מצודת לונדון- הנחה בלעדית ומידע מקיף | Tower of London

מידע על המצודה העתיקה בלונדון

עדכון מרץ, 2024

האביב בתחילתו בלונדון והעמוס באטרקציות מתחיל לעלות, במיוחד באטרקציות הפופולאריות ביותר כמו - כדי להימנע מתורים מומלץ להזמין כרטיסים מראש. במיוחד בסופי השבוע, ולקראת סוף החודש (אז מתקיים חג הפסחא) התורים יתחילו להיות ארוכים - גם אם מעט פחות ארוכים ממה שיש בקיץ. הזמנת כרטיסים מראש תאפשר לכם לחפש הנחות, לדלג על התור לרכישת כרטיסים בכניסה ולוודא שתוכלו להיכנס במועד המתאים לכם ביותר. להזמנת כרטיסים מראש ל: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם | בקישור הזה עם שירות לקוחות בעברית.

מידע כללי

מצודת לונדון (Tower of London) היא מבנה המשמש כארמון וכמצודה מלכותית אשר שמו המלא הוא Her Majesty’s Royal Palace and Fortress, למרות שכולם מכנים אותו “מצודת לונדון” או פשוט “הטאוור” (Tower of London).
מצודת לונדון היא למעשה היא טירה מלכותית השוכנת על גבעת המצודה, שנמצאת על גדות התמזה ברובע הקרוי על שמה – רובע הטאוור האמלטס (London Borough of Tower Hamlets). השם טאוור הוא על שמו של המגדל הלבן שנמצא במרכזה.

 

הטאוור של לונדון

מצודת הטאוור של לונדון  – מבט מלעמלה

במהלך השנים הטירה שמשה כבית סוהר, מקום המגורים של מלכי בריטניה, מחסן נשק, בית אוצר, גן חיות, מקום משכנה של המטבעה המלכותית, משרד למסמכים ציבוריים, ומקום משכנם של תכשיטי הכתר של הממלכה המאוחדת. כיום היא משמשת כאתר תיירות בלבד.

רבות הן האגדות שנקשרו בטירה, מרוחות רפאים המהלכות בה, וכלה באמונה מקומית שהעורבים החיים בה מעניקים לאנגלים את השליטה בה. כיום המצודה היא אטרקציית תיירות אהובה ביותר באנגליה ובלונדון, ורבים הם המבקרים בה על מנת לצפות במגדלים, בשומרים לובשי האדום וכמובן בעורבים.

 מצודת לונדון 

כרטיסים למצודת לונדון וסיורים מודרכים בטירה

מצודת לונדון היא אחת מהאתרים הראשונים שנבנו בעיר מה שהופך אותה לאתר מאוד פופולארי בקרב המבקרים בלונדון. הביקור במצודה יחשוף בפני מבקריה את המורשת והיסטוריית העיר, סמלים עתיקים והסבר משמעותה האדירה עבור תושבי העיר ובכלל. נציין כי הזמן הטוב ביותר לבקר במצודה הוא במהלך השבוע אך מאחר והמקום מאוד פופולארי, ייתכנו עומסים רבים. על כן, נמליץ לבצע הזמנת כרטיסים מראש ולהגיע למצודה בשעות הבוקר המוקדמות. את כרטיסכם תוכלו לרכוש באתר הרשמי של המצודה או במגוון האפשרויות הבאות:

כרטיס כניסה בסיסי למצודת לונדון

כרטיס הכניסה ללא שילוב עם אטרקציות נוספות באזור, יקנה לכם כניסה למצודת לונדון. נציין כי באופציה זו יש אפשרות לביטול חינם. נמליץ לכם להתעדכן מראש ולבחור את ההצעה המתאימה לכם ביותר.

  • להזמנת כרטיס הכניסה בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיס הכניסה עם אפשרות ביטול בחינםלחצו כאן.
  • להזמנת כרטיס הכניסה עם שירות לקוחות בעבריתלחצו כאן.

כרטיסי כניסה למצודת לונדון עם דילוג על תורי הכניסה וסיור מודרך

הכרטיס יקנה לכם דילוג על תורי הכניסה ומדריך צמוד לאורך הביקור – הדרכה באנגלית. מומלץ להזמין את כרטיסכם מראש על מנת להבטיח את מקומכם ולדלג על תורי הענק בכניסה.

  • להזמנה כרטיס זה כולל מדריך ודילוג על תורי הכניסה, עם אפשרות ביטול חינם – לחצו כאן.

כרטיסים משולבים למצודת לונדון ואטרקציות נוספות

כרטיסים משולבים אלו מעניקים את האפשרות לשלב את הביקור במצודת לונדון יחד עם אטרקציות נוספות בעיר. הם מתאימים למי שמעוניין לבקר ביותר מאטרקציה אחת, במחיר משתלם ומוזל יותר מקניית שני כרטיסים בנפרד.

כרטיסי כניסה למצודת לונדון וללונדון איי

הכרטיס יקנה לכם כניסה מהירה לגלגל הענק לונדון איי וכניסה למצודת לונדון, כרטיס זה מומלץ עבור משפחות עם ילדים במיוחד. לונדון איי ידוע בשל ביקושו הרב, לכן מומלץ להזמין מראש את הכרטיסים על מנת להבטיח מקומכם.

  • להזמנת כרטיס משולב כולל כניסה מהירה לגלגל הענק, בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.

כרטיסי כניסה למצודת לונדון ולגשר מצודת לונדון

כרטיס זה יעניק לכם כניסה למצודת לונדון המפורסמת וגישה לגשר מצודת לונדון. באמצעות הכרטיס תוכלו לבקר בשביל הזכוכית בגובה של 42 מטרים מעל נהר התמזה (River Thames). נציין כי הכרטיס מתאים למעוניינים בביקור בשתי אטרקציות קרובות יחסית תוך הוזלת הביקור בהן.

  • להזמנת הכרטיס המשולב בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.

סיורים מודרכים וכרטיסי VIP

סיורים מודרכים בסיסים כלולים במחיר הכרטיס הסטנדרטי. ישנם גם סיורים מודרכים של מדרכי קבוצות המקיימים סיורי VIP מדובר בהדרכות יותר מקצועיות, קבוצות קטנות יותר ואפשרות לדלג על תורים בכניסה למצודה ובגישה למוצגים היותר פופלארים באזור התחשיטים של המלכה. (לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על | לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול)

איך לדלג על התור בכניסה למצודת לונדון?

מדובר באחד האתרים העמוסים בלונדון ואולי בעולם (קרוב לשני מיליון איש בשנה). תתכוננו להמתין בתורים ולהידחס עם הרבה אנשים בביקורכם באתר, במיוחד בעונות התיירות. כדי לחסוך את העמידה בתור לקניית כרטיסים תוכלו להזמין כרטיסים מראש באתר הרשמי או במפיצים רבים אחרים כמו האופציה הזו או האופציה הזו.

הקופות למצודת לונדון - רק בקיץ התורים פה ארוכים, היום יותר יותר אנשים קונים כרטיסים מראש

הקופות למצודת לונדון – בקיץ התורים פה ארוכים, היום יותר יותר אנשים קונים כרטיסים מראש (צילום מקורי)

אבל ההזמנה מראש תחסוך לכם את התורים בקופות ותבטיח את מקומכם, מה שהיא לא תעשה זה תחסוך לכם את ההמתנה לכניסה עצמה והדוחק בתוך המצודה. לזה יש פתרון של הזמנה של סיור מודרך או בכרטיס כניסה המוגדר כ Early-Access שיאפשר לכם להימנע מהדוחק ולצפות במוצגים בטאוור ללא לחץ של קהל מבקרים נוסף.

ההיסטוריה של מצודת לונדון

המצודה הוקמה במאה הראשונה לספירה בעת כיבוש אנגליה על ידי הנורמנים בהנהגתו של ויליאם הכובש, כדי לממש את שליטתו בעיר, שכבר אז הייתה הגדולה בערי אנגליה. בניית הטירה, יחד עם מנזר ווסטמינסטר ונמל לונדון, הפכו את לונדון למרכז הבלתי מעורער של בריטניה. בתחילת דרכה הייתה השליטה בטירה ובגבעה שלה נכס אסטרטגי. כל מי ששלט בה שלט בלונדון ולמעשה בבריטניה כולה.

וויליאם הכובש, המלך שהקים את מצודה

בשנים אלו, בהן פיאודלים שונים נלחמו ביניהם על השליטה באדמות, ובין השליטים לבני המעמד העירוני של לונדון היו עימותים רבים, הטירה שמשה כמקום בו ניתן להגן ולהתגונן מפני התקוממות עממית ולהגן על בני חסות.

במהלך שנותיה מלכים רבים הרחיבו את הטירה ושינו את צורת בנייתה כדי להתאימה לצרכי הלחימה של תקופתם. צורת המבנה כיום שייכת לתקופתם של המלכים הנרי השלישי ואדוארד הראשון.

במהלך המאה ה-17 הטירה הפכה להיות בית כלא של נסיכים ומלכים (המלכה אליזבת נכלאה בה למשל). מלבד נסיכים נכלאו בה גם אנשים רבי מעלה אחרים. במהלך מלחמת האזרחים האגלית שימשה המצודה את כוחותיו של קרומוול והפרלמנט כאתר בו התקיימו בתי עינויים וכמקום הוצאות להורג, אשר רובן נערכו על הגבעה מחוץ למצודה. רשימת ה”סלבריטאים” ההיסטוריים שהיו עצורים או הוצאו להורג בטירה ארוכה וכוללת אישים כמו המלכה ג’ין גריי, לורד ראסל ורבים אחרים. תוכלו לראות רשימה חלקית בערך אודות המצודה בויקיפדיה.

במהלך המאות ה-18 וה-19 ירדה חשיבות המצודה כמקום הגנה (כשיש תותחים חומות לבנים לא יעזרו). הטירה התרוקנה מיושביה, ולאחר מלחמת העולם השנייה הפכה להיות אתר תיירות. בין לבין, בתקופת המלחמות הגדולות, היא שימשה שוב כבית כלא וכמקום הוצאה להורג. המפקד הנאצי רודולף הס היה העצור המפורסם ביותר שהוחזק בה.

ב-1974 התפוצצה פצצה בחדר המרגמה שבמגדל הלבן, וכתוצאה מכך נהרג אדם אחד ו-35 נפצעו. אף גוף לא לקח את האחריות על הפיצוץ, אך החשד הרווח הוא שה-IRA עמד מאחוריו.

כרטיסי כניסה וסיורים מודרכים במצודת לונדון

מה רואים במצודת לונדון?

  • מבנה המצודה והחומות – המצודה היא למעשה מתחם, משוחזר בחלקו, של מספר מבנים. תוכלו לראות את חומות המגן הבנויות בצורת טבעות והחפיר ששימש למניעת הגעת חי”ר לחומות המצודה. כמו כן תראו את חומת ההגנה המאוחרת יותר שנבנתה במקום בו עמד חפיר זה. בחומה זאת משובצים 13 מגדלי הגנה: בל (ששימש ככלא למיוחסים שנחשבו בוגדים במלכות), בושאמפ, דוורו, פלינט, בויאר, בריק, מרטין, קונסטבל, ברואד ארו, סולט, לנת’ורן, וייקפילד ומגדל הדמים (שקיבל את שמו בעקבות העובדה שבתחתיתו נמצאו גופתיהם של שני בניו של המלך אדוארד הרביעי. השניים נרצחו כנראה על ידי דודם, או עושה דברו, שרצה לזכות במלוכה). תפקיד המגדלים הללו היה כפול – הם סיפקו עמדות שמהן ניתן היה להמטיר אש צולבת כנגד יריבים פוטנציאליים, וכן שימשו למגורים וכמבני מלכה בזמני השלווה.
    מבחינה צבאית (לקצינים שבנינו) שימו לב לשטחי ההכלה הגאוניים שמספקים המרווחים בין שורות החומות (כך שגם מי שפרץ את החומות הקדמיות נתקל בשורה של קשטים נוספים. עוד תוכלו לראות בחלק זה של המצודה את שער הבוגדים, בו היו מובאים העומדים למשפט בית שער מבני אחסון לאורך החומה הצפונית. לדעתנו כדאי גם לשים לב לחריצי הירי המדהימים ולמגני החי”ר (השיניים בראש החומות והמגדלים) שהם מעשה אמנות של ממש.
    כדאי לדעת! חומות אלה הפכו את המצודה למצודה כמעט בלתי חדירה, ואכן מעט מאוד פעמים היא נפרצה (הפעם המפורסמת ביותר היא בתקופת מרד האיכרים במאה ה-14, אז כנראה קיבלו המורדים עזרה מתוך החומות).
  • החפיר – החפיר הוא למעשה חפירה באדמה בעומק של 37 מטר שהגנה על החומה מפני התקפות של חיילי חי”ר.
  • המטבע ומגורי השומרים – בחלק זה תוכלו לראות את מקום מושבה של המטבעה המלכותית ומקום מושבם של משמר בעלי הקרקעות, ששמרו על נאמנות בזכות האוכל הטוב לו הם זכו (לכן הם כונו על ידי האיכרים הצמיתים “אוכלי הבשר”).
  • חיילי המשמר והמוזיאון של הרג’ימנט – כאמור, כיום תפקידה העיקרי של המצודה הוא אתר תיירות. לכן, כמעט כל הפעילות הצבאית והשלטונית שהייתה בה הועברה למקומות אחרים במחצית השנייה של המאה, מלבד היותה משכנה של המפקדה הטקסית של רג’ימנט הרובאים המלכותי, ומוזיאון המוקדש לו. המפקדה כוללת את 40 שומרי המצודה, שהם חלק מהיחידה שאחראית על משמר הארמון.

סרטון הסבר (באנגלית) על מצודת לונדון

  • המגדל הלבן – המגדל שלמעשה הגן על לונדון מאות שנים (כשסיימו את בנייתו היה המגדל בן ה-30 מטרים הגבוה ביותר בלונדון ובאי הבריטי כולו), עוד מימי ויליאם הכובש. המגדל הוא למעשה מצודה קטנה בתוך מצודה והוא אפשר הגנה פנימית על השליט גם לאחר שהמצודה נפרצה. בתקופת המאות ה-10-12 הוא היה נחשב לאחד מהביצורים החזקים באירופה.
    בתוך המגדל תוכלו לראות שלושה מפלסים, המחולקים כל אחד לשלושה חדרים. מפלסים אלה שימשו כפונקציות שונות, ממחסני נשק ועד מקום המגורים של מנהיגים.
    כאמור, תפקיד המגדל היה להגן על השליט בעת מלחמה ומצור, לכן הוא התנשא לגובה עצום, באותה תקופה, של 27 מטרים. הוא כולל חלקים מתחת לפני הקרקע ומספר צריחי הגנה מרובעים בפינותיו. הקומה התחתונה שימשה כמחסן חירום וכללה באר מים.
    מלבד הצרכים הפונקציונאלים הללו, אכלס המגדל גם קריפטה על שם סנט ג’ונס ששימשה כמקום תפילה. אמנם בימים עברו היא הייתה יותר מפוארת (כללה אבנים טובות וצלבים מזהב), אך גם היום היא מאפשרת חוויה מיוחדת למבקר בה.
  • מגדל גרין והמגדל העקוב מדם – אלה הם שניים מהמגדלים שהיו חלק מהחומה שהקיפה את המגדל הלבן, כאשר לכל אחד מהם סיפור שונה. בעוד שהמגדל העקוב מדם קשור להיעלמותם של שני נסיכים (שכנראה הוצאו להורג), הגנים הסמוכים למגדל גרין שימשו כמקום הוצאה להורג של אלו שהקהל אהב, כדי שהמלך ימנע ממבוכה בעקבות מחאות הציבור על הוצאתם להורג.
  • בית התכשיטים (Jewel House) – נמצא בתוך מבנה שבעבר שימש כקרקסטין (מחנה חי”ר). בבית התכשיטים תוכלו לראות את הכתרים, השרביטים ושאר מאביזרי הפאר של בית המלוכה הבריטי. המפורסם מכולם הוא הכתר של המלכה ויקטוריה המשובץ ב-2927 יהלומים. לא כדאי לנסות לגנוב! מדובר באחד האתרים המאובטחים בעולם.
  • קפלת פטרוס הקדוש בשלשלאות – קפלה שעיקר פרסומה הוא בכך ששליטים ומנהיגים רבים שהוצאו להורג באזור הטירה, נקברו בה.
  • העורבים של המצודה – המצודה מחזיקה במספר עורבים. האמונה הרווחת היא שכל עוד ישנם עורבים במצודה לונדון לא תיכבש. עורבים אל הם אטרקציה בפני עצמה.

מלבד כל אלה, אולי תזכו להיתקל ברוחות רפאים בטירה – במשך השנים דיווחו על הרבה מפגשים עם רוחות של מלכים שהוצאו להורג בטירה, כמו אן בויל האוחזת בראשה הכרות או המלך הנרי השישי.

גשר מצודת לונדון (Tower Bridge)

גשר מצודת לונדון הוא אחד הגשרים המפורסמים של העיר, יחד עם גשר לונדון. הגשר מחבר בין גבעת מצודת לונדון (Tower Hill) ובין רובע סאת’רק. זהו אחד הגשרים המפורסמים בעולם ובנייתו תוכננה כך שתאפשר עלייה של שני חלקי הגשר ופתיחת נהר התמזה למעבר של אוניות מחד, ומעבר עילי של הולכי רגל מאידך. אחד הדברים המלהיבים באתר זה הוא המנוף המדהים שלו, שאחראי על הרמת הגשר בשעה שעוברות אוניות גבוהות שדורשות זאת. הצריחים המחודדים לצד שני חלקי הגשר, העולים למעלה בשעת מעבר אוניות גבוהות, הם מסימני ההיכר של העיר.

London, Tower Of London

הטוואר של לונדון מבפנים – זוכה למבקרים רבים בכל יום

ההיסטוריה של הגשר

בניית הגשר התבצעה במחצית השנייה של המאה ה-19 והסתיימה ב-1894, כתוצאה מפיתוח מוגבר של הגדה המזרחית של נהר התמזה.
מעבר הולכי הרגל שלא זכה לפופולאריות רבה הפך היום למוזיאון לבניית הגשר (הוא חסום למעבר היום).
הגשר, שבנייתו ארכה 8 שנים, הוא אחד מהיעדים הפופולאריים בלונדון ורבים מצלמים אותו מתרומם לטובת מעבר אוניה כזאת או אחרת.

מחיר: עלות הכניסה לתערוכה הינה 9 פאונד למבוגר ו-3 פאונד לילד. מומלץ להתעדכן בשעות הפתיחה באתר האינטרנט.
אתר אינטרנטhttps://www.towerbridge.org.uk/TBE/EN/

שאלות נפוצות על מצודת לונדון

הביקור במצודת לונדון (Tower of London) מתאים לכל מי שנמצא בלונדון ומעוניין להכיר מקרוב את אחד מהאתרים הראשונים שהוקמו בעיר. המצודה נושאת משמעות כבירה של מורשת והיסטוריה והיא חלק בלתי נפרד מפניה של לונדון. מומלץ במיוחד לחובבי היסטוריה, ארכיטקטורה ותרבות ומורשת.

מצודת לונדון היא אתר פופולארי מאוד ויכול להיות עמוס, לכן מומלץ לבקר באמצע שבוע בשעות הבוקר או בשעות אחר הצהריים המאוחרות (אחרי 15:00).

מומלץ להגיע למצודת לונדון בטיוב (הרכבת תחתית של לונדון): קווים Circle, District לרדת בתחנה Tower Hill Tube.

למידע מקיף על אפשרויות תחבורה ציבורית בלונדון ופירוט על הטיוב לחצו כאן.

דרכי הגעה נוספים:

  • אוטובוס- קווים 15, 42, 78, 100, RV1.
  • שייט- Tower Pier.

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים למצודת לונדון. ניתן לקנות כרטיסים מהאתר הרשמי של מצודת לונדון וניתן לקנות בקופות האתר, אך במקרים רבים זמינות הכרטיסים באתר הרשמי ובקופות נמוכה, ועל כן האפשרויות המומלצות על ידינו הן:
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה.

האפשרות המומלצת על ידינו לדילוג על התור, אשר מתאימה מאוד למי שרוצה לחסוך זמן, היא רכישת כרטיס אשר כולל דילוג על התור בכניסה למצודת לונדון עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.

כן, קיימות אפשרויות לסיורים מודרכים במצודת לונדון. אפשרות המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס לסיור מודרך אשר כולל הדרכה במצודת לונדון עם "ביפיטר". בעבור אפשרות זו ישנה הנחה של 5% בלעדית לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5) וניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הזה או בקישור הזה המאפשר ביטול חינם 24 שעות לפני ההגעה.

כדאי לשלב את הביקור במצודת לונדון יחד עם גשר מצודת לונדון (Tower Bridge) שנמצא בסמוך ומחבר בין גבעת מצודת לונדון (Tower Hill) ובין רובע סאת’רק (Southwark).

בין המלונות המומלצים במצודת לונדון ניתן למנות את מלון אנדז ליברפול סטריט לונדון (Hotel Andaz Liverpool Street London), מלון איביס לונדון סיטי (ibis London City – Shoreditch) ומלון הדירות מרלין קווין סטריט (Marlin Queen Street).
לקריאה נוספת על מלונות באזור מצודת לונדון לחצו כאן.

כן, יש שרותי שמירת חפצים אשר פזורים ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד לונדון ברידג’ (London Bridge). תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

כן יש כרטיסים המשלבים ביקור במצודת לונדון עם אטרקציות נוספות, למשל:
כרטיס המשלב ביקור במצודת לונדון ושייט בנהר. להזמנת הכרטיס עם 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), היכנסו לקישור הזה. להזמנת הכרטיס עם אפשרות ביטול בחינם עד 24 שעות לפני ההגעה היכנסו לקישור הזה.
כרטיס נוסף המשלב ביקור במצודת לונדון ובלונדון איי, וכולל כניסה למצודה וללונדון איי. להזמנת הכרטיס עם הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), היכנסו לקישור הזה.

ביום ראשון המצודה פתוחה בין השעות 10:00-16:30 אבל בימי ראשון המצודה מאוד עמוסה, לכן אם בכל זאת מגיעים ביום זה כדאי להגיע משעות הפתיחה.

כדאי להקדיש בין שעה ל3 שעות לביקור במצודת לונדון.

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקר במצודת לונדון ובגשר המצודה

  • לדעתנו, אפשר לוותר על מוזיאון גשר הטאוור. הוא יקר וקטן וניתן להתספק להביט בו מבחוץ. לעומת זאת הטוואר (המצודה עצמה) מומלצת ביותר, אפשר ומומלץ להזמין כרטיסים מראש. אנו מאוד ממליצים למי שמתעניין בהמלצות כגון אלו, להציץ גם בעמוד המקיף הבא: המלצות והנחות לנוסעים ללונדון, חובה לבקר לפני הזמנה!
  • שימו לב לא להתבלבל בין גשר מצודת לונדון (או הטאוור ברידג’) לגשר לונדון – זה מבלבל אך אלו שני אתרים שונים לחלוטין.
  • אחת האטרקציות הפעילות היום באתר היא תצוגת יהלומי הכתר ובה יהלומים מהנדירים והיקרים בעולם, שעוצבה מחדש לרגל חגיגות 60 שנה להכתרת המלכה אליזבת’.
  • סיורים מודרכים יוצאים מדי חצי שעה מהקשת שליד הכניסה. הסיורים בני שעה וכלולים במחיר הכרטיס.
  • להתמצאות באתר ולתכנון הביקור בו תוכלו להשתמש במפה של המקום בקישור זה.
  • למתלבטים לגבי לונדון פאס או לגבי ביקור באתר זה – הכניסה לטאוור ולטאוור ברידג’ היא חינם למחזיקי הכרטיס, וכך גם לגבי כרטיס האטרקציות של לונדון.
  • למחזיקי הטרוול קארד של הDLR ישנה אפשרות לקבל כרטיסים במבצע של 1+1 (ראה תחבורה בלונדון).
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד לונדון ברידג’ (London Bridge) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • אם לא הזמנתם כרטיסים מראש באינטנרנט (מומולץ), ליד המצודה ישנם מספר דוכנים המוכרים את כרטיס הכניסה באופן מוזל ובפחות תור.
  • אזור מצודת לונדון הוא אחד האזורים המבוקשים ללינה בחופשה בעיר – אזור הטאוור של לונדון כמו כל אזור הלונדון סיטי הוא אזור מרכזי – אחד מיסודות בנייתה של העיר לונדון יחד עם אזור ווסטמינסטר. ניתן למצוא באזור מלונות זולים (בכל הרמות אך בעיקר מלונות שלושה / ארבעה כוכבים) ונגישים מאוד לתחבורה ציבורית ולאתרי האזור, אך מי שמחפש מלונות על אזורי התיירות והבילוי המרכזיים עדיף שיפנה לאזורים אחרים של העיר (ווסטמינסטרקובנט גארדן). בין המלונות המומלצים בלונדון שנמצאים באזור זה ניתן למנות את: מלון קיווביק לונדון סיטי (Qbic Hotel London City)מלון איביס לונדון סיטי (ibis London City)מלון פרמייר אין לונדון בנק – טאואר (Premier Inn London Bank – Tower). ראה מלונות באזור מצודת לונדון ומלונות בלונדון סיטי תחת מלונות בלונדון.
  • הטאוור הוא מקום מצוין לביקור עם ילדים. לרוב הם מתלהבים מאוד מהמצודה, מהשומרים ומתכשיטי המלוכה.
  • מחיר: מבוגר 20.90 ליש”ט, ילדים עד גיל 16 10.45 ליש”ט, סטודנטים ופנסיונרים (בהצגת תעודה) 17.60 ליש”ט. מומלץ להזמין כרטיסים מראש דרכנו או באתר הטאוור כדי לחסוך זמן המתנה וכסף (חסכון של פאונד וחצי-שניים לכרטיס למבוגר, תלוי בשער המטבע). מחזיקי לונדון פאס נכנסים חינם גם ללונדון טאוור וגם לגשר הטאוור.

 

מי שהתעניין בעמוד זה אולי יתעניין גם בעמודים הבאים:

המלצות של גולשי האתר:

  • מצודת לונדון חובה! קנינו כרטיסים מראש, אבל לא היה צורך כי לקניית הכרטיסים אין תור ואפילו בכניסה לאתר לא היה. רק בפנים היכן שהתכשיטים מוצגים היו תורים ענקיים.

המלצות טיפים ותגובות שעלו בקבוצה שלנו – הכל על לונדון – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר שלא מחכה

  • מצודת לונדון, מתכננת להזמין כרטיסים מראש לשתיים, כמה זמן בערך כדאי להקדיש למקום?
    • שמעון כהן: אם את מעמיקה בסיורים מן הסוג הזה, אז משהו כמו שעתיים וחצי. החל מ1 ביוני צפוי להתקיים שם הסופר בלום, בתשלום נפרד . תצוגה מרהיבה וססגונית של פרחים לרגל חגיגות הפלטינום למלכות אליזבת. (התגובה נכתבה ב2022)
    • סמדר דרור: שעתיים לאחר מכן מומלץ , א- מזח קטרינה עם בתי קפה, ב- לחצות את גשר הטאור הכל חדש ,יחסית.. בתי קפה דשאים. פינות ישיבה ולחזור דרך הגדה הדרומית עד לגשר ווסטמינסר טיול מקסים.
    • אבי: היי האם למצודת לונדון צריכים לקנות כרטיסים מראש ואם בכלל צריך? תודה
      • ירדן: לפי מה שאני ראיתי אפשר אבל לא חובה. זה חוסך המתנה בתור לקניית כרטיסים בכניסה, ולכן זה יעיל בעיקר בתקופות עמוסות. מצד שני אתה צריך להתחייב ליום ושעה, כך שאם אתם בטוחים מתי תגיעו, זה מומלץ, אחרת פחות..
  • כל כך יפה לקראת שקיעה! האורות על הגשר, האורות בבניינים שנשקפים מהצד השני של הגשר שנראים כמו מקום סופר עתידני, מרגיש הכי לונדוני בעולם (אבל אני משוחדת חברים, התארסתי שם) https://goo.gl/maps/ht1YWmqUqVfDL4Yc9
  • האם מומלץ ללכת לראות את גשר לונדון מרחוק או לעלות על גשר הזכוכית עצמו ? והאם זה כרוך בתשלום והזמנה מראש? במידה וכן האם ניתן לשלב עם מצודת לונדון ( בלי להיכנס למצודה) ?
    • אור: דבר ראשון חשוב להבחין בין גשר לונדון (אחלה גשר אבל מבחינה אדריכלית סתם גשר) לבין גשר מצודת לונדון שהוא המבנה המוכר עם שני המגדלים והגשר העילי. בעיני הוא פחות מרשים מבפנים, אבל זה יחסית זול וזריז אז אין נזק אמיתי בלעלות. אפשר גם לתזמן את הביקור שם לזמנים שהוא נפתח למעבר אוניות, זה תכלס יותר מעניין. אמור להופיע באינטרנט.
      • אודליה: תודה . היית על רצפת הזכוכית? מזמינים מראש כרטיסים?
      • אור: הייתי מזמן והרצפה הייתה די עכורה. אבל ראיתי תמונות מעכשיו ונראה שהיא יותר שקופה משאני זוכר. לא צריך להזמין מראש ולרוב אין שם תור ממש נוראי כי זה ביקור של חצי שעה בלחץ.
    • אור: לגבי המצודה, אין ממש מה להגיע רק כדי לראות מבחוץ, החומה החיצונית חוסמת את הנוף לרוב המבנים הפנימיים. כרגע יש בתעלה של המצודה פריחה חגיגית לרגל היובל אבל לא יודע אם הייתי בא רק בשבילה.
      • ערן: נחמד מאוד להסתובב שם. היינו היום. רואים גם את הגינה הפנימית שעדיין לא בשיא הפריחה, אבל עוד שבוע שבועיים בטח יתעורר לחיים.
      • אביבה: היכן נמצאת המצודה?
      • אור: בקצה המזרחי של מרכז העיר, בפאתי אזור העסקים שעונה לשם “הסיטי” (השטח המקורי של העיר לונדון ההיסטורית).
    • חני: היינו שבוע שעבר במצודת לונדון בפנים, תערוכה שווה מאוד יש שם, על גשר לונדון לא עלינו – היה מיותר לטעמנו, כי היינו בלונדון איי כתצפית, וזה הספיק לנו.
    • סמדר דרור: המצודה חייבים להיכנס סיור מרשים. גשר הטאוור מיותר לכו והתרשמו,האזור בגדה הדרומית מקסים וחדש יחסית.

 

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו לונדון למטיילים – London for travelers:

  • כדי לעלות על גשר לונדון, צריך לשלם ולעבור דרך מצודת לונדון?
    • כדי לעלות על גשר לונדון לא צריך לשלם מאומה. כדי לעלות על גשר המצודה צריך לשלם. ולא חייבים לעבור דרך המצודה. לפרטים.
    • לא צריך.
    • אפשר הסבר? גשר לונדון, עוברים עליו כהולכי רגל? איפה הגשר השקוף? איפה המצודה ביחס לגשר?
      • זו תמונה שצילמתי בשלג לפני שבוע וחצי. המצודה מסומנת בחץ כחול. גשר המצודה מסומן בחץ אדום, רצפת הזכוכית בחץ ירוק. כדי להגיע לריצפה, צריך לעלות מאחד הצריחים. קישור לאתר הגשר נמצא באחת התגובות שכתבתי כאן. גשר לונדון הוא גשר סתמי ורגיל, למעשה המיקום שלו הוא הבא בתור. בצמוד למגדל השארד.

  • גשר לונדון הוא גשר אפור וסתמי. מתבלבלים בינו לבין גשר מצודת לונדון. הגשר השקוף הוא ממש חתיכה קטנה מגשר המצודה. קונים כרטיס כדי לעלות לגשר (נמצא גם בהטבות של ה1+1 בטראוולכארד). היינו שבוע שעבר וזה די סתמי.
  • אז מספיק לדעתך לעשות שייט וככה לראות את הגשר מלמטה, או שכדאי לטייל עליהם?
    • לדעתי מספיק השייט…. אפשר לרכוש כרטיס משולב ללונדון איי ולשייט. גם זה במסגרת ה1+1 של הטרוולכארד. אם את רוצה לעלות לתצפית, לכי לסקאי גרדן. תצפית חינמית ממרומי מגדל משרדים. צריך להזמין מקום באתר שלהם כשבוע מראש לפני ההגעה.
      • ממליצה להזמין מקומות לסקיי גרדן קצת לפני השקיעה.
    •  אין קשר בין שני הדברים. שייט וגשר המצודה הן חוויות אחרות. לא הייתי מוותרת על גשר הזכוכית, זאת אטרקציה חמודה מאוד ולא יקרה.
  • מצודת לונדון (Tower of London) שווה ביקור לזוג צעיר? כמה שעות מומלץ להקדיש למקום?
    • כ- 3 שעות. וזה שעה להקדיש רק לתכשיטי הכס שנמצאים שם בתצוגה. שווה ביקור לזוג צעיר.
      • קראתי באחד הפוסטים שיש הדרכה משומר (או שחקן בתפקיד שומר), אני מתבלבלת עם מקום אחר?
        • היו מדריכים כאלה כשביקרנו, לא זוכר שזה בתשלום נוסף, אבל זה היה עם קבוצה מאד גדולה של מבקרים. אנחנו לא הצטרפו אליה. כרטיס הכניסה לא כולל הדרכה.
    • אם לא הייתם אז כן. זה לא רק התכשיטים והכתר שכבודו במקומו מונח, זו ההיסטוריה. למיטב זכרוני אין הדרכה. אולי יש אוזניות. בכל מקרה, אם זו פעם ראשונה אל תוותרו.
    • הכי שווה! פספוס אם לא תגיעו לשם לדעתי.
    • וואי, ההליכה מלונדון איי על הנמל הייתה מושלמת! באזור השקיעה יכול להיות רומנטי. ממש ממליצה.
  • מצודת לונדון – מי שכבר היה במצודות בחיים שלו יכול בכיף לוותר עליו, זה סתם יקר (יש הנחה לסטודנטים). מה שכן, לא לוותר על גשר מצודת לונדון שצמוד למצודה, יש שם גשר גבוה עם חלק מהרצפה שהיא זכוכית, חוויה!
  • מצודת לונדון- במילה אחת? וואו! מצודת לונדון היא אחד הבניינים המפורסמים ביותר בעולם שנבנה לפני יותר מ900 שנים! המצודה שימשה במהלך ההיסטוריה כבית סוהר, גן חיות, מחסן נשק, מקום מגוריהם של מלכי בריטניה ועוד ועוד… כיום האתר משמש כאתר תיירות בלבד, הכניסה בתשלום והמלצה שלי- תיקחו מדריך קולי, גם הוא בתשלום אבל משדרג מאוד את החוויה. בין החומות והמגדלים והאטרקציות שיש לראות במצודה תוכלו למצוא בין היתר את ”בית התכשיטים”- שם תוכלו לראות כתרים, שרביטים, חרבות ועוד מאביזרי הפאר ששימשו את בית המלוכה הבריטי. מדובר במוצגים האמיתיים! פשוט חוויה מדהימה! אם הכתר של המלכה ויקטוריה שמשובץ ב2927 יהלומים לא עושה לכם את זה… מה כן? גשר מצודת לונדון- אותו תוכלו לראות כבר מתוך המצודה, גשר יפייפה, שווה תמונה כמובן!

המלצות לקריאה נוספת:

  • ערך הויקפדיה הערוך והמפורט על האתר.
  • למי שמעוניינים בעוד מידע כללי על הטירה: בסידרה Bloody Tales of The Tower של הנשיונל ג’יאוגרפיק מציגים החוקרים קרואלי וליפסקומב מחקרים על ההוצאות להורג בטירה. דרך הוצאות אלה ניתן ללמוד על הטירה, על הפוליטיקה, על ההנדסה ועל אמנות יצירת הכלים של ימי הביניים.
    מי שרוצה לשמוע עוד על דמויות מפתח בחייה של לונדון בימי הביניים (כמו לורד ראסל, המלך ג’יימס השני, המוציא להורג ג’ון קץ’, הכומר סיימון…) ועל אירועים היסטוריים מרתקים שעיצבו את לונדון כמו מרד האיכרים, מרד הברונים, והקמת הכנסייה האנגליקנית – מומלץ לצפות בכמה מפרקיה של סדרה זו (המציגה מערכת מחקרית מרתקת ומעמיקה).
  • במקום מתקיימים לא מעט אירועים לאומיים (אירועי זיכרון, חגיגות למלכה וכו’), לדוגמא: תיאור של אירוע זיכרון להרוגי מלחמת העולם הראשונה.

מידע שימושי על מצודת לונדון

שעות פתיחה

ימי שלישי-שבת 9:00-17:30, ימי ראשון-שני 10:00-17:30, כניסה אחרונה בשעה 17:00.

כתובת

EC3N 4AB London (כתובת הגשר: Camberwell, Greater London SE1 2, UK)

הגעה
directions_subway
מטרו

Tower Hill Tube (קווים CircleDistrict)

directions_bus
אוטובוס

קווים 15, 42, 78, 100, RV1

סירה
Tower Pier