הייד פארק, לונדון Hyde Park

מידע על הפארק המרכזי של לונדון

מידע כללי

הייד פארק (Hyde Park) הוא אחד מהפארקים הגדולים ביותר בלונדון (2.5 קמ”ר), ואחד הפארקים המפורסמים בעולם. הפארק שייך לפארקים המלכותיים הבנויים בלונדון והוא גובל ברחוב אוקספורד (Oxford Street) מצד אחד, קנזינגטון מצד שני ונוטינג היל (Notting Hill) מצד שלישי.

הפארק מפורסם בגלל פינת הנואמים (Speaker’s Corner) ובה מתקיימות התכנסויות לצורך דיונים פומביים, מה שהפך את הפארק לשם נרדף למקום בו מתקיימים דיונים חברתיים פתוחים. בפינה זו נאמו בין היתר קרל מרקס, לנין וג’ורג’ אורוול. היום תמצאו שם בעיקר בימי א’ נואמים שונים – רובם מפוקפקים וחברים במפלגות שוליים שידברו אתכם על נושאים כמו המצב הכלכלי של אירופה וציד הלווינתים על ידי יפנים. כמו כן נמצא בו אגם הסרפנטיין המפורסם שניתן לשוט בו או לצפות בעופות המים.




סנאי בהייד פארק (צילום מקורי)

הפארק נוצר בשנת 1536 עבור המלך הנרי ה-8 לציד. כמו כל הגנים המלכותיים בתחילת דרכו היה הפארק סגור לקהל הרחב והכבישים הנמצאים בו שימשו לכרכרות של בני אצולה.בשנת 1730 המלכה קרולין, אשתו של המלך ג’ורג’ השני, הורתה על סכירת נהר הווסטבורן וכך נוצר אגם הסרפנטיין, אשר קיבל את שמו בשל צורתו הדומה לנחש. הוא נפתח לביקור של הקהל הרחב במאה ה17.

הייד פארקאחת מהפינות היפות בהייד פארק

הייד פארק מהווה שרשרת של פארקים המהווים רצף מהכניסה לארמון קנזיגטון, דרך גני קנזיגטוןהייד פארק בהמשך, אחריו גרין פארק, הכניסה לארמון בקינגהם ולבסוף פארק סיינט ג’יימס ורחבת משמר הסוסים בוויט הול.

האגם של הייד פארק

רחוב אוקספורד (צילום מקורי)קשת מארבל ארצ’ המקשרת בין הפארק לרחוב אוקספורד (צילום מקורי)

מה רואים?

מלבד כל הדברים אותם הזכרנו קודם (האגם, פינת הנואמים וכו’) אפשר לטייל בפארק על מנת לראות גם את האנדרטאות שיש בו ולהנות מבית הקפה הקטן או מנקודת ההנצחה לנסיכה דיאנה הכולל גם מתקנים לילדים (מומל לילדים קטנים בעיקר בקיץ).

סרטון על הייד פארק

כרטיסים לאטרקציות נוספות לילדים וכרטיסים משולבים בלונדון

לינה בהייד פארק

הלינה בהייד פארק היא אופציה מאוד מומלצת ומבוקשת שכן היא משלבת אזורים יפים ושקטים, קרבה לאתרי העיר המרכזיים ומרכזי קניות ובילויים לצד אפשרות לטיול וריצת בוקר בפארק – ולפיכך גם המחירים בהתאם. הלינה באזור המזרחי של הפארק, אשר קרובה יותר לאיזורים המתוירים של העיר היא יקרה יותר (ולכן תמצאו שם מספר מלונות חמישה כוכבים יוקרתיים כגון The WellesleyJumeirah Carlton Tower ‏) ואילו בקצהו המערבי של הפארק, המרוחק יותר מהאיזורים המתוירים הופכת לזולה קצת יותר (גם שם תוכלו למצוא מלונות חמישה כוכבים מומלצים כגון – London House Hotel, ו The Parkcity Hotel  ‏‏ אך גם מלונות ארבעה כוכבים כגון The Gore London – Starhotels Collezione וThe Queens Gate Hotel).

הייד פארק, ניתן למצוא מספר אפשרויות לינה יוקרתיות בעיקר בחלקו המזרחי

החלק הדרומי של הפארק, אשר סמוך לשכונות קזינגטון וצ’לסי, נחשב גם הוא לאזור יותר יוקרתי, וניתן למצוא שם מספר מלונות חמישה וארבעה כוכבים מומלצים דוגמת Baglioni Hotel London – The Leading Hotels of the World ו Hux Hotel, Kensington. למידע מקיף אודות מלונות הסמוכים לחלק הדרומי של הפארק, בשכונות צ’לסי וקזינגטון קראו עוד בעמוד שלנו בנושא- הכל על מלונות מומלצים באזור צ’לסי-קזינגטון.

למידע נוסף אודות בחירת מקום הלינה המתאים ביותר לכם בלונדון קראו בעמוד המקיף שלנו אודות מלונות בלונדון.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • הסיור בפארק יכול להשתלב עם סיור באזור ווסטמינסטר / אוקספורד סטריטנוטינג היל, או לחילופין עם סיור בקריית המוזיאונים (מוזיאון המדעהמוזיאון לתולדות הטבעמוזיאון ויקטוריה ואלברט) של קניג סטון. אם אתם נמצאים במקום שווה לבקר גם במרבל ארץ’ הסמוך.
  • הפארק כשלעצמו לא ייחודי מאוד – יש טובים ממנו בלונדון (ריגנס’ט פארק יפה ממנו בהרבה וכמובן גריניץ’ או המפסטד הית’ הייחודי), יתרונו הוא במקומו הנוח שמאפשר מוקד מנוחה ו”תדלוק” של ארוחת צהריים / קפה בין הטיולים באתרי מרכז לונדון. בנוסף הוא פארק מאוד נעים, הרבה מקומות לעצור לשבת, מעולה לביקור עם ילדים. ילדים קטנים בקיץ מאוד יהנו מהפארק על שם הנסיכה דיאנה הפועל במקום – הוא מאפשר משחק בחול ובמים ובצורה חכמה מאוד לא מאפשר למבוגרים ללא ילדים להיכנס בפיתחו (ראה גם ילדים בלונדון).
  • בפארק יש המון פעמים אירועים מעניינים. אולי המפורסמם ביותר שמתקיים בפארק הוא יריד החורף המתקיים בו כל שנה בתקופה הסמוכה לחג המולד. אך ניתן להזכיר בזאת גם את מופעי הרדיו של הBBC המתקיימים בו כל שנה ואירועים רבים נוספים. שווה להתעדכן באתר הפארק.
  • למגיעים לפארק ורוצים לחוות אותו קצת אחרת. מומלץ לשכור אופניים לסיור בפארק – לא יקר ומאפשר להקיף את הפארק במהירות.
  • האזור מקושר ומרושת מאוד. אין בעיה להגיע אליו מכל נקודה בעיר ברכבת, בטיוב, או בסירה. גם למי שהשכיר רכב, כמו כל האתרים במרכז לונדון לא לחשוב על להתקרב לאזור עם רכב פרטי (ראה השכרת רכב בלונדון). למי שבכל זאת רוצה יש מספר חניונים בתשלום מסביב לפארק.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת נייטסברידג’ (Knightsbridge), תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • מאיזו שעה מומלץ לטייל בהייד פארק בשבת?
    • מתי שלא חם מידי, ממליץ להשתמש באופניים. כל פעם שאני בלונדון, אני לא מוותר על סיבוב בהייד פארק באופניים.
    • אין שם משהו מיוחד בשבת דרך אגב. הנאומים הם ביום א’, אבל לדעתי זה לא אטרקטיבי כל כך כמו בעבר.
    • ביום שבת בסביבות השעה 12:00 בצהריים ומעלה. ואכן לא קורה שם משהו מיוחד בשבת.

המלצות טיפים ותגובות שעלו בקבוצה שלנו – הכל על לונדון – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר שלא מחכה

  • היי האם למישהו יש ניסיון ברכיבה על סוסים בלונדון או בקמברידג׳? לילדה בת 12 עם ניסיון בתחום?
    • מנהל: לא ממש עשינו סקירה מסודרת בנושא הזה, אבל ידוע לי שיש אפשרות לרכיבה על סוסים בהייד פראק- https://www.hydeparkstables.com/

שאלות ותשובות על הייד פארק

הייד פארק הוא אחד מהפארקים הגדולים והמפורסמים ביותר בלונדון ובהחלט שווה ביקור. הפארק יכול להתאים לכל סוגי התיירים.

הזמן הטוב ביותר לביקור בהייד פארק הוא בתקופת הקיץ בחודשים יולי עד אוקטובר, אז מזג האוויר חמים ונעים יחסית לשאר השנה.

הייד פארק ידוע כאחד המרחבים הירוקים הגדולים ביותר בלונדון. הפארק מטופח, רחב ידיים ושופע צמחייה ומים. היסטורית הפארק הציבורי הזה היה חלק מהגנים הפרטיים של משפחת המלוכה, ולמעשה הייד פארק מוליך אל הכניסה לארמון בקינגהאם (Buckingham Palace). בנוסף המקום מפורסם בזכות פינת הנואמים (Speaker’s Corner)- מקום בו נערכו נאומים ודיונים פומביים במהלך ההיסטוריה.

מוקדי העיניין המרכזיים בפארק הם אגם הסרפנטיין (The Serpentine) שנמצא במרכז ואפשר לשוט בו. בקצה הפארק ניצב ארמון קנזינגטון (Kensington Palace) של משפחת המלוכה. מקום חשוב נוסף הוא המזרקה לזכר הנסיכה דיאנה (Princess Diana Memorial Fountain).

אפשר להגיע לאזור הייד פארק בלונדון באמצעות:

  • מטרו
  • קו Bakerloo ו-Northern לרדת בתחנת Charing Cross.
  • קווים Circle, District, Bakerloo ו-Northern לרדת בתחנת Embankment.
  • קווים Circle, District ו-Jubilee לרדת בתחנת Westminster.
  • אוטובוס
  • קווים 3, 11, 12, 24, 53, 87, 88, 159, 453 לרדת בתחנת Horse Guards Parade.

לקריאה נוספת על תחבורה בלונדון מומלץ להיכנס לקישור הזה.

הייד פארק מתאים לבילוי של משפחות עם ילדים. ברחבי הפארק יש מתקני שעשועים, ניתן לשוט באגם ולטייל בשבילים.

משום שהייד פארק הוא מקום כה מרכזי ישנם סיורים רבים אשר משלבים ביקור בו כחלק מסיור גדול יותר בלונדון. סוגי הסיורים הם רבים, כדוגמת סיורי אופניים, סיור באוטובוס התיירים המפורסם של לונדוןסיור לכבוד חג המולד שמציג את הייד פארק תחת מעטה לבן קסום של שלג, ועוד.  להזמנת כרטיסים לסיורים הרבים שניתן לעשות בהייד פארק ומידע נוסף ניתן להיכנס לקישור הזה.

בין המלונות המומלצים באזור הייד פארק בלונדון ניתן למנות את מלון The Carlton Tower Jumeirah , מלון הדירות The Notting Hill Apartments ומלון London House Hotel. לקריאה נוספת על מלונות ליד הייד פארק מומלץ להיכנס לקישור הזה.

יש אפשרות לשמירת חפצים באזור הייד פארק בלונדון, כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת נייטסברידג’ (Knightsbridge), תוכלו לראות את האופציות השונות כאן באתר luggage hero.

כן,בלונדון ניתן למצוא מספר מסעדות כשרות, ביניהן Tony Page @ Island Grill ו- Reubens

המרחק בין ההיד פארק לרחוב אוקספורד הוא כ650 מ' וניתן לעשות אותו ב9 דקות הליכה.

המרחק בין ההייד פארק לארמון בקינגהאם הוא כ1.2 ק''מ וניתן לעשות אותו ב15 דקות הליכה.

המרחק בין ההייד פארק לקמדן טאון הוא כ4.2 ק''מ וניתן לעשות אותו ב20 דקות נסיעה ברכבת התחתית.

המרחק בין ההייד פארק לקובנט גארדן הוא כ2.4 ק''מ וניתן לעשות אותו ב30 דקות הליכה או ב10 דקות נסיעה ברכבת התחתית.

מומלץ להקדיש לביקור בהייד פארק כ3 שעות על מנת לראות את כל המקומות שיש בפארק.

בימי ראשון יש בפארק אנשים שבאים לנאום, דבר הקורה רק ביום ראשון.

לא, הכניסה לפארק היא בחינם.

בין המסעדות המומלצות באזור ניתן למצוא את מסעדת Bocuse Restaurant המציעה אוכל צרפתי , את מסעדת American Bounty המציעה אוכל אמריקאי ואת מסעדת Eveready Diner המציעה אוכל אמריקאי.

מידע שימושי על הייד פארק

שעות פתיחה

5:00-00:00

כתובת

Hyde Park, London, אנגליה

הגעה
directions_subway
מטרו

קו Bakerloo ו-Northern לרדת בתחנת Charing Cross.
קווים Circle, District, Bakerloo ו-Northern לרדת בתחנת Embankment.
קווים Circle, District ו-Jubilee לרדת בתחנת Westminster.

directions_bus
אוטובוס

קווים 3, 11, 12, 24, 53, 87, 88, 159, 453 לרדת בתחנת Horse Guards Parade.