הגבלת גיל בהשכרת רכב באילת

שאלה

האם יש הגבלת גיל לשוכרים רכב באילת?




תשובה

לא מעט מהבאים לחופשה באילת בוחרים לשכור רכב במהלך החופשה ולצאת איתו לטיול באתרים הקרובים לעיר ושלא כדאי לפספס אם כבר מגיעים לחלק הדרומי ביותר של ישראלפארק תמנע, האגם הנעלם, הקניון האדום וחולות כסוי הן רק דוגמאות ספורות לכך. אולם בניגוד לחלקים אחרים בתכנון החופשה באילת כאשר מגיעים להשכרת רכב יש פרטים רבים שצריך לקחת בחשבון ועלולים לשנות את המחיר ואת הכדאיות של השכרת הרכב. אחד המשתנים המשמעותיים במחיר ההשכרה, לצד כמות הימים עבורה שוכרים את הרכב, הוא גיל הנהג.

ראשית חשוב לציין כי באילת לא ניתן לשכור רכב במידה והנהג מתחת לגיל 18, כמו כן במרבית חברות ההשכרה ישנה הגבלה לפיה על הנהג להיות בעל ותק של שנה עד שנתיים – זאת כתלות בחברת ההשכרה. בהתאם לגיל הנהג ולותק שלו נקבע גם מחיר ההשכרה וגם נקבעים הרכבים אותם הנהג יכול לשכור. חשוב לדעת כי הדרישה לותק הינה דרישה נפרדת מדרישת גיל הנהג, וגם נהגים מבוגרים יותר אך בעלי רשיון חדש יתקלו בהגבלות בהשכרת רכב.

ברוב החברות מגדירים נהגים כצעירים עד גיל 24 ובעבור נהגים אלו יגבו תשלום נוסף על דמי ההשכרה בשל גילם הצעיר. מהצד השני של הסקאלה חברות ההשכרה מאפשרות השכרת רכבים לנהגים עד גיל 75. במידה והנהג עבר את גיל זה יש צורך בקבלת אישור מיוחד מסוכנות ההשכרה וההשכרה תהיה בתנאים החלים על קבוצת גיל זו. תנאים אלו יכולים לכלול בין השאר תשלום נוסף על דמי ההשכרה בשל גילם המבוגר.

כדאי לדעת כי דמי ההשכרה והתנאים שלה נקבעים לפי הנהג אשר חורג מטווח הגילים 30-75 עבורו אין כלל הגבלות ותוספות תשלום. לכן, במידה ויש אפשרות שרק נהגים בטווח גילים זה יוגדרו כנהגי הרכב אפשרות זה תהיה האפשרות העדיפה והמשתלמת ביותר.

אגם נחושתן בפארק תמנע (צילום: Eilat Elbaum)אגם נחושתן בפארק תמנע (צילום: Eilat Elbaum, רישיון)