מחזמר המבוסס על הרומן רב המכר מאת גרגורי מגוויר. מדובר בצידה השני של עלילת המחזה המוכר “הקוסם מארץ עוץ”. בסיפור המוכר דורותי מנצחת את הקרב בארץ עוץ, אך זהו רק צידו האחד של הסיפור, המחזה מגולל את סיפורן של המכשפות מארץ עוץ מצידו השני של הסיפור. המחזה קטף את פרס הגראמי על המוסיקה, את פרס הטוני על התפאורה, התלבושות והאפקטים המיוחדים. למידע נוסף…

הארי פוטר והילד המקולל

הארי פוטר והילד המקולל (Harry Potter and the Cursed Child) אחד ממחזות הזמר המדוברים ביותר כיום בלונדון ובעולם בכלל, מספר את סיפורו של הארי פוטר, שכולנו מלווים מאז שהיה בין 11, כאדם מבוגר בעולם הקסמים. המחזמר כמעט בגדר חובה בעבור מי שמעריץ את הארי פוטר וקרא את הספרים, או ראה את הסרטים, בשקיקה.

שימו לב שמדובר במחזמר בשני חלקים, רכישת כרטיס כוללת כניסה לשני החלקים, למידע נוסף…

מאמא מיה!

מאמא מיה! (Mamma Mia! Theater Show) הוא מחזמר המבוסס על שירי להקת אבבא (Abba). גיבורת המחזמר היא דונה, אם חד הורית בשנות ה-40 לחייה שזכה למספר עיבודים על הבמה וסרטים. דונה חולמת על עברה, על לילות נטולי דאגות בזמן שבִּתה, סופי, חולמת על רומנטיקה ועל חתונה לבנה. למידע נוסף…

ספר המורמונים

ספר המורמונים (The Book Of Mormon) הוא מחזמר סאטירי מהיוצרים של סדרת האנימציה הקומית – סאות׳ פארק. המחזמר משלב בין סאטירה על עולם הדת לבין פארודיה על מחזות הזמר הקלאסיים וזכה בתשעה פרסי טוני. הסיפור סובב סביב שני נערים מיסיונרים מהזרם המורמוני שנשלחים לכפר נידח בצפון אוגנדה, ומנסים לשכנע את התושבים לקרוא את ספר המורמונים (אם כי רק אחד משניהם באמת קרא את הספר), זאת במטרה להציע לתושבי הכפר להמיר את דתם. למידע נוסף…

פאנטום האופרה

פאנטום האופרה (Phantom of the Opera Theater Show) הינו אחד ממחזות הזמר המפורסמים והמוצגים ביותר בלונדון ובעולם בכלל. המחזר הועלה לראשונה באופרה המלכותית בלונדון באוקטובר 1986 והציג עד היום כ-9,500 הצגות. עלילת המחזמר מתרחשת אי שם באופרה המלכותית בפריז כאשר זמרת אופרה צעירה ויפה מתאהבת בפאנטום האופרה. למידע נוסף…

פרוזן

פרוזן (Frozen) או בשמו הלא פחות מוכר “לשבור את הקרח” הוא מחזמר לכל המשפחה, מבוסס על הסרט בעל אותו השם. במרכז העלילה עומדות שני אחיות, אלזה ואנה היתומות, שלאחת כוחות קסם והשנייה רומנטיקנית חסרת תקנה. על ההפקה המחזמר אחראים מי שעומדים מאחורי מחזות זמר מצליחים אחרים כמו מלך האריות ואלאדין, והיא כוללת כמובן את השירים המוכרים והאהובים מהסרט לצד שירים חדשים שנכתבו לכבוד המחזמר למידע נוסף…

עלובי החיים

עלובי החיים (Les Miserables Theater Show) הינו מחזה קלאסי, שנעשו לו עשרות עיבודים ותרגומים. המחזה מלווה את חייו של ז’אן ולז’אן ששוחרר על תנאי לאחר 19 שנות מאסר, בהן עבד שנים רבות בעבודות פרך. כאשר חוזר לחיים האזרחיים רוב תושבי העיירה מנדים אותו ורק הבישוף המקומי מתייחס אליו בחביבות ואף מציל אותו מחזרה לבית הכלא, מה שגורם לז’אן להחליט להתחיל את חייו מחדש. למידע נוסף…

המחזה שמשתבש

המחזה שמשתבש (The Play That Goes Wrong Theater Show) הינו מחזה קומי המוצג בלונדון. המחזה הועלה לראשונה ב2012 ומאז זוכה לביקורות משבחות ופרסים. עלילת המחזה מתארת את הניסיון לפתור תעלומת רצח שאירע בשנת 1920, אך כפי שמרמזת הכותרת כל מה שיכול לקרות – קורה! והתוצאות מצחיקות במיוחד. למידע נוסף…

שאלות ותשובות נפוצות על מחזות זמר בלונדון

האמת שאין אתר אחד שממנו כדאי להזמין. ניתן כמובן להזמין כרטיסים מהאתר הרשמי של כל מחזה - לעיתים זו תהיה האפשרות הזולה ביותר אבל לא פעם הכרטיסים למקומות המבוקשים נגמרים מהר באתר הרשמי, למי שרוצה למצוא את המחיר האטרקטיבי ביותר, אין מנוס אלא לבצע השוואת מחירים, אך כדאי לוודא קודם את אמינות האתרים מהם רוכשים כרטיסים במידה ולא מדובר באתר הרשמי.
ישנם שני אתרים שאנו מפרסמים אצלנו באתר כבר שנים והם בטוחים מאוד – אבל שוב כאמור יש אלף ואחת אופציות אחרות. האתר הראשון (והפופולארי יותר) הוא לונדון תיאטר דיירקט בו אפשר לרכוש כרטיסים מראש וגם לרכוש כרטיסים ברגע האחרון במחירים נמוכים יותר. האתר השני (שלא פעם זול יותר) הוא תיאטר טיקט דיירקט.

אם אתם אתם לא נעולים על הצגה אחת ההמלצה היא לא להזמין מראש, אלא ללכת ללסטר סקוור ולקנות שם כרטיסים של אותו יום (ראה גם מחזות זמר בלונדון ברגע האחרון). זה ייצא הרבה הרבה יותר זול (הם טוענים שמדובר ב50% הנחה אבל לרוב זה יותר באזור ה-30% הנחה, שעדיין מוזילים באופן משמעותי את המחיר). אם הייתם רוצים להנות ממחזמר מסויים ואתם קבוצה גדולה של יותר משלושה אנשים או שאתם מבקרים בלונדון בקיץ מומלץ להזמין את הכרטיסים מראש.

האפשרות הראשונה היא לגשת לכיכר לסטר (Leicester Square) בלונדון ביום בו אתם רוצים ללכת לצפות במחזה, יש שם מספר דוכנים שמוכרים כרטיסים מוזלים מהיום להיום למחזות הזמר רבים בלונדון, במחיר נמוך בהרבה מהמחיר המקורי (אותו תאלצו לשלם אם תזמינו מראש). האופציה השנייה היא להיכנס לקישור הזה באותו יום בו אתם מעוניינים לצפות בהצגה (או יום לפני) ולהזמין כרטיסים.
החיסכון ברכישת כרטיסים ברגע האחרון יכול להגיע לעד כ-60% מעלות הכרטיס המקורי, כך שאם אתם מטיילים ספונטניים וגמישים במיוחד ולא ממש מפריע לכם איזו הצגה לראות אלא פשוט בא לכם ליהנות מהקסם של ההצגות בלונדון – זוהי אפשרות מעולה עבורכם.

התשובה לזה תלויה במה שחשוב לכם יותר ובהעדפות שלכם. במידה ואתם מגיעים למחזמר בעיקר כדי לבלות ערב מהנה ולספוג את האווירה הכללית אפשר להסתפק בכרטיסים במחירים זולים יותר ורחוקים יותר - אך לקחת בחשבון שחווית הציפייה הופכת לפחות טובה. במידה ואתם חובבי הז'אנר, רוכשים כרטיס למחזמר שאתם אוהבים במיוחד, או רוצים להנות מהחוויה במלואה לא היינו ממליצים להתפשר על החוויה בעד המחיר.

לעיתים יכול להיות קשה להבין מה השחקנים אומרים (או שרים), ובלא מעט מחזות זמר בלונדון יש שימוש במילים גבוהות מאוד בשפה האנגלית (אפילו במחזות זמר שהמיועדים למשפחות כמו מרי פופינס). לכן אם רוצים ללכת על בטוח לדעת מראש שלא תפספסו קטעי עלילה חשובים בגלל השפה כדאי לבחור במחזות זמר שמכירים את הסיפור שלהם, או בכאלו שמבוססים על סרטים שניתן לראות קודם - למשל מחזות הזמר המבוססים על סרטי דיסני (ממלך האריות, או פרוזן), מאמא מיה או מחזות זמר שהעלו לספקיות התוכן השונות כמו מטידלה בנטפילקס או המילטון בדיסני פלוס.

יש הרבה מחזות זמר בלונדון שמתאימים לילדים ובני נוער, אבל הנה כמה שפופולריים במיוחד:

המילטון (Hamilton) אחד ממחזות הזמר האהובים והמוכרים בשנים האחרונות, שכבש את לב הצופים מאז שעלה באוף ברודווי ועד שהגיע לתיאטראות המובילים בברודווי ובעולם. מחזמר שמרבית שיריו בסגון ראפ ומגולל את עלילותיו של אלכסנדר המילטון - מהאבות המייסדים של ארה"ב. המחזמר מתאים יותר למתבגרים עם הבנה גבוהה באנגלית (או שצפו קודם במחזמר).

מטילדה (Matilda) מבוסס על ספר הילדים של רואלד דאל שיצא לאור בשנת 1988 ורץ בלונדון החל מ-2011. המחזמר מספר את סיפורה של מטילדה, ילדה בת 5 שרמת האייקיו שלה עולה על זו של כל משפחתה יחד. משפחתה מזלזלת ואף נרתעת ממנה ולכן עושים כל שביכולתם למנוע ממנה להחכים יותר ממה שהיא.

הארי פוטר והילד המקולל (Harry Potter and the Cursed Child) אחד ממחזות הזמר המדוברים ביותר כיום בלונדון ובעולם בכלל, מספר את סיפורו של הארי פוטר, שכולנו מלווים מאז שהיה בין 11, כאדם מבוגר בעולם הקסמים.

מלך האריות (Lion King) - ממחזות הזמר המוצלחים והמפורסמים בעולם שמבוסס על הסרט הקלאסי של דיסני שמוכר כמעט בכל בית בישראל, כך שהילדים גם יהנו מהמופע המושקע וגם יכירו היטב את הסיפור ויבינו מה קורה גם בלי להבין כל מילה.

כל מה שתצטרכו לדעת על מחזות זמר בלונדון

מחזות זמר הם מאפשרויות בילוי הפופולרית ביותר בלונדון, בין אם אתם חובבים מושבעים של הז’אנר או רק מחפשים דרך מהנה להעביר ערב בעיר – מחזות זמר הם הבחירה הנפוצה והמשתלמת בעיר. ככה זה שיש מגוון נרחב של כמה ממחזות הזמר הנחשבים ביותר בעולם בכל ערב, וכל שאתם צריכים לעשות הוא לבחור את המועדף עליכם. הווסט אנד הוא רובע התיאטרון הראשי בלונדון ובו ניתן לצפות במרבית מחזות הזמר הפופולאריים ביותר. אולם בילוי זה עשוי להיות יקר, ונושא רכישת הכרטיסים עשוי להיות מבלבל ולעיתים אפילו מעט מלחיץ – במיוחד כאשר מעוניינים לראות מחזמר ספציפי ולחוות את החוויה באופן הטוב ביותר ובמושבים שמצד אחד במיקום טוב אך מצד שני במחיר סביר.

לפני שרוכשים כרטיסים למחזמר כדאי לקחת בחשבון מספר דברים:

  • מחירי הכרטיסים למחזות זמר  משתנים בהתאם לפופולריות של המופע, המועד בו מזמינים את הכרטיסים ולמיקום המושבים – כך שמנעד המחירים רחב מאוד.
  • כאשר מעוניינים להגיע למחזמר ספציפי – תמיד עדיף להזמין כרטיסים מראש מאחר והכרטיסים עלולים להימכר במהירות במיוחד בקיץ או כאשר רוצים להגיע לאחד מהמופעים הפופולאריים יותר – למשל מלך האריות, המילטון, Wicked, פאנטום האופרה ו-עלובי החיים (ובמיוחד אם אתם מחפשים הושבה צמודה של מעל זוג או שלושה אנשים).
  • מחזות זמר רבים בווסט אנד מציעים מופעי צהריים, שהם בדרך כלל זולים יותר ממופעי ערב, כך תוכלו להוזיל את עלות החוויה.
  • למי שמתלבט על תכני ההצגה (האם יעניין אותו, האם יתאים לילדיו) אנו ממליצים להתעמק מעט בתוכן המחזה ולהציץ בביקורות השונות – אנו נשתדל להביא בכל עמוד המפרט על המחזה את תמצית הדברים.
    כרזה של המחזמר עלובי החיים בלונדון, מאפשרויות הבילוי האהובות והפופולאריות ביותר בעירהתיאטרון המלכותי אשר מציג את המחזמר המצליח “הארי פוטר והילד המקולל”

טיפים והמלצות כלליות של אתר "הכל על" על מחזות זמר בלונדון:

  • ישנן הצגות שמומלץ להזמין להן כרטיסים מראש, במיוחד אם מדובר בקבוצה גדולה ובקיץ, חג, חופשה או סופ”ש. ישנן הצגות שלא. בגדול, למי שיש גמישות רבה אין בעיה למצוא כרטיסים זולים מאוד ברגע האחרון למחזות הזמר בלונדון – הן בדוכנים של כיכר לסטר והן באפליקציות השונות המוכרות כרטיסים ברגע האחרון. ראו מידע רב פה: מחזות זמר בלונדון ברגע האחרון. אנו מאוד ממליצים למי שמתעניין בהמלצות כגון אלו, להציץ גם בעמוד המקיף הבא: המלצות והנחות לנוסעים ללונדון, חובה לבקר לפני הזמנה!
  • לעיתים כל ההצגות נתפסים כמקשה אחת, אך ממש לא כך הדבר וישנם מחזות זמר שונים המדברים לאוכלוסיות שונות. למשל ישנן הרבה מאוד הצגות שלא כל המשפחות המבקרות עם ילדים בלונדון ירגישו בהן בנוח (למשל רחוב 42 | 42nd Street) ולעומתם ישנן מחזות שהן קלאסיים למשפחות (למשל מלך האריות | The Lion King או פרוזן | Frozen). בדקו שהמחזה שאתם מזמינים עבורו כרטיסים – מתאים לכם.
  • מרבית האולמות של מחזות הזמר מרוכזים במרכז העיר באזור הסוהוקובנד גארדןכיכר טרפלגר, זו אפשרות למי שרוצה לשלב את המחזה עם טיול באזורים הנ”ל או עם ארוחת ערב באחת מהמסעדות ובתי הקפה הרבים שבאזור. מצד שני יש שיעדיפו להגיע לאולם רעננים ונקיים ולא אחרי טיול.
  • בניגוד לדימוי הבריטי המאופק – מחזות זמר הם חוייה משוחררת ולא רישמית. זו לא הצגה ב”הבימה” – נהוג להיכנס עם אוכל (כולל פופקורן וגלידה) לעיתים הקהל מצטרף בשירה לשחקנים (לא מתאים תמיד…). השורה התחתונה – אתם באים ליהנות.
  • לרוב התיירים מדובר בחוויה חד פעמית, או כזו שלא עושים הרבה ולא כל יום. לכן לדעתנו שווה להשקיע במקומות טובים באולם גם אם זה עולה יותר. לשבת בחלק המרכזי של האולם יכול להביא לשיפור ממשי בחוויה.