כל מה שמבקרי חי בר יטבתה צריכים לדעת

חי בר יטבתה – שמורת טבע מדהימה לחיות בסכנת הכחדה. כל המידע שצריך לדעת לפני שמבקרים – למי מומלץ? מתי כדאי לבוא? וטיפים רבים נוספים.

מידע כללי על חי בר יטבתה

חי בר יטבתה הינה שמורת טבע הממוקמת בלב מדבר צחיח בדרך לעיר אילת. השמורה פועלת להשבת חיות בר נדירות אשר חשופות לסכנת הכחדה ומציעה ביקור באתר מעט שונה ומיוחד באיזור. במקום תוכלו להנות מצפייה בבעלי חיים נפוצים באזור אשר אוזכרו עוד בתנ”ך ובינהם: צבאים, יענים, עופות דורסים ופראים. בנוסף לכך, בשמורה תיחשפו לנוף וחוויה מדברית נהדרת. כדאי לדעת שהכניסה לשמור הטבע היא בתשלום ואף צריך לתאם הגעה מראש עם המקום, תוכלו לתאם ביקור באמצעות הקישור הזה.

סרטון רשות הטבע והגנים על חי בר יוטבתה

מה רואים ומה עושים בחי בר יטבתה?

שמורת חי בר יוטבתה היא מעיין ספארי בו תוכלו לראות את חיות הבא בשטחים פתוחים ולא בכלובים תוך כדי נסיעה ברכב הפרטי שלכם. ניתן אפילו לרכוש דיסק עם הסבר אשר מלווה את הסיור. שימו לב כי אסור לצאת מהרכב במהלך הנסיעה השטחי השמורה. בעלי החיים הנפוצים ביותר בחי בר הינם הערוד, הדישון וראם הסהרה – חיות מדבריות אוכלות עשב שישראל אינה סביבת המחייה הטבעית שלהן. בניגוד למיני חיות אחרות בחי בר מינים אלו נשארים בחי בר ולא מושבים לטבע, ולמעשה על ידי החיים בשבי משמרים את המינים הללו שנמצאים בסכנת הכחדה. בעבר היו במקום גם כלובי עופות דורסים ומכסמים, אך תצוגות אלו נסגרו לפני סמפר שנים מאחר והחזקת בעלי חיים בכלובים לא עומדת בקנה אחד עם הערכים ורוח המקום.
בחי בר יש גם חניון לילה למעוניינים בלינת שטח, בחניון הלילה ישנן מקלחות, חיבור לחשמל, עצים למדורה ועוד.

ראם הסהרה בחי בר יוטבתה (צילום: שלומי שטרית)ראם הסהרה בחי בר יוטבתה (צילום: שלומי שטרית, רישיון)




המלצות וביקורות הגולשים על חי בר יטבתה

הגולשים ממליצים מאוד למשפחות עם ילדים להגיע ולבקר במקום. כמו כן, מומלץ לקחת את הזמן ולא למהר, פשוט להינות מהמדבר. אחת החוויות המשעשעות בעבור הילדים הייתה התקרבות היענים אל הרכב בזמן הסיור (בחלונות סגורים כמובן).







המלצות "הכל על" למבקר בחי בר יטבתה

  • ההגעה לחי בר יטבתה מומלצת בעיקר באמצעות רכב משום שהסיור בחי בר נעשה באמצעות הרכב של המבקרים.
  • בכל שבת בשעה 11:00 תוכלו להנות מסיור ובו האכלת חיות הבר ע’י מדריך מוסמך במקום.
  • מאחר והסיור בחי בר נעשה ברכב הוא אפשרות מצויינת גם לקיץ – כשבוץ חם אבל במזגן ברכב נעים. כדאי לשים לב במידה ומגיעים ברכב להיווצרות שטפונות – ויש לברר בבוקר ההגעה אל מול החי בר האם ניתן להגיע לשמורה או לא.
  • הסיור בשמורה מומלץ מאוד למשפחות שמגיעות לאילת, במיוחד למשפחות עם ילדים חובבי טבע וחיות. יש לשמורה חוברת “פקח צעיר” של רשות הטבע והגנים ובה פעילויות לילדים, תוכלו להיכנס אליה בקישור הזה.
  • בשמורה ישנה מודעות גבוהה לנגישות המקום עבור מבקרים עם מוגבלות תנועה – במקום יש חנית נכים, שירותים מונגשים ובנוסף שולחנות פיקניק במרפסת מוצלת. בנוסף לכך, קיימות גם מקלחות נגישות עבור נכים בחניון הלילה, והסיור נערך ברכב בלבד ולא כולל הליכה רבה שטח.

מידע שימושי על חי בר יטבתה

  • שעות פתיחה: (הכניסה לשמורה נסגרת שעה לפני השעות הרשומות)
    שעון קיץ: בימים א’ – ה’ ושבת: 8:30 – 17:00 בימי שישי וערבי חג: 8:30 – 16:00
    שעון חורף: בימים א’ – ה’ ושבת: 8:30 – 16:00 בימי שישי וערבי חג: 8:30 – 15:00
    בערב ראש השנה ובערב פסח: 8:00 – 13:00
    בערב יום כיפור: 8:00 – 13:00
  • כתובת: שמורת טבע חי-בר יוטבתה
  • דרכי הגעה: רכב פרטי- הנסיעה היא דרך כביש 90, כתבו בוויז:שמורת טבע חי-בר יטבתה.
    תחבורה ציבורית- קו 390 מתל-אביב, 397 מבאר-שבע, 444 מירושלים, 991 מחיפה .
    אתר אינטרנט: https://www.parks.org.il/reserve-park/שמורת-טבע-חי-בר-יוטבתה-2/

[wpgmza id="23" cat="5" marker="4120" zoom="15"]