1. עמוד הבית
  2. »
  3. לונדון 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אטרקציות, אתרים מרכזיים וסיורים מודרכים בלונדון – הנחות וסקירות מומחים מקיפות
  6. »
  7. ארמון בקינגהאם וגלריית המלכה, לונדון – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף בעברית | Buckingham Palace

ארמון בקינגהאם וגלריית המלכה, לונדון – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף בעברית | Buckingham Palace

עדכון מרץ, 2024

האביב בתחילתו בלונדון וכמות התיירים הולכת ועולה מיום ליום. הדבר מורגש במיוחד באטרקציות הפופולאריות כמו - לכן מומלץ להזמין כרטיסים מראש. כך גם תוכלו לדלג על התור לרכישת הכרטיסים בקופות וגם לוודא שאכן יהיו לכם כרטיסים למועד המתאים לכם ביותר. להזמנת כרטיסים מראש ל ניתן להיכנס לקישור הזה בו יש הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5).

  • שימו לב בתקופה זו נפתחה האפשרות להזמנת סיורים בתוך הארמון לסיורים מודרכים (לא פעיל כל הימים, וכרגע זמין עד ספטמבר) לפרטים והזמנה (מומלץ לעשות זאת כמה שיותר זמן מראש).

לאילו המעוניינים ללון באזור הארמון (אזור לינה מבוקש אבל בלי הרבה היצע), הלינה באזור ארמון בקינגהאם הולכת והופכת מבוקשת והתפוסה מתחילה לעבור את 70% בימים הפופולאריים. לכן מומלץ מאוד להזמין לאביב והקיץ כמה שיותר זמן מראש – אפשר לעשות זאת עם אפשרות ביטול כאן.

מדריך מקוצר לתכנון ביקור בארמון בקינגהאם וגלריית המלכה

ארמון בקינגהאם (Buckingham Palace) הוא ארמון המלוכה הבריטי. הוא נמצא בחלקה הדרומי של לונדון ושימש כמשכנה הרשמי של המלכה אליזבת’ השנייה. יחד עם כיכר ויקטוריה הסמוך. למרות שהמלך לא מתגורר בו, הוא עדיין נחשב כאחד מסמלי המונרכיה הבריטית. הארמון מושך אליו עשרות אלפי תיירים בשנה המבקרים בו מבפנים ומיליונים המסתכלים בו מבחוץ כמעט כל המבקרים בלונדון כנראה יעברו  בארמון או בנסיעה שלהם בעיר, או לתצפית מבחוץ. רבים יבחרו לצפות בטקס החלפת המשמרות המסורתי באופן עצמאי או כחלק מסיור מודרך (לפרטים והזמנה של סיורים מודרכים הכוללים את הארמון ואת החלפת המשמרות).

ארמון בקינגהם בשעת שקיעה

ארמון בקינגהם בשעת שקיעה – הרוב יעברו פה למבט מבחוץ חלק לא מבוטל יבחרו להיכנס פנימה.

חלק לא מבוטל יבחרו להיכנס לסיור בתוך הארמון (מומלץ), יש לכך כמה אפשרויות שונות: הסיור המלא הוא עונתי ולרוב מתקיים רק בקיץ (תלוי בהחלטות של משפחת המלוכה) הוא אינו זול ודורש הזמנה מוקדמת (לפרטים והזמנה בהנחה לגולשי הכל על), עדיף כמה ימים מראש. הרוב יבחרו להסתפק בכניסה לאזורים הפעילים כל השנה וזולים יותר כמו חדר הארוות (לפרטים והזמנה בהנחה לגולשי הכל על) ולגלריית המלכה (לפרטים והזמנה בהנחה לגולשי הכל על). פעמים רבות למי שבוחר ללכת לאחד מהאפשרויות של הכניסה לארמון בקינגנהם כרטיס הלונדון פאס הופך משתלם (מספיקה אטרקציה נוספת או שתיים הנמצאות באופציות החינמיות של הכרטיס, והוא כבר מתחיל לחסוך לכם כסף – (לפרטים והזמנה בהנחה לגולשי הכל על).

  • לכל אופציות ההנחה המוזכרות בפסקה זו, קוד הקופון שיש לשים בשלב ההזמנה הינו: HAKO5

גלריית המלכה היא אחת הגלריות היותר מתויירות בלונדון, כדאי להזמין כרטיסים מראש (לפרטים והזמנת כרטיסים)

הידעת?

  • כמה בית המלוכה הבריטי עשיר? כדי לקבל פרופורציות על עושרה של משפחת המלוכה ועל גודלו האמיתי של הארמון – בעת ביקורכם (בסיור המלא) רק 18 מתוך 600 חדרי הארמון פתוחים לקהל, ורק 100 מתוך 7,000 ציורי השמן של המלכה מוצגים לראווה עבור המבקרים. וזהו רק אחד מבתיה של משפחת המלוכה.
  • האם המלך בבית? רוצים לדעת האם המלך נמצא בארמון או לא? פשוט בדקו האם דגל המלוכה מונף מעל הארמון. אם כן המלך נמצא בו (אתם יכולים להתרגש שאתם קרובים אליו, אבל אז הארמון סגור לביקורים).
  • בהרבה מובנים הביקור בארמון עשיר זה ימחיש לכם את היחס האמביוולנטי של האנגלים למשפחת המלוכה – מצד אחד היא עולה המון כסף, מצד שני היא סמל, ומצד שלישי היא מזכה את מולדתם במיליוני פאונדים המגיעים מתיירים נלהבים וסקרנים.

אבל לא חובה לשלם כסף כדי להנות מהארמון, מעבר להחלפת המשמרות, לכיכר ויקטוריה הסמוכה ולייחודיות וליופי של המבנה עצמו. כאמור הכניסה לארמון מהווה שרשרת של פארקים שיוצרים רצף מהכניסה לארמון קנזיגטון, דרך גני קנזיגטוןהייד פארק בהמשך, אחריו גרין פארק, הכניסה לארמון בקינגהם ולבסוף פארק סיינט ג’יימס ורחבת משמר הסוסים בוויט הול. חלק מהחוויה האדירה של הביקור בארמון היא ההליכה אליו דרך הפארקים הללו ששימשו בעבר את משפחת המלוכה והיום משמשים את המוני הלונדונים והתיירים הצועדים בהם, אוכלים, מבלים, משחקים במתקני השעשועים ונהנים מהטבע הירוק בלב המטרופולין השוקק.

הולכים לארמון בקינגהם

הדרך לארמון בקינגהאם עוברת דרך הפארקים הסובבים אותו, אם תגיעו בשעה של החלפת משמרות, הצעידה תהייה עם רבבות תיירים ומקומיים שילכו אתכם, במיוחד בקיץ.

ההיסטוריה של ארמון בקינגהאם

בית בקינגהאם נבנה במקורו עבור ג’ון שפילד, הדוכס הראשון מבקינגהאם, בשנת 1703. בשנת 1762 נרכש המבנה על ידי המלך ג’ורג’ השלישי, שהרחיב והגדיל אותו. בשנת 1826 שכר המלך ג’ורג’ הרביעי את שירותיו של האדריכל הבריטי המפורסם ג’ון נאש (שהוחלף לאחר מכן בגלל טענות על ראוותנות יתר) על מנת שישפץ את המבנה ויהפכו לארמון. בשנת 1837 הפך הארמון לארמון העיקרי של בית המלוכה הבריטי, והתגוררה בו המלכה ויקטוריה.

לא נכנס כאן להיסטוריה של השינויים במבנה, רק נספר שהמבנה העיקרי (והמוכר למתבוננים בארמון מבחוץ), הוא גם החזית המזרחית של הארמון, נוסף לארמון לאחר נישואיה של המלכה ויקטוריה לנסיך אלברט.
כמו ברינטניה כולה, גם ארמון בקינגהאם נפגע בתקופת הבליץ בזמן מלחמת העולם השנייה. ארמון זה אירח אמנים וסלבריטאים מהשורה הראשונה, בין אם אנשי שלטון כמו הצאר ניקואלי ובין אם אנשי מוסיקה כמו יוהן שטראוס. למען האמת הארמון לא היה פתוח לציבור תמיד, אך ב-1992 כשטירת ווינדזור נשרפה, המלכה הייתה צריכה לממן את שיפוצו ולכן החליטה לאפשר ביקור בארמון בקניגהאם תמורת תשלום שיממן את השיפוצים.

המלכה אליזבת’ השנייה

אליזבת’ אלכסנדרה מרי ווינדזור (Elizabeth Alexandra Mary Windsor) או המלכה אליזבת השנייה (Queen Elizabeth II), הייתה מלכת הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה. אליזבת’ השנייה הייתה נשואה לנסיך פיליפ, וכהונתה כמלכה החלה עם פטירת אביה, המלך ג’ורג’ השישי (הידוע מן הסרט “נאום המלך”), ונמשכה לאורך 70 שנים – תקופת המלוכה הארוכה ביותר בהיסטוריה הבריטית. במהלך שנות כהונתה עלו לשלטון ראשי ממשלה רבים כמו צ’רציל, מרגרט תאצ’ר וכדומה – הם הלכו והיא נשארה.
יש לציין שהיא המשיכה מסורת של מלכות חזקות ששלטו בבריטניה לאורך ההיסטוריה, כמו המלכה ויקטוריה והמלכה מרי (סבתה והסיבה לשמה השני).

מה יהיה עכשיו אחרי לכתה והחלפתה של המלכה? נמתין לראות כיצד מורשת המלך החדש תשפיע על ההיסטוריה של הארמון

אליזבת השניה חוגגת יום הולדת בלונדון (צילום משנת 2015)

אליזבת השניה חוגגת יום הולדת בלונדון (צילום משנת 2015)

מה רואים בארמון בקינגהאם?

במתחם ארמון בקינגהאם תוכלו לבקר בחדרי הארמון הרשמיים והחצי רשמים, לבקר ולחזות בגלריית המלכה ובאורוות המלכה, כאשר כל אחת מאטרקציות אלו היא אתר בפני עצמו (ניתן לקנות כרטיס משולב). אטרקציה נוספת המושכת את התיירים מכל העולם הוא טקס החלפת המשמרות בכניסה לארמון.
את הפירוט על מה שרואים מחוץ לארמון תוכלו לקרוא בדף המידע על כיכר ויקטוריה.

ארמון בקינגהם מכיוון כיכר ויקטוריה

ארמון בקינגהם מכיוון כיכר ויקטוריה (צילום מקורי)

כרטיסים לארמון בקינגהאם וסיורים מודרכים בארמון

בארמון בקינגהאם מציעים מספר סוגי כרטיסים וסיורים. חשוב לציין שזמינות סיורים עשויה להשתנות משנה לשנה ומעונה לעונה. כרטיס כניסה הרגיל לארמון הוא מאפשר סיור עצמי עם מדריך קולי (יש גם בעברית) סיור זה אינו פעיל תמיד ומומלץ להזמין אותו מראש – להזמנה עם הנחה לגולשי הכל על, למהדרין יש סיור מודרך בארמון שאינו פעיל כל השנה והוא מבוקש מאוד (רצוי להזמין מראש- להזמנה עם הנחה לגולשי הכל על) . בנוסף ישנם אפשרויות לביקור בגלריית המלכה שמושכת אליה מבקרים רבים (פעיל תמיד, כדאי להזמין כרטיסים מראש – להזמנה עם הנחה לגולשי הכל על) וישנה אפשרות מאוד פופולארית לבקר באורוות המלכותיות (פעיל תמיד, כדאי להזמין כרטיסים מראש – להזמנה עם אפשרות ביטול לגולשי הכל על). נוסף על אפשרויות אלו ישנם תיירים אשר בוחרים רק לראות את הארמון מבחוץ עם אחד הסיורים הפופולאריים בלונדון כמו הסיור הזה שכולל צפייה בהחלפת המשמרות.

  • לכל האופציות להזמנה עם הנחה המוזכרות פה: קוד הקופון הוא: HAKO5

ננסה להרחיב על כל אחת מהאופציות המוזכרות פה:

סיור בחדרי וגני הארמון (Palace State Rooms)

לפרטים והזמנה של כרטיס זה עם הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5)

בחודשי הקיץ (כך היה נהוג בעת שלטונה של המלכה אליזבת’, מאחר ובתקופה זו לא גרה בארמון בקינגהאם) תוכלו לבקר בחדרים הרשמיים והחצי רשמיים של הארמון ולהיחשף לעושר של משפחת המלוכה. הביקור כולל בין השאר ביקור בגני הארמון ובחלק קטן מהחדרים שבו. בקומת הארמון הראשונה (או הקומה הרשמית), תוכלו לראות כמה חלקים מדהימים, כמו גני הארמון, החדרים הראשיים, חדרי האירוח המקושטים וחדרי הכתר. במסדרון הארמון נמצאת גלריית התמונות הכוללת ציורים של רמברנדט, אנתוני ואן דייק, פטר פאול רובנס ויאן ורמר. זהו חלק מאוסף פרטי של אמנות קלאסית מהגדולים בעולם (למי שמתעניין ביצירות אמנות כאלה אנו מציעים לפנות לגלריה הלאומית).

כבר בכניסה לארמון תוכלו לראות את אולם הכניסה המפואר ואת המדרגות עם המעקה המוזהב. בקצה תוכלו לראות את התקרה השקופה שמכניסה את האור לארמון, וכמובן את ההעתק של פסל ראשה של המדוזה של צ’ליני (המקור לפסל נמצא בפירנצה).

ליד תוכלו לראות את חדר המשמר ועמדת השומרים של הארמון, שהוא אחד החדרים היפים בארמון. בחדר תמצאו פסל שיש לבן של המלכה ויקטוריה והנסיך אלברט, הלבושים בתלבושת רומית. בקומה מתחת (או הקומה החצי רשמית) תוכלו לבקר בחדרים המשמשים למסיבות תה סוערות של המלכה ואצילי המלוכה ולצפות בחדרים בו אורחו שועי עולם, כמו הצאר ניקולאי הראשון.

אולי הנקודה החשובה של הסיור היא צפייה באולם הכס המלכותי. באולם זה בו תראו את כס המלכות של המלכה והנסיך פיליפ, תוכלו להיחשף לחדר האירוח הראשי של המלכה ולצפות בציורים המתארים את מלחמת השושנים מהמאה ה-15.

החדר הראוותני ביותר בארמון הוא חדר ההסבה הכחול, בו תוכלו לראות חלל בעיצוב מהודר מאוד של נאש, ובו פסלים וציורים של המצביעים הגדולים של העת העתיקה (כמו אלכסנדר מוקדון ויוליוס קיסר).

גם חדר ההסבה הלבן לא ישאיר אותכם אדישים. הוא כולל מעברים סודיים המוסתרים על ידי חפצים כגון מראות, דרכם יכולה המלכה להימלט ממסיבה ממש משעממת. באולם המוסיקה, שמשמש לקונצרטים ונשפים מלכותיים, תוכלו לצפות בתקרה האקוסטית המדהימה.

ברק ומישל אובמה מתארחים בחדרים המלכותיים של ארמון בקינגהאם (צילום: Pete Souza)

ברק ומישל אובמה מתארחים בחדרים המלכותיים של ארמון בקינגהאם (צילום: Pete Souza)

האורוות המלכותיות (Royal Mews):

בסמוך לארמון תוכלו לצפות באורוות המלכותיות (Royal Mews) שנפתחו לקהל הרחב על מנת לממן את ההוצאות של בית המלוכה (כמו רוב אתרי המלכה).

בעבר הן שימשו כאורוות של בית המלוכה הבריטי והן ממוקמות מאז ראשית המאה ה-19 בארמון בקינגהאם. הן הועברו אליו מהמבנה הישן (שהיה ממוקם בסמוך לצ’רינג קרוס) למבנה שנבנה על ידי האדריכל של לונדון מהמאה ה-19, ג’ון נאש.
היום תוכלו לראות באורוות את כרכרות בית המלוכה שעדיין משמשות את משפחת המלוכה באירועים חשובים (חתונה, הכתרה, מושב פתיחה של הפרלמנט וכו’).

הכרכרה המפורסמת מכולן היא הכרכרה המוזהבת של המלכה (שהמלכה ויקטוריה התלוננה שהיא מגמדת אותה בגלל גודלה העצום).
תוכלו לראות באורוות גם את כרכרת הזכוכית שמשמשת לכלות המלכותיות, את מכוניות השרד של בית המלוכה וכ-30 סוסים אצילים שמשמשים למשיכת העגלות של המלכה.

ה-Bentley State Limousine, ממכוניות השרד אותן רואים  באורוות המלכותיות (צילום: S. Foskett)ה-Bentley State Limousine, ממכוניות השרד אותן רואים  באורוות המלכותיות (צילום: S. Foskett)

הזמנת כרטיסים לגלריית המלכה - 5% הנחה נוספים רק לגולשי הכל על

גלריית המלכה

גלריית המלכה היא המקום בו ניתן לראות יצירות אמנות ששייכות לאוסף של המונרכיה הבריטית שנאספה על פני מאות שנים, ולצידו תכשיטים ורהיטים שמציגים את רכושה של המשפחה אשר לא פעם זכתה לתואר המשפחה הבזבזנית בתבל. המוצגים אינם רק של המלך המכהן היום, או אימו שכיהנו במשך הזמן הרב ביותר בהיסטוריה הבריטית, כי אם של רכושה של משפחת המלוכה ב-500 שנים האחרונות. כך שתוכלו לראות יצירות אמנות מתקופת הרנסנס והלאה.
המוצגים מגוונים מאוד, ובניהם תוכלו לראות קרמיקות, ציורים, שעונים, תכשיטים, תקצירים וטקסטים, מפות, כלי כסף, ספרים ומזכרות. אם תרצו לסכם במשפט אחד – בגלריה זו תוכלו להבין כמה עמלה המשפחה המלכותית על הפיכת המלכה, המלך והמשפחה המלכותית למותג בינלאומי מבוקש. יש לקחת בחשבון כי הביקוש לכרטיסים בתקופה הקרובה גבוה יותר משנים קודמות בתקופה זו, ולכן כדאי להזמין כרטיסים מראש.

 הזמנת כרטיסים לגלריית המלכה בלונדון

הכניסה לגלריה נפרדת, ודורשת תשלום בפני עצמו או הזמנה של כרטיס משולב. למחזיקי לונדון פאס, הכניסה היא בחינם. הזמנת הכרטיסים לגלריית המלכה יכולה להתבצע באתר הרשמי, בקישור זה תוכלו לרכוש כרטיס כניסה עם שירות לקוחות בעברית, או באתרים רבים אחרים המפיצים את כרטיסים אילו בחבילות משתלמות כאלו ואחרות שהפופלארית ביותר היא כניסה לגלריה ולארמון למשל באופציה זו הכוללת סיור בארמון וביקור בגלריה בתשלום אחד וכוללת 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד הנחה HAKO5) או האופציה הזו שמעניקה אפשרות לביטול חינם עד 24 שעות לפני תאריך הביקור.

גלריית המלכה

הכניסה המרשימה לגרליית המלכה (צילום Wei-Te Wong, רישיון)

החלפת המשמרות

בכניסה לארמון מתקיים טקס החלפת המשמרות (Changing of the Guard). הטקס מתקיים בכל יום בקיץ ובכל יומיים בחורף בשעה 11:00 בבוקר.

חיילי המשמר והחלפת המשמרות (צילום מקורי)

השומרים שייכים למספר יחידות צבאיות הכפופות באופן מסורתי למלכה ומייצגות חלקים שונים של אנגליה והאימפריה הבריטית. הם לבושים במדי צבא בריטי מסורתיים אשר אינם בשימוש מזה כמעט מאה שנים. הנוצה שעל ראשם וסוג הכובע והלבוש מלמדים על היחידה אליה הם משתייכים (בדומה לכומתה הצה”לית). את פירוט היחידות השונות ואת סמלי לבושם תוכלו לראות בשילוט הסמוך. בהחלפת המשמרות החיילים העולם למשמרת צועדים בסך מארמון סנט ג’יימס לכיוון ארמון בקינגהאם. צעידתם נמשכת כחצי שעה והיא מלווה על ידי תזמורת צבאית. לאחר שמגיעה קבוצת השומרים החדשה לפתח ארמון בקינגהאם מתבצע החילוף עצמו בהרבה כבוד, הדר ובעיקר (כמו כל תס”ח) עם הרבה חשיבות עצמית – כאילו בהחלפה זו מצילים את גורל האימפריה הבריטית המתפוררת. קחו בחשבון שבתקופת הקיץ החלפת המשמרות היא אירוע צפוף המוני וכולל רבבות רבבות של צופים שמגיעים מוקדם על מנת לתפוס עמדה, לצפות ולצלם.

החלפת משמרות בקיץ

החלפת המשמרות בקיץ – אירוע המוני וצפוף, ורצוי לבוא מוקדם ולתפוס מקום אם חשוב לכם לראות ולצלם (צילום מקורי)

רכישת כרטיסים מסוגים שונים לארמון בקינגהאם

שאלות ותשובות נפוצות על ארמון בקינגהאם

להלן רשימת שאלות נפוצות שנשאלנו על הביקור בארמון לאורך השנים והתשובות שלנו אליהן:

לדעתנו לא חובה להיכנס לארמון בקינגהם אבל מומלץ מאוד לבקר בו לפחות למבט מבחוץ. רוב התיירים בוחרים לא להיכנס לסיור בתוך הארמון אבל כמעט כל תייר שמגיע ללונדון בפעם הראשונה יעבור לצפות בו מבחוץ. למי מומלץ להיכנס? למי שמתעניין יותר בנושא, ולמי שזמנו בידו ומגיע בעונה הנכונה (נכון לימים אילו בקיץ, אנו לא יודעים איך ישתנו הדברים אחרי לכתה של המלכה). למי שרוצה להיכנס לביקור בארמון יש להזמין כרטיסים מראש. באתר הרשמי או באתרים אחרים המפיצים את הכרטיסים כמו זה. לגבי החלפת משמרות, חוויה נחמדה במיוחד לילדים, אם אתם מגיעים לזמן קצר לעיר או בקופה בה הזמינות של ההחלפה אינה גבוהה - לא הפסד מאוד גדול לא לראות את הטקס לדעתנו.

נכון להיום הביקור בתוך חדרי ארמון בקינגהם אפשרי בקיץ, אנו לא יודעים להגיד איך הדברים ישתנו בעתיד בעקבות חילופי המלכה במלך החדש.



כן! החלפת המשמרות בארמון בקינגהם מתבצעת כל השנה, אבל בתדירות נמוכה יותר, וכתלות במזג האוויר, לכן מומלץ בחורף לברר קודם האם החלפת המשמרות אכן מתקיימת מתי שאתם מתכוונים לבוא לצפות בה. עוד יש לשים לב שהאירוע בחודשי החורף הרבה פחות גדול והמוני בהשוואה לקיץ ולכן הסיכוי שלכם לראות את ההחלפה ממיקום טוב גבוה יותר.

כן אין צורך לשלם על מנת לצפות בהחלפת המשמרות בחזית של ארמון בקינגהם. מדובר באחת הפעילויות החינמיות הפופלאריות ביותר שיש בלונדון (ראו עוד תחת חינם בלונדון). אין צורך לקנות כרטיס להחלפת המשמרות, הכרטיסים נדרשים רק למי שרוצה לבוא לסיור בתוך הארמון.

אזור הארמון הוא ליבה של לונדון המלוכנית - הוא לא מצטיין בבילויים ו/או חיי לילה מצד אחד ולא במסעדות וקניות מצד שני. למרות זאת יש תיירים רבים שמוצאים אותו כאזור מתאים ללינה. המלונות באזור זה הם יקרים יחסית ומיועדים למי שחושק בלינה יוקרתית ובקרבה לאתרי המורשת ופחות למי שבא לבלות בעיר. מרבית המלונות באזור זה הם ברמה גבוהה של חמישה כוכבים וארבעה כוכבים ומצויים בו כמה מהמלונות המומלצים של לונדון כמו - מלון קונרד לונדון סנט ג'יימס (Conrad London St James)מלון סנט ג'יימס קורט (St. James' Court, A Taj Hotel, London) ומלון קראון פלאזה לונדון סנט ג'יימס (Crowne Plaza London St James). ראו גם מלונות בלונדון ומלונות ליד ארמון בקינגהאם.

הביקור בארמון בקינגהם מתאים לילדים, אך לא בטוח שיהיה להם סבלנות לראות את הכל לאילו הבוחרים לבוא לסיור בתוך הארמון. ילדים מאוד אוהבים את טקס החלפת המשמרות ולאורך השנים רבים מהם הזכירו בפנינו את טקס זה כאחת מהחוויות המשמעותיות שלהם מהעיר. ילדים מתחת גיל 5 נכנסים חינם, וילדים מגיל 5 עד 17 ישנם הנחות משמעותיות לביקור בארמון (ראו עוד בנושא תחת לונדון עם ילדים).

הזמנת כרטיסים לארמון בקינגהאם - 5% הנחה נוספים רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקר בארמון בקינגהאם

  • לא חובה להיכנס לארמון, אבל מומלץ מאוד לבקר לפחות למבט מבחוץ. המחיר יקר ולמרות שהארמון יפה גם מבפנים החלק המרשים נמצא בחוץ (כולל החלפת המשמרות). רוצים להחליט האם להיכנס לארמון או לא? בקרו סיור וירטואלי בחדרי הארמון. זה לא שאנו נגד, אלא זה פשוט שרוב התיירים בוחרים לא להיכנס לסיור בתוך הארמון אבל כמעט כל תייר שמגיע ללונדון בפעם הראשונה יעבור לצפות בו מבחוץ.
  • שימו לב שהארמון לא פתוח לביקורים בכל השנה.
  • תכננו את הביקור באתרי הארמון כך: הסיור בחדרים אורך שעה וחצי-שעתיים, ההמתנה בתור אורכת 20-40 דקות והסיור באורוות ובגלריה אורך כשעה נוספת (בכל אחד מהם בנפרד).
  • אם ברצונכם להיכנס בכל זאת, הקפידו על הזמנת כרטיס מראש היום זה גם חובה וגם בניגוד לפעם כך נכנסים לארמון ללא תור ארוך. רצוי להזמין כרטיס משולב לגלריה ולסיור בארמון. הזמנת הכרטיסים יכולה להתבצע באתר הרשמי (שבו הרבה פעמים הזמינות של הכרטיסים מאוד נמוכה) או באתרים רבים אחרים המפיצים את כרטיסים אילו בחבילות משתלמות כאלו ואחרות למשל באופציה זו הכוללת הנחה לגולשי הכל על או האופציה הזו שמעניקה אפשרות לביטול חינם עד 24 שעות לפני תאריך הביקור.
  • לא מומלץ להתקרב לארמון עם רכב. אין חנייה, פקוק ואין הצדקה (עצה זאת נכונה לכל העיר לונדון, ראו השכרת רכב בלונדון והשכרת רכב באנגליה). למי שמשתמש בשירותי אוטובוס התיירים של לונדון, יכול לנצל את התחנה הנוחה שיש לייד הארמון.
  • מומלץ להגיע להחלפת המשמרות מוקדם (בחודשי התיירות לפחות חצי שעה קודם אם רוצים לראות משהו בין כל הקהל שמגיע יחד עמכם). אפשר גם לראות חילופי משמרות בבית הפרשים (Horse Grade) הסמוך לארמון – שם יש פחות קהל.
  • קחו בחשבון שמדריך אודיו ניתן לכל מבקר באורוות המלכותיות (כלול במחיר). בנוסף ישנם סיורים מודרכים חינמיים היוצאים מספר פעמים ביום (תלוי בעונה) ובסופ”שים יש באתר פעילות המיועדת לילדים (ראו גם לונדון עם ילדים).
  • כדאי מאוד לשלב את הביקור באתרי הארמון עם פארק סנט ג’יימס ו/או גרין פארק הסמוכים.
  • למי שמעוניין להכיר את האזור לעומק אנו ממליצים על סיור מודרך בעברית. למידע נוסף ראו לונדון הקלאסית: סיור בעברית בשכונת ווסטמינסטר וסיורים מודרכים בלונדון בעברית.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת ויקטוריה (Victoria) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • אזור הארמון הוא ליבה של לונדון המלוכנית – הוא לא מצטיין בבילויים ו/או חיי לילה מצד אחד ולא במסעדות וקניות מצד שני. למרות זאת יש תיירים רבים שמוצאים אותו כאזור מתאים ללינה. המלונות באזור זה הם יקרים יחסית ומיועדים למי שחושק בלינה יוקרתית ובקרבה לאתרי המורשת ופחות למי שבא לבלות בעיר. מרבית המלונות באזור זה הם ברמה גבוהה של חמישה כוכבים וארבעה כוכבים ומצויים בו כמה מהמלונות המומלצים של לונדון כמו – מלון קונרד לונדון סנט ג’יימס (Conrad London St James)מלון סנט ג’יימס קורט (St. James’ Court, A Taj Hotel, London) ומלון קראון פלאזה לונדון סנט ג’יימס (Crowne Plaza London St James). ראו גם מלונות בלונדון ומלונות ליד ארמון בקינגהאם.
  • האתר מתאים לילדים, אך לא בטוח שיהיה להם סבלנות לראות את הכל. ילדים מאוד אוהבים את טקס החלפת המשמרות ולאורך השנים רבים מהם הזכירו בפנינו את טקס זה כאחת מהחוויות המשמעותיות שלהם מהעיר (ראו עוד בנושא תחת לונדון עם ילדים) ילדים מתחת גיל 5 נכנסים חינם וילדים מגיל 5 עד 17 ישנם הנחות משמעותיות לביקור בארמון.
  • שימו לב – תיתכן סגירת אתרי הארמון או חלקים ממנו בעת קיום אירועים רשמיים.

מי שהתעניין בעמוד זה אולי יתעניין גם בעמודים הבאים:

המלצות טיפים ותגובות שעלו בקבוצה שלנו – הכל על לונדון – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר שלא מחכה

  • אבי חן:יפה מאוד מבפנים, קצת יקר, למי שמתעניין בבית המלוכה זו תחנת חובה, מי שפחות, יש מספיק טירות יפות באזורים יותר יפים והמון דברים יפים במוזיאונים החינמיים מסביב.
  • שימעון כהן: הארמון , אחד מסמלי בית המלוכה . מעונה הרשמי של המלכה .
    פתוח לביקורים בדרך כלל רק בעונת הקיץ,בחודשים יולי – ספטמבר, כאשר המלכה נמצאת בחופשת הקיץ שלה בסקוטלנד.
    ביקרתי בארמון לפני כמה שנים. הסיור עצמאי והתחיל באורווה המלכותית, שם ניתן לראות את כל הכרכרות המשמשות את בני המלוכה באירועים שונים , משם עוברים לגלריה המלכותית כדי לראות אוסף תמונות קטן . אחר כך נכנסים במסלול מסומן ומגודר לתוך הארמון . מבקרים במבנה האחורי זה שאינו החזית המוכרת לכל. שם נכנסים לביקור בסטייט רום , היכן שהמלכה מקבלת את פני אורחיה ,על הדרך יש הרבה תמונות גדולות תלויות על הקירות ,של מלכי עבר וגם יצירות אמנות אחרות. בהמשך מגיעים לחדר האוכל כדי להתרשם מגודל השולחן הגדול המסודר בצורת U והסרויס המפואר שערוך עליו.אם איני טועה , הוא מתאים לאירוח 150 סועדים. אחר כך נכנסים לחדר שמוצגים בו מתנות שקיבלה המלכה ממנהיגי העולם לאורך שנות מלכותה. ובסוף יוצאים לכיוון הגנים האחוריים של הארמון ושם הסיור מסתיים. באופן אישי נהניתי מהביקור ושמחתי לראות מקרוב.
    על טקס החלפת המשמרות ממליץ לוותר מראש , אלא אם יש לכם סבלנות לעמוד בשקט במקום טוב , כשעתיים לפני התחלתו. אם מגיעים בסמוך לתחילת הטקס , סביר להניח שלא יהיה לכם מקום טוב לראות את התזמורת והחיילים. כחלופה , הייתי מציע לראות את הטקס בארמון וינדזור , שם אמנם יותר צנוע , אבל עומדים ממש ליד החיילים וללא מחיצות.
  • נועה מצליח: אנחנו הגענו בספטמבר וטיילנו בתוך הארמון וזאת לגמרי לגמרי חוויה של פעם בחיים בעיני היה שיא הטיול
  • לבנה ניסים: אני הייתי בחודש נובמבר בלונדון חיכינו שעה לחילופי המשמרות. בסוף עשו טובה ויצאו מספר חיילים ים סוסים. ממש לא שווה לחכות בתהלוכה. בחודשי הקיץ חילופי המשמרות הרבה יותר מרשים. מי שנוסע בחורף חבל על הזמן לחכות בתהלוכה.
  • אור: הטקס ברחבת ה-Horse Guards מתחיל ב-10. הקהל גודש את המאל (הדרך שמובילה מהארמון לכיכר טרפלגר) כבר הרבה קודם, אז אם רוצים סיכוי לראות אותה הייתי אומר להגיע לפני תשע, אחרי אוכל וקפה, ועם סבלנות לעמוד על הרגליים (ולהרכיב ילדים על הכתפיים אם הם בקטע). ב-2018 יצא לי לראות אותה ואני מתכוון בהחלט לנסות שוב.

מידע שימושי על ארמון בקינגהאם

שעות פתיחה

החדרים המלכותיים: כל יום 10:00-18:00. ביום רביעי פתוח עד 21:00 (הכניסה בחודשי הקיץ בלבד).
האורוות המלכותיות: סגור מ-23 בדצמבר 2011 עד 31 בינואר; 1 בפברואר-31 במרס: שני-שבת 10:00-16:00; 1 באפריל-31 באוקטובר: בכל יום, 10:00-17:00; 1 בנובמבר-21 בדצמבר: שני-שבת 10:00-16:00. סגור מ-22 עד 31 בדצמבר. כניסה עד 45 דקות לפני הסגירה.
גלריית המלכה: פתוח בכל ימות השבוע החל משעה 10:00 ועד לשעה 17:30. כניסה אחרונה עד שעה 16:30.

כתובת

Buckingham Palace, London SW1A (סמוך לכיכר ויקטוריה).

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

לרדת בכל אחת מהתחנות Victoria, Green Park, Hyde Park Corner.

directions_bus
אוטובוס

קווים 11 211 C1 C10.