המוזיאון להיסטוריה של הטבע, לונדון | Natural History Museum

מידע על המוזיאון שמשמש כביתו של המדע ותהליך צבירת הידע האנושי

מידע כללי

המוזיאון להיסטוריה של הטבע (Natural History Museum) הוא אחד משלושת המוזיאונים המצויים במתחם המוזיאונים שבדרום קנזינגטון. מתחם זה, הכולל גם את מוזיאון המדע ומוזיאון ויקטוריה ואלברט, משמש כאחד האזורים החשובים של אנגליה. התיירים המעוניינים לבקר בקריית המוזיאונים חייבים להקדיש לפחות יום אחד של ביקור בטיול שלהם בלונדון. אם צריך לבחור מוזיאון אחד, אז ללא ספק וללא שאלה מומלץ לבקר במוזיאון הזה, המספר את סיפור ההיסטוריה של תהליך צבירת הידע האנושי על העולם הסובב אותו ועל הטבע. זהו אתר חובה לכל מי שחובב מדע , למי שמחפש מקום בילוי חינמי ואיכותי בלונדון, וכמובן מהאתרים הפופלארים והמולצים ביותר למבקרים בלונדון עם ילדים.




במוזיאון ישנם כ-70 מיליון מוצגים שונים המחוקלים לחמישה אוספים בסיסיים. חקר הצומח (הבוטניקה), חקר החרקים (אנטומולוגיה), חקר המינרל והגיאולוגיה, חקר הדינוזאורים (פלאונטולוגיה) וחקר החי (זואולוגיה).
גם אם מילים אלו מאיימות עליכם – מדובר באחת האטרקציות הידועות והמתיורות בעיר לונדון, מפני שהמוזיאון מצליח בכישרון רב ובדרכים אינטראקטיביות (הכוללות משחק ושותפות של הקהל) להנגיש את המידע, להסביר על הסובב את האדם, ואולי יותר חשוב מכך – כיצד להתבונן ולחקור זאת.

לומדים על ליבת כדור הארץ במוזיאון ההיסטוריה של הטבע בלונדון

לומדים על ליבת כדור הארץ במוזיאון ההיסטוריה של הטבע בלונדון – מוזיאון מאוד אינטרקטיבי שכאג’נדה מחבר את הילדים ללמידה תוך מגע ומשחק (צילום מקורי).

גם אם פרסומו של המוזיאון מגיע בעיקר בזכות אוסף עצמות הדינוזאורים שבו, אנו חייבים להסביר שלדעתנו זה לא החלק היחידי שחשוב ומרתק. כל תייר ימצא בו את אשר לבו יחפוץ, בין אם מדובר בהסבר על חקר החושים, על חקר החי ועל הנעשה בתקופת ההריון, ובין אם מדובר בחייהן של הנמלים או המערכת האקולוגית בכדור הארץ.

מיצגי עצמות הדינזוארים במוזיאון ההיסטוריה של הטבע בלונדון

מיצגי עצמות הדינזוארים במוזיאון ההיסטוריה של הטבע בלונדון – החלק המוכר ביותר, אך לא היחיד שמעניין (צילום מקורי).

הכניסה למוזיאון היא לגמרי בחינם (ראה לונדון בחינם), כן יש במקום לא מעט סיורים מודרכים ייחודים ותערוכות מתחלפות שהן בתשלום, אבל לרוב התיירים הביקור החינמי שאורך כשעתיים עד ארבע שעות הוא מספיק בהחלט.

מה רואים במוזיאון?

החוויה במוזיאון מתחילה כבר מהכניסה אליו ומהצפייה במבנה הויקטוריאני שלו, הכולל עיטור לבנים בצבעים שונים ופסלים של חיות בתנוחות שונות על קירות המבנה.

מבנה המוזיאון שילוב של בניה ויקטוריונית עם השפעות גותיות רק שבמקום מפלצות פוגשים צמחיה ובעלי חיים אמיתיים על המרזבים ועל העיטורים השונים (צילום מקורי)

מבנה המוזיאון שילוב של בניה ויקטוריונית עם השפעות גותיות רק שבמקום מפלצות פוגשים צמחיה ובעלי חיים אמיתיים על המרזבים ועל העיטורים השונים (צילום מקורי)

המוזיאון מתחלק לחמישה חלקים המסומנים בצבעים שונים לנוחיות המבקרים. להלן חלקי המוזיאון והמוצגים החשובים (לדעתנו כמובן):

אולם הכניסה

כבר באולם הכניסה תוכלו לצפות באחד המוצגים המפורסמים ביותר של המוזאון – הדיפלודוקוס (Diplodocus), שאורכו הוא 26 מטר. החוקרים מעריכים שהוא החיה הארוכה ביותר שהתהלכה על פני כדור הארץ – שימו לב בימים אילו מעבירים את מיצג זה לחדר ייחודי, בנוסף לעיתים מיצג זה נודד למוזיאונים אחרים.

דיפלודוקוס מוזיאון להיסטוריה של הטבע של לונדון

שלדו המשוחזר של הדיפלודוקוס באולם הכניסה (צילום: Txllxt TxllxT, רישיון)

מוצגים פחות חשובים הם פסלו של דרווין, לו מוקדשים חלקים שלמים במוזיאון, המואה הענקית (giant moa) – ציפור קדומה בגובה 3 מטרים מניו זילנד, הדומה ליען, שהיא למעשה אב קדמון של עופות רבים, ושלדים של צב גלפגוס ענקי ושל השימפנזה שהביאה כנראה להבנה שיש קשר בין המין האנושי לשימפנזים ושלדים של שימפנזות ויונקים מאחורים יותר כמו ג’ירפות וזברות.

שלד ממותה, רואים אותו ישר בכניסה למוזיאון (צילום מקורי)

האזור הכחול – ממלכת החי

בחלק זה של המוזיאון תצפו בכמה מהחדרים המסעירים ביותר שלו, ואת חלקם פשוט אסור לפספס, כמו חדר הדינוזארים, חדר הפוחלצים הגדול, והאזור האנושי (עליהם נפרט כאן). בנוסף להם, ישנם חדרים העוסקים בזוחלים, דגים ושוכני ים, ופוחלצי יונקים עליהם ניתן לדלג או לחלוף עליהם במהרה.

  • דינוזאורים – זה הוא אחד מגולות הכותרת של המוזיאון, ולכן הוא עמוס תמידית בילדים שבאים לבקר בו במסגרת בית הספר, במשפחות וכמובן בתיירים. בחלק זה תוכלו ללמוד, לחוש ולגעת בעולמם של הדינוזאורים תוך הבנה של רבים מהמאפיינים של חייהם – משלב בקיעת הביצית, עור המגן שלהם, פעולת השרירים וחיי החברה של סוגי הדינוזאורים השונים. בחלק זה נעים בתוך מסלול מוגדר והוא חוויה אינטראקטיבית מדהימה. פשוט כדאי לעצור בתחנות המעניינות אתכם.

שחזור של טירקס (התחושה היא שבכל רגע הוא עלול לבלוע את אחד הילדים) (צילום מקורי)

שחזור של בקיעת דינוזאורים מביציהם (צילום מקורי)

  • גלריית הביולוגיה של האדם – אמנם גלריה זו אינה מפורסמת כמו גלריית הדינוזאורים, או אולם הלוויתן הכחול, אך היא אחת המרתקות במוזיאון והיא מאפשרת ללמוד על הביולוגיה של הטבע האנושי. תוכלו לראות את מבנה התא האנושי לפרטיו, את מערכת השריר-שלד, מערכת העצבים והמוח, ועוד. שני המוקדים העיקריים של אזור זה הם עולם החושים, בו לומדים בצורה חוויתית על החושים האנושיים (ומגבלותיהם), ועולם הרבייה וההריון, בו ניתן לראות כיצד מתפתחים החיים בתוך בטן האם ההריונית.

דגם מוגדל של מבנה התא האנושי על חלקיו השונים – הגרעין במרכז, הציטופלסמה, מעטפת התא המקומטת שמאפשרת קליטת חומרים ועוד (צילום מקורי)

  • גלריית הלוויתן הכחול – בגלריה זו תמצאו את אחד מסמלי המוזיאון לתולדות הטבע – דגם של החיה הגדולה ביותר בטבע – הלוויתן הכחול. כדי לקבל פרופורציות לגודלו תוכלו לראות לצידו חיות ויונקים אחרים כמו פיל, אריה ודוב – חיות ענק אלו נראות קטנות לידו.
    עוד בחדר זה מוצגים המלמדים כיצד עובדים מפרקים, אוזניים ועוד מאפיינים שונים של יונקים בטבע, וכיצד תכונות אלה מותאמות לצרכי ההישרדות של חיות אלו.

אולם הלוויתן הכחול, אולם הלוויתן הכחול, דגם בגודל מלא של היצור הגדול ביותר שחי היום על כדור הארץ (צילום מקורי)

האזור הכתום – מרכז דרווין

אזור זה הוא בדרך כלל פחות חשוב לתייר המבקר במוזיאון פעם אחת. הוא כולל כמה סדנאות יצירה, חדרי סרטונים וכדומה המציגים את עבודתו של חוקר הטבע.

האזור האדום -“לבקר את כדור הארץ”

אזור זה הוא אזור מיוחד במוזיאון, ושוב, למרות שאינו מפורסם כל כך חלק ממנו פשוט לא כדאי לפספס. החלק החשוב ביותר של אזור זה נקרא “לבקר את כדור הארץ” ובו לומדים על המערכת האקלימית העדינה של הכדור שמשמש כביתנו, ועל תפקידן של מערכות שונות כמו מערכת השמש.

לבקר את כדור הארץ במוזיאון ההיסטוריה של הטבע בלונדוןלבקר את כדור הארץ במוזיאון ההיסטוריה של הטבע בלונדון – מרתק היום כבר מהכניסה המיוחדת לחלק זה של התערוכה

  האזור הירוק – המערכת האקולגית וחיי החרקים, הזוחלים ופרוקי הרגליים

אחרי האזור הכחול, הכולל את הדינוזאורים ואת הלוויתן הכחול, זהו החלק החשוב של המוזיאון בו תראו גלריות מקסימות ומרתקות שהחשובה ביותר היא גלריית החרקים שעל אף הזעזוע של חלק מכם שמפחדים מג’וקים, מאפשרת ללמוד ולהבין את החיים של המינים הבאמת חזקים בטבע. בגלריה זו תוכלו לצפות בעיר נמלים ענקית, חוות דבורים ופרפים, תוכלו להיחשף כאן לגלריה נוספת העוסקת באיזון הביולוגי ובו אפשר ללמוד על תפקידיה המערכת האקולוגית, וכיצד לכל בעל חי ולכל צמח יש תפקיד עליו הוא שומר. כל זה מבוצע ברוח המוזיאון בצורה אינטראקטיבית ומרתקת. עוד בחלק זה, חדרים העוסקים בזוחלים, פרוקי רגליים, ציפורים, יונקים וצמחים.

גם של סרטן ענק - דוגמא למוצגים במוזיאון ההיסטוריה של הטבע

דגם של סרטן ענק – דוגמא למוצגים במוזיאון ההיסטוריה של הטבע המסבירים על עולם פרוקי הרגליים

כרטיסים לאטרקציות נוספות לילדים וכרטיסים משולבים בלונדון

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקרים במוזיאון ההיסטוריה של הטבע

המלצות טיפים ותגובות שעלו בקבוצה שלנו – הכל על לונדון – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר שלא מחכה

  • אשמח להצעות מה לעשות באזור מוזיאון הטבע לאחר הביקור במוזיאון?
    • סמדר דרור: האזור מקסים ראשית זה גם מוזיאון המדע וההיסטוריה צפונה טיילו בהייד פארק או לצאת מהמוזיאון ממול מעבר לרמזורים אזור עם בתי קפה ומסעדות ולכו ברחוב לכיוון הרודס והסמטאות שליד. הרודס בית כל בו מפואר רק לחוש את ההאווירה בסמטאות בתי קפה וחנויות קטנות אז יש את מוזיאון ויקטוריה ואלברט כדאי להיכנס ולהתרשם זה בחינם

טיפים והמלצות שעלו על מוזיאון ההסטוריה של הטבע בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו לונדון למטיילים – London for travelers:

  • מהמם. חינמי. יש תצוגה מדהימה של כל מיני בעלים חיים כולל דינוזאורים, מאובנים, חוקרי טבע מהעבר, סוגים שונים של מינרלים/יסודות/אבנים יקרות. לא הייתי בכולו אבל ממה שראיתי היה מאוד מעניין.
  • מוזיאון ההיסטוריה של הטבע! וואו! כבר בכניסה תוכלו לראות שלד של דינוזאור ענק (באורך 26 מטר) שהחוקרים מעריכים שהוא החיה הארוכה ביותר שהתהלכה על פני כדור הארץ! במוזיאון יש 70 מיליון מוצגים שמחולקים ל5 אזורים שונים, האזורים מסומנים במפה לפי צבעים ככה שממש קל להתמצא (אנחנו הכי אהבנו את האזור הירוק והכחול). המוזיאון מונגש מאוד לילדים והכניסה אליו בחינם, ולמי שמכיר את השיר Breathe של Jax Jones, המוזיאון מופיע ברוב הקליפ, כולל הדינוזאור הענק בסצנת הפתיחה!

מידע שימושי על המוזיאון לתולדות הטבע

שעות פתיחה

כל יום בין השעות 10:00-17:50

כתובת

Cromwell Rd, London, United Kingdom SW7 5BD. UK

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קווים Circle ,District ו-Piccadilly לרדת בתחנת South Kensington

directions_bus
אוטובוס

קווים 14, 49, 70, 74, 345, 360, 414 ו- C1