האם מומלץ לישון בפארק תמנע

שאלה

האם מומלץ לישון בפארק תמנע?




תשובה

פארק תמנע הוא ללא ספק אחד הפארקים המרשימים והיפים שיש לישראל להציע, ואם כבר הדרמתם והגעתם עד לאילת הרחוקה כדאי מאוד לבוא אליו ולהפוך את הביקור באילת לעשיר יותר עם חוויות שונות ממה שלעיר עצמה יש להציע על הקניונים והחופים שלה. פארק תמנע הינו פארק מאוד גדול (השטח שלו גדול אפילו יותר מהשטח המוניציפלי של תל אביב, או חיפה) ויש בו המון דברים לעשות ולראות – עמודי שלמה, הפטריה, אגם נחושתן, פעילויות, סיורים ועוד אפשריות רבות של מסלולים. תוכלו לקרוא על כך בהרחבה בעמוד שלנו על פארק תמנע. לכן, לא תמיד אפשר להספיק לראות את כל מה שרוצים ולעשות הכל ביום אחד, והפארק מאפשר לישון בו – דבר אשר הופך את הביקור הממושך לאפשרי בהחלט.

הלינה בפארק מומלצת לכמה סוגי מבקרים:

  1. מבקרים אשר מתכננים לבקר בהרבה מהאתרים הנמצאים ברחבי הפארק ומעוניינים לעשות כמה מסלולים, בין אם מסלולים רגליים, מסלולי אופניים או מסלולי טיפוס למטפסים מנוסים אשר חולשים על הפארק.
  2. מבקרים אשר רוצים לחוות את הסיורים המיוחדים המוצעים בפארק – סיורי שקיעה וסיורי עששיות המתקיימים בלילה. אלו סיורים מיוחדים אשר מאפשרים לראות את הפארק באופן אחר ומיוחד. אלו סיורים מאוד חוויתיים, לרוב לא מומלץ לסייר בטבע המדברי בלילה ולכן ההזדמנות הזו כל כך נפלאה. למי שרוצה להוזיל את עלות הסיור – במידה ומזמינים את הסיור מראש באתר הפארק שינה הנחה של כמה שקלים, כמו כן במידה ואתם לנים בפארק באחת מהאפשרויות עלות הסיורים מוזלת מאוד, ולפעמים יש גם הנחות לסיורי העששיות באתר גרופון. שימו לב כי הסיורים אינם מתקיימים כל יום, ולכן אם אתם מתכננים לישון בפרק כדי להשתתף באחד כזה יש לתאם את יום הלינה עם יום בו מתרחש סיור. נציין כי ניתן להצטרף לסיורי העששיות גם אם אינכם לנים בפארק.
  3. מבקרים אשר רוצים לחוות לינה שונה מאשר הלינה המוכרת במלונות באילת, ורוצים לחוות לינת שטח בתנאים נוחים יותר מאשר לינת שטח באחד מחניוני הלילה המוסדרים.

הפארק מציע מגוון רחב של אפשרויות לינה בו, מה שמשותף לכלל האפשרויות הוא גישה לחשמל, מקלחות, שירותים, מים זורמים. האפשרות הזולה ביותר היא הגעה עם אוהל משלכם מהבית ולינה בו באזור מיועד אשר נמצא ממש על שפת אגם נחושתן. את כל הציוד הנדרש כמו שקי שינה, כלי רחצה ומטבח עליכם להביא איתכם, אך אם תרצו משכירים במקום מזרוני שינה. אפשרות זולה נוספת היא הגעה עם קראוון שלכם ולינה בו באזור ייעודי. לינה מסוג זה מתאימה לאנשים ומשפחות להם יש את הציוד הנדרש ללינה בשטח ורוצים או להנות מלינת שטח נוחה יותר מבחינת המתקנים המוצעים ללנים בפארק תמנע או שרוצים להנות מהפארק ליותר מיום אחד ואף לשלב סיורים מיוחדים כמו סיורי עששיות.

למי שמעוניין לישון בפארק אבל אין לו את הציוד הנדרש ללינה בשטח הפארק מציע מספר רב של אפשרויות. הראשונה היא לינה באוהל שהפארק מספק, אולם לא מדובר באוהל סטדנרטי, אלא באוהל גדול וממוזג בתוכו ישנן מיטות, תאורה ומטבחון קטן. האוהלים הללו שוכנים גם הם על שפת אגם נחושתן ומהווים אפשרות נפלאה למי שמחפש לינה בשטח אבל בתנאים נוחים. אפשרות נוספת היא לינה בחאן שיזף, חלל לינה משותף עם מזרונים (את המצעים או שקי השינה תצטרכו להביא איתכם מהבית), תאורה, מיזוג ומטבחון קטן. למי שרוצה הפארק מציע לינה בקראוונים, מדובר בקראוונים ממוזגים על מיטות, שירותים ומקלחת פרטיים, ומטבחון קטן, חווית לינה שונה וייחודית שלא תמיד זוכים לחוות. גם מי שאוהב לינה מסודרת בחדר הדומה לחדר מלון או צימר ימצא את אפשרות הלינה המתאימה עבורו, שכן ישנן חדרי אירוח בגדלים שונים הנמצאים על שפת אגם נחושתן, בהם תרגישו מצד אחד בלב הטבע ומצד שני תלונו בנוחות מקסימלית. בחדרים יש טלוויזיה, אינטרנט אלחוטי, שירותים ומקלחת פרטיים וכמובן מיטות, מיזוג אוויר ומטבחון קטן.

הפטריה של תמנע בתאורה – חוויה שונה מאור יום (צילום: עומר מרקובסקי)הפטריה של תמנע בתאורה – חוויה שונה מאור יום (צילום: עומר מרקובסקי, רישיון)

 
לשאלות, בירור פרטים וייעוץ ניתן לפנות אליי במייל זה.
שירי
מנהלת פניות ויעוץ אתר הכל על
https://www.hakolal.co.il
עמוד הפייסבוק של הכל עלקבוצת הפייסבוק של הכל על




מפה

[wpgmza id=”23″ cat=”5″ marker=”4336″ zoom=”15″]