גן החיות של לונדון- הנחה בלעדית ומידע מקיף | London Zoo

עדכון אביב 2024

עונה זו מסמנת את תחילת עונת התיירות בלונדון וכמות הולכת ועולה של תיירים מגיעים מכל רחבי העולם. בהתאם לכך מספר המבקרים באטרקציות השונות, בניהן גן החיות של לונדון, עולה. למי מכם שמתכנן כבר עכשיו, כמו רבים, את חופשה הקיץ אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש עם אפשרות ביטול כדי לשמור על גמישות. גם במידה וערכתם תוכנית מסודרת לטיול ויודעים מתי תבקרו באטרקציה אנו ממליצים על הזמנה מראש וכך לחסוך את רכישת הכרטיס במקום עצמו (או מציאת כרטיס בהנחה כך שיהיה זול יותר מרכישה במקום עצמו). להזמנת כרטיסים מראש לגן החיות של לונדון: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מידע על גן החיות מהגדולים והמפורסמים בעולם

מידע כללי

גן החיות של לונדון (London Zoo) הוא גן החיות המדעי הוותיק ביותר בעולם. הוא משמש כמודל לגני חיות רבים בעולם, כמו למשל לזה שברמת גן ולגן החיות של פראג. הוא חתום על רעיונות שהיו מקוריים מאוד בראשית המאה ה-20 כמו פתיחת בית חרקים, בית זוחלים ומשק לילדים. בנוסף, כמו מוזיאוני הטבע של לונדון (ראה המוזיאון להיסטוריה של הטבע לדוגמה), הוא משמר רעיונות חשובים של חינוך לשמירה על הסביבה, אטרקטיביות, משחק, ושיתוף הקהל בחיי גן החיות.

הגן ממוקם בריג’נטס פארק סמוך לתעלת ריג’נטס, באזור מיוחד ויפה של לונדון. מומלץ לתכנן ביקור באזור יחד עם ביקור בקמדן טאון.

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

 

ההיסטוריה של גן החיות

ההיסטוריה של גן החיות אינה מרתקת במיוחד, לכן נספר בקצרה שהוא נפתח ב-1828 ונועד לשמש כאוסף בעלי חיים למטרות מחקר מדעי. הוא נפתח לציבור הרחב בשנת 1847. במהלך השנים התפתח מאוד הגן והוסיף מבנים חדשים, וכן שינה את הישנים.

מי שהתעניין בעמוד זה אולי יתעניין גם בעמודים הבאים:

מה רואים בגן החיות של לונדון?

גן החיות בלונדון הוא אחד הגדולים והמלאים בעולם. הוא מופרד על ידי כביש במרכזו וניתן לעבור מתחת לכביש במעבר להולכי רגל (להורדת מפת PDF לתכנון הביקור בגן).
ננסה לפרט כאן קצת על מה שתראו בגן. המידע מסודר לפי אזורי גן החיות, וכולל גם מידע קצר על מינים נבחרים בכל חלק.
* מומלץ לראות חלק זה בדפדפן כרום עקב כמות התמונות והסרטונים.




  • ספארי הציפורים האפריקאי (African Bird)

במתחם זה, שכשמו כן הוא, מוקדש לציפורים מהיבשת השחורה, תוכלו לראות ציפורים כמו חסידות לבנות בטן (Ciconia abdimii), זרזיר הדור, שרשירי מדגסקר (Anas bernieri), מקור-קרן וון דר דקן (Tockus deckeni) וכן כחל (Coracias cyanogaster) וכחל לילכי (Coracias caudataus).

זרזיר הדור (Lamprotornis superbus) – זרזיר הדור היא ציפור מיוחדת ויפה בגודל של 18-19 ס”מ. היא נפוצה בעיקר במזרח אפריקה ובאזורים חמים אחרים. הזרזיר הוא מין שפלש בשנים האחרונות לישראל ואף לאזור אוסטרליה והוא מגיע להרבה גינות של תושבי ישראל.

זרזיר הדור (צילום: Quartl)

כחל (Coracias cyanogaster) – הכחל הוא ציפור טורפת המחסלת חרקים ורכיכות. היא בעלת תתי מינים רבים הנפוצים באפריקה ובאירופה. שמם ניתן להם על שום הצבע הכחול המאפיין אותם (ישנם גם צבעים אחרים אך הכחול שולט בהם).

כחל (צילום:Christian Svane)

  • פגוש את הקופים (Meet The Monkeys)

זהו אחד הביתנים הכי מתויירים בגן החיות. בחלק זה תוכלו לפגוש בקופים קטנים וחמודים ללא גדרות וכלובים.
רבים האנשים המגיעים לצפות בגורילות הגדולות והשלוות (במתחם שנקרא “ממלכת הגורילות” או “Gorilla Kingdom”).

לידן אפשר לראות חיות נוספות כמו קופי קולובוס שחורים-לבנים (Colobus), קופי מאנגאבי, קופי דיאנה (Cercopithecus diana) וכן לטאות כח. המתחם בנוי בצורה המשמרת את חייהם הטבעיים של הקופים הגדולים.

גורילה כסופת גב בממלכת הגורילות (צילום מקורי)

גורילה כסופת גב בממלכת הגורילות (צילום מקורי)
הגורילה הנמצאת בממלכת הגורילות ומושכת אליה צלמים ומבקרים רבים.

כרטיסים לאטרקציות נוספות לילדים וכרטיסים משולבים בלונדון

  • האקווריום (Aquarium)

כמו כל גן חיות שמכבד עצמו, גם גן החיות של לונדון מחזיק באקווריום משלו. הוא אמנם לא כמו האקווריום של לונדון, אבל הוא בהחלט מעניק חוויה מדהימה (ולדעתנו די מספיקה) למעוניינים לצפות בדגים וביצורי האוקיינוס.
האקווריום מחולק למספר חלקים: האולם הראשון מציג דגים המצויים בסכנת הכחדה ונמצאים בתוכניות שימור. בין היתר מוצגים באולם זה רד (Scardinius erythrophthalmus), צלופח אירופי (Anguilla anguilla), מניפת ים רחבה (Eunicella verrucosa) וסוסוני ים.
האולם השני מכיל שונית אלמוגים ובו דגים טרופיים. ביניהם דג פרפר נחושתי (Chelmon rostratus) ודגי ליצן (Amphiprion ocellaris).
האולם השלישי כולל את דגי נהר האמזונס ובהם: דגי פירנאה, צלופחים חשמליים (Electrophorus electricus), דג סכין זכוכיתי (Eigenmannia lineata), דג ריאה דרום אמריקאי (Lepidosiren paradoxa) וטריגוני נהר (Potamotrygon motoro).

שונית האלמוגים – שונית האלמוגים היא בית גידול מורכב וצפוף. רוב שוניות האלמוגים בנויות בתצורה האופיינית המכונה “אטול”. כל אי דומה לסוללה אלמוגית נמוכה בעלת צורה של טבעת מקוטעת, שרוחבה לעתים כמה עשרות מטרים ולפעמים כמה קילומטרים. לפרקים מתרחבת הסוללה ותופחת לאי בתוך הטבעת.
בין בעלי החיים הנמצאים בשונית ניתן למנות דגים, סרטנים, אצות גדולות וקטנות, אלמוגים וספוגים.

שונית אלמוגים גן חיות לונדון (צילום מקורי)

מיכל שונית האלמוגים (צילום מקורי)

סוסון ים – סוסון הים הוא בעל חיים המציג שיתוף פעולה זוגי מדהים (הזכר נושא את הביצים בגופו לאחר ההפרייה). שימו לב לכנפיים הקטנות שלהם, איתן הם מתקדמים במים.

דגי פירנאה (Piranha) – דג טורף קטן גוף הפועל במימי נהר האמוזנס. מקור השם ‘פירנאה’ הוא בשפה אמריקאית מקומית, ככל הנראה מטופי עתיקה, שהתרגום המילולי הוא “דג שטן”, או מגוארני, שם פירושו הוא “דג שיניים”.
דג זה החי בלהקות וידוע כאוכל בשר מוכשר במיוחד. הוא אחד משוכני האמזונס המפורסמים ביותר.
למידע מפורט בעברית על הדג.

דגי פיראנה בגן חיות בלונדון (צילום מקורי)
דגי פיראנה (צילום מקורי)

  • לתוך אפריקה (Into Africa)

זהו אחד המתחמים המעניינים ביותר של גן החיות. אפשר לראות בו ג’ירפות, זברות, חזירי יבלות, אוקאפי, חזירי נהרות וזאבים טלואים.
היופי בחלק זה הוא שניתן לראות את החיות בחוץ כשיש מזג אוויר יפה, ובימים קרים וגשומים כשהחיות מעדיפות להיכנס לאזורים מוגנים, ניתן לצפות בהן בתוך ביתני המחייה.

ג'ירפה בגן חיות לונדון (צילון מקורי)
ג’ירפות במתחם האפריקאי(צילום מקורי)

  • גן החיות לילדים

בחלק זה אפשר לראות בעלי חיים מבויתים כמו כבשים, עיזים, ארנבות, למות וכדומה. מה שמיוחד בחלק זה הוא שניתן ללטף ולגעת בכל בעלי החיים (ניתן אף להאכילם באוכל מיוחד אותו ניתן לקנות תמורת פאונד או שניים).

פינת ליטוף גן חיות לונדון (צילום מקורי)
פינת ליטוף בגן החיות לילדים (צילום מקורי)

  • גן העדן לפרפרים (Butterfly Paradise)

מתחם זה מציג עשים ופרפרים מאפריקה, דרום מזרח אסיה, מרכז אמריקה ודרום אמריקה. כמו כן הביתן מכיל צמחייה אשר תואמת את בתי הגידול הטבעיים של הפרפרים‏‏.
בתצוגה מוצגים כל שלבי התפתחות של הפרפר וישנו חדר מיוחד בו ניתן לראות את זחלי הפרפרים וגלמיהם‏‏.


מין הפרפר הגדול בעולם (הוא אמנם נראה כמו צעצוע מפלסטיק אבל הוא אמיתי לחלוטין) (צילום מקורי)

פרפרים אוכלים בגן החיות של לונדון (צילום מקורי)
פרפרים אוכלים (צילום מקורי)

  • מתחם דרקון קומודו

מתחם זה מציג את אחד הזוחלים המיוחדים בעולם ואחד המוצגים הייחודיים של גן החיות. תוכלו לראות כאן את דרקון הקומודו, שהוא אחת החיות החזקות שיש בטבע ואולי ההוכחה שבעבר חיו כאן דינוזאורים (או שאולי הם בכלל הם עדיין איתנו…). שריון קשקשים, כוח עצום ועוצמה מרשימה.
הזכר והנקבה אינם מתגוררים באותו כלוב אלא מובאים להתייחדות רק בעיתות הייחום לשם זיווג (מנהלי גן החיות פשוט יודעים שהם יפגעו האחד בשנייה אם יחיו ביחד).

  • תצפית יער הגשם על שם קלור (Clore Rainforest Lookout)

חלק זה של הגן משחזר יער גשם האופייני לדרום אמריקה, כאשר המבקרים יכולים לעבור על גבי גשרים ולצפות ביער בגובה ראשי העצים או ללכת על קרקעית היער. בין בעלי החיים שפוגשים כאן ניתן למנות את העצלנים, אגוטיים (Dasyprocta leporina), מרמוסט כסוף (Callithrix argentata), טמרין רעמתי זהוב (Leontopithecus chrysomelas), מרמוסט לבן ראש (Callithrix geoffroyi), מרמוסט גולדי (Callimico goeldii), לוריסים (Nycticebus), פוטואים (Perodicticus potto), טמרין קיסרי (Saguinus imperator), מרמוסט גמדי (Cebuella pygmaea) ולמורים מסוג לק אלאוטרה (Hapalemur alaotrensis).


טמרין קיסרי (צילום: Brocken Inaglory)
קוף זה, המפורסם בגלל שפמו, אוכל בעיקר חרקים ופירות
וצריך להיזהר מנחשים וטורפים חתוליים שטורפים אותו.


טמרין זהוב (צילום: Stavenn)
קוף מרשים וזהוב החי בלהקה
ומתגורר באזור ברזיל

בחלק זה ניתן לבקר גם ב”אזור הלילה” של התצפית. זהו אזור מוחשך המציג את חיי הלילה ביער הגשם. באזור זו מוצגים עטלף פירות רודריגז (Pteropus rodricensis), פוטורו ארך אף (Potorous tridactylus), עקרב קיסרי (Pandinus imperator) וחולדה מלגשית ענקית (Hypogeomys antimena).

  • ביתן בלקבורן (the “Blackburn Pavilion)

מבנה זה הוא למעשה שריד ויקטוריאני מתחילת דרכו של גן החיות. שמו ניתן לו כדי להוקיר את משפחת בלקבורן אשר תמכה בגן. כיום תוכלו לראות בבניין זה את חיות וצמחי יערות גשם, הכוללים למעלה מ-50 ציפורים ובהן: טוקניים, זרזירים, קוקברות, ציפורי אהבה וקוליבריים (גן החיות הוא המקום היחיד בו הם מצויים ברחבי הממלכה המאוחדת). כמו כן מצויות בביתן ציפורים בסכנת הכחדה וציפורים שנכחדו בחופש וגדלות כיום רק בגני חיות, בהן יונת סוקורו (Zenaida graysoni).

טוקנים – אחת החיות המיוחדות של גן החיות הלונדוני. חיה מרהיבה זאת מפורסמת בצבעים החדים שלה וביכולת שלה לאכול כמעט הכל, מפירות ועד חרקים.

טוקן (מקור וויקפדיה)

קוקברה – ציפור מיוחדת המפורסמת בעיקר בזכות הקריאה שלה. ציפור זו אוכלת עכברים, לטאות וחיות קטנות.
קוליבריים – אחת הציפורים המיוחדות שתראו בביתן. מדובר בציפור זעירה (ישנם מינים שמגיעים לגרמים בודדים) שנודעה בזכות גודלה הזעיר ויכולת התעופה המיוחדת שלה (נפנוף חזק בכנפיים) שמאפשרת לה לעוף במקום.
הציפור הזאת ניזונה בעיקר מצוף של פרחים, וכדי להחזיר את האנרגיה הרבה המתבזבזת בנפנוף כנפיה היא חייבת לאכול הרבה.
היא אמנם דומה לצופית הדבש הנפוצה בארץ, אך הן למעשה שייכות למשפחות שונות לחלוטין.

  • המרכז הלימודי (B.U.G.S)

מרכז לימודי הממחיש כיצד מתמודדים המינים השונים עם הצרכים הביולוגיים שלהם. רוב מה שמוצג בביתן זה הוא חרקים שונים אך לא רק.
בנוסף תוכלו ללמוד את חושי בעלי החיים בדרך חווייתית.

גמל שלמה גן החיות בלונדון (צילום מקורי)

הדרכה באזור הלימודי – כיצד גמל שלמה מתמודד עם צרות העולם (צילום מקורי)

נמלים בגן החיות של לונדון (צילום מקורי)

“לך לנמלה עצל…” – בחלק זה תוכלו לראות את הארגון של קן הנמלים בקינים ענקיים (צילום מקורי)

איך חרק רואה עולם גן החיות בלונדון (צילום מקורי)

 כיצד חרק רואה את העולם! (צילום מקורי)

  • מתחם טרסת מפיין (Mappin Terraces)

מתחם זה מדמה את אזור אוסטרליה ותוכלו לראות בו וולבי (סוג של יונק הדומה לקנגורו) ואמו (ציפור חסרת יכולת תעופה הדומה ליען האפריקאית)

בסביבתם הטבעית.

  • בית הזוחלים

מבנה בו תוכלו לראות זוחלים רבים, כולל נחשים, לטאות, צבים, צבי גלפגוס ענקיים, תנינים ועוד חיות עוטות קשקשים.

  • ביתן הציפורים סנואודאון

במתחם זה תוכלו לראות ציפורים הנמצאות בתוך אזור מתוחם ברשת. הציפורים מעופפות ביניכם וניתן לגעת בהן. תוכלו לראות שם ציפורים כמו טווסים, תרנגולות וברברים, לצד אנפות ומגלנים.

מלבד מבנים אלו תוכלו לראות תצוגות של גמלים, אריות, נמרים חזירי בר, ועוד ועוד…

חזיר יבלות גן החיות בלונדון (צילום מקורי)
חזירי יבלות בשעת ההאכלה

פינגווינים גן החיות בלונדון (צילום מקורי)
בריכת הפינגוונים המפורסמת של לונדון

שאלות נפוצות על גן החיות של לונדון

הביקור בגן החיות של לונדון מומלץ עבור חובבי גני חיות עם או בלי ילדים.

הגן פתוח למבקרים בכל ימות השנה, אולם שעות הכניסה לגן משתנות בהתאם לעונה, לכן מומלץ לבדוק מראש באתר המקום. הכניסה מותרת עד שעה לפני סגירת הגן. בנוסף, מדי יום מתקיימות הופעות ואירועים שונים בגן (של החיות כמובן), ניתן להתעדכן בקישור הזה בזמנים של כל מופע כך שתוכלו לתכנן את הביקור באופן מיטבי.

מומלץ להגיע לגן החיות של לונדון באוטובוס בקווים 247, C2.

מומלץ להימנע מלהגיע עם רכב למרכז העיר אך ניתן להגיע ברכב פרטי לגן החיות - יש חנייה סמוכה, אך יש לקחת בחשבון שהיא די יקרה (למי שרוצה ונמצא במקרה עם רכב שכור בעיר), למידע נוסף על השכרת רכב בלונדון ותחבורה בלונדון.

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לגן החיות של לונדון. ניתן לקנות כרטיסים מהאתר הרשמי של גן החיות של לונדון וניתן לקנות בקופות האתר, אך במקרים רבים זמינות הכרטיסים באתר הרשמי ובקופות נמוכה, ועל כן האפשרויות המומלצות על ידינו הן:
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה.
בנוסף ישנה אופציה לרכוש כרטיס משולב: כרטיס האטרקציות של לונדון המעניק כניסה חינם לאתר זה. למי ששוקל לרכוש כרטיסים למספר אטרקציות מהרשימה, כדאי לשקול רכישה של הכרטיס המשולב במקום.

הזמנת כרטיסים מראש באתר האינטרנט של הגן תחסוך לכם את ההמתנה בתור ואפילו במעט במחיר. ההזמנה בקישור זה או דרך האתר שלנו.

גן החיות ממוקם בריג’נטס פארק (Regent's Park) סמוך לתעלת ריג’נטס, באזור מיוחד ויפה של לונדון. סמוך לגן ישנה את גבעת פרימות’, יעד מקסים שניתן להשקיף בו על לונדון (היא גבוהה מהעיר אבל הכל יחסי) ולנוח בו אחרי יום מפרך בגן החיות. מומלץ לתכנן ביקור באזור יחד עם ביקור בקמדן טאון (Cameden Town). בנוסף, ניתן גם לשלב את הביקור בגן החיות עם ביקור בשווקי קמדן (Camden Market)  או במוזיאון היהודי של לונדון (The Jewish Museum) .

בין המלונות המומלצים באזור גן החיות של לונדון ניתן למנות את מלון Pullman London St Pancras - מלון 4 כוכבים שעבר שיפוץ בהיקף של 10 מיליון ליש”ט ממש לאחרונה. המלון נמצא במרכז לונדון, בחלק הדרומי של אזור קמדן, מלון The Landmark London Hotel - מלון 5 כוכבים מפואר ואופנתי הנמצא בלב אזור מרילבון (Marylebone) של לונדון. ריג’נטס פארק (Regents park) והלורדס קריקט גראונד (Lords Cricket Ground) נמצאים במרחק של פחות מ-10 דקות הליכה מהמלון, ומלון Marylebone Inn - מלון 2 כוכבים שממוקם באזור ווסטמיניסטר (Westminster) סמוך לאזור קמדן (Camden) התוסס והצבעוני, ורינג’רס פארק (Regent’s Park) שנמצא כחמש דקות הליכה מהמלון.
למידע על מלונות נוספים באזור גן החיות של לונדון לחצו כאן.

כן יש כרטיסים המשלבים ביקור בגן החיות של לונדון עם אטרקציות נוספות, למשל:

  • כרטיס המשלב ביקור בגן החיות של לונדון ואתרים נוספים מרכזיים בלונדון. להזמנת הכרטיס עם 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), היכנסו לקישור הזה. להזמנת הכרטיס עם אפשרות ביטול בחינם עד 24 שעות לפני ההגעה היכנסו לקישור הזה.
  • כרטיס המשלב ביקור בגן החיות של לונדון ובאקווריום של לונדון. להזמנת הכרטיס עם הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), היכנסו לקישור הזה.

הזמן המומלץ לביקור בגן החיות הוא בין שלוש לחמש שעות.

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקר בגן החיות של לונדון

המלצות טיפים ותגובות שעלו בקבוצה שלנו – הכל על לונדון – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר שלא מחכה

כמה זמן דורש ביקור בגן החיות של לונדון?

  • דגנית ברונר: הגן חיות מאד קשה לסיים בפחות מ3 שעות…וגם זה בדוחק. בילינו שם 5 וזה בקושי הספיק.

האם גן החיות של לונדון שווה ביקור:

  • אוהד: אני מאוד אוהב את גן החיות של לונדון – הוא גדול ומגוון יחסית ומאוד שם דגש על הפעלה של המבקרים. נכון שיש טובים ממנו והוא לא מתקרב למשל לזה שבסאן דייגו -אבל לחובבי גני חיות עם ילדים או בלי הוא אחלה אופציה בעייני.
  • דגנית ברונר: בכללי, אפשר לוותר על הגן חיות, יש טובים ממנו בהרבה… לצערי אנחנו בכל סיור חוזרים לשם כי הבנות לא מוותרות על הפרפרים והעצלנים. חוץ מזה…הוא לא מלהיב בכלל…

 

הזמנת כרטיסים לגן החיות של לונדון

  • יתרונות בהזמנה מראש דרך האתר שלנו: אפשרות לבחור את זמן הכניסה, חסכון בזמן ההמתנה בתור, עזרה שלנו למי שמתקשה בהזמנה אינטרנטית.
  • חסרונות: הזמנת הכרטיס הרגיל של גן החיות זול יותר (אך לא מאפשר דילוג על התור). ההפרש במחיר תלוי בעונה (קיץ, תקופת ביניים או חורף). בנוסף, לא מקבלים הנחה של קבוצות או משפחות שניתן לקבל בהזמנה דרך האתר של גן החיות. ככלל אצבע הכרטיס המהיר משתלם בקיץ ובחגים הנוצריים.

מידע שימושי על גן החיות של לונדון

שעות פתיחה

קיץ שני-ראשון 10:00-17:30, חורף שני-ראשון 10:00-16:00

כתובת

Regent’s Park

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו Northern לרדת בתחנות Camden Town או Chalk Farm

directions_bus
אוטובוס

קווים 247, C2