מנזר ווסטמינסטר, לונדון- הנחה בלעדית ומידע מקיף | Westminster Abbey

 מידע על הכנסייה המלכותית של לונדון

עדכון אביב 2024

האביב מביא איתו תיירים רבים המגיעים לחופשה בלונדון והמספר שלהם רק יעלה ככל שנתקרב אל הקיץ ושיא עונת התיירות. באטרקציות הפופולאריות העומס כבר מורגש, ובחלקן גם התורים הולכים ונהיים אורכים. אומנם מנזר ווסטמינסטר לא מהאתרים הראשונים עליהם חושבים כשמדובר על הזמנה מראש של כרטיסים לאטרקציות, שלא כמו פארקי שעשועים או ארמונות, כדאי להזמין מראש, במיוחד אם אתם מתכננים להגיע במהלך סוף שבוע, וכך להבטיח את כניסתכם בזריזות יותר מאשר המתנה במקום. להזמנת כרטיסים מראש למנזר ווסטמינסטר: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם | בקישור הזה עם שירות לקוחות בעברית.

מידע כללי

כנסיית ווסטמינסטר, או בשמה המוכר יותר מנזר ווסטמינסטר, היא אחת הכנסיות המפורסמות והחשובות באנגליה ולונדון (יחד עם קתדרלת סנט פול). מנזר ווסטמינסטר (או בשמו האנגלי Westminster Abbey) וכנסיית פטרוס הקדוש שהיא חלק מהמנזר, הם המקום שבו מוכתרים ונישאים מלכי אנגליה, ובהם מתקיימים טקסי האשכבה של בני מלוכה, ראשי ממשלות, משוררים וסופרים כמו הנסיכה דיאנה, רודיארד קיפלינג, צ’ארלס דיקנס, ג’פרי צ’וסר ורבים אחרים.
המנזר נמצא ברובע ווסטמינסטר, שהוא הרובע בו מרוכזים מרבית מבני השלטון והמלוכה של לונדון. המנזר הוא דוגמה לבנייה בסגנון ימי הביניים באנגליה.

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.




היסטוריה של המנזר

איש לא יודע בדיוק מתי נבנתה לראשונה כנסייה במקום זה. על פי האגדה, כשהאזור היה אי קטן על התמזה, שנקרא אי הקוצים, בנה המלך הנוצרי הראשון של הסקסונים את הכנסייה הראשונה ששכנה במקום, ואת בית התפילה שלה. המיקום נבחר בגלל ששני דייגים שדגו במקום טענו שראו את פטרוס הקדוש, הקדוש השני בחשיבותו לנצרות הקתולית, מהתהלך על גדות התמזה במקום זה. אך איש לא יודע האם סיפור זה נכון או לא.

המנזר בלילה

מרבית המבנה אותו אנו רואים הים הוא מימי המלך אדוארד המוודה, בין השנים 1045-1065. במהלך השנים התווספו למבנה בניות נוספות, למשל המגדלים המערביים של המנזר נבנו בין השנים 1722 ו-1745 על פי תכנונו ותחת פיקוחו של סר כריסטופר רן, האיש אשר אחראי גם על בניית קתדרלת סנט פול. מאז המאה ה-16 מוגדר המבנה כבעל מעמד של “Royal peculiar”, משמע מבנה דת המצוי בבעלות ישירה של הכתר, ולא של הבישוף המקומי (בניגודת לקתרדרלת סנט פול).

במשך השנים התקיימו במנזר אירועים כמו הכתרת מלכים, טקסי נישואים ואשכבה וקבורה של רבים ממשפחת המלוכה ואנשים חשובים אחרים בתולדות אנגליה. האירוע הגדול האחרון שהתקיים בו הוא נישואי הנסיך ויליאם עם בחירת ליבו, קייט.

ב-1987 הכריז אונסק”ו על המנזר ועל ארמון ווסטמינסטר הסמוך כאתר מורשת עולמית.

מה רואים במנזר?

הארכיטקטורה של המנזר מגוונת וכוללת מבחר סגנונות בנייה מיוחדים (כאשר הסגנון הגותי הוא השולט). בתוך המנזר הבנוי כצלב נמצאת כנסיית פטרוס הקדוש שמהווה חלק ממנו.

נקודות ציון חשובות במנזר:

  • האגף הצפוני: באגף הצפוני של המנזר תוכלו לראות את “הקשתות המרחפות”. הקשתות, שנמצאות בכניסה למנזר, משמשות לטובת החזקת מבנה המנזר הענק. מיד בכניסה תוכלו לראות ויטראז’ ענק בו מונצחים שלושת האבות ו-14 הנביאים.
    בסמוך לכניסה (בצד שמאל) תוכלו לראות את קפלת יוחנן המטביל, הכוללת קברים רבים, ומיד לאחריה את כס ההכתרה (ההכתרה האחרונה עליו הייתה של המלכה אליזבת’). כדי לקבל קצת פרופורציות את אולם הכניסה הענק (31 מטר גובהו) לקח 150 שנה לבנות.
  • אולם אסיפת הנזירים: אולם הבנוי כמתומן, בו נשתמרו רצפות האריחים מהיפות באירופה ושרידי ציורי קיר בנושאים דתיים.
  • הקברים במרכז הכנסייה: בהם קבורים אישים כמו צ’ארלס דרווין ואייזיק ניוטון, ובהם ניצב קבר הלוחם האלמוני שהוא קבר סמלי זכר לחיילים שנהרגו במלחמת העולם הראשונה. הוא גם אחד הקברים החשובים לבריטים בכנסייה.
  • קפלת הנרי השביעי והקפלות של המלכה אליזבת’ הראשונה ושל אחותה (למחצה) מרי מלכת הסקוטים.
  • קברו של אדוארד “המאמין”, האיש שלמעשה ייסד את הכנסייה.
  • כתובת לזכרו של אוליבר קרומוול: האיש שנלחם בשלטון המלכווי באנגליה (גופתו הוצאה מהקבר והכתובת לזכרו היא מאוחרת יותר).
  • ויטראז’ “הקרב על בריטניה”.
  • פינת המשוררים: פינה זו נמצאת באגף הדרומי של הכנסייה וכוללת שמות ענק בתרבות המערבית, אשר חלקם קבורים כאן וחלקם רק מונצחים במקום, כמו ג’פרי צ’וסר (כותב יצירת המופת סיפורי קובנטרי), ויליאם שייקספיר, ט. ס. אליוט, לורד ביירון, צ’ארלס דיקנס וזו רק רשימה חלקית.
  • מוזיאון הכנסייה: בו ניתן לראות בין שאר המוצגים מסכות מוות של בני המלוכה ובובות שעווה.
  • חצר הכנסייה: למרות התשבוחות שהיא מקבלת מדובר בגינה קצת מאכזבת ביחס לפארקים והגנים שעוברים בהם בלונדון.
  • חדר פייקס: בעבר שימש כבית האוצר המלכותי וכיום מוצגים בו צלחת התרומות של הכנסייה והמזבח הישן ביותר בכניסה.
  • בסמוך נמצאת אנדרטה לזכרו של וינסטון צ’רצ’יל.

מנזר ווסטמינסטר מבחוץ (צילום: Cezary p at pl.wikipedia)

מנזר ווסטמינסטר מבפנים (צילום:  דף הפייסבוק של האתר)

שאלות נפוצות על מנזר ווסטמינסטר

הכניסה לכנסיית ווסטמינסטר מומלצת למי שמתעניין בהיסטוריה, כנסיות וכדומה.

מומלץ לבקר בכנסייה במהלך שעות היום, ובכל יום, למעט יום ראשון. בנוסף, אם אתם רוצים להאזין למקהלות נערי מזבח ששרות בכנסיית ווסטמינסטר כדאי להקדים משום שהדלתות נסגרות כשעה לפני תחילת החזרה.

הדרך המומלצת ביותר להגיע למנזר ווסטמינסטר היא עם תחבורה ציבורית, כאשר אמצעי התחבורה הנוח ביותר הוא הטיוב (רכבת התחתית של לונדון)- קווים Circle, District, Jubilee לרדת בתחנת Westminster.

למידע מקיף על אפשרויות תחבורה ציבורית בלונדון ופירוט על הטיוב לחצו כאן.

אנו לא ממליצים להגיע עם רכב למרכז העיר בלונדון עקב בעיות חניה (אך מי שמעוניין בהשכרת רכב בלונדון לחצו כאן).

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים למנזר ווסטמינסטר. ניתן לקנות כרטיסים מהאתר הרשמי של מנזר ווסטמינסטר, אך במקרים רבים זמינות הכרטיסים באתר הרשמי נמוכה, ועל כן האפשרויות המומלצות על ידינו הן:
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה.
כמו כן, גם כרטיס לונדון פאס מקנה כניסה בחינם לכנסייה, להזמנת הכרטיס עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.

כן, אפשרות מומלצת על ידינו לסיור מודרך במנזר ווסטמינסטר היא רכישת כרטיס אשר כולל סיור במנזר ווסטמינסטר עם בתי פרלמנט ודילוג על התור עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.
בנוסף, למעוניינים בסיור במנזר ווסטמינסטר קיימת אופציה להשתמש במדריך קולי של הכנסייה. כיום הוא מחולק חינם (ניתן להוריד אותו באתר הכנסייה לפני הביקור).

המנזר נמצא ברובע ווסטמינסטר (City Of Westminster) , שהוא הרובע בו מרוכזים מרבית מבני השלטון והמלוכה של לונדון. ניתן לשלב את הביקור במנזר עם אתרים אחרים באזור כמו ארמון ווסטמינסטר (Big Ben)  או פארק סנט ג’יימס (St James's Park). לחילופין אפשר לשלב זאת עם ביקור באתרים של הגדה הדרומית באזור הלונדון איי (London Eye)  – כמו הדאנג’ן (London Dungeon)  והאקווריום של לונדון (Sea Life London Aquarium).

בין המלונות המומלצים באזור כנסיית ווסטמינסטר ניתן למנות את מלון Club Quarters Hotel Trafalgar Square, London , מלון The Sanctuary House Hotel ומלון Park Plaza Victoria London.
למידע על מלונות נוספים באזור כנסיית ווסטמינסטר לחצו כאן.

כן, יש כרטיסים המשלבים ביקור במנזר ווסטמינסטר עם אטרקציות נוספות, למשל:
כרטיס המשלב ביקור במנזר ווסטמינסטר וקתדרלת סנט פול, להזמנת הכרטיס עם הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), היכנסו לקישור הזה.
כרטיס המשלב ביקור וסיור במנזר ווסטמינסטר, שייט בנהר התמזה וסיור במצודת לונדון, להזמנת הכרטיס עם אפשרות ביטול בחינם עד 24 שעות לפני ההגעה היכנסו לקישור הזה.

בימי ראשון המקום פתוח לתפילה בלבד אך עדיין פתוח לכולם ונותן שירות וגם נסגר לביקורים שעה אחת מאוחר יותר מהשעה המתפרסמת.

הזמן המומלץ לביקור במנזר ווסטמניסטר הוא בין שעה וחצי לשעתיים.

האפשרות המומלצת על ידינו לדילוג על התור, אשר מתאימה מאוד למי שרוצה לחסוך זמן, היא רכישת כרטיס הכולל סיור במנזר ווסטמינסטר עם בתי פרלמנט + דילוג על התור עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקר במנזר ווסטמינסטר

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו לונדון למטיילים – London for travelers

  • ווסטמינסטר אבי, קראתי שמאוד מומלץ לבוא לשמוע את המקהלה. לא הצלחתי להבין מתי ואיך אפשר לעשות את זה? אם מישהו יכול לשפוך אור, תודה!
    • כל יום כשיש תפילה יומית. באמצע שבוע ב-17:00, בסופ”ש בסביבות 13, לא יודעת את השעה המדויקת.
    • בימי ראשון ווסטמינסטר סגור. הינו שם בצהריים ונגנו באורגן.

מידע שימושי על מנזר ווסטמינסטר

שעות פתיחה

ראשון – סגור, שני-שישי 9:30-16:30, רביעי פתוח עד 19:00, שבת 9:30-14:30.

כתובת

Parliament Square

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

לרדת בתחנת Westminster (קווים CircleDistrictJubilee).

directions_bus
אוטובוס

קווים 11, 12, 24, 53, 87, 88, 148, 159.

סירה
Westminster Pier